8 iun. 2017

Mă las de fumat

In februarie anul acesta s-au implinit 31 de ani de cand fumez. E cazul sa renunt. E drept, in 2014 si 2015 am fumat tigara electronica – a fost satisfacatoare până cand n-a mai fost si, incet-incet, am dat-o iar pe tigara “normala” – si m-am cam saturat. Partea rea este ca, se pare, nu pot renunta la nicotina daca pastrez rutina zilnica. Profit de aceasta perioada de aparenta acalmie – dupa o lunga perioada de stres continuu – si ma “ascund” departe de computer, de citit, de conversatii de… tot ceea ce fac in mod firesc zi de zi.

Lăsatul de fumat e motivul pentru care nu voi mai aparea un timp online nici pe blog, nici pe FB si nici prin alte parti. M-am saturat sa simt nevoia de tutun cand mi-e lumea mai draga (sau mai puţin draga); m-am saturat sa-mi miroasa parul si hainele a tutun; m-am saturat sa miroasa camera a tutun… M-am plictisit de aceasta dependenta. Imi propun sa reusesc. E a doua mea incercare de a renunta la tutun. Prima data cand am incercat am rezistat fara tutun… trei zile.

Nu vreau sa renunt pentru a nu mai arde bani, nu ma simt rau, nu “trebuie” sa renunt pentru a-mi “recastiga” sanatatea, dar vreau sa renunt pentru a nu o pierde – 31 de ani de fumat cred ca sunt suficienti. Practic, aleg sa renunt pentru ca m-am plictisit. Ar trebui sa fie usor… dar stiu ca nu e, pentru ca nu-mi doresc cu adevarat, nu simt nevoia sa renunt ci doar sunt… plictisita de tutun, sunt plictisita de a avea “grija” sa nu raman fara tigari, plictisita sa tot ronţăi frunze de patrunjel pentru a “echilibra” vitamina C pe care nicotina o “consuma” – vitamina care, oricum, nu e produsa de organism – si nici nu vreau ca nivelul de fier din sange sa fie mai mult decat e necesar si sa ajung sa am fel si fel de probleme. M-am plictisit sa dau marunt din buze atunci cand sunt copii de faţă (pentru ca n-am fumat in prezenţa copiilor decat o data sau de doua ori in toti acesti 31 de ani, dar ei au fost prezenti adesea si mie-mi ardea buza dupa o tigara si nu ma puteam concentra la ceea ce aveam de facut). In plus, dependenta de tutun – ca orice dependenta – e obositoare si mare consumatoare de resurse materiale si nu numai…

Absenta online de până acum a fost cauzata de altele, de multe altele care m-au si condus, intr-un fel, spre aceasta dorinta de a renunta la tutun.

De ce scriu despre asta? Pentru ca, intr-un fel, a declara public ceva e ca un angajament; apoi… e o explicaţie pentru absenţă.

Sa ne revedem cu bine! Zile fericite tuturor!

Pentru prieteni
Va rog sa ma iertati ca nu voi reusi sa citesc ceea ce veti scrie si ca (deocamdata) nu va intorc vizitele celor care ati trecut pe aici, dar voi recupera cand voi reveni, chiar de va fi peste o luna, chiar de va fi peste trei luni. Va multumesc. 
Cu drag, 

17 comentarii:

  1. Diana draga iti pumnii si sa reusesti in acest demers!
    Poti sa te gandesti ca odata facut primul pas, deja ai parcurs o parte din drum.
    Sa-ti fie bine si sa te bucuri de reusita. Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu m-am lasat de fumat acum 8 ani! Nu am fost o fumatoare "înraita" dar fumam! Te rog eu, nu te izola de lume! Iti faci si mai rau! Te condamni la "închisoare" exact acum cand ai nevoie de sprijin moral!
    Scrie pe blog, plangi sau fugi pe munte, dar nu te izola... "Crizele' dureaza 2 minute si daca stii ce sa faci cu mainile în astea doua minute... este ok! daca te izolezi, prelungesti chinul asa. Iti tin pumnii si asculta la mine ... e foaie verde prastie sa te lasi de fumat! Pupici, pupici, pupici! O fosta fumatoare! 😅

    RăspundețiȘtergere
  3. Ţin pumnii să reuşeşti. Eu încă nu mi-am propus aşa că nu ştiu dacă aş putea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa ai puterea si rabdarea sa reusesti! Renunta de pe o zi pe alta! Parintii mei asa au facut...tot asa ca tine, dupa decade de fumat! Tata zicea ca numai dupa momentul ala a inceput sa simte gustul mancarii, iar mama si-a dat seama ca are mai mult timp liber asa. Nu-ti ingadui tie sa dai inapoi!

    RăspundețiȘtergere
  5. Curaj si incredere in propria vointa !M-am lasat brusc acum zece ani si
    sotul meu acum unsprezece ani !
    Iti tin pumnii si...roaga-te !

    RăspundețiȘtergere
  6. Salutari cordiale cu multa sanatate! N-am fumat, vreodata; Tata, insa, in urma unui incident personal (ulcer), cu fffff multi ani in urma (vreo 6o si ceva) s-a lasat si a reusit. Azi are 85 de ani, si din punctul acesta, nu are nici o problema. Deci, cu vointa se poate. Imbratisari si toate cele faine sufletului iti doresc! Weekend placut, in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mult succes in acest demers...desi o sa fie foarte greu !!! O zi buna

    RăspundețiȘtergere
  8. Trebuie sa recunosc ,eu am fumat mai multi ani,decat tine.Nu mi-am propus niciodata sa nu mai fumez,dar am fost nevoita.Am 13 ani de-atunci si-mi dau seama ca raul tutunului,ma urmareste toata viata.Asta este!Nu pot sa fac pe lupul moralist,dar admir pe toti fumatorii care se lasa de tutun,din proprie initiativa.Incerca si vezi cat rezisti!

    RăspundețiȘtergere
  9. Diana draga, iti trimit ganduri bune si iti urez sa-ti amplifici dorinta de reusita. Pur si simplu ai luat decizie perfecta pentru tine, oricat ar fi grea.
    Si mai preling un citat mititel: "Ai grija de corpul tau pentru ca este singurul loc unde va trebui sa traiesti" (Jim Rohn) :)
    Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
  10. Succes draga mea! Sigur e nevoie de multa multa tarie. Ma bucur pentru tine si tin pumnii stransi.
    Pupici de la trio penzru tine dar si pentru mami si surioara ❤😗😗😗

    RăspundețiȘtergere
  11. De asta ai dispărut tu...
    Și eu m-am lăsat de fumat, acum mulți ani. M-a ajutat să îndepărtez din casă orice amintea de ocupația asta (brichetă, scrumieră etc.). M-a mai ajutat enorm tricotatul. Nu sunt o maestră, am tricotat tot lucruri drepte - șaluri, fulare, veste - ajunsesem să tricotez și în timp ce citeam, fiindcă, de!, înainte fumam când citeam! ☺ După perioada de sevraj (câteva luni durează) a fost excelent! Mi s-a schimbat vocea, mi s-a schimbat culoarea tenului, nu am mai avut dureri de cap, nici insomnii. Faci un lucru minunat și îți doresc din toată inima să izbândești!

    RăspundețiȘtergere
  12. multă baftă ! şi eu m-am lăsat demult de... tutun ! se poate ! ce minunat este să scapi de această dependenţă ! pupic !

    RăspundețiȘtergere
  13. Bună Diana!
    Îți doresc mult succes,răbdare și nu te izola că nu faci bine!
    Zile senine și ușoare îți doresc,draga mea!
    Pup cu mare drag și te îmbrățișez!
    Ai grijă de tine!

    RăspundețiȘtergere
  14. Succes !
    Nu ca ar avea importanta povestea mea, dar vreau sa spun ca se poate; eu am renuntat, dupa vreo 45 de ani, cand, tot cautand marfa ieftina (fara timbru), m-au inselat de cateva ori "dilerii".

    RăspundețiȘtergere
  15. Cele mai bune ganduri se îndreapta spre tine! ♡
    Sper ca esti bine ...
    p.s. îmi lipsesti ca tigara unui fumator ... :))
    Please, come back! :((

    RăspundețiȘtergere
  16. Succes! O cunostinta s-a lasat dupa 45 de ani de fumat cu ajutorul tigarii electronice.

    RăspundețiȘtergere
  17. Hei! Iti trimit numai ganduri bune! Sa fii mandra de tine!
    Eu nu pot spune ce a spus Ella, din cauza lipsei experimentului, dar chiar imi lipsesti...
    Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere