2022-06-21

Aroganță cu muștar

Unii dintre politicienii lumii dezvoltă o „aroganță patologică” atunci când ajung să coordoneze vreun minister, să facă parte din Parlament s.a.m.d.. Se comportă ca unii care timp de-o jumătate de viață au fost marginalizați, ironizați și mai știu eu cum și acum, când au „puterea”, își arată „valoarea”, vor să-și scoată pârleala, să arate ei "ălora" că e rândul lor acum. Hm.

Unii cetățeni se întreabă de ce politicienii (nu chiar toți) îi iau pe cetățeni de idioți. Răspunsul e simplu: pentru că i-au votat pe ei. Problema e că în Ro nu avem ofertă prea bogată când vine vorba de alegerile electorale și mulți politicieni au fost parte (ca membri sau simpatizanți) din „partidul” de tristă amintire Frontul Salvării Naționale (FSN) – cei tineri par a fi urmașii, învățăceii etc. primilor.


Pâine cu muștar

imaginea unei felii de paine unse cu mustar
Dacă nu urmăresc, în mod regulat și voit, diverse emisiuni la TV și totuși, când sunt în apropierea unui televizor deschis și văd/aud „minuni”, se poate spune că e plin de astfel de „minuni”?

Acum vreun an – nu țin minte datele, dar rețin „aparițiile deosebite” – președintele partidului USR declara că atunci când nu se ajungea cu banii mânca... pâine cu muștar. Era o emisiune unde era un bucătar și o tipă care stătea la masă cu politicianul și discutau diverse – am aflat acum, când am căutat „probe”. La min aprox 19 zice de pâine cu muștar.

https://www.youtube.com/watch?v=jIw94uHDGKQ

Mă prefac a-l crede. Pe de altă parte, dacă chiar a fost atât de sărac, nu prea e de mirare aroganța care-l caracterizează. Cred că nu sunt prea mulți cei care „s-au ajuns” și rămân cei care au fost. Poate greșesc...

Revenind la emisiunea TV. Prima dată atenția mi-a fost atrasă de observația femeii care i-a zis să-și țină bine ochelarii că de vor cădea... Iar el zice ceva gen: „Bănuiesc că de se întâmplă e cineva pregătit...” Sigur, a glumit.

Faza cu ochelarii e de-o aroganță extremă, în opinia mea. Tipul era vicepremier pe atunci, se afla în plenul Camerei Deputaților și-i cad ochelarii de pe pupitru dar nu se ridică să și-i recupereze; tipa de lângă el (colaboratoare a lui, zice el) cheamă un angajat al Camerei și tipul îi arată cu degetul unde sunt ochelarii. Angajatul îi ridică și-i dă tipului, care nu se deranjează să mulțumească. Întrebat despre gest spune ce spune apoi zice că el și angajatul și-au zâmbit (aveau măști amândoi), și i-a mulțumit. În filmare nu pare că i-ar fi zâmbit (nici măcar din ochi, pentru ca nu prea privea spre om); cât despre mulțumesc... o fi fost în mintea lui, a politicianului, dar din imagine nu se deduce nici măcar un gest de mulțumire. Dacă greșesc, mea culpa – de aceea postez link-ul, să vadă și alții, iar dacă greșesc, să-mi spună.

https://www.youtube.com/watch?v=shEake3d7DE&t=44s
Pe la min 0:42 începe scena cu „mulțumesc”.

În aprilie a.c., șeful de la Ministerul Agriculturii e întrebat ce-ar face de-ar avea pensie de o mie de lei și ar vedea că-i 60 de lei kilul de carne de miel: și-ar cumpăra? câtă?! Ce zice omu’: „Vorbiți cu un om care atunci când eram la liceu de foarte multe ori mâncam pâine cu muștar”. „Știu ce înseamnă să te restrângi”, mai zice el și, evident, este empatic – îi înțelege pe oameni. Altfel spus, ne "restrângem" și ne cumpărăm muștar; de pâine vedem de unde facem rost – dacă n-o veni unul să zică precum Maria Antoaneta: „dacă nu au pâine, să mănânce cozonaci”. Cozonac cu muștar. Mda.

Cu gura lui le zice el, ministrul, la adresa de mai jos.
https://www.youtube.com/watch?v=kqgM3Fgp_AA

Poate că ar fi bine să ne apucăm toți de mâncat pâine cu muștar - reușim să ajungem politicieni de succes în Ro și, pe cale de consecință, bogați bine.

Să declare un sportiv de performanță (de exemplu), foarte premiat, că a mâncat în tinerețe pâine cu muștar e una, dar s-o facă un politician mi se pare deplasat! E aroganță, din punctul meu de vedere. E ca și cum le-ar spune cetățenilor – pensionarilor, în special, dar și altor oameni cu venituri mici și foarte mici – că ei s-au descurcat cu pâine și muștar în tinerețe, deci nu e dracu’ chiar așa de negru și-ar putea face și ei, pensionarii (și săracii țării) acest efort.

Să fii sărac și să devii bogat prin muncă, prin aptitudini etc. e demn de laudă, de dat ca exemplu, dar chiar și în astfel de situații e bine să nu fii arogant, iar dacă alegi să calci în politică ar trebui să păstrezi pentru tine astfel de amintiri pentru că acum ești acolo (în rândul politicienilor) să rezolvi lucruri pentru ca alții să nu treacă prin ce-ai trecut tu. Părerea mea.

Nu mai știu cine zicea ceva de genul: nu poți eradica sărăcia cu oameni care îi urăsc pe săraci. În România pare că se dă o luptă împotriva săracilor, nu a sărăciei...

28 de comentarii:

  1. Los politicos son bichos raros y mentirosos la mayoría de veces. Te mando un beso.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu cred ca sunt multi care urasc oamenii in general, nu doar pe cei saraci, din pacate. Nu auzisem ideea, insa mie nu imi place mustarul asa ca, ce pot sa mai fac. Poate se inventeaza o alta combinatie. De cand am auzit ca sunt unii yoghini care au ajuns la performanta sa se hraneasca doar cu... prana, ma intrebam ce ar fi daca... Sunt atat de multi cu creierul 'mic si lejer' - cum spunea tata candva. Ma intreb daca ar trai acum ce ar spune.
    O zi frumoasa, Diana draga. Sa nu-i lasam sa ne strice zen-ul, ca e pacat.
    Pupici!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vaaaai! Cum poti crede asa ceva? Unii politicienii bogati si unii bogatani nepoliticieni (cu mare influenta in politica) iubesc oamenii atat de mult incat fac tot ce pot sa scada numarul lor pe Terra.
      Mie imi place mustarul, dar pana zilele trecute n-am mancat niciodata pe paine. Acum, ca am mancat feliuta pe care am fotografiat-o voi deveni sefa de partid sau "ministra"? Banuiesc ca nu - cu o felie nu se face bogatie. 😊 N-a fost rea painea cu mustar, dar cred ca in timp mi-as distruge stomacul. Vorba ta: cei care nu suporta mustarul ce-or sa faca?

      Poate ca si-ar spune ca sunt cu creier "mic si lejer" mult mai multi decat si-ar fi imaginat. 😊

      Sunt "exceptia exceptiilor" cei care traiesc fara sa manance deloc si nu stiu daca a fost documentat serios vreun caz, in sensul sa se stie de cand au inceput sa nu mai manance deloc si cat au trait. In plus, acesti oameni nu depun efort, doar... mediteaza.

      Nu-mi strica zenul. 😊 Constat in scris ipocrizia (si altele) = imi curăț "aura". 😊
      Iti multumesc, Suzana draga! ❤️ Zi frumoasa iti doresc sa ai si tu! Pupici! 😘

      Ștergere
    2. Ma gandeam daca ipocrizia ar putea fi un subiect pentru citate?
      Sau macar un joc intermediar. O sa ma gandesc.
      Evident ca ai dreptate cu exceptiile, dar lasa-ma si pe mine sa visez...
      Cine stie ce cosmar apare...😊
      Am lucrat ceva si vreau sa pregatesc postarile. Ca vineri plecam si sunt cam stramtorata cu timpul.😊
      Pup. Seara frumoasa!❤️😘

      Ștergere
    3. De ce nu si "ipocrizia in citate"?! 😊
      Orice va aparea va parea cosmar in special celor care nu s-au nascut in cosmar - cei abia veniti in lume s-ar putea sa nu vada a fi vreun cosmar (poate chiar n-ar fi, pentru un anumit moment istoric), neavand cu ce sa compare.
      Vacanta frumoasa va doresc! ❤️ Spor in toate ce le vrei aranjate pana atunci!
      Multumesc! Seara frumoasa! Pupici! 😘

      Ștergere
    4. Scriu aici ca sa stii, ca oricum doua persoane au ghicit ce floricica este: de la un mic arbore de cafea, pe care il am de multi ani, nu stiu cati... De fapt am doi. Asta a avut 11 flori, celalalt mai putine. Deja au trecut. Sunt curioasa daca va apare vreo boaba!😊 Au mirosit demential. Undeva intre crin si iasomie.
      Multumesc frumos, Diana draga! O sa ma mai preling de pe telefon, insa minimal.
      Pup. Daca o fac si pe Beccy am realizat norma! 😊
      ❤️ 😘

      Ștergere
    5. Iti multumesc! Intre timp am aflat, pentru ca mereu revin sa aflu "noutati" pe unde am trecut. 😊 Ceea ce nu am aflat acolo este ca florile au un astfel de parfum superb! Ma dizolv la astfel de parfumuri! :))
      Am citit in boabele de cafea care sper sa apara in pomisorii tai ca vei reusi sa faci si lucrarea despre care amintesti. 😊
      Cu placere!
      Pupici si spor la lucru! 😘 ❤️

      Ștergere

  3. Am găsit un posibil răspuns în postarea ta anterioară:
    ”Mizeria, ca și boala, nu duce la un suflet nevinovat și îngeresc, la o umilință curată și pură, ci la o umilință veninoasă, rea și răzbunătoare, la un compromis ce ascunde răni și patimi chinuitoare.”
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Supeeeerb! Ai un spirit fantastic de patrunzator!
      Multumesc (si) pentru "conexiune". 😊
      Numai de bine!

      Ștergere
  4. Imi plac mult postarile astea ale tale, bine documentate. Pentru mine sunt adevarate surse de informare si ma simt mica si pitica ca sunt pe langa subiect de cele mai multe ori si nu stiu ce as putea spune. Azi am scris doar ca sa stii ca citesc si aceste postari, dar sunt tot in starea aia de bebe-infant ne-iesit in lumea asta larga.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru apreciere, Niko!
      Multe (care nu intra in "sfera mea de interes") le aflu intamplator , dar daca-mi par "ciudate" caut sa aflu despre ce e vorba. De painea cu mustar mi-am amintit intr-un schimb de mesaje (comentarii) cu Suzana, la o alta postare si fiind o chestiune adiacenta cu "sfera de interes" am zis ca n-are ce sa strice scriind aici. 😊 Mai afla si altii cu cine avem de-a face. 😊
      Spor in ceea ce ai de facut!

      Ștergere
  5. Foarte bine ai punctat subiectul, dragă Diana! Politicieni care îi disprețuiesc și chiar îi urăsc pe cei săraci. Nu doar că au uitat dacă au fost și ei cândva săraci, dar nici măcar nu vor să-și mai amintească de condiția lor modestă. Aroganța și nesimțirea îi face să se creadă un fel de „aristocrați”, nobili înnăscuți, oameni plini de valoare, cărora li se cuvine totul. Uită, din păcate pentru ei, că faima asta politică este mai volatilă decât benzina. Și ce mulți au fost cei care s-au prăbușit lamentabil de pe înălțimile celebrității politice... Și, pentru că nu iau aminte la lecțiile pe care viața le-a dat multor politicieni sau alte vip-uri, merită din plin lecțiile dure ale vieții.
    Toate cele bune și zile frumoase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru apreciere, Alex draga!
      Poate ca nu stii: e la moda (si printre politicieni) sa-si caute descendenta "boiereasca", dupa numele de familie... E de râsul curcilor! L-am auzit pe unul spunand ca se trage din nu stiu care boier, neamul lui - si m-am intrebat daca acel boier n-o fi dintre acei multi care si-au tradat domnitorii români de-a lungul istoriei. Multi au impresia ca au "sange albastru". :))
      Si nu inteleg de ce sunt numiti "lideri politici" unii dintre ei... Sunt doar sefi de ceva: stat, partid, Parlament etc.. Diferenta intre sef si lider e mare!
      Cei mai multi ajung in ceea ce se numeste "haznaua istoriei", dar pana atunci fac rau oamenilor...
      Multumesc. Zile frumoase si numai de bine iti doresc si eu tie!

      Ștergere
  6. Eu mănânc pâine cu muştar de plăcere. Mai exact, dacă am ceva care merge cu muştar şi scot borcanul pe masă, nu rezist să nu pun puţin pe o bucată de pâine şi să-l mănânc aşa. Dar aroganţele astea ale unora dintre politicieni sunt mizerabile. Potecuţa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa fac si eu, cand mananc ceva la care se potriveste mustarul, pentru ca-mi place mustarul - mai ales cu mici (mici facuti la abur, bineinteles) ;)
      Am mancat si feliuta de paine din imagine, dar cine se poate hrani cu asa ceva?! Chiar e mizerabil din partea politicienilor sa faca afirmatii care par a zice oamenilor ca nu-i bai painea cu mustar...

      Ștergere
  7. Politicians are the same in all countries. It's a shame.
    Have a fabulous day, Diana. ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Even if in different ways, unfortunately they are the same everywhere ...
      Thank you, Sandee!
      Have a fabulous day too! ❤️

      Ștergere
  8. Olá Diana!

    Se fosse só na Romênia. Seria fácil de resolver.
    Mas o problema é no mundo inteiro. Parece que só pensam em si mesmos.
    Desejo-lhe uma semana repleta de luz
    Abraços Loiva

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Olá Loiva!
      É difícil resolver mesmo em um país.
      Isso mesmo: em todo o mundo, os políticos pensam apenas em si mesmos e parecem ter uma “agenda comum” contra os cidadãos.
      Obrigada! Te desejo dias lindos!
      Abraços!

      Ștergere
  9. Olá, Diana, conheci o teu blog agora e já te sigo. Gostei muito da tua postagem e é incrível como tem semelhanças com a situação atual do Brasil, muito parecido. Te convido a conhecer o meu blog e me seguir também por lá, beijos ;)
    https://botecodasletras2.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Olá Jeanne!
      Obrigado pela visita.
      Como outros amigos escreveram: os políticos de todo o mundo têm sido os mesmos ultimamente e todos políticos estão pensando apenas em si mesmos e em seus "grupos".
      Obrigado pelo convite. Claro que vou. 😊

      Ștergere
  10. Os políticos aqui fazem o povo de ótario, mentem, roubam o dinheiro que é destinados aos ministérios, ultimamente tem ministro preso! Acho isso uma vergonha!

    Amiga tenha dias abençoados.
    Beijinhos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Está claro! :(( Todos os políticos são iguais! É uma pena, sim! Também temos um ex-ministro na prisão (e outros políticos de alto escalão estiveram na prisão).

      Obrigado, querida Fatyma! Desejo a você um dia abençoado também!
      Beijinhos 💐

      Ștergere
  11. vax albina24 iunie, 2022

    Poate nu crezi, dar în cămin mâncam des pîine cu muștar. În zilele bune aveam și parizer, dar nu totdeauna.. Uneori repet figura doar pentru a-mi reaminti.
    Ai griă de tine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum sa nu cred?! Am avut colegi care nu-si permiteau sandviș la scoala (am aflat peste ani de ce nu refuzau niciodata ce li se oferea), colegi care au fost nevoiti sa manance paine unsa cu mujdei de usturoi. Multi români cred ca au fost nevoiti sa manance paine cu mustar, dar ei nu sunt azi politicieni care "se lauda" ca au mancat paine cu mustar si acum... vand subiecte de examen (a se vedea seful de la Agricultura).
      Nu am fost intr-o astfel de situatie - imi pot doar imagina cum este, si pot doar "testa".
      Iti multumesc, @albinuta. Ma bucur sa te vad aici - incepusem sa ma intreb despre tine. ❤️ Mai era puțin sa ma prezentam pe blogul tau.

      Ștergere
  12. Asta cu aroganta mi-a amintit de o vorba a bunicului meu: Prostul pana nu-i si fudul, nu e prost destul...
    In rest.... stii cum e? Acum depinde si de mustar si de paine... inainte erau mustar si paine.. acum 2% mustar, restul arome, coloranti si sare iodata (musai de la atata sare iodata oferita din grija pura pentru sanatatea noastra sa n-o dam in alte cele- mai ca nici nu mai sunt necesare pastilutele dupa care se alearga acum frenetic). Iar painea...... cine nu are sa si-o framante, ca e mai sigur :). teoretic....

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooooh, daaaa! Prostului nici nu-i sta bine daca nu-i si fudul.
      Poate doar mi se pare, dar am senzatia ca oriunde as privi in lume - spre politicieni - seamana tot mai multi cu politicienii din Ro! (fie ca au mancat, fie ca nu, paine cu mustar...)
      Am citit, si eu, etichetele de pe boranele/cutiile cu mustar, dar nici n-ar fi fost nevoie sa le citesc pentru a-mi da seama cate chimicale sunt acolo (in unele mai multe decat in altele).
      E cert ca faina nu mai e doar... grau (sa iau un exemplu), ci o cominatie cu cine stie ce... Inainte vreme, dupa un timp, faina (veche) facea un fel de "cocoloase" - acum o uiti in camara cativa ani si tot faina pare.... (nici gandacei nu face). Cat despre sarea iodata... Fiecare pasare pe limba ei piere... = fiecare face ce crede ca e bine (in general, pentru multi, ce se zice la TV, scrie pe net sau in ziare e de bine, e adevarat...Se spun si adevaruri, dar cand e vorba despre anumite lucruri (de bagat in organism) :) trebuie avute in vedere anumite "conditii", sa zic asa, in functie de fiecare organism.
      E o ciudatenie: azi, aparatele de "folosinta indelungata" sunt facute sa dureze cat mai putin si produsele alimentare sa dureze (sa fie bune de mancat) cat mai mult timp...
      Pupici!

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.