Pagini

2019-07-07

Contradicţie privind demografia

Poate că-s eu mai grea de cap - in multe cazuri sunt! - şi nu înţeleg propaganda pentru încurajarea natalităţii in paralel cu propaganda pentru “controlul naşterilor” din cauză că suntem prea mulţi pe Terra.

Pe te miri unde auzi / citeşti: “populaţia este îmbătrânită, trebuie să găsim soluţii prin care să încurajăm natalitatea”. Apoi vin alţii şi zic: “trebuie să găsim soluţii pentru stoparea creşterii populatiei deoarece Terra este suprapopulată şi resursele naturale sunt pe terminate”.
Pe care să-i cred? Pe cei care - prin legislaţiile naţionale - încurajează adolescentele (şi chiar fetiţele!) să aducă pe lume copii sau pe cei care urmăresc să sterlizeze anumite populaţii? Da, anumite populaţii - in special cele din zonele sărace ale lumii. Sărace e un fel de a spune, pentru că in acele state solul şi subsolul sunt bogate, dar sunt exploatate aceste bogaţii in interesul câtorva indivizi şi grupuri de indivizi.

Pe scurt: să încurajăm să nască femeile din statele dezvoltate şi să sterilizăm oamenii din ţările subdezvoltate. Măi să fie! Asta e corect?!

14 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Multumesc. :)
      Sa-i cred pe cei care spun ca trebuie sa creasca natalitatea sau sa-i cred pe cei care spun ca sunt prea multi oameni pe Terra?

      Ștergere
    2. Tinand cont ca resursele sunt limitate si in lume sunt tot felul de furtuni, as zice sa ne gandim mai bine. Nu mai zic de ce se intampla in curtea noastra...

      Ștergere
    3. Unele resurse naturale se regenereaza in timp - mai putin padurile, pe care unii le taie pentru mobila de lux s.a. sau pentru a face loc unor casoaie in care nu sta nimeni 360 de zile din an. Pe campuri sunt plantate eoliene si nimic nu se mai poate cultiva in zona, pasarile devin dezorientate si mor pentru ca nu mai stiu "calea migratiei" si tot asa....

      Ștergere
  2. Eu una nu cred nici ce spun cei care vor sa "încurajeze natalitatea" nici pe cei ce spun ca Terra este "suprapopulata"! Si unii si altii trag spuza pe turta lor ... ca sa ma exprim asa! :))))
    De aceea sa interzis în America avortul? "Tara tuturor posibilitatilor" care are un conducator ce se crede Dumnezeu pe pamant are un numar imens de locuitori care traiesc mai rau deat cei din lumea a treia! Sau ma însel?! Si Ceausescu daduse interdictie la avort si obliga femeile sa faca 5 copii ... Si ce-a rezolvat? Mii de copii în orfelinatele groazei, mii de femei care au murit încercand sa faca un avort ilegal. Prietena mea cea mai buna din liceu, a murit la 27 de ani din cauza asta lasand un copil orfan! Hai sa mergem în "lumea a treia" .... Ce gasim acolo? Mame care se chinuie sa supravietuiasca împreuna cu copii lor rahitici! Groaznic! Noi astia, clasa de mijloc initiem acte caritabile, adunam bani ... si? Ce fac cei care au potenta mult mai mare? Dau din umeri!
    Eu cred ca nici nu poti sa obligi pe cineva sa faca copii dar nici nu le poti interzice asta! Guvernele ar trebui sa asigure nivelul de trai bun al populatiei, daca vor copii si sa educe sexual tanara generatie, daca vor sa scada natalitatea "tembela"!
    Duminica placuta, draga mea! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Avortul nu e interzis in toate statele americane. In nu mai stiu care stat, oamenii au scapat (cel putin deocamdata) de o lege care ar fi interzis avortul si in caz de viol sau incest; legea ar fi interzis avortul daca fatului i s-ar fi auzit bataile inimii (cica la 6 saptamani de sarcina incepe sa bata inimioara). Un judecator a reusit sa spuspende aplicarea acestei legi.
      Ma impotrivesc interzicerii avortului, dar nu sunt pro avort - fiecare sa fie liber sa aleaga ce crede ca e mai bine pentru el.
      Nu te inseli - sunt ingrozitor de multi oameni care traiesc la limita saraciei (sau sub aceasta limita) si una dintre cauze este faptul ca SUA accepta, anual, foarte multi straini care vor sa vina acolo - plus cei care intra si raman ilegal. E o politica pe care au adoptat-o in sensul respectarii dreptului omului la libera circulatie (dar, cumva, trebuie sa controleze numarul strainilor care vor sa traiasca acolo). Din pacate, nu toti reusesc sa scape de saracie.
      Din pacate, romanii stiu din experienta proprie ce inseamna interzicerea avortului... Cati copii au ramas orfani, cati au ajuns sa fie nenorociti in orfelinate... Pare ca multi nu sunt de acord ca se moare pe capete acolo unde avorturile sunt interzise. E mare tampenie ca unii sa hotarasca ce sa faca sau sa nu faca un om in acest sens... Nici chiar prezervativul nu e o masura de protectie 100% sigura! In loc sa educe oamenii – mai ales tinerii! – cum bine zici, ei incurajeaza (pentru ca nu interzic prin lege) relatiile dintre fetele in varsta de 15 ani cu barbati care au, uneori, varsta tatalui lor. Numarul de adolescente care nasc e mare in Ro - multe nu ar if ramas gravide daca ar fi avut o minima educatie sexuala, altele ar fi ales avortul daca ar fi avut unde sa mearga, cine sa le indrume si ar fi inteles ca nu e o rusine; asa, unele si-au abandonat copiii, altele se chinuie in saracie...
      In tarile sarace - care in fapt sunt bogate - e si mai rau. Primul gand (nebunesc!) e ca ar fi bine sa nu mai aduca pe lume copii pe care sa ii chinuie... Dar se poate si altfel, daca nu ar exista lacomia unora. Ajutoarele nu sunt suficiente. In loc sa le fie trimisi pestii gata prinsi mai cinstit ar fi sa fie invatati sa pescuiasca si sa li se asigure locuri de munca si lor - unele bine platite. Nu prea vad cum se poate scapa din aceste cercuri vicioase…
      Multumesc, Ella draga! Duminica frumoasa in continuare iti doresc! Pupici! <3

      Ștergere
  3. Vor sa crească natalitatea ca sa-si asigure existența peste 20 de ani, nu pt ca le pasa de oameni ci pt ca au nevoie de forța de munca ce cotizează taxe.
    Nu cred ca suntem prea mulți sau ca sufocam planeta, cred ca partea exagerat industrializată - pr profit nu confortul omului, e mai toxica decât câteva miliarde efemere de oameni

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu sunt convinsa ca nu de oameni le pasa lor cand vor mai multi oameni apti de munca. De le-ar pasa de oameni tarile cu multi saraci ar fi azi intre cele dezvoltate.
      Acele cosntructii (locuinte sau sedii de firme si institutii) inutil de mari, care acopera suprafete de teren unde ar mai putea fi construite inca vreo cateva case cu 4-5 camere contribuie la diminuarea unora dintre resursele de care se "tem" ca se epuizeaza.
      Exact! Lacomia unora epuizeaza planeta, nu numarul oamenilor.

      Ștergere
  4. E o problema delicata, sunt argumente si contraargumente pt ambele viziuni.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur ca fiecare are argumentele lui, dar care-i adevarul? Nu ma pot alatura niciunei tabere. :)

      Ștergere
  5. 1984. George Orwell.
    :)

    In plus, asa cum s-a spus un pic mai sus, unele probleme sunt delictate si nu pot fi privite doar ca alb/negru sa zicem. Sunt multe nuante de gri (ce aiurea suna acum, daca ma gandesc la capodopera aia cu 50shades of grey - pe care nu am citit-o si nici nu intentionez.....).

    Sau... mai e ceva: Dezbina si cucereste! ;). Ii imparti pe oameni, ii faci sa se certe si succesul ti-e garantat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam asa ceva...

      Cred ca oamenii pot fi prea multi sau prea putini - cand e vorba despre resursele naturale (amandoua nu se poate) = alb / negru. In context, cand discutam despre gri alunecam pe panta discriminarii.
      50 umbre de gri e capodopera cu ghilimele, cred, dar n-am de gand sa aflu - am vazut filmul (prima parte, am inteles) dar nu mi-a spus nimic; poate ca sunt mai grea de cap. :))

      Mai degraba e dezbina si cucereste. :(

      Pupici! <3

      Ștergere
  6. Buna dimineata, draga Diana!
    Si bine te-am regasit, evident plina de dinamism!
    Nu prea stiu ce as mai putea adauga altceva decat ca eu presun ca decenta nivelului de trai este liantul tuturor lucrurilor, inclusiv a unei cresteri demografice. Asta asa, in general! :)
    Sunt multe idei pe care nu le cred, vehiculate in spatiul public, dar pentru ca acum am si o carte pe care am inceput-o si care imi confirma sau imi completeaza puzzle-ul incredibil al versiunilor eronat-manipulate din jurul nostru, imi permit sa-ti sugerez sa o citesti.
    https://www.libris.ro/intelegerile-care-ne-au-schimbat-lumea-jacques-LIT978-606-33-3565-5--p10909096.html

    Sper ca esti bine. Iti multumesc pentru toate semnele pe care mi le-ai lasat in perioada absentei cam prelungite, recunosc! :D
    Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ziua buna sa iti fie, Suzana draga! Ma bucura revenirea ta!
      Eeee, dinamism! :)) Mai degraba sunt pe butoane! In mai-iunie a fost aglomerat rau de tot si ce am inceput sa scriu am finalizat zilele acestea, criind cate putin in fiecare zi, si e usor acum sa le "dau drumu'". :)

      Nici mie nu-mi vine a crede prea multe idei care se vehiculeaza in spatiul public si de aceea aloc timp sa verific - pe cat posibil - ce si cum in realitate (in fine, macar 70-80% sper sa ma apropii de adevar) :)

      Multumesc pentru cartea recomandata - am citit randurile din "prezentare" si stiu ca am mai citit carti de gen, ba am si scris cateva texte despre ce si cum par a merge lucrurile la o privire mai atenta.
      De exemplu:
      https://diana-kundalini.blogspot.com/2014/12/guvernele-nu-mai-detin-controlul.html
      sau
      https://diana-kundalini.blogspot.com/2015/03/incurajarea-consumului-de-medicamente.html

      Binisor; multumesc de gand. Capitolul sanatate e cel cu bine.
      Cu placere! :) Am evitat sa fiu pisaloaga si n-am trecut pe la tine de cate ori as fi vrut. :)
      Iti doresc sa ai o saptamana minunata! Pupici! <3

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.