2024-01-06

Trecerea dintre ani

A fost cea mai crâncenă trecere de la un an la altul! Dar când mi-o fi mai rău așa vreau să-mi fie! Puntea s-a sfărâmat sub picioarele mele! A fost un Revelion cum n-a mai fost până acum, în cazul meu!

fata cu durere de masea
Povestea începe în zorii zilei de 31 decembrie, când mă trezește.... o durere de măsea! Am crezut ca visez, și insistam ca e vis și voiam sa dorm mai departe, dar durerea era reala! De unde, bălării, durere de măsea când știam ca nu am carii netratate?! O fi una noua?! M-am ridicat din pat și-am bântuit prin casa pe vârfuri, sa nu-i trezesc pe ceilalți, dar n-am găsit pastile potrivite sa anihileze astfel de dureri. Pentru ca nu ne pastilăm de regula nu aveam pastile... (va trebui sa rezolv chestiunea, sa fiu mai atenta, ‘ca niciodată nu se știe).

Când s-au trezit ceilalți, durerea se mai potolise – de la sine, de la zeama de lămâie, de la ceai de mușețel... Habar n-am. Am primit o pastila, și-a trecut durerea. Nu simțeam deloc oboseala, deși dormisem doar vreo trei ore.

Pe la ora 17 am pus cartofi la fiert, sa fac eu pireu... La ora 19 veneau ceilalți invitați. Am reușit sa ajung pana la zdrobirea cartofilor și a început durerea de măsea! Stomatolog de urgență... Am sunat dentista la care merg de regula, dar era la Sinaia și, nu, nu știa vreun coleg dispus sa alea-alea. Au găsit pe net trei numere de telefon, dar nu răspundea nimeni... pentru urgențe. La veterinar au răspuns, într-o alta noapte de Revelion, cu vreo câțiva ani înainte (asta așa, ca fapt divers).

Timpul trecea, durerea creștea în intensitate. Acum ma dureau toți dinții din partea de jos, stânga (jumate din maxilarul inferior altfel spus). Asta nu putea fi durere de dinți în sensul clasic, ci vreo nevralgie... Am primit o pastilă folosită în astfel de cazuri. Un pic, s-a domolit durerea, era suportabilă, dar pentru scurt timp. Devenise și mai puternică! Nu știu cum să descriu durerea și nici cu ce să o compar. Aveam senzația că-mi ies ochii din cap și nivelul adrenalinei era atât de ridicat încât cred că aș fi reușit să îndoi un drug din oțel. Am apelat la toate leacurile băbești pe care le cunoșteam, dar cu rezultate slabe. Mă durea și capul, la un moment dat, în partea stângă-spate pe unde sunt sinusuri... Eram tot mai convinsă că nu e de la vreun dinte durerea. Alte căutări pe net, după leacuri băbești. Am încercat tot ce-au găsit. Și, în sfârșit, unul și-a făcut efectul! (sau toate la un loc, dar fiind ultimul am zis că acela-i?! Nu mai contează): ceai de mușețel și bicarbonat (nu scriu rețeta/combinația pentru că nu vreau s-o aplice careva fără a o citi cu atenție).

Trecând durerea a scăzut și nivelul adrenalinei și... am început să mă comport ca un narcoleptic: să adorm în timp ce vorbesc! (nu chiar așa, dar nici departe n-am fost). La ora 23 m-au trimis în dormitor, unde am dormit lemn până pe la miezul nopții fără zece minute, când m-au trezit, să nu intru dormind în noul an. După focul de artificii – și șampania la care doar am privit – m-am întors la nani și am dormit până la ora nouă seara! Cred ca în 31 decembrie 2023 și 1 ianuarie 2024 am dormit mai mult decât în tot anul 2023 (sigur, exagerez, dar...)

Am fost clovnul nopții, după ce a trecut durerea. Au râs cu lacrimi de modul în care adormeam instantaneu. Cu această ocazie au avut ocazia de vedea ceva inedit. Haa-ha! Acum îmi vine și mie să râd. N-am mâncat nimic și am gustat doar o gură de pepsi.

În 15 ianuarie am programare la dentist, dar știu de pe acum că nu de la dinți mi s-a tras. Bănuiesc că a fost nevralgie – cu o zi (sau două?) în urmă, pentru că mă grăbeam - ieșisem din casă cu părul neuscat bine, după spălare. Graba strică... Revelionul.

26 de comentarii:

  1. Oh... imi place ca si eu fac tot asa haz amintindu-mi cum eram in momente nu prea placute. Dupa ce trece (la unele trebuie sa treaca mai multa vreme hahaha) incep sa ma vad cu ochii mintii cumva din afara asa ca un personaj dintr-un film de la Cascadorii Rasului.
    Iti doresc sa fie totul ok. Si sa nu mai repeti figura cu parul :))).
    Pupici cu drag :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaaa, dupa ce trece e usor sa ne amuzam de caraghioslacul unor situatii disperate in momentul cand le traiam. 😂 De faza asta m-am amuzat aproape imediat ce am scapat de durere... 😊 Doar ca nu ma zvarcoleam de durere la un moment dat, si eram inchisa in unul dintre dormitoare, sa nu ma vada cineva - pe fazele acelea ma pot amuza doar eu! 😃 Sper sa nu se mai repete!
      Probabil ca multi ani nu voi mai repeta figura cu parul pana cand... o voi repeta. 😊 Asta-i a doua oara! Prima data am fost "racita" aproape o luna! (si-am zis atunci ca voi avea maaaare grija in viitor - si-am avut, cat am avut. 😃 Pentru ca din 31 noaptea nu m-a mai durut imi da de inteles ca a fost o cumplita nevralgie...
      Multumesc, Rux! 😊 ❤ 😘
      Pupici cu drag! 💗

      Ștergere
  2. Uy pobrecita . Es horrible tener ese dolor de dientes y no poder hacer nada para aliviarlo. Yo cuando nada sirve ni las pastillas hago buches con alcohol. Espero que te mejores. Te mando un beso.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Es terrible! Es la cuarta vez en mi vida que tengo un dolor de muelas tan fuerte; sin embargo, creo que fue otra cosa.
      También lo intenté con alcohol, gracias, pero el alivio duró poco.
      Te mando un beso.

      Ștergere
  3. Offf...mie îmi dă fiori numai gândul!

    RăspundețiȘtergere
  4. Îmi pare rău de pățania ta fix la cumpăna dintre ani. Cumva durerea asta încetat brusc? Chiar adacă nu ai nicio carie?
    Ti-amintești de măseaua mea care mi-a stricat vacanta la pescuit? La fel a fost, oarecum a inceput brusc si orice pală de curent o accentua. Abia abia se calma cu toate pastilele luate, ajutau mai mult cele de nevralgie. Durerea a incetat brusc după câteva zile. Când am ajuns la medicul stomatolog, da, măseaua era tot necariată, dar după cum mi-a explicat ce bănuia medicul si apoi s-a confirmat se pare că a murit nervul acelui dinte. Se pare că atunci cănd efectiv mor, acesti nervi fac tot tarăboiul din lume, așa ca să știi si tu că el se stinge. Tratamentul imediat este o gaură în măsea să se poată elimina toate resturile acelui nerv ce intră in putrefactie. Nu aveai cumva senzatia că ar trebui să „scarpini„/scormonești acolo unde te durea? Să nu te grăbești să pui plomba, la mine a durat mult pănă s-au eliminat toate reziduurile nervului decedat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pfoaiiii! Asa durere nu stiu daca am mai avut vreodata!
      Parea ca ma doare o masea plombata cu ani in urma si, cumva, ar fi fost firesc sa "lucreze" vreo carie sub acea plomba.
      Imi amintesc de patania ta - mi-am amintit inclusiv in acea noapte, dar nu-mi aminteam cum ai scapat de durere si n-am avut energie sa caut....
      Un soi de mancarime am simtit destul de tarziu de la declansarea durerii, dar aveam tendinta sa ma scarpin pe mandibula in toata partea stanga, pentru ca durerea parea extinsa la toti dintii de jos-stanga (fix pana la jumatate)
      Trecea, la un moment dat - chiar si pana sa iau o prima pastila, dar iar revenea. Nu durea nici la rece, nici la cald, in mod special, ci pur si simplu durea continuu, orice faceam.
      A trecut - in sensul ca din acel moment nu m-a mai durut (sper sa nu se mai intample!) dupa ce am flosit musetel cu bicarbonat - a durut ingrozitor, dar ingrozitor (atat de tare incat parca nici nu mai simteam durerea - de-as fi avut probleme cu inima cred ca mi s-ar fi oprit, asa de tare a durut). Apoi s-a calmat, incet, incet. Atunci m-am gandit ca trebuie sa fi murit nervul vreunei masele dintre cele plombate.
      Iti multumesc ca mi-ai spus! Sunt tare curioasa ce va spune dentista in 15 ianuarie... Cred ca a fost o nevralgie teribila, ceea ce, evident, nu exclude un nerv mort pe undeva in radacini... (ba chiar ar putea s-o explice - de moartea nervului zic)
      Sper sa nu mai avem asa ceva, vreodata! 😊

      Ștergere
  5. Ooof, îmi pare rău că ai trecut prin asta, dar e bine că aia a fost și gata, că a trecut. Să fii bine în tot anul ăsta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trecut in contul experientei de viata! 😃 Acum imi da mana sa ma hlizesc, dar atunci...
      Iti multumesc, Potecuta draga! ❤

      Ștergere
  6. Cum povestești este foarte amuzant, dar în acel moment nu cred că a fost amuzant! Este bine că ți-a trecut! Și eu am dormit foarte repede după ora 12 noaptea, fără leacuri băbești! ha ha ha
    Am pățit-o și eu că nu mi-am uscat părul și am plecat așa, dar nu de anul nou, recunosc!
    Numai bine! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In acele momente a fost... teribil! (nu cred ca exista un cuvant prin care sa descriu durerea aceea) Dar acum, da, ma amuz!
      Hahaha! Fara leacuri de orice fel e foarte bine! Intr-un fel, ma bucur sa stiu ca a mai fost cineva care a dormit imediat dupa miezul noptii, la trecerea dintre ani. 😊 (bine, or fi fost multi, dar dintre apropiati, sa zic asa)
      Cate greseli mai facem cand nu avem rabdare sa se usuce parul cum trebuie... Of-of.
      Multumesc! La fel: numai de bine! Pupici!

      Ștergere
    2. Ma înscriu în clubul somnorosilor de la Revelion. Pe la 1 atipice pe canapea. M-am mai ridicat sa aduc tortul și la 2 cred ca eram în pat în pijamale.

      Ștergere
    3. Sa fim mai multi e mai hazliu! 😃 E mai putin de povestit la intrebarea "Cum ai petrecut Revelionul?" 😊
      Iooooi! Acum imi dau seama ca nici tort n-am mancat "in cinstea" noului an abia nascut! 😊 Sigur, am mancat seara, dar...
      Din adolescenta incepand e prima data cand dorm inainte de ivirea zorilor.
      *
      Buna recomandarea cu glicerina boraxata si / sau miere pentru afte. Abia acum am vazut mesajul tau - sper sa-l vada si @daurel.

      Ștergere
  7. Oricat de amuzant ai povestit, nu mi s-a parut deloc. Poate iti faci o radiografie inainte, daca acel cabinet nu are aparat. Ca sigur va vrea sa vada zona.
    Cred ca nici eu nu mai am ceva de durere de masele. Unii sugereaza clatitul cu tuica... Nu pot comfirma insa...
    Imi pare rau ca ti s-a intamplat asa ceva. Sper sa nu fie prea complicat.
    Nu as fi crezut ca exista cineva la post pentru urgente de acest fel. Sa-ti fie bine, Diana draga! Pupici! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Amuzant n-am prea povestit, dar ma amuza cum adormeam instantaneu. 😊 Durerea ma epuizase si, cum am dormit si foarte putin, cadeam in somn, efectiv! 😃 De regula adorm instantaneu cand pun capul pe perna cu scopul de a adormi - si dorm lemn. Altfel... nici in masina, nici in tren si nici in avion nu dorm, oricat de lung ar fi drumul si oricat de putin as fi domit inainte.
      Au aparat pentru radiografie - sunt patru medici in acea clinica (e si chirurg acolo).
      Clatitul cu tuica, palinca, vodca, alcool de 90 grade, spirt... Toate acestea amortesc nervul dintilor, dar nu pe termen tocmai lung.
      Nu ma asteptam sa nu existe medic de garda pentru urgente stomatologice... Poate ca o fi pe undeva, dar noi n-am gasit... Ieri mi-a zis cineva ca ar fi trebuit sa merg la spitalul judetean, la urgente... Era o idee, mai ales ca ma durea pe o "arie extinsa". Ori o nevralgie a fost, ori cum a zis MNiko: a murit un nerv...
      Multumesc, Suzana draga! ❤ Acum e totul ok. (tare-s curioasa ce-o fi fost)
      Duminica frumoasa! Pupici! 😘

      Ștergere
  8. Da, gargare cu infuzie de mușețel și/sau bicarbonat dizolvat în apă călduță fac minuni. Eu m-am pricopsit cu niște afte pe o gingie in timpul Crăciunului. Azi am aflat despre gargara de mai sus in cartea lui Ovidiu Bojor despre plantele aromatice. Parcă s-a mai calmat durerea...
    Pe internet aflasem de ieri că aftele durează 14 zile indiferent de tratament...
    Sănătate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pt afte glicerina boraxata sau miere de albine. Trece în câteva zile.

      Ștergere
    2. Reteta pe care au gasit-o prietenii pe net era cu musetel facut ceai si cu bicarbonat (in x cantitati) si lichidul tinut in gura cat de cald suportam - am suportat foarte cald si cred ca dupa aceea a trecut (dupa ce a durut si mai tare - daca mai era posibil mai tare!! si a fost posibil)
      Pana pe la varsta de 25 de ani mai aveam parte de afte - pana intr-o vara, cand abia aparusera rosiile si mi-a fost atat de pofta incat am zis ca si de mor (vorba vine!) tot manac rosii. Am mancat pe saturate! Ma ustura de-mi venea sa-mi dau palme, imi curgeau lacrimile, dar in ziua aceea au si trecut (desi aparusera cu o zi inainte) - si nici n-am mai avut de atunci. Nu ma asteptam sa se vindece si sa nu mai apara, de la rosii. Poate a fost coincidenta, dar nu-mi prea vine a crede...
      Multumesc! Sanatate!

      Ștergere
  9. draga mea, vaaaai-vai! Ce aventura! Cât de neplacut! Of of, imi pare tare rau!
    Sper ca ai dreptate si nu ai nimic la dinti/masele.
    Si eu am observat ca daca sunt prea obosita, prea stressata si satu un pic in curent, ma dor dintii!!! Da da da... asat e sensibilitatea mea la aceasta vârsta. Sau mi se intepeneste gâtul ☺ Of OF! Trece doar cu mult somn si cuibarit în pat la caldurica.
    Iti tin pumnii si iti doresc numai bine!
    Pupici si imbratisari, de la trio pentru quattro 😘 💞 🐾 🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Teribil a fost! In toti anii de revelioane 😊 am mai avut patanii dar asta le-a intrecut pe toate! Sper sa nu am parte de altele si mai si! in anii care vor veni! 😃
      Cred ca de la iesitul din casa cu parul neuscat foarte bine mi s-a tras! Caul face, dintii trag! 😊 Acum ma amuz, dar atunci doar ca nu ma zvarcoleam de durere!
      E nasoala rau o astfel de sensibilitate, dar iti doresc sa fie singura entru multi, multi, multi ani de acum inainte, Carmen draga! 😘 💕
      Multumesc! Numai bine si pentru tine! 🤗
      Imbratisari si pupici de la quattro pentru trio! 😘 💞 🍀 🐾 🤗

      Ștergere
  10. Ooooh, povestită așa e amuzantă pățania, bine că a trecut. Am avut și eu un revelion asemănător acum ceva ani, nu mai știu exact câți. In 30 am ieșit obosită de la muncă la 18,30, am făcut ultimele cumpărături, am ajuns acasă flămândă și am mâncat un măr și o banană. 5 minute mai târziu vomam măr și banană, apoi diaree, febră, slăbiciune de amețeam doi metri până la baie. Prin 2 mi-am revenit, in 3 am mers la muncă și apoi la medic, a zis că cel mai probabil a fost salmonella. Și cel mai probabil luată de pe măr. Nu am mai putut manca mere vreo trei ani, mi se făcea rău când le simțeam mirosul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mvai! Pfuuu! Da' stiu ca ti-a fost rau! Ce experienta groaznica ai avut! Si eu, dar prin comparatie... febra, varsaturile, slabiciunea... sunt infioratoare! De durere, nivelul adrenalinei era asa de mare la mine incat cred ca aveam forta sa ma bat cu ursul. 😊 Plus ca eram ingrozitor de nervoasa!
      E aproape sigur ca de la mar, pentru ca ulterior nu mai suportai nici mirosul merelor... Nu m-as fi gandit la salmonella de pe fructe!

      Ștergere
  11. La mulți ani, dragă Diana! Și un An Nou cât mai bun, cu sănătate și bucurii! Și.... fără dureri de măsele, că tare rele mai sunt! Și mai au și „talentul” să apară exact în momente nepotrivite, când cu greu se poate găsi o rezolvare rapidă. Îmi amintesc de ceva asemănător din timpul facultății, exact în.... sesiune! Am încercat orice, dar nu trecea deloc. Ba chiar am făcut și o clătire cu țuică, la recomandarea colegilor de cameră, dar mai degrabă m-am amețit, decât să treacă durerea. M-am dus la cabinetul medical și.... nu mai mă durea nimic! M-am întors la cămin și iar a început durerea! A fost de pomină!
    Îmi închipui cum e să pățești așa de Revelion!
    Toate cele bune! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc, Alex draga! 😊 Sanatate si ani buni si pentru voi! ❤

      Ooooo-daaaa! 😃 Au un "talent" specific dintii: ii apuca nebuneala cand ne este lumea mai draga!
      Cred ca nu e de mirare sa ne ametim de la clatit cu tuica! 😃 Obligam papilele gustative la alcool - si, ele, ce sa faca? Asimileaza! 😊
      Hahaha! 😂 Am patit si eu faza cu durerea crancena care a trecut cand am ajuns in fata cabinetului (pe vremea cand erau urgente non-stop pe bune). Nu erau nici taxiuri ca acum, era trecut de miezul noptii si, impreuna cu tata, am mers e jos juma' de oras. Nu m-a mai durut si-am vrut acasa. Tata mi-a zis c-o sa ma doara iar, dar eu nu si nu, ca mergem acasa, ca nu ma mai doare... Am parcurs in sens invers doar juma' de drum si a inceput durerea, asa ca ne-am intors la cabinet si acolo... iar nu ma mai durea, dar n-am mai plecat decat dupa ce m-a lecuit dentista.
      Nu-mi pot explica de ce se intampla astfel lucrurile cu durerea de dinti - parca ar sti ca vrem s-o eliminam si face pe moarta, sa scape.
      Din noaptea aceea nu m-a mai durut, dar aflu luni ce-a fost...
      Multumesc! Toate cele bune! 😊

      Ștergere
  12. "Te-ai" riscat cu părul ud...nefăcute din acestea am bifat și eu la greu in adolescenta cand ieseam cu părul ud, asta pe vremuri, cand iarna era iarna.
    Las' c-a fost un revelion pe care ti-l vei aminti mereu :))
    N-am apucat sa-ti trimit mail dar am ajuns în Brașov și voi sta ceva.
    Pupici. O săpt frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.