2020-01-13

Un risc asumat. Citate favorite

Romanul “Risc asumat”, al lui Robin Cook are ca motto: Diavolul are puterea de a lua o înfățișare plăcută (William Shakespeare, “Hamlet”).
Câțiva cercetători de top lucrează la un nou medicament menit să scape oamenii de anxietate și alte probleme de acest gen. Cel care a descoperit ciuperca pe care o “disecă” se numește Edward, e geniu în biochimie și a găsit această ciupercă în pivnița unei case construită cu 300 de ani în urmă și care aparține iubitei lui, Kim, prin moștenire. În acea casă a locuit o femeie care a fost judecată și condamnată pentru vrăjitorie în Salem. Edward și colegii lui geniali care lucrează la acest nou medicament îl testează pe pielea lor pentru a sări peste etapele impuse de “federația medicamentelor”.
- Îți mai aduci aminte discuția noastră, mai de mult, despre faptul că nu mă simțeam în largul meu în public? Ei, bine, nu te mai simți așa când iei Ultra. Eu îl iau de nici o săptămână și deja mi-a permis să fiu eu însumi, cel care am vrut întotdeauna să fiu. Cred că ar trebui să îl încerci și tu. Ce ai de pierdut?
Ideea de a lua un medicament îndreptat împotriva firii mele nu-mi place. Personalitatea ar trebui să se formeze prin experiență, nu prin chimie.
- […] Presupun că, în calitate de chimst, e normal să gândesc altfel. Fă cum crezi, dar îți garantez că vei avea mai multă încredere în tine dacă-l iei. […]
Mai târziu, la restaurant, Kim se duse la toaletă și, stȃnd în fața oglinzii, văzu cutia în geantă. O scoase și-i desfăcu capacul. Luă o capsulă albastră între două degete și o examină. Părea incredibil să poată face ceea ce spusese Edward. […] I-ar fi plăcut să fie mai hotărâtă și mai puțin temătoare. Recunoscu că era tentant să poată scăpa atât de simplu de ușoara, dar enervanta sa anxietate. Se uită la capsulă. Apoi clatină din cap. Ezitase o clipă, dar puse capsula la loc în cutie, convinsă că medicamentele nu erau o soluție.
(traducerea romanului: Luminița Holban și Minodora Holban, Editura RAO, București, 2001)
₪₪₪
Citate favorite ȋntȃlnirea săptămȃnală găzduită de Zina, gȃndită ȋmpreună cu Ella, la care poate participa oricine scrie o postare cu citate care i-au atras atenția ȋntr-o carte sau în altă parte și pe care o ȋnscrie în tabelul ȋntȃlnirii de luni.
₪₪₪
Din fiecare nouă carte a lui Robin Cook, maestrul thriller-ului medical, răzbate, supărător, glasul adevărului (Kirkus Review).
Robin Cook s-a născut în New York City, la 4 mai 1940, într-o familie nu tocmai bine situată financiar pentru că “n-a avut camera lui”, cum chiar el declara. A absolvit Universitatea Wesleyan și Colegiul Medicilor și Chirurgilor din Universitatea Columbia încheindu-și pregătirea medicală postuniversitară la Harvard. Cook a servit în Marină din 1969 până în 1971, atingând gradul de locotenent-comandor. A scris primul sau roman, “The Year of the Intern ”, în timp ce era pe submarinul Polaris USS Kamehameha. Acest prim roman a fost un eșec. Robin Cook s-a hotărât să studieze cele mai bine vândute române și a declarat: Am studiat modul în care cititorul a fost manipulat de scriitor. Am întocmit o listă cu tehnici, pe care le-am notat pe fișe. Și le-am folosit pe toate în “Coma” (1977, unul dinre romanele care au fost ecranizate cu succes). Romanele lui sunt o combinație între faptele medicale și imaginație. Autorul a mai zis că n-a crezut vreodată să aibă atâta “material” despre care să scrie, recunoscând că, probabil, nu ar fi fost scriitorul de azi fără ritmul actual al schimbărilor în cercetarea medicală, unde există o serie de probleme diferite și multe altele care vor apărea. A scris despre ingineria genetică, donarea de organe, fertilizarea în vitro, malpraxis, turismul medical ș.a.. Cred că romanele mele chiar îi învață ceva pe cititori, a afirmat.
Având succes cu romanele sale a ales să se dedice carierei de scriitor în detrimentul celei din domeniul medical. 
***
Postare programată (comentariile sunt deschise numai azi)

18 comentarii:

  1. Foarte interesant! Îți mulțumesc că mi-au făcut cunoștință cu acest autor. Mă preocupă demult aceste lucruri și am devenit ”convinsă că medicamentele nu erau o soluție.

    Săptămână excelentă, dragă Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag!
      Medicamentele sunt bune pentru anumite afectiuni, dar nici eu nu cred ca sunt solutia pentru a ne depasi... timiditatea, de exemplu. (drogurile sunt un bun exemplu: trece efectul, starea e si mai rea) :(

      Iti multumesc, Zina draga! Zile senine iti doresc!

      Ștergere
  2. O iau ca pe o recomandare, recunosc, nu am citit nimic de acest autor. Mulţumesc, Diana!
    O zi frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag!
      Chestiunile pe care le abordeaza sunt interesante si, cumva, ridica valul care mascheaza, in unele cazuri, ceea ce se intampla cu adevarat in "lumea medicinei".
      Multumesc, Potecuta! Zi frumoasa iti doresc sa ai si tu!

      Ștergere
  3. draga Diana, imi lipsesti mult si ma bucur ca a aparut aceasta postare, prigramata 🤗 mai potoleste dorul.
    Despre citat 😅 simpatic... probabil se descoperisera drogurile. In concentratie mica, probabil ca stimuleaza autoincrederea, inlatura inhibitia... Istoria spune despre multi scriitori si poeti sau compozitori si artisti, care creau sub efectul unor stupefiante.
    Tie draga mea, iti doresc un start bun in noua saptamana. Abia astept sa iti reiei activitatea blogeristica ❤️ Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si tu mi-ai lipsit! :)
      Sigur ca unele pastile stimuleaza increderea in sine a unora, dar ar trebui sa le foloseasca mereu si mereu, ceea ce poate fi periculos, mai ales in cazul acelor medicamente care dau dependenta si trebuie marita doza sau inlocuite cu unele mai puternice. :)
      Oh, da multi au creat sub influenta unor substante. Au realizat capodopere, nimic de zis, dar, cumva, e ca si cu dopajul (in sport): unii muncesc din greu, altii o iau pe scurtatura si ating performanta ("concurenta neloiala"). :)
      Multumesc, Carmen draga! E cam greu demarajul in blogosfera dar, incetisor, imi revin. :)
      Imbratisari si pupici, cu drag! <3

      Ștergere
  4. Trebuie sa recunosc ca nu am citit nimic de Cook. Spre rusinea mea nici nu am auzit de el. Oricum este admirabil sa ajungi scriitor dupa ce ai terminat medicina, chiar daca subiectele cartilor tale se bazeaza pe medicina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, rusine! :) La cati scriitori sunt azi pe piata...! :))
      Un scriitor talentat are numai de castigat daca "profesia de baza" este subiectul in jurul caruia isi tese intriga - romanele lui sunt muuuult mai autentice (sa zic asa).

      Ștergere
  5. "Personalitatea ar trebui să se formeze prin experiență, nu prin chimie".
    Interesante citate !
    O Seară Plăcută !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Medicamentele pot ajuta, dar daca cineva poate fi "el" doar inghitind pilule cred ca, de fapt, nu este "el"...
      Multumesc, Stef!
      Zile frumoase iti doresc!

      Ștergere
  6. Foarte interesanta si tentanta cartea! Multumesc pentru recomandare, Diana draga!
    Acest gen de subiecte imi plac mult de tot! Mai ales cele cu tenta medicala! Mai se preling tot felul de idei interesante!
    Sper ca esti bine pe acolo pe unde esti! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag!
      Sunt idei interesante si, intr-o anumita masura, "dezvaluiri" din ceea ce nu se stie in privinta cercetarilor medicale, despre diverse probleme la care cineva care nu-i "in domeniu" s-ar putea sa nu se gandeasca.
      Am fost aproape bine! :) Multumesc de gand, Suzana draga! Pupici! <3 Zile senine!

      Ștergere
  7. Si medicamentele astea... Fara schimbarea stilului de viata nu au niciun efect... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat! Prea multi se bazeaza ca "pastilele fac totul" si ei trebuie doar sa le inghita.

      Ștergere
  8. M-ai făcut curios să caut cărțile acestui autor!
    Mulțumesc mult, dragă Diana! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scrie bine, si mai divulga cate ceva din "nebunia medicinei". :)
      Cu placere, Alex draga! :)

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.