2023-12-12

Globuri reconditionate

Aproape ca ma încurc în jocuri, teme și chiar zile. Ar fi atât de simplu totul dacă nu ar interveni fel și fel de mărunțișuri care îmi dau planurile peste cap. Nu-mi vine sa cred!! Sâmbăta, dar mai ales duminica, am reușit sa mai recuperez din teme și luni eram gata sa postez cateva încă de pe la ora 16 (aranjasem lucrurile sa am cât mai mult timp). Ha! M-a sabotat laptopul. De mult n-a mai făcut figuri, dar luni s-a blocat timp de aproape juma de ora la fiecare zece minute (numai online!). Habar n-am ce-a avut și nici nu mai contează. Tot ce am făcut a fost sa renunț la a-l mai folosi – l-am închis și l-am mai redeschis azi (azi, adică noaptea târziu sau dimineața devreme – ora trei). Se comportă ca și cum nici usturoi n-a mâncat, nici gura nu-i miroase (sigur, laptopul nu necesită usturoi). Uf! Tot înainte!

marioneta Mos Craciun reconditionata
Tema cu numărul unu la Transformări creative – decembrie 2023 este despre recondiționarea unor ornamente specifice sărbătorilor de iarna și care pot fi agățate.

Din câte ornamente avem (mult mai puține ca în urma cu vreo patru ani) mai aveam câteva vechi pe care nu le-am înnoit de-a lungul timpului, așa ca a fost momentul lor.

În primul rând am recondiționat un Moș Crăciun din carton – are o sfoară de care se trage și Moș Crăciun pare ca pășește vesel către copiii care au fost cuminți

Mare lucru nu am avut de făcut – în poze nici nu pare ca ar fi avut nevoie de îmbunătățiri, dar mâna în care tine clopoțelul era îndoită, culorile erau șterse pe ici-colo (mai ales pe margini); culorile folosite sunt creioanele cerate descoperite în cuibul unu din bradul-calendar de Advent.

Mos Craciun marioneta inainte de reconditionare

Am îndreptat mana (lipind o bucata de carton pe verso), am accentuat genele, am reconturat cu negru unele margini, am completat culoarea și am lipit sclipici pe unde avusese inițial. I-am adăugat biluțe din polistiren pe niturile de la încheieturi (așa, sa mai fie ceva sclipicios). Și gata.

Mos Craciun din Carton, cateva dintre zonele reconditionate

Mai apoi am vopsit câteva globuri din plastic care-mi plac mult ca model și culori. Nu le mai folosisem pentru ca se cam curățase vopseaua în partea unde erau așezate în cutie.

globuri din plastic, filigran, argintiu, roz, mov, auriu usor deteriorate, apoi reconditionate

Globul argintiu mi-a reușit cel mai bine (am oja argintie care s-a potrivit). I-am lipit și câteva biluțe din polistiren, sa lucească în plus. La celelalte am vopsit cu vopsea cât mai aproape de nuanța inițială. Important e ca nu se mai vede negru în partea de jos a globurilor.

Încă un glob (dacă pot numi glob ceva care nu-i perfect sferic) e cu un portret de Moș Crăciun. E din plastic, și chipul Moșului nici nu e cine știe ce frumos, da-mi place acest ornament – poate pentru ca e de prin anii 1980, intre primele cumpărate de mine? Nu contează.

portret Mos Craciun din plastic, incadrat in semisfera din plastic lucrata in filigran

Pe dantela de pe margini am dat – am atins – cu oja argintie; am adăugat lipici pe albul de la fes și pe barba. În realitate arata mai bine acum (în poze mi se pare ca e exact invers).

La final pentru "poza de grup", am adunar toate glonurile reconditionate pe crengutele de brad.

Globurile reconditionate agatate pe crengute de brad

Fotografiile le-am editat în programul online gratis, fără cont pe site:

11 comentarii:

  1. imi place muuuuult mult Mos Craciunul tau ☺ vai ce dragalas este!
    Iar globurile... sunt absolut ca de la un artizan autorizat, unul care numai asa ceva face si stie tehnici secrete, pentru ca lucrurile pe care le face sa arta ca "vreau si eu" ♥ Foarte foarte faine, toate, felicitari!
    Imi pare rau ca ai probleme cu laptopul sau internetul, sau cu amandoua...
    Te pup. Trimit gânduri bune si îmbratisari, de la trio pentru quattro ❤️😘😊💖 🐾 ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mos Craciun imi place si mie de numa'! An de an - de cand s-a "betegit" 😊 - ii spun ca "la anu'..." si abia acum a fost momentul.
      Ai dreptate cu globurile, si tare fain ar fi sa fi fost facute de un artizan, dar sunt din plastic. Oricum, imi plac. Iti multuemsc, Carmen draga! 💕
      Pfuu! Nu stiu ce l-a apucat, din nou (pe laptop)... ca-l lasase. 😊 Stiu ca trebuie schimbat sistemul de operare, dar nu din cauza asta a are sincope - daca pot vedea filme e clar ca e ok sistemul. Cu internetul s-a rezolvat (era de la "ei"). Ma oftica faptul ca-l apuca atunci cand imi e lumea mai draga! 😃
      Te pup si eu! ❤ Imbratisari si ganduri bune si de la noi pentru voi! ❤ 😘 🍀 💞 🐾 🤗

      Ștergere
  2. În primul rănd mă bucur că ai recondiționat atât de multe globuri care pentru tine chiar aveau o valoare deosebită. Îmi plac mult, mai ales în poza de grup, se vede strălucirea din ele. Despre mos, ce să spun că mi-e foarte drag, îmi aduce aminte de copilărie, de oamnei adunați la gura sobei, de vremuri mai simple dar mai calde sufletește. Mă bucur că l-ai păstrat și l-ai recondiționat, oricât de puțin s-ar vedea în poze. E minunat. Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe Mos Craciun din carton l-am si expus, in fiecare an. 😊 Imi aminteste vremurile cand eram mai multi la impodobirea bradului, in jurul mesei de Craciun... Ma bucur sa stiu ca ti-e drag si tie. 😊 ❤
      Si globurile sunt "pline" de amintiri (desi cam scapa prin model unele amintiri) 😊 Fara ocazia Transformarilor creative sunt aproape sigura ar fi ramas in cutie si anul acesta.
      Iti multumesc! ❤

      Ștergere
  3. Ce frumoase globurile alea. Parca sunt o dantela cumva. Si ideea de a sustine poza cu Mosu' e faina. E atat de deosebit cum ideile se deruleaza. Si e atat de bine cand reconditionam obiecte mai vechi, energia lor parca ne-o cere. Uneori asta e senzatia...
    Pupici si seara frumoasa, Diana draga! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E posibil ca energia lor sa ceara... dreptul la continuarea vietii. 😊 Cel putin in acest caz as zice ca asa e, pentru ca an de an imi propuneam sa le "reconditionez", dar n-o faceam. A intervenit, insa, "momentul-declic": Transformarile creative.
      Despre globuri imi place sa zic ca-s lucrate filigran - si sunt doar plastic matritat. 😊 Sunt, insa, de efect.
      Iti multumesc, Suzana draga! ❤ Seara frumoasa! Pupici! 😘

      Ștergere
  4. Ieeeeeeei, pe astea le-am avut pe toate!! Eh, ce amintiri dragi! Un glob din ăla argintiu încă am, e de pe când aveam vreo 3-4 ani.
    Ce frumoase sunt!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur tare mult ca-ti plac globurile! Daca, inca, mai ai unul de cand erai mica-mica e cert ca intelegi ca poarta in ele ceva amintiri. 😊
      Seara frumoasa, Potecuta! ❤

      Ștergere
  5. Superba colectie d globulete. Ce bine ca le-ai reparat!! Imi place Mosul care se misca - ce haios este. Am facut intr-un an o inimioara care se activa cu sforicele.. prin 90. Heheeee...
    Cele care seamana a filigran imi amintesc de unele vechi din copilarie. Am tot zic ca ajung in balcon la cutii.. dar nu e chip. Mi-am luat insa anul acesta o decoratiune in stilul acesta - saniuta. se pare ca ar ajunge maine - sper sa fie faina :D.
    Cel din anii 80 este asa de simpatic!! M-e dor de globuletele de atunci :D. Imi placea sa merg de sarbatori in magazine. Puneau beteala care avea prin ea clopotei mici de plastic colorati (nu clopoteau, doar forma).
    Me bucur ca le-ai reperat. Hihi
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Lindos bombillos. Te mando un beso.

    RăspundețiȘtergere
  7. Globuri am avut și eu așa, mă tem că le-au dat ai mei. Îmi sunt tare dragi globurile vechi, dar eu nu am spațiu pentru câte lucruri aș păstra, mama are dar aruncă tot ce prinde.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.