2018-08-25

Desenul nebuloasă

Adică e un desen nebuloasă, nu o nebuloasă desenată. E foarte clar: să văd cum se face nu e suficient, trebuie să am şi simţul artistic - poate îmi trebuie şi răbdare şi exerciţiu sau, poate, trebuie să nu mă grăbesc. Neee! Fără acel cinci la sută talent… nic!
Vă las să ştiţi de pe acum: desenul meu e urâţel (sunt indulgentă cu mine). Să nu ziceţi că n-aţi ştiut şi… să gândiţi mai apoi că v-am stricat sâmbăta. J
(Tot) pe blogul Suzanei am văzut un video despre nebuloase - le-a desenat cineva folosind acuarela (sau vopsea pe bază de apă, n-am prea înţeles; am folosit ce-am avut: vopsea cu apă pentru desenul 1), carioci şi creioane colorate. 
Nu am carioci şi am folosit (la desenul 2 - care trebuia să fie cu carioci desenat) creioane colorate uleioase (m-am prins târziu că apa va aluneca pe ele şi culorile nu se vor îmbina cum trebuie);
in desenul 3 am folosit creioane colorate dar nu aşa cum arată in video - pentru că ori culorile mele nu sunt potrivite ori… nu s-a colorat pensula umezită)
Pe blogul Floare de colţ este legătura către tehnica desenării nebuloaselor). Ceea ce vedeţi aici este o dovadă in plus că mă chinuie talentul. J
Pozele sunt făcute la lumina veiozei, dar nici la lumina soarelul n-ar fi arătat prea diferit. Toate cercurile desenate de mine au picăţele albe, doar că sunt prea mici şi nu am reuşit să le “prind” in fotografii.
Aceasta e "poza originală” - aşa ar fi trebuit să arate
Şi aşa arată desenul meu - mi-au ieşit nişte cercuri relative, mâzgălite.
Zâmbiţi cu poftă! 

14 comentarii:

  1. Daca le faceai pe foi separate aceste 'nebuloase' puteau deveni fundal de alte idei interesante. Dar si asa merge, decupate si devin viitoare felicitari si cu putin sclipici, evident!😊 Cred ca mai putin conteaza culorile cat estomparea lor. Cu cat mai estompat, cu atat mai... nebulos! Numarul 1 pare un personaj astral! Mi se pare o incercare reusita! Sa te mai 'chinuie' talentul din cand in cand!Zi tu sincer: nu e bine dupa acel moment de chinuiala?
    Pupici si un weekend reusit, Diana draga! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum sa nu fie bine dupa acel moment de chinuiala?! E ca si cum as monta un puzzle: se ordoneaza mintea. :)
      Imi pot imagina si eu un personaj astral in desenul 1! Eu am "numit" acel desen "o gaura galbuie intr-o gaura verzuie dintr-o gaura neagra". :)
      Eeee! Sunt ca maimuta! Fata din video le-a desenat pe o singura pagina, asa am facut si eu! Aaaa... nu! :) Chiar daca pun sclipici nu ar arata mai bine (in realitate sunt si mai uratele). :)
      Multumesc, Suzana draga! Iti doresc sa ai o saptamana minunata! Pupici! <3
      P.S. In locul tau nu mi-as dori sa mai incerc! :)) C-o sa ma mai chinuie talentul o perioada! :)

      Ștergere
  2. Important este că ai încercat! Și s știi că arată destul de bine. Sunt convins că vei persevera, până ce vei fi 100% mulțumită de rezultat. Ți-o trimit pe Sara ca ajutor, să vezi atunci idei și spor! :-)
    O zi minunată, dragă Diana! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Multumesc, Alex draga! Incercarea moarte n-are! :) Totusi, unii (intre care si eu) poate ca ar trebui sa se opreasca la ceea ce se pricep - dar prea e faina incercarea a ceva nou! :)
      Sunt convinsa ca m-ar antrena! Au un dar special copii! <3 Cand erau mci nepotii (de verisor) :) Ma tot indemnau sa le desenez fel de fel! Si radeau c-o pofta cand vedeau ce-mi iese! :) Pana m-am ambitionat si am inceput sa desenez mai frumos ce voiau ei: cap de catei, de pisici; pui, barci, masini si alte cele...
      Multumesc, la fel! Zile senine iti doresc!

      Ștergere
  3. Contează enorm că ai dorit să desenezi ! Şi să ştii, mie mi-a plăcut ceea ce ai realizat !
    Pupic !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si inca imi doresc! Spre "disperarea" unora! :)
      Multumesc, draga prietena-japoneza! <3
      Zile senine iti doresc! Pupici!

      Ștergere
  4. Incearca sa picuri cate putin spirt(alcool) peste nebuloasa. Cu creioanele colorate incearca sa faci un copac, in acelasi stil, sau un pod peste apa. Sa folosesti creioanele ca mai sus. Cu creioanele cerate verzi deseneaza dungile unui pepene, apoi cu verde deschis acuarela umple conturul pepenelui(asta pentru ca am vazut ca mergi pe rotund:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de sfaturi si idei, Robert!
      Am picurat spirt, dar... nu s-a intamplat nimic pe faţa desenului, insa a inceput sa se vada mai fain pe dos! :) Cred ca din cauza culorilor folosite (sau cum le-am folosit)... n-am idee! Dupa ce am picurat putin si n-a avut efect, am picurat mai mult - si atunci s-a imprimat ceva culoare pe verso. :)
      Am desenat pepene! Trebuie sa fotografiez desenul si... liber la distractie! :) Am inceput si un copac... Mai am de lucru la frunze. :) Incepe sa-mi placa tot mai mult.
      Iti doresc sa ai o saptamana cat mai buna!

      Ștergere
  5. Ca Art teacher, pot sa spun ca toti avem un talent, si toti trebuie sa ni.l descoperim..well done

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru incurajare! <3
      Se pare ca, totusi, talentul meu nu se va manifesta la desen. :) Deocamdata sunt hotarata sa perseverez. :)

      Ștergere
  6. Draga Diana,Tehnica ta a fost reusita!Dar,parerea mea,e nu tehnica e importanta,
    ci imaginatia si creativitatea:I-am scris si Suzanei:pe coala de hartie(A4),pune
    culori din abundenta,care vrei tu,deasupra pune alta coala,si preseaza cu palma,
    imprastiind culorile:ridica foaia si descopera ce a iesit;adauga culori in completare ! Toate cele bune !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact! Imaginatia si creativitatea imi lipsesc, mai ales cand vine vorba despre desen, pictura... Culmea este ca in anii de scoala aveam numai note de zece (cand profa de desen mi-a dat un 9 am plans in pumn). Nu...! :) Zau ca ceilalti colegi nu erau mai slabi ca mine la desen! :) In acest caz sigur profa nu mi-ar fi dat note mari... Era artist plastic si chiar voia sa ne invete ceea ce stia. Se pare ca de mine "s-au prins" mai bine alte forme de creatie (la margele, cercei, centuri si alte accesorii ma descurc mai bine - nu-s as, dar ma descurc). :)
      Ah! Buna idee! Ideea aceasta cu vopsea "strivita" intre pagini imi aminteste cum ne jucam candva facand modele cu o aţă inmuiata in cerneala, asezata in diverse forme intre doua foi si tragand de fir dintre coli - ieseau niste "abstracte" excelente! Clar! Trebuie sa incerc ideea ta!
      Multumesc, Natalia draga, la fel!
      Iti doresc sa ai o saptamana minunata! <3

      Ștergere
  7. Sunt foarte frumoase si reusite modelele - dar, chiar daca nu reproduc fidel exemplele, cele trei desene realizate de tine, sunt foarte faine. Au personalitate si mesaj :)
    Mie primul imi inspira o iesire dintr-o pestera subacvatica! Te strecori pintre stancile negre, spre apa albastra si se vede ori forma barcii ce te asteapta la suprafata apei, ori stralucirea soarelui ce te ghideaza spre iesire.
    Al doilea imi pare o insula, inconjurata de nisip fin si ape cristaline...si partea inchisa la culoare e oceanul nesfarsit.
    Ultima imi pare a fi un profil usor neclar :P. E ca si cand persoana surprinsa se afla "in miscare" - in spatele unei ferestre, intr-un compartiment de tren si a trecut prin fata aparatului de fotografiat, sau a pictorului in cazul nostru, lasand pe "retina" o imagine cu un filtru "astral".

    Imi plac nebuloasele tale mult. Sa mai faci!!:*

    ps: noi (apropo de presat artiile) indoiam coala in doua, puneam pe o parte guase si apoi presam cele doua parti si ieseau "fluturi". hehe
    Pupic

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eheee! Dovezi de imaginatie si creativitate! :)
      Privindu-le, imi pot imagina ("vad") si ceea ce vezi tu. Ai conturat inceputul unor povesti, Suzana mi-a dat un titlu pentru alta... Chiar ca ne jucam! Am "colectionat" cateva idei foarte faine! Mai ramane sa le pun in practica. :)
      De desenat voi mai desena, dar nu nebuloase! Sunt intr-o totala nebuloasa! :)
      Multumesc, Rux!
      Pupici! <3
      P.S. Daaa! Si asta faceam! Trebuie sa experimentez si ideea de la Natalia - nu imi amintesc sa o fi experimentat vreodata.

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.