Căutând cele câteva reviste de benzi desenate pe care le mai am și care mi-ar fi bune in jocul Provocărilor verzi am dat de câteva pagini rupte de prin reviste - între acestea și una cu un articol despre anvelope (nu scrie pe pagini nici ce revista este, nici data).
Am găsit pe internet câteva citate atribuite lui Eduard Michelin, fondatorul unei fabrici de anvelope. Le-am "adunat" numai pe cele despre anvelope și am pregătit postarea pentru Citate favorite, joc găzduit de Suzana pe blogul Floare de colt. Știu că e închis tabelul.
Îmi place tare mult mascota Michelin și... asta e! Scriu citate în care se zice despre anvelope.
Dacă faci reclamă pentru a spune minciuni, te vei ruina, dar dacă faci reclamă pentru a spune publicului adevărul și în special pentru a oferi informații, vei avea succes. Am învățat devreme că a-i spune unui om cum să folosească cel mai bine anvelopele și să-l faci să le dorească, era mult mai bine decât să încerci să-i spui că anvelopa ta este cea mai bună din lume. Dacă crezi că a ta este, lasă-l pe client să afle.
Trebuie să facem o anvelopă ușor de schimbat, nu doar de un mecanic, ci de oricine - chiar și de un imbecil.
Am început prin a oferi gratis hărțile și ghidurile noastre și a fost un principiu greșit. În ziua în care am găsit un ghid Michelin folosit pentru a sprijini o masă șchioapă, le-am pus preț.
(Ideea cu Bibendum, emblematica mascota Michelin, i-a venit când a văzut o grămadă de anvelope asemănătoare cu corpul unui om.) Nu avea nevoie decât de brațe, căci, fiind francez, voia să vorbească!
Restul textului nu e parte în jocul citatelor, ci curiozitate personala.
Edouard Michelin - câteva inovații
Câteva informații din istoria anvelopelor
Roata a fost inventata cu mii de ani în urmă, dar abia la începutul secolului al XIX-lea oamenii au pus pentru prima dată cauciuc natural pe roti de lemn sau de fier - dar se uza foarte repede. In 1893, un inventator din Connecticut, Charles Goodyear, a descoperit procesul numit azi vulcanizare, proces ce presupune injectarea in cauciucul natural a unei cantități de sulf in anumite condiții de temperatură și presiune - cauciucul a devenit astfel mult mai ușor de modelat și mult mai rezistent la uzura. Anvelopele din cauciuc solid s-au bucurat de o tot mai mare popularitate, dar călătoria tot nu era lina, pentru că pasagerii tot erau zdruncinați (și nu din cauza drumurilor cu hârtoape).
In 1845, inginerul scoțian Robert Thomson a primit un brevet pentru prima anvelopa pneumatica (anvelopă cu aer). Succesul comercial al acestei anvelope e datorat unui alt scoțian, John Boyd Dunlop, care a încercat să-i facă fiului său mai plăcută plimbarea cu bicicleta. In 1888 Dunlop își brevetează noua anvelopa și deschide o fabrică de anvelope.
In 1891, într-o zi, un biciclist francez a avut pană. A încercat să repare defecțiunea, dar n-a reușit pentru că anvelopa nu putea fi demontata de pe roata bicicletei. S-a dus să ceară ajutor unui compatriot, Eduard Michelin, despre care știa că lucrează cu cauciuc vulcanizat. De nouă ore a avut acesta nevoie pentru a repara anvelopa. Întâmplarea l-a impulsionat pe Michelin sa realizeze o anvelopa pneumatica ce putea fi scoasă de pe roata pentru a fi reparată mai ușor.
Anvelopele lui Michelin au avut mare succes - în anul următor zece mii de bicicliști le foloseau, și erau foarte mulțumiți. Nu după mult timp, trăsurile pariziene aveau montate anvelope pneumatice, spre incantarea pasagerilor. In 1895, pentru a dovedi că aceste anvelope pot fi folosite și la vehicule cu motor, frații Michelin - Eduard și Andre - le-au montat pe o mașină de curse. Din nefericire, mașina a terminat cursa pe ultimul loc. Totuși, oamenii au fost așa de uimiți văzând aceste anvelope neobișnuite, încât s-au apucat sa le taie numai că sa vadă ce ascunseseră frații Michelin in ele.
In anii '30 și '40 ai secolului următor, noile materiale rezistente, cum ar fi vâscoză, nailonul și poliesterul, au luat locul materialelor mai fragile, că bumbacul și cauciucul natural. După cel de-al II-lea război mondial s-au pus bazele pentru realizarea unei anvelope care sa se fixeze etanș direct pe roata astfel încât să nu mai fie nevoie de o camera de aer. Evident, au urmat alte îmbunătățiri.
Ca fapt divers: în componența unei anvelope intra peste 200 de materii prime.
Tocmai am deschis noile citate si te-am pus in tabel. Il voi lasa deschis mai mult, ca o sa si lipsesc o perioada.
RăspundețiȘtergereCe interesant subiect. Nici nu mi-a trecut prin neuroni sa ma uit. Chiar atatea materii prime? De la astfel de oamenii este important sa intelegem cum este generat declicul creator. Poate fi valabil pentru orice subiect si mic si mare.
Multumesc pentru ineditul subiectului, Diana draga! Pupici si o saptamana faina!
❤️😘
A mi también me gusta la mascota y no sabía mucho de la historia de Michelin Te mando un beso.
RăspundețiȘtergereFoarte interesante informatiile, Diana draga 😘🤗 excelent structurat articolul tau de azi! Anvelope, istorie, citate, chimie, totul asa, oferit "pe tava". Multumim Diana draga.
RăspundețiȘtergerePupici si imbratisari de la trio pentru Quattro 😘🤗💓💞🐾🫶🏻
Haha, ce tare este partea cu era francez, avea nevoie de maini ca sa vorbeasca :)).
RăspundețiȘtergereMi-a placut tare mult articolul. A fost extrem de interesant tot materialul si stii tu, mai ales cum le aranjezi si le prezinti, facand informatia accesbila si lectura placuta.
Asa dispersat, mai stii cate una alta, dar cand le aranjezi ca intr-un puzzle piesa cu piesa, dintr-o data descoperirea tabbloului aduce bucurie :D
Pupici cu draaag!!
Superbe si profunde citatele...dar nici anvelopele Michelin nu se dezmint!
RăspundețiȘtergereSeara relaxanta si o vara îmbelsugata cu Michelin la drum în...lumea toata!
Foarte interesant. Fiecare obiect sau material are o istorie, dar nu se gândește oricine să o descopere. Bravo ție, Diana!
RăspundețiȘtergere