2022-08-26

Barca pe apă. Activități de vară

În scurt timp Lulu va trebui să se întoarcă acasă. Timpul s-a învârtit și „ziua a 8-a” a sosit! În hotelul „Evantai” părea că timpul zboară chiar mai repede decât de obicei: o săptămână părea cât o zi!

A profitat cât a putut; s-a distrat, s-a minunat de curcubeu, s-a antrenat... mâncând pepene șezând pe o minge de gimnastică; a discutat cu o matcă-albină și cu trei fire de floarea-soarelui.

În această dimineață, undeva în jurul hotelului se auzea sunetul unui aparat pe care ea l-a bănuit a fi fierăstrău, și nu s-a înșelat! Activitatea din ziua în curs era despre asamblarea unei canoe. „Canoe! Superb!” se entuziasmă Lulu în sinea ei. Singurele bărci pe care le știa confecționa erau cele din hârtie – cu ochii închiși le făcea!

Piesele pentru barca ce-o aveau de făcut au fost decupate de „profesioniști”; ei doar le asamblau conform modelului prezentat în „schița” din pagina de mai jos.

https://www.instructables.com/Stitch-and-Glue-Canoe-With-Cedar-Strip-Top/

Lulu, mai întâi a confecționat vâslele – doar n-o fi singura în lume care pune carul înaintea boilor! Poate tocmai de aceea s-a ales cu o barcă în loc de canoe – pentru canoe era nevoie de o pagaie, nu de vâsle!

colaj 3 foto: 1. vasle, 2. piese barca din carton ondulat, 3. piesele asamblate cu sarma

A montat Lulu cu spor și... i-au rămas doua piese!

diorama: papusa langa barca asamblata, si doua piese nemontate
Ar fi trebuit să le asambleze și pe acestea?! Nu greșiseră „meșterii” când au decupat materialul?! De-ar fi montat toate piesele i-ar fi ieșit... un vapor! Nici nu s-ar mai fi văzut din „canoe”. Oricum, ce i-a reușit ei semăna mai mult a barcă sub formă de opincă decât a canoe, dar a continuat să lucreze cu spor și-a izolat bărcuța cât a putut mai bine, apoi a vopsit-o. Mândră tare era că a reușit să realizeze și un spațiu mic de depozitare, la pupa.

cilaj 4 foto: 1. barca asamblata si izolata, 2. apa in lighean, 3. barca pe apa cu vaslele ridicate, 4. vaslele

Între cele câteva calități ale bărcii asamblate de Lulu se numără și aceea de a pluti.

diorama: papusa in barca ce pluteste pe apa

Era conștientă că barca ei din carton, lungă de 17 cm, lată la mijloc 7 cm și adâncă (pescajul) de 3,5 cm nu ar rezista la traversarea Dunării. Pentru o fotografie, însă, barca a rezistat cu succes și Lulu se poate bucura de o nouă înscriere în tabelul Activităților de vară din Calendarul ReCreativ.

18 comentarii:

  1. Wow! Si plutește! Asta a fost prima reacție. Am citit apoi ca e doar pentru poza, dar oricum, plutește. E superba barcuta! Are si piese de rezerva, nu?
    Felicitari Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa aproape doua ore incepe sa se inmoaie, dar nu se scufunda - am "netezit-o", am pus-o la uscat si iar a plutit, aratand ca o barca si nu precum o bucata de carton uda. 😊
      Se poate spune! Daca au ramas nefolosite doua piese... 😂 Le am cu "reducerea la scara" de-mi lesina neuronul!
      Iti multumesc, Niko!

      Ștergere
  2. Vad ca stapaneste perfect terminologia! Si chiar asa am simtit si eu ca o saptamana este scurta cat o zi. Sau lunga cat o zi? Mi-e neclar...😊
    Vad ca Lulu are multe calitati! Poate ajunge in etapa de a face si rafting. Cine stie... Poate intr-o noua etapa a provocarii.
    O adevarata placere cu aceasta racoreala, Diana draga!
    Iar barcuta este faina tare! Multumesc pentru placerea lecturii.
    Si lui Niko pentru ca ne-a provocat in felul acesta. Pupici!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu tocmai... Ce-a mai auzit pe la cei care stiu - si-a retinut. 😊
      Asta da, intrebare de baraj! 😂 Ma hazardez cu un raspuns: saptamana e scurta cat o zi.
      Rafting! Suna interesant, dar cred ca nu "s-ar" descurca cu "apa tumultoasa". Dar... pana nu incearca, nu stie! ;)
      Iti multumesc pentru complimente, Suzana draga! ❤
      Provocarile de vara au fost de top, din punctul meu de vedere! Au fost cateva lucruri pe care am tot vrut sa "le incerc": albina, barca, pepene, balon. Da, ii multumesc si eu pentru ca sustine joc (chiar si cand sufletelul ii plange) - si la amandoua ca participati! 😊
      Weekend minunat iti doresc! Pupici! 😘 ❤

      Ștergere
  3. Parece que Lulu se va divertir mucho en la canoa. Espero que no se maree. Te quedo genial la manualidad. Te mando un beso.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se divirtió, sí! No tiene maree. 😊
      Gracias por tu cumplido!
      Te mando un beso.

      Ștergere
  4. Woooow, ce frumoasă e! Lulu is the best!! Foarte fain. Şi mai şi pluteşte! Deci acolo e apă-apă, da? Fii atentă: am o fântână făcută dintr-un dop. Dacă-ţi mai aminteşti, am pus eu poze cu sătucul meu în miniatură. Mna, apa din fântână e decupaj de pe o planşetă din aia 3D, din aia de la chinezi, care pare că mişcă dacă o mişti. Le ştii? Dacă găseşti ceva cu apă, crede-mă, efectul va fi wow. Şi nu mai trebuie să fie apă din aia udă, merge şi cu apă 3D :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E apa-apa, cu un strop de verde, sa para ca-i de la Marea Adriatica apa, si cu fire de grau si ceva floricele prinse sub apa cu pietricele. 😊
      Imi amintesc satucul, dar nu si "apa" - am cautat acum, sa revad, dar nu am gasit postarea; nu-i bai, pentru ca stiu plansele chinezesti. Multumesc pentru idee! (ramane sa gasesc in zona ceva potrivit) 😊
      Multumesc pentru compliment, Potecuta!

      Ștergere
  5. Iti admir rabdarea de a construi acea ambarcatiune dar am o intrebare care nu-mi da pace😊
    De ce ai ales culoarea mov pentru barca,.... 😂😂😂?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc! Intotdeauna am rabdare sa ma joc (cu timpul e mai greu) 😊
      E vopsita in "ultramarine blue", barca! 😂 Acum, ca mi-ai atras atentia, imi pare si mie movulie (din cauza de aparat/telefon foto arata asa). Oricum, strica un piiiic de mov?! 😂 😂

      Ștergere
  6. Niko ne-a lasat linkul asta:
    https://www.youtube.com/watch?v=4oPpl097hGE
    Ideea este chiar prima din serie! Maine incerc sa vad ce iese!
    Pup. ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Suzana draga! ❤️ Am vazut, mi-a placut - cusutul sosetei n-o sa-l uit, in mod sigur. 😊
      E de urmat ideea (prima), cand nu ai la indemana masina de cusut. Metoda de care am amintit la tine (pe care am urmat-o) mi s-a parut super potrivita pentru "gaurele" mici (de cusut imi place mai putin, cu mana).
      Pupici! 😘

      Ștergere
  7. Minunată aventură ! Lulu a fost curajoasă când a hotărât să își realizeze propria barcă, plus lansarea la apă ! Pupici pentru Lulu și pentru tine ! ❤❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa! Foarte aventuroasa Lulu! 😊
      Iti multumesc! Pupici! ❤ ❤

      Ștergere
  8. iti dai seama ca acum am chef subit sa confectionez barci plutitoare (anul asta am montat 2 ambarcatiuni 3D in timp record...haha si ce-as da sa fac rost de inca vreo 3. - bine ca nu le gasesc deocamdata ca... nu am niciunde sa le pun :O).
    Le-am facut baietilor cand au fost la noi trei masinute din carton.. dar barca.. Ah si instructables---- am si eu cont. De cand nu am mai intrat - acum vreo 10 ani am participat la mai multe concursuri acolo ! Foarte dragut :D
    Imi place mult barcuta si cum pluteste ea!! Suuuuper tare :*!
    (mi-e dor sa ne jucam impreuna... numar zilele , la propriu fara gluma, pana cand o sa pot sa ma implic iar in asa activitati creative :D faine)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cate zile mai sunt pana sa ne jucam impreuna? Sa numaram impreuna! :)
      Te referi la puzzle 3D cand zici de ele doua ambarcatiuni? Eu tot zic ca-mi iau unul, dar cu zisul am tot ramas. :))
      Masinuta din carton n-am facut niciodata! Mi se pare mai complicata decat o barca...
      Banuiesc ca Instructables e un site unde sunt instructiuni despre unele altele... si mai banuiesc ca nu-i de mine - in sensul rabdarii de care dispun. :)
      Iti multumesc, Rux! Pupici!

      Ștergere
    2. Pai instructables e site-ul cu instructiunile barcutei. Aveau tot felul de concursuri creative dragute - imi placea (am si eu pe acolo niste tutoriale cu suc de rosii parca :)).
      Da, am 2 puzzle-uri 3D cu barcute (am sa o pun pe Rukkusu sa le prezentam intr-o zi).
      Mai avem putin de asteptat. sper eu :*

      Ștergere
    3. Esti implicata, nu gluma, in fel si fel de activitati - ceea ce-mi pare foarte fain!
      Mi-ai facut pofta de suc de rosii, dar pofta tre' sa ramana-n cui! :))

      No, asa sa faci, cu Rukkusu: sa prezentati barcutele. Multumesc! Mai trece timpul cat asteptam. 😊

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.