2022-06-11

Cireșe pictate pe un vas din plastic

Săptămâna aceasta a Festivalului fructelor de vară, notată în Calendarul ReCreativ, se încheie luni și tema este „fructe desenate, pictate”.

pui de cactus plantat in vas din plastic pictat cu cirese

Am scris în titlu „pictate” pentru că am folosit vopsea (peste marker, în cazul fructelor nu și al frunzelor). A fost unul dintre modelele postate ca sursă de inspirație pe blog la Niko, unde este 
ștabelul pentru înscrierea în joc – m-am „repezit” la acest model pentru că mi s-a părut cel mai simplu. Și chiar a fost ușor!

În plus, aveam nevoie de un vas mititel pentru un alt cactus desprins din „capul” unui cactus mai mare.

cactus pui transferat din pahar cu apa in vas cu pamant
Am folosit un vas mic, de la ceva brânză cu smântână; i-am făcut și găuri „în dos”, să se scurgă un eventual surplus de apă; tăvița e un capac de borcan.

poze cu cele trei etape de pictare a cireselor pe vas din plastic

În martie am desprins din același cactus mare doi mai mici: unul scund și unul lung. Cel scund nu a crescut, cel mare s-a pleoștit.

un cactus scund care nu creste si unul lung care pare ca se ofileste

Nu prea-i mai înțeleg pe cactuși! Cu nu foarte mult timp în urmă îi aveam mari, frumoși, cărnoși, și-apoi i-a apucat să se usuce rând pe rând, în mod accelerat. S-or fi supărat pentru că acord atenție și altor plante?! Mă gândeam că nu sunt așa de supărăcioși cactușii!
Or fi vanitoși, pe sistemul „nu mă mai joc cu tine dacă te joci și cu alții”.

34 de comentarii:

  1. Imi place foarte mult micul ghiveci cu cactus cu tot. Nu mai spun de faptul ca reciclezi. I-as pune o tavita mai mare totusi.
    Nu ma pricep la flori atat de mult pe cat as vrea. Eu tin florile care rezista la mine cu stilul meu de a ma ocupa de ele, asa cand imi aduc aminte. Am un soi de cactus ca al tau, dar e mai rotund, nu creste asa lung. Vara ii ti afara si ii ud direct cu jet de apa, dar iarna, in casa ii ud numai in farfurie
    Imi place si ghiveciul de cactusii din martie. Nu vad bine detaliile, dar floarea parea facuta cu coji de fistic. Am dreptate?
    Succes cu prinderea si cresterea cactusilor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Balconul incepe sa arate tot mai colorat, "decorat" in stil eclectic. 😊 Nu-i tocmai elegant, dar e vesel.
      Cactusul cel lung e desprins de pe unul care, initial, a fost mai rotunjor si i-a crescut acel "brat" care arata acum pleostit.
      M-am gandit la o tavita mai mare dar nu am avut una potrivita; n-o sa uit, pentru ca ideea de a-i uda in tava - macar iarna - e buna. Deoarece au crescut arborii din apropiere in balcon e soare "direct" doar vreo 2-3 ore pe zi - pentru oameni si animalute e perfect, pentru plante nu prea.
      Ma bucur sa stiu ca iti place vasul. 😊
      Multumesc, Niko! Spor in toate ce le ai de facut!

      Ștergere
    2. Incearca violetele de Parma, daca ai un balcon mai umbrit. Nu le place soarele direct, eu la Rasnov cu geamurile pe nord aveam violete superbe, dar aici am construit casa cu geamuri pe sud. Nu le merge bine si le-am pierdut aproape pe toate.

      Ștergere
    3. PS: un balcon colorat vesel cu ghivece facute de tine, n-o arata el elegant, dar arata altceva, arata a locuit, denota un loc indragit. Are atmosfera aia, de "acasa"

      Ștergere
    4. Din cate violete de Parma avea mama (rozalii, albe, albastre, mov) mai e doar una... si s-a inaltat prea mult si nu mai face flori (mama le rupea nu stiu cum, dar mie nu mi-a iesit si au murit, una dupa alta) :( Le mergea bine (balconul fiind orientat spre vest) si le-am tinut fix in acelasi locuri unde le-a tinut si mama. Cand o veni ea o s-o rog sa-mi mai arate ce si cum, desi cred ca e tarziu pentru cea ramasa.

      Ștergere
    5. Intr-un fel, arata ca o jucarie (un loc de joaca) balconul, si nu pierd nicio ocazie sa stau pe acolo. In ultimii 5-6 ani l-am tot impopotonat si acum e foarte colorat si pe timp de iarna, cand ghivecele cu plante sunt in casa. 😊
      De cate ori asez ceva nou in apropierea geamului gugustiucii observa si ezita sa se apropie, o zi-doua zile, apoi se obisnuiesc. 😊

      Ștergere
    6. La violetele de Parma se rup frunzele de pe exterior, cele mai mari ca sa dai voie centrului sa se dezvolte. Nu are probabil loc sa ii creasca tija cu flori

      Ștergere
    7. Daaa, e clar ca e prea tarziu; planta e inalta de vreo 20 de cm deja. Eventual, o sa rup o frunza si-o pun in apa, sa faca "tuleie de radacina" (mi-a zis cineva - ieri mi-am amintit - ca se poate dezvolta o noua planta in acest mod).
      Ii voi face o foto, doar asa, de amorul artei, sa vezi cum arata. 😊
      Ghiveciul e larg la gura - e ghiveciul in care a plantat-o mama, si unde era frumoasa (pana a intrat pe mana mea) :(

      P.S. Am neglijat un raspuns, in primul mesaj... Scuze. Din coji de fistic e floarea care se vede un pic in imaginea aceea. 😊

      Ștergere
  2. Lindo cactus y hermosa maceta. Te mando un beso.

    RăspundețiȘtergere
  3. Impreuna cu aceasta provocare avem cele mai dragute moduri de decorare.
    Ti-a iesit frumos pictura pe recipient. Cred ca si cactusul e multumit.
    Din ce mai stiam, prea multa apa ii tufleste. Eu asa am patit. Si citisem undeva, dar nu mai regasesc acum, ca exista substrat pentru cactusi. Eu am pus pamant cu pietricele. Dar tot i-am pierdut.
    Voi posta si eu dupa ce mai ma uit putin pe aici. Azi a fost doar gradinarit. Am cam obosit putin si tot nu am terminat.🙂
    Multumesc pentru ciresele pictate, Diana draga!
    O zi frumoasa maine si o saptamana la fel! Pupici!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-a placut sa ma joc, mai ales ca a mers foarte usor. Multumesc de compliment. 😊 Cactusul nu prea pare multumit dar... sa se multumeasca asa. :)) Nu le pun multa apa - doar din neatentie, de-a lungul timpului, am turnat la cate unul prea multa. Cat timp am avut - mari, frumosi, carnosi - aveau pamant "normal" si le-a mers bine (a fost o perioada in care nu m-am putut ocupa de ei si cred ca atunci au cam inceput sa moara.
      In cazul gradinaritului am sentimentul ca munca nu se termina niciodata. 😊
      Cu placere. 😊
      Multumesc! Saptamana buna iti doresc sa ai si tu, Suzana draga! ❤️Pupici! 😘

      Ștergere
  4. Olá Diana!

    Eu gosto de rosas do deserto, tenho várias.
    cactos não gosto muito por causa dos espinhos.
    DEsejo-lhe uma semana repleta de luz
    Abraços Loiva

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. As rosas de sobremesa têm flores lindas! Eu nunca vi isso na realidade.
      Eu gosto muito de cactos, mas tenho que tomar cuidado para que o gato não os alcance. 😊
      Obrigado! Desejo uma semana repleta de luz também.
      Abraços.

      Ștergere
  5. Ce idee faină şi ce bine arată! Ia să încerc şi eu să-mi fac un ghiveci. Nu ştiu dacă risc să desenez ceva pe el, dar poate găsesc ceva de lipit :)
    Zi frumoasă, Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur sa stiu ca iti place! 😊
      Cu abtibilde poti rezolva - se gasesc fel de fel, inclusiv 3D, cu flori diverse, fluturi, personaje din desene animate s.a.; daca nu... decupezi de pe undeva (unele pungi de cadouri au "imprimeuri" superbe) ;)
      Multumesc, Potecuta! Zi frumoasa iti doresc sa ai si tu!

      Ștergere
  6. Trebuie să recunosc că anul ăsta n-am prea văzut cireșele, așa că mă bucur de ele privindu-le prin creațiile tale.
    O zi bună îți doresc, Diana !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc, Stef! 😊
      Anul acesta mai mult le-am vazut decat am mancat, dar mi-am facut pofta.
      Zi buna iti doresc sa ai si tu!

      Ștergere
  7. Love cherries and they have arrived in abundance. The thing about summers here in India is we get fruits galore. We could live only on fruits- mangoes, cherries, litchis, grapes, papayas, melons in all forms, pomegranates, bananas, pears, peaches, plums, Indian blackberry, Chikoos and more! :-)

    Loving your creativity galore my precious friend. <3 <3 Hugs and love

    https://natashamusing.com/2022/06/bee-positive-bee-the-change-part-ii-monday-musings-monday-blogs/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. It is said that the healthiest thing for man is to feed on the fruits of the earth where he was born. From this point of view, we are also lucky because we have many different fruits. Chikoo, for example, is a "traditional" fruit for you, for us it is an exotic fruit - I have never eaten it. 😊
      In some years, some fruits are very expensive, although they are widely grown; this year it was the cherries - there were a lot of jokes about the high prices; for example: the icing on the cake costs more than the cake.

      Thank you for the compliment, dear Natasha! ❤️ I'm glad to know that you like the objects I manage to make.
      Big, big hugs! Love and Light for you too! ❤️ ❤️

      Ștergere
  8. Olá Diana!

    Passando para lhe desejar uma semana repleta de luz
    Abraços Loiva

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Olá Loiva!
      Obrigada! Que seja o mesmo para você!
      Abraços.

      Ștergere
  9. Nu stiam ca te ocupi si tu cu lucrul manual, dragute ciresele 😀 Te invit si pe la mine sa vezi ce am mai lucrat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai mult ma joc, acum, dar a fost o vreme cand era o a doua "ocupatie". 😊
      Multumesc pentru invitatie! Cu multa placere voi veni.

      Ștergere
  10. Olá, Diana!
    Gosto de cactos, são lindos e os jarros são muito bonitos.
    gosto de plantas, mas tenho pouco espaço não dá para fazer um Jardim.

    Tenha uma boa noite.
    Beijinhos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Olá Fatyma!
      Eu também gosto de plantas, mas não sei como cuidar delas. 😊 Nem temos muito espaço no terraço da varanda, mas há espaço para eles.
      Obrigado. Tenha um bom dia!
      Beijinhos 💐

      Ștergere
  11. Primim de la oaspeți cam un cactus pe an, diverse soiuri. Am observat că unii rezistă alții nu. Mie îmi convine să nu...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oooo! Mi-ar placea sa primesc si eu cactusi! 😊
      Ma gandesc ca avand pisoi e un pic mai complicat - noi am fost nevoiti sa "separam" cactusii de zona unde stapaneste motanul (pana in 2019 am avut doi, si acela care nu mai este era tare neastamparat - nici de tepii cactusilor nu-i pasa cand "il apuca". 😊

      Ștergere
  12. Ieri m-am grabit sa prind ziua de ieri☺ si nu am apucat sa- ti spun un final de saptamana cat mai simpatic, ca asa lucrurile se fac poate mai bine...Pupici si spor la tot, Diana draga!❤😚

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc, Suzana draga! ❤️
      Chiar daca nu imi spui in scris sunt sigura ca ai gandul de bine. 😊
      Sa fie si pentru tine cu frumos si spor in toate!
      Pupici! 😘

      Ștergere
  13. Din câte știu eu, cactușii, ca și multe alte plante de ghiveci, preferă ghivecele de pământ, care permit rădăcinilor să respire. Poate că ăsta e secretul. ☺

    Cât despre picturi, pe cât de mult îmi place să le privesc, pe atât de neîndemânatică sunt. N-aș putea picta nici mocar pe un ghiveci din plastic. :))

    Să ai zile senine, dragă Diana! ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru ideea cu ghiveciul de pamant. Nu m-am gandit la asta pentru ca toti cactusii pe care i-am avut au fost in plastic (e drept, ghivece cumparate ca atare) si le-a mers bine pana cand am plecat un timp si cred ca nu au fost ingrijiti cum trebuie pentru ca au inceput sa moara in acea perioada.
      Acum, cred ca fac ceva gresit cand ii desprind de cactusul "mama" si nu se prind - e a doua oara cand incerc o "plantare de pui". Daca nici acesta nu se prinde pe urmatorul il plantez in ghiveci de pamant.

      Tocmai pentru ca iti plac picturile atat de mult... n-ai fost niciodata tentata sa incerci pensulele si vopseaua pe panza sau hartie?! 😊
      Iti multumesc, Zina draga! Zile cu soare iti doresc sa ai si tu! ❤️

      Ștergere
  14. Ce suport dragalas ai facut pentru cactus!! Si eu am unul, al carui ghiveci sta intr-un bol pictat :))))))). Nu cu cirese, ce drept - iti dai seama, ar fi fost prea tare :))). Dar nu e timpul pierdut. MI-e un pic si teama sa verific daca mai este :O. In ultima vreme au murit florile pe capete (de la poluare, apa tratata - eu oricum de ceva timp le pun apa filtrata / de la izvor - cred ca sunt pe putin12 ani....).
    Pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar fi fost super tare sa fie pictat tot cu cirese! :)))
      Cactusul din "ghiveci" e la fel de mititel si azi! N-am idee ce are de nu creste...
      Si la mine au murit cam multe plante anul care tocmai s-a incheiat; unele n-au facut flori, altele nici macar n-au rasarit... Nu stiu daca e de la apa, dar de la ceva o fi - hm! probabil s-a intamplat (si) pentru ca le-am cam neglijat... O aloe crescuta dintr-o frunza (se facuse o frumusete!) a murit pentru ca i-am pus prea multa apa - au putrezit radacinile (nu stiu daca frunzele pe care le-am salvat vor face radacina). O alta planta era la un pas sa moara, din aceeasi cauza, dar m-am prins la timp.
      E buna ideea cu apa filtrata.
      Pupici! <3

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.