2024-01-03

La oficiul postal nu sunt timbre postale

Va puteți imagina ca la Poșta nu sunt timbre poștale?! E realitate. (fiscale or avea?!)

La începutul săptămânii în care a fost Crăciunul am cumpărat câteva felicitări pe care voiam sa le trimit prin lume. Cautasem ceva anume – am găsit, deși am fost nevoită sa cumpăr câteva felicitări identice (variațiuni n-a fost chip sa găsesc, și-am căutat serios) – și după ce le-am luat a urmat firescul: timbrele! Ha! Firesc în Ro?

un plic maroniu cu chenar "par avion", timbru acadea baston,stampile fulg de nea si ren
Merg la cel mai apropiat oficiu poștal și... surpriză! Pe geamul ușii era lipita o coala A4 pe care scria mare: Nu avem timbre postale. Am citit de doua ori! Era greu de crezut – mai ales ca nu era 1 aprilie. No bun... Merg la alt oficiu poștal, ceva mai departe, dar nu cu mult. Nu scria pe nicăieri ca nu au timbre postale. Ma așez la rând, la ghișeul pe al cărui geam scrie, intre altele, vanzare timbre poștale și nu mai știu ce. În fața mea doua puștoaice – una a trimis bani online. La celelalte ghișee era coada mai lunga... Un nene zice: se sta la acest rând și în funcție de cum se eliberează se rămâne aici sau se merge acolo (unde ma așezasem eu, adică). I-am spus, frumos, ca pe geamul ghișeului de care zice el nu scrie de timbre. Intre timp apăruse o alta oficianta, care întreba oamenii daca sunt si dintre cei care stau pentru a ridica recomandate/colete etc.. Coada aceea s-a înjumătățit. În timpul acesta eu așteptam cu stoicism. Oficianta se ocupa și cu altele, pentru ca vense una să-i ceara sa stampileze un teanc de plicuri; apoi a venit pentru nu mai știu ce... Și eu așteptam... O jumătate de ora am stat pentru ca cele doua puștoaice sa trimită bani online (sigur, și ele au așteptat – poate mai mult decât mine). În sfârșit îmi vine rândul și solicit în total 8 timbre. Aoleu! exclama oficianta. Se ridica, merge în capătul celălalt al sălii, și revine cu un dosar... Nu am atâtea timbre – îmi zice. Câte aveți? A calculat ea prețul și pentru fiecare timbru ar fi trebuit sa dau câțiva bani în plus – total de acord am fost! Degeaba! Avea timbre în valoare potrivita doar pentru patru expedieri. Le cumpăr, evident. Îmi mai trebuiau patru timbre, dar n-am mai avut energie sa caut adresele oficiilor postale si sa merg in toate zonele orasului... Poate gaseam la oficiile din cartierele mai indepartate de centrul orasului... Mea culpa.

Aș fi putut trimite patru plicuri dar... mi s-a părut... inechitabil. Poate găsesc azi sa cumpăr timbre – mi s-a spus ca vor solicita. Sa vedem...

Felicitările le voi trimite, chiar dacă atât de târziu. Bafta mea ca nu am scris felicitările! Aș fi scris și Crăciun fericit! Anul abia a început - mai pot ura La mulți ani de Anul Nou, dar de Crăciun?! Mai sunt 12 luni (fără câteva zile) până atunci.

Nu mi-a venit în minte sa rog o oficianta sa sune la oficiile poștale din oraș și să-mi zică unde mai sunt timbre postale de vânzare, sa nu iau la pas chiar tot orașul.


Image by Jeff Jacobs from Pixabay

17 comentarii:

  1. Incredibil asa ceva! Incredibil dar adevarat! Si cum spui tu, nu e o intamplare, ci se intampla la doua Oficii Postale! Cum pot sa fie asa dezordonati, nimeni nu ere grija sa comande in magazin ceea ce se apropie de sfarsit?!
    Normal, Oficiul ar trebui sa aiba o stampila care sa inlocuiasca timbrul, in cazul in care este criza! Dar ca sa ramai cu scrisorile in mana... Asa ceva nu s ar fi intamplat niciodata in Germania!
    Aualeu, stai sa vezi cand se va introduce Euro si la voi!!!!
    Te pup draga mea Diana. Nu te necaji prea tare... mentalitatea unora nu se va schimba niciodata!
    Ganduri bune si imbratisari de la Trio pentru Quattro 😘🐾🤗💞

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cand am citi acel afis am avut senzatia ca mi se chirceste creierul! 😂 Am avut tendinta sa intru si sa intreb daca chiar nu au timbre postale!
      Azi n-am ajuns in zona unui oficiu postal... Mi-a zis postasul ca nu a comandat "Bucurestiul"... Nici el nu avea (de regula are si el - mai vinde unuia, altuia; de la el cumparam si eu cu ani in urma, cand la oficiile postale erau cozi imense).
      Ca bine zici: o stampila care sa tina loc de timbru nu e mare lucru! Daca si azi mi se zice ca nu au timbre o sa "lansez" varianta.
      Ma cam necajesc... 😊 Cand in chestiunile simple exista disfunctionalitate ce sa mai asteptam in chestiuni serioase?
      Vaaaaaiiiii! Mi-e groaza numai cand ma gandesc la trecerea spre moneda euro! Economia e atat de slaba (desi ni se tot toarna in creier ca duduie!) incat cred ca arunca in saracie juma' de populatie, trecerea la euro (daca nu se rezolva "starea economico-financiara"). Cand ma gandesc cati se arata entuziasmati de aceasta trecere - fara a sti ce inseamna exact - mi-e groaza. 😊
      Te pup si eu, Carmen draga! 💕
      Ganduri bune si imbratisari si de la noi pentru voi! ❤ 😘 💞 🐾 🤗

      Ștergere
  2. Vai.... :))) Oh vai.
    Mie mi-avenit ideea (salvatoare sper) sa trimit cu priori post :)))). Am zis ca doua Felicitari calatoare anul asta (macar) tot organizez.. ca mi-e foarte greu (asa ca ia si tu un timbru doua in plus, fa provizii ca iti zic din timp ... hahahahahaha).

    Lasand insa gluma, chiar m-am intrebat daca nu se gasesc plicuri timbrate de cumparat si online.. doar asa ca idee.

    Mie nu imi vine sa cred ca mai e putin si e 7. Imi zisesem ca daca de Craciun nu am reusit efectiv nici sa simt ca a fost Craciun.. nu stiu cand a venit acnd a trecut... nu am apucat efectiv sa stau si sa ... savurez linistea... :))) Poate imi iese pe 7 de cel pe stil vechi... poate atarn si eu ceva mai mult de trei globuri in brad:))

    Pupici cu drag :*
    si spor la gasit timbre :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Haha! De regula am o oarecare "rezerva" de timbre, dar am neglijat in ultimul timp... Poate nu-mi mai amintesc bine, dar la un moment dat am timis un plic "prioripost" si mi-au trebuit timbre... Diferenta a fost ca au cantarit plicul (si timbrat la greutate) si l-au retinut la ghiseu.
      De rezolvat, se va rezolva problema timbrelor postale, sunt sigura, dar e tare aiurea sa ai nevoie de ele si sa... pauza. 😊
      Nu stiu daca gasesti gata timbrate (suficient) pentru ca se schimba pretul ceva de speriat... Acum, pentru corespondenta interna (simpla) e 3.10 lei timbrul; pentru extern incepe de la 9 lei - pentru UE, prioritar, e 13 lei. De la 1 ianuarie a.c. se schimba tarifele... deci s-ar putea sa mai am nevoie de ceva timbre in plus pentru cele deja cumparate... Pfuuu...

      Dada! Mai e putin si iar e Craciun! 😊 Reusesti sa mai agati cateva globulete in brad. Daca nu... Am inteles ca e un brad tare frumos, asa ca nu-i mai trebuie podoabe, neaparat. 😊
      Pupici cu drag! 💗
      Multumesc! 😃

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Oh sí! El encanto de la vida! 😂
      Te mando un beso.

      Ștergere
  4. Da, chiar ciudat să nu mai găsești timpre fix la oficiul postal. Asta dovedește că oamenii chiar nu mai trimit scrisori și felicitări simple. Mă gândesc la reacția doamnei de la ghișeu care , deși avea în fișa postului vânzarea timbrelor, a trebuit să meargă să caute să vadă dacă mai are. Și când mă găndesc că odată demult se găseau ți timbre filatelice la oficiile postale.
    Îmi pare rău că ai trecut prin atâtea experiențe și nu ai reușit să găsești ce doreai.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti zic! Cred ca mi se adunasera ochii la centru cand am vazut afisul. 😊 Apoi, dupa vreo juma de ora la coada m-am ales cu... ce-a mai gasit in dosar. Azi mi-a zis postasul ca se schimba tarifele - poate acesta sa fie motivul... In plus, la oficiu mi-a zis ca timbrul pentru UE e 12,50 lei, si postasul a zis 13 lei... (o fi noul tarif).
      Fix la asta m-am gandit si eu! La chioscurile de ziare gaseam si timbre filatelice si postale si fiscale... Acum... nici la Posta nu mai sunt timbre de vanzare! 😂
      Multumesc. Ar fi fost, cumva, culmea sa nu am si o astfel de experienta. 😊 In decembrie, mai ales, au fost multe "ciudatenii" (un fel de a spune) 😊

      Ștergere
  5. N-am știut că e așa greu de comentat...
    Câteva schimbări de pagină, abonare la Atom, conturi, deși "venisem" din pagina mea.
    În fine, poatre am pierdut eu contactul cu lumea blogului, trecând atât de rar pe aici.
    Gata, comentez postarea.

    Of...
    Mi-am adus aminte un banc din vremea "când era mai bine"... :)
    Un nene intră în măcelărie și întreabă:
    - Aveți brânză?
    Măcelarul îl privește lung, iese de după tejghea, îl conduce pe respectivul pe trotuar și îi arată magazinul de "Lactate" de peste drum:
    - Haideți să vă ajut, acolo nu au brânză, aici nu avem carne!!!

    Ce s-o fi schimbat?
    Spunea un medic român care a profesează în Germania de treizeci de ani că s-au schimbat vremurile, nu mai contează pacientul, ci profitul...

    E noul zeu, nu?

    Bună dimineața, la mulți ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ups! Platforma Blogger a "trecut" prin modificari serioase si au functionat aiurea multe (uneori, pentru un comentariu, eram nevoiti sa incarcam pagina de cate 2-3 ori) dar... abonare la Atom?! Imi pare tare rau ca ai avut aceste neplaceri si iti multumesc ca ai trecut pe aici. 😊 🍀

      Hahaha! 😂 Multumesc pentru banc! 😂 Nu-l stiusem! Pe cale de "consecinta"... nu mai caut timbre postale la oficiile postale. 😊

      Profitul chiar pare a fi noul zeu... din pacate, mai ales cand e vorba despre sanatate... Foarte ciudat: se tot insista cu "inventii" care sa prelungeasca viata oamenilor, sa multe cele, dar, la o adica... pe ei banii ii intereseaza.
      Am vazut relativ de curand un documentar in care elvetienii aveau in discutie ideea de a nu se mai interveni medical la persoane care au depasit varsta de 80-90 de ani... si mai era ceva dar ma bucur ca am uitat (pentru a fi/ramane bani mai multi in sistem).

      Ziua buna! Multumesc! La multi ani!

      Ștergere
  6. Ciudat să nu se găsească timbre la două oficii poștale dintr-un oraș destul de mare!
    La oficiul meu poștal nu mi s-a întâmplat să nu găsesc timbre! E mai sărăcăcios așa, la noi încă nu s-a digitalizat, poate atunci o să rămanem fără timbre!:))))
    Trimit mereu felicitări sau cărți poștale (pe care le și colecționez), nu am reușit să trimit de sărbătorile de iarnă :(, dar urmează altele...
    O seară frumoasă să ai! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Extra ciudat! 😊 S-or fi vandut toate... Zic si eu, acum. Azi n-am ajuns la oficiul postal....
      Hahahaha! 😂 Buna poanta cu digitalizarea si "dispartia" timbrelor. 😊
      Nici mie nu mi s-a mai intamplat... An de an trimit carti postale/felicitari... si acum... dadeam din buze ca pestele cand am constatat ca nu au timbre!
      Multumesc! Seara frumoasa si pentru tine! Pupici!

      Ștergere
  7. Eu vad doar demolari controlate... Cand logica normala dispare, exista o cauza ascunsa. 😊 Posta din cartier are un program cu pauza intre 12.30 -15. Ca nu mai sunt suficienti angajati... Pe bune? Posta?
    Cum spui tu? Hmmm...
    Apropo de timbre. Cand trimit ceva trebuie sa intreb pretul. Au crescut trimestrial.
    Nici nu vreau sa ma gandesc la alte subiecte ce au iesit sau vor iesi din cutia Pandorei intredeschisa.
    Pupici si o seara frumoasa, Diana draga! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La fel am gandit si eu... Oficiul din cartier s-a tot "micsorat" in ultimii ani ca numar de angajati mai intai. Acum, au mutat oficiul in sala unde era "locul" postasilor - o sala net mai mica, unde coada ajunge in strada uneori.
      E posibil sa nu mai aiba angajati, dar numai la ghisee ("in spate" cred ca sunt destui - mai ales sefi si sefuleti); cei care lucreaza direct cu oamenii chiar trebuie sa stie ce au de facut...
      Chiar ca se tot maresc tarifele de numa... Timbrele pentru corespondenta externa erau, cu nu foarte mult timp in urma, 7 lei, apoi 9, acum 12,5 si - am inteles azi - de la 1 ian. vor fi 13 lei. Poate pentru ca se scumpesc n-oi fi gasit anul trecut... Totusi... Mda: hmmmm!
      Nici eu n-as vrea sa ma gandesc la ce va mai urma, dar e mai bine s-o fac, sa nu mai am sentimentul ca mi se blocheaza creierul la unele faze. 😊
      Iti multumesc, Suzana draga! Seara frumoasa! Pupici! ❤ 😘

      Ștergere
  8. Poate ar fi trebuit sa puna o stampila, cum este in Uk, pt ca, se pare ca unele institutii si multe organizatii, chiar comerciale, platesc un fel de abonament (NO STAMP NEEDED). Unele plicuri au stampile in loc de timbru. Oricum sistemul postal, ca multe alte organizatii, este cam ciudat, adica exista: Royal Mail si Post Office. Cica Post Office ar apartine guvernului, pt ca face multe servicii guvernamentale pe langa cele de curierat, dar oficiile postale sunt organizatii care genereaza profit. Oricum este un "talmes-balmes" peste tot; daca ai noroc supravietuiesti!

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.