2024-07-25

Epiphyllum la fereastra. RiO

Prima floare a apărut la începutul lunii - nu mă așteptam; anul trecut, in aceleași condiții, nu a înflorit deloc acest cactus orhidee. In 2022 (sau 2021?) au fost șase flori pe "tijă", înflorite cam in același timp.

O floare roz de cactus orhidee

A doua floare, care se reflectă puțin în geamul de la balcon, și e potrivită poza pentru jocul Reflexii in oglinda, joc inițiat de SoriN și găzduit azi de Carmen pe blogul Intre vis și realitate, s-a deschis în urma cu câteva zile. La acest moment s-a ofilit și ea.

A doua floare roz de cactus orhidee in 2024

Planta, cred că ar trebui să aibă spațiu mai mare - nu doar lumină și căldura - pentru a-și desfășura frunzele. Unde o avem în balcon e singurul loc unde e lumina cea mai potrivită pentru această plantă, dar nu are spațiu suficient pentru frunzele lungi, sa "cadă libere". 

18 comentarii:

  1. Ce interesant se aliniaza planetele. Zilele trecute am vrut sa descopar cum se numeste. Am primit si eu cateva fire, le--am plantat si cresc incredibil de repede. La mine este in plin soare, in cam singurul loc disponibil. Arata superb floricica. A mea nu stiu ce culoare va avea.
    Sa te bucuri si de alte infloriri.
    Pupici, Diana draga! O zi frumoasa!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ha! 😃 Eram sigură că de la tine știu denumirea - acum ceva ani am mai postat despre și imediat ce am aflat cum ii zice plantei am scris eticheta la postare (altfel, azi nu as fi știut denumirea). Oricum, e bine cum s-au aliniat planetele. 😊
      Fiind în plin soare planta cred că te va bucura cu multe flori! Ceea ce-ți doresc!
      Mulțumesc, Suzana draga! 💗😘 Zi frumoasa și pentru tine! Pupici!

      Ștergere
  2. Ce frumoase sunt, reflexiile si originalele care se reflecta 🥰😍
    Pupici si imbratisari de la trio pentru Quattro 🤗😘💓🫶🏻

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți mulțumesc pentru apreciere, Carmen draga! 💗
      Și de la noi pentru voi îmbrățișări și gânduri bune! 😘💕🐾😂🍀

      Ștergere
  3. Cactușii sunt preferații mei! Mi-a înflorit și mie cactusul cunoscut ca limba soacrei și acum e îmbumbit unul alb! Îmi plac foarte mult florile cactusilor. Zi răcoroasă să ai! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și ai mei! 😊 Am avut mulți, diferiți că forma (familie) și mai am câțiva. Limba soacrei nu am avut, dar am văzut la o vecina - nu mai rețin daca l-am văzut și înflorit. Trebuie sa fie superbe florile pe care le va deschide.
      Sunt frumoase florile cactușilor și par atât de... diafane!
      Îți mulțumesc! Ai avut gândul aurit! 😊 E răcoare, și a și plouat vreo cinci minute!
      Zi răcoroasă și pentru tine! Pupici! 💗

      Ștergere
  4. Are flori foarte frumoase, dar într-adevăr este o plantă care are nevoie de mult spatiu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oricât îmi doresc, nu am unde sa-i găsesc un loc unde sa fie în largul ei. 😊 Sper doar sa nu se supere pe mine și să mă părăsească (și ea! ca mulți alți cactuși) 😃

      Ștergere
  5. Ce frumoasă e! Îi voi uita denumirea înainte să dau trimite comentariu, dar nu uit că e frumoasă. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fix la fel patesc și eu! 😃 Sau... pățeam. Cred că voi retine "cactus orhidee".

      Ștergere
  6. Ahaaa, te-ai înțeles cu Mihaela!😀
    Sunt superbi acești cactuși. Nici nu știu dacă fac parte din categoria cactușilor, dar ăștia când încep a înflori nu mai zici că sunt cactuși.
    Să te bucuri de el și de florile lui!😇

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Având în vedere că sunt plante foarte interesante e aproape firesc să aibă multi fani cactușii! 😃
      Am citit că ar face parte din aceasta mare - și interesantă - familie a cactușilor. In general, cactușii au flori superbe, dar cele mai multe nu rezista mult.
      Mulțumesc, Stefan! Zi faina să ai! 😊

      Ștergere
  7. Ai dreptate, florile cactușilor sunt superbe
    iar unele dintre ele au un parfum deosebit, însă nu țin mult. Dacă nu reușeam în maximum trei zile ca să imortalizez momentul, după era prea târziu pentru că florile lor deveneau ofilite.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A-haaa! Deci, și tu ai cactuși! 😊
      Flori de cactus cu parfum am văzut la cineva, la mine nu au vrut să se deschidă - mai apoi, cactusul care ar fi trebuit să aibă flori parfumate a murit.

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.