2023-11-18

Discul cu sclipiri și margele

Când bântuiam pe YT, cu ceva timp în urmă, căutând idei de meșterit nici nu mai știu ce, am văzut și câteva filmulețe cu ce făceau unii cu CD-uri și/sau DVD-uri, propunându-mi (așa cum fac de regula: „într-o zi...”) sa ciopârtesc și eu un CD – măcar sa „văd cum e”.

un CD decorat cu margele galbene lipite pe disc si trei siraguri din margle colorate si translucide agatate
Ceea ce am văzut cândva pe YT e clar ca nu am reținut, așa ca am luat-o de la capăt, dar cu mai puțin timp la dispoziție și pentru bântuit și pentru lucrat.

Cu ocazia jocului Transformări creative – noiembrie 2023 am avut ocazia de a ma juca...

Tema 1 (1-8 noiembrie) este despre transformarea unui CD, unei dischete sau placi de vinil într-un obiect decorativ / util care poate fi agățat în cui pe un perete.

Mi-am imaginat ca am făcut un „prinzător de Soare”. Ha! Prima persoana care l-a văzut a zis: „Să-l atârni în vie, sa țină graurii departe”.

Inițial m-am cam supărat, apoi mi-am zis ca e o idee buna, apoi m-am supărat pe mine: „de ce sa nu aibă și graurii struguri de mâncat?” În fond, (aproape) an de an, cu tot grauri, culegem multe kilograme de struguri.

Discul are un defect, în partea de jos – am crezut ca pot curata „vopseaua” de pe una dintre fețe și sa rămână discul intact (evident, n-a fost cazul și m-am ales c-o „jupuitura”).

Am lipit pe disc margele galbene, în jurul unei buline decupata din staniol auriu. Mărgelele care atârnă sunt desfăcute (cu mult timp în urma) din diferite șiraguri – înșirate acum pe un fir de ață (cel din mijloc are și o parte dintr-un șirag sidefat cu verde în diferite nuanțe).

discul CD decorat cu margele si staniol auriu in mijloc in trei ipostaze: culcat si luminat, culcat si intunecat, atarnat in dreptul unei ferestre

Discul îl pot agata de un lanț auriu – găurile în disc sunt făcute cu vârful unui ac înroșit la flacăra. Pe celalata parte e acoperit cu folie din aluminiu.

Când razele soarelui sunt orientate în mărgelele translucide sclipirile se văd excelent, doar ca nu ma descurc sa fotografiez... soarele luminând mărgelele.

28 de comentarii:

  1. Es un lindo adorno. Te mando un beso.

    RăspundețiȘtergere
  2. E drăguț ornamentul tau. Cand am privit poza, inainte de a citi povestea, nu mi-am dat seama ce lipisei in mijloc.
    Si eu sunt praf la fotografie!:))) Sa ai o duminica frumoasa! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!
      Staniolul mi s-a parut cea mai simpla... alegere. :-)
      Hahaha! Poate da, dar am vazut fotografii reusite foarte la tine.
      duminica frumoasa si pentru tine! Pupici!

      Ștergere
  3. Chiar așa, un Suncatcher! Văd multe pe grupurile americane de fb, la noi decorarea grădinii este foarte la început și încă nu am văzut acest tip de obiecte. Dar reflectă soarele foarte frumos și merge și în geam, să producă reflexii în casă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut cateva gradini (inclusiv in jurul unor blocuri) foarte frumos (cu gust) decorate. O placere! Imi asigura un zambet instantaneu o gradina cu decoratiuni deosebite.
      Gasisem un singur video (pe YT) cu suncatcher, si... nu l-am regasit - am lucrat cam "dupa ureche" dar arata fain chiar si asa pentru ca reflecta excelent lumina. L-am agatat in dreptul unei ferestre pentru ca era singurul loc (ales in graba) unde as fi putut face o poza relativ clara. Acum e in bucatarie, pe zidul opus ferestrei.

      Ștergere
  4. La cât mai multe idei creative!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce frumoasa ideea! Din punctul meu de vedere e unica. Si imi place ca siragurile sunt lungi si arata bine. Felicitari, Diana draga! Cu subiectele astea se zvarcolesc niste idei, insa mi-ar mai trebui zile mai lungi...
    Pupici si o saptamana frumoasa!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru compliment, draga Suzana! 💕
      Siragurile imi plac si mie, tare mult - in lumina soarelui (dar si a becului) 😊 "lucesc" interesant, cele translucide (ca si cum ar iradia lumina) - cele verzi, in mijloc, nu sunt translucide.
      Mai mult lucrez "mecanic", in sensul ca nu caut ceva anume, ci las mainile sa mearga singure - improvizez, intr-un fel, adunand "idei' prinse de pe cine stiu unde, de cine stie cand. 😊
      Multumesc! Zile frumoase si pentru tine! ❤ Pupici! 😘

      Ștergere
  6. Imi plac oamenii care fac lucruri frumoase, chiar daca, numai pentru a se bucura de ele, o clipa in timpul si spatiul infinit al universului! Unii dintre ei au norocul sa-i poata bucura si pe ceilalti, dar altora universul, divinitatea le-a rezervat altceva peste intelegerea noastra, a pamantenilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce frumos - si trist, cumva - ati scris despre "clipa de bucurie" in raport cu infinitul timpului, universului... Acum suntem fericiti... si intr-o clipa, o alta clipa, tristetea... Dupa unele clipe triste bucuriile, oricate ar fi mai apoi, par incomplete (nu cred ca e cuvantul cel ma potrivit, dar cam asa)

      Ștergere
    2. Cum spuneam mai demult: incerci sa "inlocuiesti" cafeaua naturala cu surogat. In timp te obisnuiesti, dar...............nimeni si nimic nu este sau va fi ca ORIGINALUL!

      Ștergere
    3. Foarte adevarat: originalul poate fi inlocuit, in unele cazuri, dar nu mai e acelasi lucru.

      Ștergere
  7. Wow ce idee draguta! Chiar este un suncatcher🌞 Un decor foarte frumos si penzru balcon, penzru geam sau pentru gradina. Felicitari Diana draga ☺️
    Pupici si imbratisari de la Trio (Tanti Oli, Mircea si subsemnata) pentru Quattro 😘💕💝🐞🍀

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumim, Carmen draga! ❤ Va imbratisam si noi! 💞 🤗

      Initial l-am plasat in balcon, apoi l-am mutat in bucatarie, sa-l vad mai des. 😊
      Zile minunate iti doresc! Pupici! ❤ 😘 💗

      Ștergere
  8. Nu auzisem de suncatcher. Interesant si frumso cel realizat de tine. de ce să-l pui in vie sa sperie graurii? Nu e de speriat, e de admirat! Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cand am dat de un suncatcher am fost, cumva, mirata - era prima data cand auzeam despre; nu am salvat link-ul si am lucrat "dupa ureche". 😊
      Multumesc pentru apreciere! ❤
      Sa sperie graurii pentru ca se lovesc margelele intre ele cand bate vantul si lumina reflectata cam sperie (si deruteaza) pasarile. 😊

      Ștergere
  9. Woow, ce frumos a ieşit!! Şi îmi imaginez cum joacă lumina pe el, cred că efectul e frumos tare! E-n bătaia vântului? Că aşa dansează şi mărgeluţele. Frumos tare, Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Potecuta! 😊 ❤
      Lumina se joaca frumos pe el - incredibil de frumos! Nu reusesc sa prind in fotografie acel joc minunat al luminii.
      Nu e in bataia vantului dar inca se miscau siragurile cand am facut fotografiile cu discul agatat (dupa ce am agatat discul pentru foto) - poate de aici efectul sau, poate, pentru ca am fotografiat mai dintr-o parte.
      Interesanta observatia ta - nu-mi dadusem seama de "iluzia miscarii". 😊

      Ștergere
  10. Ce idee surprinzătoare... ”prinzător de soare”, mi-a plăcut! Și dacă mai are și verde, e super. Ți-a ieșit tare fain și chiar mi-ar plăcea să am ceva în fereastră care să reflecte în culori pale razele de soare. Super! O săptămână frumoasă cu noi și noi provocări să ai, Diana dragă!
    p.s. nu am putut comenta cu contul google, nu știu de ce :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Recunosc si eu: au unii niste idei! 😊 Nu-mi apartine ideea, chiar daca am lucrat "din amintiri". Mi-a placut un astfel de obiect si ma bucur ca am reusit si eu ceva asemanator cu ce-am vazut.
      Cred ca si numa un CD neimpopotonat 😊 daca agati pe undeva vei avea parte de sclipiri frumoase.
      Iti multumesc, Dana draga! Zile frumoase iti doresc sa ai si tu! Spor la povesti la fel de frumoase! 😊 ❤

      Din pacate, pare ca problemele nu se mai termina pe aceasta platforma! :((( Ma bucur ca ai reusit si iti multumesc ca ai insistat. 🌹

      Ștergere
  11. Gata, am reușit. Data viitoare sper să rămână așa. Zi frumoasă, Diana dragă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, inca o data, ca ai insitat, draga Dana! 😊 ❤
      Si eu sper! Ca "gazda", ma simt cam aiurea sa nu pot face ceva sa se rezolve.
      Zile frumoase iti doresc sa ai si tu! 😘

      Ștergere
  12. Olá Diana!

    Eu gosto muito desses enfeites.
    Tenha uma semana repleta de luz
    Abraços Loiva

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Olá Loiva!
      Fico feliz em saber que você também gostou do que eu fiz.
      Obrigado!
      Desejo-lhe dias repleta de luz!
      Abraços.

      Ștergere
  13. Ohhh SunCatcher? Vreau si eu.. stati asa :)). Bine va trebui sa imi pun pofta in cui o vreme... asa ca vin sa ma uit la al tau pana cand o fi cazul sa gasesc intai materiale, apoi timp... si in cele din urma... curaj sa fac perforarile de rigoare in cd / dvd :)))).
    dar arata fantastic - imi si imaginez cate sclipiri cand pica soarele pe margele, de cd nici nu mai vorbesc.
    Am vazut la un moment dat pe cineva curand un cd cu scoci sau ceva de gen (nu m-am prins care era faza). Am vazut si pe cineva care fierbea cd-urile si apoi le decupa (mereu m-am intrebat cum reusesc unii sa taie cd-urile asa usor.. hmmm).

    Imi place tare mult proiectul tau :*. Cred ca e magic cand atrage soarele.
    Pupic cu drag 🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gaurelele le pot face Mami sau Tati - intra acul ca-n branza, si imediat se incinge varful acului (l-am incalzit in flacara de la bricheta si chiar n-a mirosit asa cum ma asteptam). 😊
      Cand se reflecta lumina e chiar fascinant! Ma bucur ca am avut ocazia sa-l fac - si-am gasit un "rol" si pentru toate aceste margele.

      Curatand un CD cu scoici nu am vazut, dar i-am vazut pe unii fierband un CD si apoi desfacandu-l in doua discuri - am observat, totusi, ca se duce "argintarea" de unele portiuni. Eu am taiat un CD, fara sa-l fierb, si a sarit "vopseaua" in multe locuri. 😊 Dupa fierbere cred ca e mai moale plasticul si, probabil, se taie mai usor (poate fierb si eu unul, sa vad cum e) 😊
      Multumesc, Rux!
      Pupici! 💗

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.