Fereastra
overton este o teorie care ne arată cum putem fi manipulaţi să acceptam
inacceptabilul, ceea ce e de neconceput / imposibil, şi in textul respectiv se
suţine că suntem manipulaţi pentru a accepta uniunea legală (căsătoria) între
persoane de acelaşi sex.
Aceste rânduri sunt răspuns, pe larg, la un comentariu de aici.
₪
Relaţiile
sexuale între persoane de acelaşi sex (şi multe altele) au fost interzise de
biserica creştină şi tot această biserică a inventat instituţia căsătoriei, in
cadrul căreia bărbatul avea rolul principal, sute de ani femeia fiind doar cea
care naşte copii, obligată să se căsătorească doar cu cine dorea capul familiei, să faca numai ceea ce îi
permitea bărbatul din familie - fie el tată, unchi, frate, soţ, după caz. Homosexualitatea
a fost interzisă de biserica creştina care, candva, ardea vrăjitoare ş.a.. In
ceea ce priveşte femeile, in Biblie scrie foarte multe pe care acestea ar
trebui să le respecte - între altele: să aibă grijă de soţ, de casă şi de copii, să nu iasă
din cuvântul bărbatului. N-o vrem şi pe asta?
₪
In
cazul homosexualităţii nu se poate discuta despre “de neconceput” -
homosexualitatea are cam aceeaşi vârstă cu omul - nu
a fost blamată dintotdeauna; mulţi oameni celebri (între aceştia, unii care,
practic, au schimbat lumea, au fost bisexuali - cu înclinaţie mai mică sau mai
mare spre bărbaţi - sau homosexuali): Cezar, Domiţian, Nero (nu toţi bisexualii
/ homosexualii au fost ca Nero!), Alexandru cel Mare, Platon sunt numai câteva
nume, şi nu se sfiau să fie ceea ce erau. Oameni precum Leonardo da Vinci,
Oscar Wilde, Ceaikovski, Goethe, Alan Turing, Hans Christian Andersen şi mulţi
alţii au fost nevoiţi să îşi ascundă înclinaţiile homosexuale pentru că
societatea nu mai accepta aşa ceva.
In
Ţările Române, se pare, îi avem pe Radu cel Frumos şi Petru Cercel, despre al doilea se spunea că este unul dintre favoriţii lui Henric al III-lea al Franţei,
despre care se ştie că avea mulţi băieţandri la cheremul lui.
Codul
penal al lui Cuza (1864) nu face referire la homosexualitate - in sensul că ar
fi fost interzisă - codul face referire la faptul că se pedepseşte “atentatul
la pudoare împotriva oricărui individ de sex bărbătesc sau femeiesc”. Altfel
spus: ceea ce legea penală nu interzice este permis - într-un stat laic.
De ce căsătoria (sau parteneriatul
civil) pentru toţi cetăţenii, indiferent de orientarea lor sexuală. Am mai scris: căsătoria este un contract civil
pe care îl semnează doi oameni care doresc să gospodărească împreună (să trăiască împreună,
să formeze o familie).
Nu
fac apologia homosexualităţii. N-o înţeleg, dar nu înţeleg nici de ce o femeie
frumoasă şi bogată se căsătoreşte cu un bărbat nu prea frumos şi sărac, de
exemplu, şi nu înţeleg de ce unii simt plăcere in durere; nu înţeleg cum de un
bărbat tânăr sau o femeie tânără reuşesc să împartă aşternutul cu o femeie,
respectiv bărbat in etate. Trebuie să ţnţeleg doar că toţi aceştia sunt oameni
şi cât timp nu dăunează majorităţii au şi ei drepturi fundamentale. Cum ne
afecteaza, concret, pe noi,
majoritarii heterosexuali, căsătoria între persoane de acelaşi sex? Atentează
la credinţa noastră creştină? Slăbeşte credinţa celor care cred? Hm. Unii au
cerut să nu se mai permită împodobirea bradului de Crăciun in public pentru că simbolul
respectiv “atentează” la credinţa lor, in Biblie fiind inexistent pomul de
Crăciun.
Vor
adopta homosexualii şi lesbienele copii? Proabil că unii o vor face, dar mulţi pot
avea copii chiar din “sămânţa lor”, iar la un moment dat vor putea toţi.
Parteneriatul civil nu e doar in
avantajul cuplurilor de acelaşi sex -
cum manipulează unii ideea - beneficiază şi cuplurilor heterosexuale care trăiesc
in concubinaj şi chiar nu vor să se căsătorească.
Exemplu: un bărbat şi o
femeie trăiesc in concubinaj; casa in care locuiesc este a unuia dintre ei - să
zicem că este a femeii (femeia este proprietară, numele bărbatului nu apare in
actul de proprietate). Cei doi nu au copii. Să zicem că femeia moare, după 30-40
de ani de concubinaj - bărbatul poate fi scos din casă (imediat) de moştenitori şi, după
30-40 de ani, e mai mult decât posibil ca bărbatul să rămână pe drumuri, neavând
bani pentru o nouă locuinţă - cu chirie sau altfel. Sigur, in astfel de cazuri
bărbatul poate pretinde moştenitorilor banii pe care i-a investit in acea casă,
pentru bunurile pe care le-a cumpărat - le-au cumpărat practic împreună (dar
trebuie să fie in putere şi să aibă destui bani pentru a dovedi şi pentru a obţine
măcar mare parte din ceea ce a cheltuit in acel concubinaj). Când veniturile
femeii sunt dovedite a fi fost mai mari e de presupus ca bărbatul va primi -
dacă va primi - o sumă mică. Aici intervine protecţia statului, permiţând -
celor care doresc, desigur - un contract de parteneriat civil care îi poate
pune la adăpost pe concubini.
Azi,
dacă unul dintre concubini se îmbolnăveşte - tânăr sau bătrân fiind - celălalt îl
poate abandona - nu există obligaţia de întreţinere, de exemplu. In cazul unui contract de parteneriat civil
sau căsătorie există această obligaţie de întreţinere - in anumite cazuri
chiar şi in caz de despărţire / divorţ.
Acest
drept la îngrijire este numai unul dintre motivele pentru care nu merg la un
referendum de acest gen: nu vreau să interzic unor oameni dreptul la îngrijirea
pe care ar trebui să le-o datoreze partenerii. Un singur caz de-ar fi tragic şi
tot aş considera că acel singur om aflat in nevoie are dreptul la ocrotire din
partea statului: un contract prin care să fie ocrotit, aşa cum sunt astăzi soţii
heterosexuali.
Informaţii
despre tragediile unor concubini heterosexuali pot fi găsite, de regulă, in
arhiva instanţelor de judecată, in unele tratate de dreptul familiei / drept
civil şi culegerile de speţe.
Statul,
invitându-ne la acest referendum, ne pune faţă in faţă cu o alegere pe care
multi o bagatelizează. Homosexualii există, formează cupluri (trăiesc in
concubinaj) şi li se poate întâmpla exact ceea ce li se poate întâmpla şi
heterosexualilor care trăiesc in concubinaj.
In
articolul amintit de Zina scrie că suntem manipulaţi să acceptam cuplurile gay
ca familie şi că prin aceeaşi metodă de manipulare - fereastra overton - se poate ajunge la legalizarea canibalismului şi
pedofiliei.
Canibalismul. La fel ca şi in cazul homosexualităţii, precedentul istoric există, şi a fost
considerat legitim. In anumite situaţii chiar şi in cazul celor care nu provin
din triburi de canibali: oameni care au supravieţuit hrănindu-se cu… carne de
om – sunt mai multe cazuri decât se aşteaptă cei mai mulţi. Se va ajunge la
“legalizarea canibalismului’? In mod cert, nu!
Argumente:
Unul ca glumă: se militează pentru eliminarea din
alimentaţie a consumului produselor din carne.
Canibalismul nu este util societăţii in
ansamblu. Căsătoria între persoanele de acelaşi sex este utilă societăţii: întreţinerea
concubinilor / soţilor abandonaţi de partener nu va fi suportată (in cele mai
multe cazuri) din banii tuturor (doar un exemplu).
Canibalismul nu poate fi considerat “sinucidere
la cerere” = eutanasie. Canibali, însă, există (şi nu in triburi uitate de
“civilizaţie”) - e celebru cazul analistului IT care a întâlnit pe un forum al
celor care au ca fetiş canibalismul (forum ulterior închis şi interzis) - un tânăr
care a acceptat să-şi de-a părţi din
corp pentru a fi mâncate; analistul a fost arestat când a considerat că îl
poate ucide şi mânca pe tâmpit. Altfel spus: omorul va rămâne omor (fie că e involuntar,
fie că e cu intenţie sau, in astfel de cazuri, “la cerere”). Găsesc unii
oamenii de ştiinţă ceva prin ADN şi-or să ne spună nu ştiu ce?! Hai să ajungem
până acolo. Tot oameni de ştiinţă sunt şi aceia care, unii, ne spun că
imunizarea împotriva prea multor boli distruge sistemul imunitar, dar nu-i
credem deşi, logic, s-ar putea să aibă dreptate: e ca şi cum te-ai umple cu
antibiotice, preventiv, şi dacă te loveşte vreo infecţie… pace bună! Ţi-ar
trebui doză… letală să te vindeci.
In fond, de ce nu i-am lăsa să se mănâce între
ei pe cei care consimt “mâncătoria”? Glumesc! Expresii de genul: “Îmi vine să
te mănânc, iubita mea!” şi-ar schimba înţelesul.
Compararea canibalismului cu sexul între
persoane de acelaşi sex consider că este forţată. E ca şi cum am compara merele
cu morcovii.
Pedofilia. Despre pedofilie îndrăzesc
să afirm că e chiar încurajată de oamenii din actuala societate - clericii nu sunt
prea vocali pe tema consimţământului sexual, dar devin vocali când o fetiţă in
vârstă de 11 ani sau o femeie violată aleg avortul.
Cand s-a schimbat codul penal român nu am văzut
prea mulţi care să se împotrivească vârstei de 15 ani ca fiind legală pentru consimţământ
când e vorba de sex, inclusiv cu un adult (e pedepsit numai acel adult care
face sex cu minora care are vârsta sub 15 ani, şi doar dacă ar fi putut să ştie
că fata are sub 15 ani). Am fost destui cei care ne-am răcit gurile şi încins tastaturile,
dar degeaba - majoritatea care susţine azi “familia tradiţională”… a fost mută. Nu am
auzit oameni care să se revolte când minore cu vârste cuprinse între 10 şi 15
ani au rămas gravide cu adulţi care aveau vârsta tatălui, cel puţin. Nu am
auzit ca vreunul dintre cei care au lăsat gravide aceste minore să fi fost “aspru
pedepsiţi” (poate că au fost). De la vârsta de 16 ani fetele se pot căsători,
in anumite cazuri, cu acordul părinţilor / tutorilor. Pe când un referendum pentru mărirea vârstei de la care fetele îşi pot
da consimţământul pentru întreţinerea de relaţii sexuale? Nu ar fi mai
protejate minorele dacă adulţii ar şti că sunt pedepsiţi pe bune dacă îşi bagă
coada pe sub fustele copilelor?
In lume, vârsta consimţământului sexual pentru
fete variază între 12 şi 21 de ani (media este 16 ani).
Vârsta consimţământului sexual este vârsta de la care
legiuitorul consideră că persoana este capabilă să aibă, în cunoștință de cauză,
relaţii sexuale.
₪₪
Articolul amintit este un punct de vedere al
celor care zic că sunt creştini-ortodocşi. România, totuşi, mai este, încă, un
stat laic şi pe teritoriul acestui stat trăiesc şi oameni care îşi zic atei,
oameni care au îmbrăţişat alte religii, creştini mai toleranţi etc. Ateii (şi
toţi ceilalţi) au aceleaşi drepturi ca şi creştinii, într-un stat laic, şi
contractele civile nu sunt reglementate de arhiepiscopi / de preafericiţi.
₪
Citez din text: Biserica nu e şi
nu pretinde a fi un factor politic, dar are un interes profund pentru binele
comunităţii polisului, bazată pe dreptate, şi îşi oferă contribuţia pe două
nivele: credinţa creştină purifică raţiunea şi o ajută să fie ceea ce trebuie să
fie.
Altfel spus, Biserica îi consideră pe toţi
cetăţenii a fi creştini - ceea ce nu e cazul, unii s-ar putea sa fie atei. Ce
fac acei preoţi care le spun enoriaşilor, in biserică, pe cine să voteze la
alegerile electorale? Sunt ei “pedepsiţi” pentru amestecul in campania
electorală, in politică? Ah! E pentru binele comunităţii - e ca şi cum le-ar
spune acelor oameni: “Sunteţi mai prostovani, votaţi cu X, ca să vă fie bine”.
Ştiu ce este raţiunea dar… ce trebuie să fie raţiunea
in accepţiunea clericilor?! Cum e purificată raţiunea? Purificată?!?
₪
Citez din text: FEREASTRA de
oportunitati descrisa de OVERTON se „misca” mai usor intr-o societate
toleranta. Intr-o astfel de societate fara idealuri nu exista o delimitare
clara intre bine si rau. (unde se reflecta ratiunea?)
Uau! Deci… o societate
tolerantă este una fără idealuri; o societate tolerantă este naşpa. Vor, unii,
altfel spus, să avem o societate intolerantă. Păi… atunci… de ce tot dau cu
pietre unii creştinii spre
societatea intolerantă a musulmanilor, de exemplu?!
₪
Citez din text: Daca nu
exista tabu-uri, nu exista nimic sacru.
Repet: sunt oameni care nu
cred in sacru. Lumea aceasta e şi lumea lor. Apoi, depinde la ce fel de tabu-uri
se referă autorul! Tabu-urile sexuale i-ar putea aduce pe unii in situaţia de a
nu se bucura de o viaţă sexuală sănătoasă.
₪
Citez din text: […] Dar, personal,
esti obligat sa ramai OM! OMUL e capabil sa gaseasca o solutie oricarei
probleme. Si ceea ce nu vei putea de unul singur, vor reusi oamenii uniti de
o idee comuna.
Nu sună a ipocrizie acest îndemn
de a rămâne Om, după ce a tot dat cu băţul prin gard?! Nu sună a ipocrizie
această asigurare că se găseşte o soluţie pentru fiecare problemă? La problema homosexualităţii care ar fi
soluţia, după ei? Uciderea acestor oameni? Izolarea lor? Cum de nu reuşesc aceşti
oameni, care susţin că trăiesc după cum le dictează conştiinţa, să înţeleagă că ar trebui să
permită acelaşi lucru celor cărora conştiinţa le dicteză diferit?
Toţi
vorbesc despre majoritatea care poate câştiga aproape orice într-o democraţie.
Corect! Dar asta nu înseamnă că majoritatea are dreptate întotdeauna.
Majoritatea credea, cândva, că Soarele se învârte in jurul Pământului. Cine a
avut dreptate?