2012-06-23

Iubire si din nou Iubire

citate despre iubire
… Si daca dragostea ma paraseste
De mii de ori mai mult m-as razbuna,
Apoi in ochii de-unde ies vapai
Ce-nflacareaza inima
Mi-as atinti privirea de aproape
Spre-a razbuna durerea parasirii
Si-apoi cu dragostea as face pace
(Dante Alighieri)

Cu cat sufletele sunt mai apropiate, si se oglindesc perfect unul intr-altul, cu atat iubirea se descompune mai cumplit. Unde nu exista spatiu liber, unde nu exista lumina din afara, incepe descompunerea, putrezirea. Si in paradoxul acesta consta toata tragedia; pe de o parte omul ca sa fie fericit, ca sa poata realiza viata, trebuie sa se apropie pana la depersonalizare de altul; pe de alta parte, orice apropiere stransa, orice dragoste, aduce dupa sine descompunerea, moartea in doi, putrezirea impreuna, cea mai cumplita incercare ce i-a fost ursita omului.
Mircea Eliade, Intoarcerea din Rai

…iti daruiesc mana!
iti daruiesc iubirea - mai de pret ca tot aurul din lume,
ma daruiesc pe mie insumi tie -
mai inainte de legi si de predici.
Doresti sa mi te daruiesti si tu?
Drumeti sa fim pe acelasi drum,
alaturi unul altuia pe viata?
Walt Whitman, Cantecul drumului larg

Exista o clipa in care cel mai stapanit in ale iubirii simte totusi o tresarire; o privire, un gest, un cuvant, o stare a spiritului si iata ca toate hotararile luate pentru a se impotrivi acestui simtamant divin se risipesc ca prin farmec, lasand drum liber patimii care cotropeste si cucereste fiinta toata.
Paul Feval fiul, Fiul lui D’Artagnan

Iubirea, pentru cine-o pretuieste,
Imbold al faptelor slavite,
Iar frumusetea e o scoala-nalta
De-alese si marete simtaminte
Giacomo Leopardi

Iubirea inseamna in genere constiinta unitatii mele cu un altul. Iubirea e insa simtire, adica eticul in forma naturalului.
Hegel

A iubi e un verb activ - de ce cand spui “te iubesc” te gandesti “as vrea sa ma iubesti”? - el e expresia dorintei de a face ceva cuiva si nu contrariul. Uita egoismul!
Marin Preda

Iubirea pe care o spala ochii cu lacrimile lor ramane pururea curata si frumoasa

Fericiti cei care sufera in dragoste, e semn ca traiesc
Lascar Dinulescu, Râpa

3 comentarii:

  1. Alese cuvinte ai cules ca să ne povestești cu ele despre dragoste !
    Le merită,cu prisosință !!!
    Sfârșit de săptămână plăcut îți doresc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru apreciere.
      Florile - postate de unu'-altul :) - si vara sunt "vinovate"!
      Cred ca si PC-ul meu e atins de Amor, pentru ca una-i comand eu si alta face dumnealui, si numai cand are chef! :)
      Un minunat sfarsit de saptamana sa ai si tu!
      Viata fericita!

      Ștergere
  2. "Fericiti cei care sufera in dragoste, e semn ca traiesc"
    Diana...asta e ca un pansament pentru suferinta mea.
    De vreun an am impresia ca sunt moarta...stiu ca nu e asa. Insasi faptul ca gasim momente in care interactionam atat de frumos, de profund unii cu altii...e o dovada ca n-am murit :)
    Multumesc. E postare ce mi-a adus cateva lacrimi...dar mi-a placut. Mult.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.