2013-02-27

Clubul Poveștii Parfumate a împlinit doi ani!

Mirela este inițiatoarea - și gazda – Clubului și azi ne-a invitat la sărbătoare! Minunați oameni am întâlnit in pânza de păianjen” www. 
Au aranjat petreceri :) Mirela Pete, Lili3d, Lolita
Ceilalți membri îi puteți afla aici.
 Invitații mei sunt cei care scriu și cei care citesc!
LA  MULȚI  ANI!
- Cine ești tu? zise micul prinț. Ești foarte drăguță…
- Sunt o vulpe - zise vulpea.
- Vino să te joci cu mine - îi propuse micul prinț. Sunt așa de trist…
- Nu pot să mă joc cu tine - zise vulpea. Nu sunt îmblânzită.
- Ah! Pardon - zise micul prinț.

Dar dupa ce se gândi, adaugă:
- Ce înseamnă “îmblânzit”? [...]
- E un lucru uitat de mult - spuse vulpea. Înseamnă “a crea legături…”
- A crea legături?
- Bineînțeles - spuse vulpea. Tu nu ești deocamdată pentru mine decât un băiețel care se aseamănă perfect cu oricare altul dintr-o suta de mii de băieței. Și eu nu am nevoie de tine. Și nici tu nu ai nevoie de mine. Eu nu sunt pentru tine decât o vulpe ca o suta de mii altele. Dar dacă tu mă îmblânzești, vom avea nevoie unul de altul. Tu vei fi pentru mine unic în lume. Eu voi fi pentru tine unică pe lume…
- Încep să înțeleg - zise micul prinț. [...]

- Viața mea e monotonă – zise vulpea. Eu vânez pui, oamenii mă vânează pe mine. Toți puii se aseamănă și toți oamenii sunt la fel. Deci mă cam plictisesc. Dar dacă tu mă îmblânzești, viața mea va fi cu totul alta, luminoasă. Aș cunoaște un zgomot de pași care va fi diferit de celelalte. Ceilalți pași mă fac să intru sub pământ. Pasul tău mă va chema afară, ca o muzică. Și încă ceva! Privește, vezi acolo câmpurile cu grâu? Eu nu mănânc pâine. Grâul este inutil pentru mine. Câmpurile de grâu nu înseamnă nimic pentru mine. Și asta e trist! Dar tu ai părul blond, aurit. Atunci când tu mă vei fi domesticit, va fi minunat. Grâul, care este auriu, îmi va aminti de tine. Și îmi va plăcea zgomotul vântului prin grâu…

Vulpea tăcu și îl privi îndelung pe micul prinț:
- Te rog… îmblânzește-mă! spuse ea.

- Aș vrea mult - răspunse micul prinț, dar nu am prea mult timp. Am de găsit prieteni și multe lucruri de cunoscut.

- Nu cunoști decât lucrurile pe care le îmblânzești - spuse vulpea. Oamenii nu mai au timp să cunoască nimic. Ei cumpără de la negustori lucruri făcute de-a gata. Dar cum nu există negustori care să vândă prieteni, oamenii nu mai au prieteni. Dacă vrei un prieten, îmblânzește-mă.

(Micul Prinţ, de Antoine de Saint-Exupery, Editura Ion Creangă, 1996, trad. Benedict Corlaciu)
Succese!

8 comentarii:

  1. Multi ani inainte Clubului si la cat mai multe povesti frumoase!
    Diana, inca nu am apucat sa citesc povestea ta despre desert. Nu mi-a fost deloc bine zilele astea, dar acum nu plec de aici pana cand nu citesc tot. ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am zis si cu alte ocazii: sa nu va faceti griji ca nu aveti timp sau chef sa treceti pe aici! Ma bucur ca existati si pentru mine e suficient!
      La aceasta data cred ca esti bine si sanatoasa! Si am tot uitat sa te intreb: ce se mai aude cu pisoiul?! :) Il primesti?

      Ștergere
  2. Am zăbovit doar atât cât să introduc dulcea și minunata ta surpriză în postarea mea, dar am revenit să te îmbrățișez cu cea mai mare căldură, cu bucuria de-a te fi cunoscut și cu fericirea de-a sărbători Împreună această zi aniversară! La mulți ani alături de povestea noastră, toți frumoși și armonioși! Să fii fericită și împlinită mereu! Iar Clubului, aceleași gânduri dragi, deoarece Clubul Poveștii Parfumate sunteți voi, suntem NOI!
    Acum să păpăm tort, să bem o cafea minunăție-nu-cafea, un nectar bun și să mirosim cei mai frumoși trandafiri. Știi să oferi oaspeților ceea ce e mai bun, mulțumesc! Te îmbrățișez cu mare drag! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu te imbratisez cu drag! Tare m-am bucrat cand am dat peste Club si astfel te-am cunoscut pe tine si pe ceilalti membri! A fost o surpriza frumoasa pentru mine! Sper sa aiba viata lunga Clubul! Si ce l-ar putea impiedica?! :) Multi ani de acum inainte ar fi frumos sa ne intalnim online povestind fel de fel cu si despre parfumuri care mai de care mai pretioase!
      La multi ani tie, la multi ani membrilor si asa Clubul va fi functional mereu si mereu!
      Multumesc si eu!
      Te imbratisez cu drag si iti doresc succes in tot ceea ce intreprinzi!

      Ștergere
  3. Mmmmm, cafea turceasca! Amintiri frumoase!
    La multi ani clubului!
    Ai încheiat cu cea mai frumoasa urare! "Sa aveti prieteni!"
    Iar eu..... sunt în al noulea cer ca tu îmi esti prietena... chiar si numai virtuala!
    Te pup Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt atatea feluri de a prepara cafeaua incat n-as sti sa spun care e cea mai buna! De fapt, stiu: cea care e cea mai tare si cea mai neagra si cea mai... cafea! :) Era un local in BV - "Orient" se numea - unde faceau o delicioasa cafea la nisip si langa cafea era mereu o bezea cu cicolata! O feerie de gusturi! :)
      Si eu ma bucur sa stiu ca esti prietena mea! Multumesc! Sper sa nu te dezamgesc. ;)
      Te imbratisez cu drag! Sufletul senin sa iti fie!

      Ștergere
  4. Diana, am luat cate putin din toate. Pana si un fir de trandafir am luat :)
    La multi ani Povestii noastre Parfumate! Si noua! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru ca ai gasit putin timp sa treci pe aici! Frumoasa viata sa iti fie - asa, ca trandafirii! :)
      Te imbratisez cu drag! Zile fericite sa ai si sufletul senin sa-ti fie!

      Ștergere