2023-12-19

Batranul de padure si Didi AEC 15

În sfârșit, nasturii mi-au vorbit. De fapt, mi-a șoptit Internetul că din nasturi pot să fac un gnom minunat pentru ziua cincisprezece în Adventul Exploratorului Creativ, unde-n cuibul din brăduț unșpe nasturi am găsit. Am mai pus apoi o bilă, o sârmă cu puf pe ea (din cuibul numărul 14 – ce noroc cu ea!), o barbă lungă și albă și un nas pompon pufos. Din față, din spate si chiar la tălpi eu l-am pozat.

un gnom confectionat din nasturi, cu fes din fetru verde si memre din sarma pufoasa

N-aș zice că-i minunat ceea ce-am realizat, dar cum viață el a prins îi ține de urât, o zi, spiridușului Didi. Gnomul stă și așezat, dar poate sta și agățat.

o papusa mica si un gnom din nasturi in decor alb. cu brazi din fetru si brazi din hartie decorati cu nasturi

Didi l-a privit chiorâș. Parcă, parcă, de ceva îi amintea. De ceva, de cineva? Asta-i foarte important, că ceva e fără viață, cineva e plin de viață. O fi așa, n-o fi așa? Ursul este plin de viață, deci el este cineva, dar în lege e ceva... Cum s-ar zice, doar un bun. Gnomul deci, e ceva sau cineva? Didi-ar zice cineva – pentru ea au viață toate: pietrele, paiele, valurile, malurile. Având astfel de dilemă începe să creadă c-a stat prea mult printre oameni. Hai, Moș Crăciun, hai! Vreau să mă sfătuiesc cu tine!

- Ce faci, Moșule de Pădure? îl întreabă ea, căutând un subiect.
- Totul, draga mea, dar nu-mi mai zi moșule, căci sunt în floarea vieții la cei două sute de ani ai mei.
- Păi, nu așa vă zice vouă? C-aveți, toți, bărbi mari și albe și ochii nu vi-i arătați. Voi aveți ceva de-ascuns de nu priviți direct spre nimeni și nimic?
- De ascuns avem cu toții, da’ de ce să ne stricăm privirea spre ce nu ne-ar plăcea? Nu știi niciodată când ceva aiurea îți apare-n față. Celelalte simțuri, toate, ne sunt mai mult decât de-ajuns. Nu e Moș, ci e Bătrân - e cu sens de înțelept.
- Ce culoare-s ochii tăi, dacă tot vorbim de ei?
- Tu vorbești de ochii mei, dar pentru că vrei să știi: sunt albaștri cum e cerul fără nori vara în amiaza-mare, sunt și verzi ca frunzele, negru ca pământul gras, albi cum e zăpada nouă...
- Bine, bine, am înțeles: când se schimbă anotimpul se schimbă și culoarea lor.
- Cam așa, drăguța mea, dar se schimbă și când unii – oamenii, ca de-obicei – tulbură Natura, cu tot ce e-n ea.
- Și nu o puteți apăra? Natura, zic de ea.
- Cum să nu, drăguța mea! Scuturăm din când în când pământul, răpăim cu ploaie deasă apoi dăm o iarnă secetoasă, pârjolim când este cazul, doar-doar s-or potoli.
- Asta-i răutate! se revoltă Didi și gnomul o privește curios, cu ochii lui invizibili, mirat de întrebarea ei.
- Tu câți ani ai, drăguța mea?
- Să tot am vreo douăzeci.
- Aoleu, drăguța mea! Ești un pui, nu știi nimic, tu ai multe de-nvățat, dar profesor nu-ți sunt eu, acum am aflat. Eu te las cu bine! Deschide ochii și deschide-ți mintea. Și inima, deschide-o de-oi putea. Ah! Tu inima ți-ai deschis-o înainte de-a-nvăța ceva. Încearcă să nu mai încalci regulile în prima sută de ani.

Și, zicând acestea, gnomul a plecat zâmbind. Didi nu l-a căutat, nici nu l-a strigat. Înțelegea, cumva, ce Bătrânul de Pădure a-ncercat să-i spună.

Fotogrfii editate in programul online gratis: https://www.online-image-editor.com/

10 comentarii:

  1. Oh, ce poveste dulce! Mulţumim! Şi lui Didi, că a contribuit mult la ea.
    Zi bună, Diana!

    RăspundețiȘtergere
  2. ce de braduti! wow ce varietate! ce ingenioase idei! Felicitari Diana draga ♥ Imi plac toti dar vedeta este cel incarcat cu "globuri" din nasturei! Wow, tare dragalas!
    Pupici si imbratisari, de la trio pentru quattro ♥♥♥♥

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai... bine ca nu a vazut Mami ca ma punea sa ii fac Gnom... O sa ii fac e clar dar ... nu chiar acum..
    L-as intreba pe Gnom cand... si cum sa fac cu timpul. Sigur mi-ar spune doua vorbe intelepte.. asa cum i-a spus si lui Didi.
    Ma bucur mult ca l-a intalnit ca l-ai „plamadit” si poza si la talpi :D. E genial sa stii
    Pup cu drag!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Es un lindo gnomos . Esperó que no le haga daño. Te mando un beso.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce activitate frumoasă și în ton cu sărbătorile ce urmează să vină!

    RăspundețiȘtergere
  6. Simpatic bătrânul tău! Și colecția de brazi este frumoasă. Ai scris atât de mult ultimele zile, că am reușit să citesc dar nu pot să țin pasul și cu comentariile. Pupici și aștept noi episoade din aventurile lui Didi!

    RăspundețiȘtergere
  7. Am cam intarziat cu vizitele. Si daca e gnom e bine, ca de nu stiu cat timp vreau sa fac asa ceva si nu se lipeste nimic de neuroni.
    Delicios dialogul dintre ei. Multumesc pentru zambete, Diana draga!
    Pupici si zile frumoase!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
  8. Wăow, ce poveste minunată. M-a captivat atât de tare că nici n-am realizat că a vorbit copilul cu mine. Îmi place mult moțul tau pădure, cel tinerel.
    Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  9. A fost într-adevăr o poveste foarte frumoasă, dar și ceea ce ați făcut din nou cu atâta creativitate. 👌 Îți doresc ore frumoase și confortabile pentru toate zilele.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ha ha ha...ce amuzant e gnomul tău! O idee super ai avut! Imi place colectia ta de brăduți! Felicitari. Pupici

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.