2024-06-10

Anvelope in citate. Citate favorite

Căutând cele câteva reviste de benzi desenate pe care le mai am și care mi-ar fi bune in jocul Provocărilor verzi am dat de câteva pagini rupte de prin reviste - între acestea și una cu un articol despre anvelope (nu scrie pe pagini nici ce revista este, nici data). 

Am găsit pe internet câteva citate atribuite lui Eduard Michelin, fondatorul unei fabrici de anvelope. Le-am "adunat" numai pe cele despre anvelope și am pregătit postarea pentru Citate favorite, joc găzduit de Suzana pe blogul Floare de colt. Știu că e închis tabelul.

Îmi place tare mult mascota Michelin și... asta e! Scriu citate în care se zice despre anvelope.

Mascota Bibendum pentru anvelopele Michelin

Dacă faci reclamă pentru a spune minciuni, te vei ruina, dar dacă faci reclamă pentru a spune publicului adevărul și în special pentru a oferi informații, vei avea succes. Am învățat devreme că a-i spune unui om cum să folosească cel mai bine anvelopele și să-l faci să le dorească, era mult mai bine decât să încerci să-i spui că anvelopa ta este cea mai bună din lume. Dacă crezi că a ta este, lasă-l pe client să afle.
Trebuie să facem o anvelopă ușor de schimbat, nu doar de un mecanic, ci de oricine - chiar și de un imbecil.
Am început prin a oferi gratis hărțile și ghidurile noastre și a fost un principiu greșit. În ziua în care am găsit un ghid Michelin folosit pentru a sprijini o masă șchioapă, le-am pus preț.
(Ideea cu Bibendum, emblematica mascota Michelin, i-a venit când a văzut o grămadă de anvelope asemănătoare cu corpul unui om.) Nu avea nevoie decât de brațe, căci, fiind francez, voia să vorbească!

Restul textului nu e parte în jocul citatelor, ci curiozitate personala.

Edouard Michelin - câteva inovații 

Semiprofil Eduard Michelin
Édouard Michelin (23 iunie 1859 - 25 august 1940) - industriaș francez care, împreună cu fratele său mai mare André, a fondat Michelin Tire Co. în 1888. Au realizat primele anvelope pneumatice care puteau fi îndepărtate și înlocuite cu ușurință. De asemenea, au introdus modele de benzi de rulare (portiunea anvelopei la exterior, deasupra flancului si care ia contact direct cu solul), anvelopele (cu) balon de joasă presiune și anvelopele armate cu cord de oțel. (cord = fibră rasucita sau fir din poliester, celofibra, nailon sau otel care asigura rezistenta carcasei anvelopei si curelelor).

Câteva informații din istoria anvelopelor

Roata a fost inventata cu mii de ani în urmă, dar abia la începutul secolului al XIX-lea oamenii au pus pentru prima dată cauciuc natural pe roti de lemn sau de fier - dar se uza foarte repede. In 1893, un inventator din Connecticut, Charles Goodyear, a descoperit procesul numit azi vulcanizare, proces ce presupune injectarea in cauciucul natural a unei cantități de sulf in anumite condiții de temperatură și presiune - cauciucul a devenit astfel mult mai ușor de modelat și mult mai rezistent la uzura. Anvelopele din cauciuc solid s-au bucurat de o tot mai mare popularitate, dar călătoria tot nu era lina, pentru că pasagerii tot erau zdruncinați (și nu din cauza drumurilor cu hârtoape).

In 1845, inginerul scoțian Robert Thomson a primit un brevet pentru prima anvelopa pneumatica (anvelopă cu aer). Succesul comercial al acestei anvelope e datorat unui alt scoțian, John Boyd Dunlop, care a încercat să-i facă fiului său mai plăcută plimbarea cu bicicleta. In 1888 Dunlop își brevetează noua anvelopa și deschide o fabrică de anvelope. 

In 1891, într-o zi, un biciclist francez a avut pană. A încercat să repare defecțiunea, dar n-a reușit pentru că anvelopa nu putea fi demontata de pe roata bicicletei. S-a dus să ceară ajutor unui compatriot, Eduard Michelin, despre care știa că lucrează cu cauciuc vulcanizat. De nouă ore a avut acesta nevoie pentru a repara anvelopa. Întâmplarea l-a impulsionat pe Michelin sa realizeze o anvelopa pneumatica ce putea fi scoasă de pe roata pentru a fi reparată mai ușor. 

Anvelopele lui Michelin au avut mare succes - în anul următor zece mii de bicicliști le foloseau, și erau foarte mulțumiți. Nu după mult timp, trăsurile pariziene aveau montate anvelope pneumatice, spre incantarea pasagerilor. In 1895, pentru a dovedi că aceste anvelope pot fi folosite și la vehicule cu motor, frații Michelin - Eduard și Andre - le-au montat pe o mașină de curse. Din nefericire, mașina a terminat cursa pe ultimul loc. Totuși, oamenii au fost așa de uimiți văzând aceste anvelope neobișnuite, încât s-au apucat sa le taie numai că sa vadă ce ascunseseră frații Michelin in ele.

In anii '30 și '40 ai secolului următor, noile materiale rezistente, cum ar fi vâscoză, nailonul și poliesterul, au luat locul materialelor mai fragile, că bumbacul și cauciucul natural. După cel de-al II-lea război mondial s-au pus bazele pentru realizarea unei anvelope care sa se fixeze etanș direct pe roata astfel încât să nu mai fie nevoie de o camera de aer. Evident, au urmat alte îmbunătățiri.

Ca fapt divers: în componența unei anvelope intra peste 200 de materii prime.

Sursa foto mascota:
Sursa foto Eduard Michelin:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.