2022-11-03

Spiritul civic la unii, rahat de câine

La unii dintre conaționali spiritul civic e la nivelul rahatului de câine.

Zău ca m-am plictisit să explic celor rora le vorbește gura fără ei, pe stradă, despre ce și cum cu aputurile inilor. Am explicat ce poziție are câinele când se kk și când se pipi. Acum explic care-i treaba cu scurmatul: câinele își marchează teritoriul.

Unii se iau de oameni care plimbă câini de talie mare, în lesă, pe motiv că nu au botniță – știu ei că e o lege care impune botnița la anumiți câini dar n-au idee la care și nici n-ar recunoaște rasa (pe Boby - rasa Boxer – unii îl credeau Pitbull)! Multe vietăți nefericite pe Terra, dar pare că s-au adunat prea multe în Ro!

Cei mai mulți conaționali își manifestă spiritul civic la nivelul rahatului de câine – și nu de față cu oricine, ci doar atunci când sunt siguri că nu și-o iau pe coajă. Când e ceva de anvergură aceștia au mereu ceva mai important de făcut sau au prea mult de pierdut și nu vor să își asume riscuri – e doar observație nu judecată de valoare.

Luni m-am abținut să „explic” unei femei – deoarece era însoțită de un copil în vârstă de vreo 6-7 ani - un câine care scurmă pământul nu a făcut neapărat kk sau pipi (poate a simțit un miros pe care vrea să-l „acopere”, de exemplu). Un câine scurmă – cam cum fac pisicile când își acoperă kk-pipi – pentru e un alt mod în care își marchează teritoriul. Câinii, din „construie”, nu-și acoperă rahatul. Femeia bolborosise - văzând câinele scurmând: mamare se apleacă să adune rahații. Norocul ei a fost prezența copilului. 

Să fii neinformat e ok – nimeni nu le știe pe toate – dar să crezi le știi pe toate, să te dai deștept și cu spirit civic luându-te de oameni pe stradă, este plictisitor pentru cei de care te iei și poate fi riscant pentru tine.

De ce sunt sigură cei care se iau de oameni pe stradă – mai ales când nici nu e cazul – au spiritul civic la nivelul rahatului de câine? Pentru că cei interesați de ceea ce contează cu adevărat nu sunt interesați de rahatul de câine dintre frunzele ruginii căzute unde rar calcă picior de om (și doar pentru a face ce face câinele in iarbă); sau da le pasă, totuși, se asigură acel câine a lăsat rahat în urma lui.

Vă rog – prieteni sau vizitatori ocazionali – dați mai departe „informația” aceasta în caz se ivește vreo ocazie.

M-am răcorit! 😊

24 de comentarii:

  1. Uy hay gente que no es considerada. Te mando un beso

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Es así, pero a veces es difícil...
      Te mando un beso

      Ștergere
  2. Diana, imi pare bine ca te-ai 'racorit', doar ca nu era cazul sa te enervezi, pentru ca stii deja cum sunt multi semeni de-ai nostri. IQ-ul general scade vertiginos. Oamenii isi exteriorizeaza frustarile personale in orice situatie o pot face. Sunt de compatimit, efectiv. Doar zic. Noi avem langa bloc un spatiu dedicat cainilor, pentru a nu zapaci parculetul. Oamenii isi duc blanosii in acest spatiu si e cumva OK. Simtul 'civic' l-am vazut doar in cazul cand unii nu curata 'produsul' patrupedului, cum ar fi corect. Insa si acest eveniment l-am vazut foarte rar. Sper ca nu vei mai avea astfel de incidente. Dar daca totusi... nu te mai enerva, ca nu e bine pentru tine!
    Pupici si o zi usoara, draga mea!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De aproape doua saptamani sunt sisi setat pe turbare (cum am scris si la tine) Uneori, efectiv imi pierd radarea cu toti aestia care se dau mari in chiloti mici. N-am idee ce vor sa dovedeasca... Poate doar superficialitate... Sunt unii care chiar cred/spera ca observatiile lor pe subiet sau pe langa ar shimba ceva in cazul celor are nu vor sa se shimbe?
      Cred ca m-a enervat faptul a m-am abtinut sa-i dau replica (si kk proaspat din cosul de gunoi din apropiere). 😊
      Prin zona, aici, nu sunt parcuri speciale pentru patrupezi dar nu mi-ar placea sa ma invart in parc precum un hamster in roata sau sa stau pe-o banca sa fumez in timp ce cainele isi vede de-ale lui cat ii permite lungimea lesei...
      Vor mai fi astfel de incidente nu-mi fac iluzii ca nu. 😊 De regula nu ma enervez dar in unele cazuri sunt obraznica. :(

      Iti multumesc, Suzana draga! ❤ Zi usoara sa fie si pentru tine! Spor si imaginatie! Pupici! 😘

      Ștergere
  3. Pentru majoritatea oamenilor, animalele sunt niste chestii acolo... in decorul ambiental. Cei mai multi se tem de animale, cind de fapt, ar trebui sa se teama de oameni, da' ma rog ... fiecare cu spaimele proprii si personale ... Astia de la noi nici macar nu cunosc animalele, ca in mod constant vin la casute si le arata plozilor " castorul " ( de fapt e marmota ) si " chipmunckul " care e in realitate veverita rosie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fix asa: se tem, si-si invata si copiii sa se teama... N-o s-o uit curand pe una al carei copilas, razand, a luat-o la fuga (un fel de a spune pentru ca era tare mititel) spre Boxerul meu... A inceput sa urle ca nebuna! Un caine a inceput sa latre apoi un altul, apoi si Boby iar copilul a inceput sa urle si el, speriat... O femeie care n-avea caine cu ea i-a zis cateva urlatoarei si au inceput sa se certe, si vacarmul era teribil! Femeia aia si-a pus singura copilul in pericol...
      Hahaha! Clar ca adultii aceia n-au vazut nici desene animate: Povestiri din padurea verde sau macar Chip si Dale! 😊

      Ștergere
  4. Oh.. da. Ii cunosc pe cei care se leaga de cei care par a fi lipsiti de aparare! Unul era sa imi traga si o palma. Noroc ca fix atunci m-am aplecat sa strang recolta :)))). Altul urla la mine si cand a vazut ca il ignor si strang dupa Dodo, a inceput sa se laude ca m-a pus cu botul pe labe. M-am enervat asa tare incat i-am zis ca sa isi vada de mizeriile pe care le face el, ca eu strang dupa catelul meu dinainte sa se dea vreo lege ca asa am fost educata... am avut noroc si ca era un domn care i-a zis vreo doua ... (rar mai intalnesti oameni solidari - deobicei majoritatea ranjesc fasolea - ceva gen hai si un popcorn, ca daca asta vad la tv ca se face, asta fac si ei).
    Imi pare rau ca te-a suparat individa... noi trimitem imbratisari si ganduri bune!! Si salutari lui Miki (si lui Kouki ii place sa faca nori cand da de pamant :))))) din fercire Dodo era mai rezervat la treaba asta - lui ii placea sa bage nasul in zapada... pana la fund daca se poate :))).

    Pupam!!!!! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se simt grozavi cand pot face cuiva observatie/educatie chiar si cand nu e cazul...
      Cu ceva ani in urma, o individa se luase de mine ca nu adun dupa Miki. Apoi a vazut ca am punga pregatita si a balmajit ceva ce voia sa fie scuze sau... ea stie ce. Am bagat punga in borseta si-am plecat fara sa adun ceva. Un cuvant n-a scos! Stiu ca n-a frumos dar sa ma mai scuteasca. E "ofticant" sa apara cate unul sa se dea "civic" tocmai cu cei care aduna de regula.
      Dada, rar mai dovedesc oameni solidaritate. :( Pare minune un om solidar! Imi place fraza cu ranjitul fasolei si popcorn! :))))

      Va multumesc, dragilor! Miki e acum la ea acasa (o avem in custodie comuna) 😊 dar azi mergem in vizita la ea si-i dau imbratisarile! Si de la noi pentru voi! 💕

      hahahaha! Miki are obiceiul sa-si bage boticul in zapada - cat ar fi de adanc stratul! Si cum are botic mai lung si ascutit (ca de vulpita) e tare caraghioasa cand se repede cu botul in zapada ca o rata cu ciocul in apa! :)))

      Ștergere
  5. Mi-aduc aminte de diriginta din liceu care ne vorbea de acest defact al nostru al romanilor, de a ne da stiutori a toate, ca nu contează dacă stie sau nu răspunsul, romanul se repede să vorbească, să spună el orice, dar să spună. Timpul mi-a dovedit că avea mare dreptate, iar azi, pe social media se vede și mai mult acest defect.
    Un weekend liniștit să aveți, tu și Boby să va bucurați de plimbări nederanjate de diverși atotștiutori.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Avea dreptate, da! Si pare ca multi au urmat un "sfat" pe care eu l-am primit - in gluma - de la un prof de istorie din scoala generala: "cand spui o prostie spune-o cu convingere!" (balbaisem intervalul de domnie al nu stiu carui domnitor, si - evident! - spusesem o prostie, pentru ca mi-e imposibil sa memorez cifre; sa invat pe de rost, in general.

      Fara intentie te-am indus in eroare: pe Boby nu-l mai avem - e dincolo de curcubeu; l-am amintit pentru ca mai mereu se luau de mine "desteptii" ca legea ma obliga sa-l plimb cu botnita... Tocmai fusese promulgata legea cu privire la cainii "periculosi" si care mai de care se dadea "cetatean responsabil" fara sa stie ca Boxerii nu sunt pe acea "lista" - dar li se parea lor fioros. Acum o avem pe Miki (o luna da, o luna ba), care e cam cat un Teckel.

      Atunci cand cineva le cere celor care le stiu pe toate, pe social media, sa lase "vorbaria" si sa treaca la fapte (unde e cazul), imediat dispar in neantul online-ului.

      Iti multumesc, Niko! Weekend frumos sa aveti si voi!

      Ștergere
    2. |Referitor la legislație, că probabil tu știi mai bine. Știu că trebuie să strângem după animalele de companie dacă ieșim cu ele în locurile publice. Am și eu doi câini pe care nu îîi scot în afara curții decât în pădure. Poate pare stupidă întrebarea, dar ... și acolo trebuie să strâng după ei?

      Ștergere
    3. Ar fi culmea sa adunam dupa caine in padure! unde orice om cu creierul la purtator se asteapta sa calce oricand intr-un "noroc". Dar cu "civicii" de mucava te poti astepta sa-ti strice cheful cu obsesiile lor.
      In caz ca face pe o poteca marcata e preferabil sa-l impingi din drum (aici nu am scris pentru tine pt ca sunt sigura ca de s-ar intampla asa nu ai nevoie de "indicatii"). :)
      Pe de alta parte, in regulamentele diferitelor localitati se face referire si la plimbarea cainilor in padure: daca sunt de talie mare si sunt lasati liberi ar trebui sa poarte botnita (scrie in unele regulamente) pt ca oricand pot aparea alti oameni si/sau caini - sigur, exista "nuante" = exista litera legii si spiritul legii = adica trebuie avute in vedere circumstantele din momentele plimbarilor; se are in vedere si nivelul educatiei/dresajului cainelui.
      Pe scurt, desi legislatia e ambigua (cum altfel in Ro?): nu trebuie sa adunam; de preferat plimbati in lesa (evetual lesa "de teren" = retractabila) cand zona e populata - in unele hotarari locale se specifica in mod expres ce si cum in padure.

      Ștergere
    4. Din păcate câinii mei sunt cam sălbatici și datorită faptului că îi plimbăm numai în pădure pe unde nu sunt alți oameni. Dacă se întâmplă să vedem că sunt și alți oameni în zonă îi ținem în lesă. Și tocmai pentru că ne duce în zone de acest fel, nu am avut pănă acum ghinionul să ne întâlnim cu moraliști de care ai vorbit.
      Multumesc de răspuns!

      Ștergere
    5. Cu placere!
      Stiu putine despre Labradori, dar stiu ca se numara printre cei mai echilibrati caini si usor de educat/dresat (si foarte doriti ca "utilitari"). Isi iubes mult familia umana si... stau aproape.
      Am scris cele de mai sus in sustinerea ideii ca, poate, nu sunt sociabili foarte dar cred ca nici salbatici. 😊

      Mi-am amintit acum (am recitit o postare a ta, din februarie) ca sperati la ceva pui de la ei... Banuiesc ca Bella nu a fost interesata de partenerul ei de joaca, altfel scriai, cred, macar in treacat, despre familia marita. 😊 Sa fie sanatosi! ❤

      Ștergere
    6. Spun ca sunt sălbatici în sensul ca nu știu sa se comporte cu străinii pe strada și nici cu alți câini. Din păcate nu i-am învățat și la cât de mari sunt acum, mie mi-e teama sa ies cu ei pe strada. Am încercat., dar sunt doi și e foarte dificil.
      Cu puii nu a fost sa fie. Nu știu în ce măsură nu a fost Bella interesata, dar mai degrabă nu mai poate Nero. Are acum 8 ani și jumătate și am înțeles ca pentru el a trecut perioada în care se putea.

      Ștergere
    7. Nu sunt sociabili, altfel spus. :) Bella e tanara si mai poate fi invatata si Nero o va "imita". Sunt caini foarte inteligenti, pricep repede. :)
      Stiu cum e cu doi caini puternici la plimbare, mai ales daca nu sunt tocmai sociabili. :)

      Din ce stiu, pentru ca am fost in situatia de a ma interesa personal ce si cum... Teoretic, cainii (femele sau masculi) sunt fertili toata viata - in padocurile "de reproducere" masculii sunt retrasi (sa zic asa) pe la varsta de 5-6 ani, dar ei se pot reproduce si la varsta de 10-12 ani, conditia e sa fie sanatosi pentru a avea urmasi valorosi, sanatosi (scade calitatea). :) La femelele in varsta poate fi periculoasa gestatia, dar nu e cazul la blanosii vostri dragi. ❤

      Ștergere
    8. Da, ai dreptate, sociabili e mai bine spus. I-a dus sotul în septembrie la mare și începuseră să se învețe oarecum cu prezența altor câini, deși deveneau alerți și mai latrau, dar măcar pe plajă puteau să treacă oameni pe langă noi fără sa se mai deranjeze sa se ridice măcar.
      Cât despre urmași...prima data când a fot cazul, iarna trecută, am crezut că Bella e mult prea mică( așa citisem) și i-am ținut separat. În primăvară /vară nu am mai intervenit i-am lăsat în pace dar ... nu a fost să fie. Veterinarul zice că sunt doua variante Ș fie ea are probleme și nu va avea niciodată pui, fie el nu mai poate să susțină tot efortul necesar pentru împerechere. Adevarul e că a avut și are probleme cu picioarele din spate și de acolo să vină problema. Nu vreau pui neapărat, aș fi vrut un urmaș al lui Nero, dar nu voi putea să țin 3 câini.

      Ștergere
    9. Eh! Tocmai ce ziceam ca sunt inteligenti si prind repede care-i mersul lucrurilor. :)

      La un urmas al lui Nero m-am gandit. :) Stiu ca ai scris despre problemele lui cu artrita, dar nu stiu daca asta l-ar impiedica intr-o prea mare masura. Ar mai fi o "problema". :) Daca flacaul e la prima imperechere ar putea fi... timid. :) (din ce mi-au spus veterinarii de-a lungului timpului scriu). Cat despre Bella, daca nu i-a facut analize specifice nu prea are de unde sti. Poate ca la prima perioada de calduri va accepta... un alt partener - pentru ca ele aleg, si numai ele stiu ce criterii au. :) In plus, daca refuza imperecherea mai poate fi si despre un posibil foarte puternic atasament fatza de "stapan" - cu Bony am patit asa (ne-a zis vet-ul, pentru ca o "cercetase" si era ok fizic); el ne-a zis ca lupoaica lui a acceptat imperecherea abia la varsta de 7 ani (din motive de atasament) si mai intalnise un caz, cu o femela Cocker.
      Dar daca nu va doriti neaparat un pui se poate spune ca lucrurile "se aranjeaza" cum e mai bine. Sa fie sanatosi e mai important decat multe altele. ❤

      Ștergere
    10. Am decis să nu mai intervenim in proces. Dacă vom avea sau nu pui, vom vedea la timpul potrivit. În principiu Nero nu ar trebui să fie la prima împerechere, a mai fost vizitat de vreo doua ori de o cățelușă labrador din sat care a rămas și peste noapte, dar deși stăpânul zicea că e în călduri, nu părea așa cand venea la noi. Dar nici pui nu a făcut. Ultima dată totuși cu Bella, nu mi s-a părut că Nero mai era interesat de subiect.

      Ștergere
    11. Natura stie cel mai bine. :)
      Pentru imperecherea unor caini care nu "locuiesc" impreuna poate fi nevoie de mai mult timp, de "socializare" in prealabil - atunci cand nu se intampla imediat.
      Dragul de Nero... ❤ O fi fost respins, a inteles si nu mai insista. (glumesc!) 😊
      Sa fie asa cum e cel mai bine pentru toti!

      Ștergere
  6. Urmăresc dezbaterea cu interes deoarece am trei căței.
    Weekend plăcut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!
      Sa fie sanatosi si blanosii! Cand sunt in curte nu au de ce comenta cu privire la ce lasa ei in urma, dar stiu ca exista destui oameni care n-au loc nici de cainii de prin curti chiar si atunci cand nu latra toata noaptea. :(
      Dezbaterea poate avea o singura concluzie: "gura lumii o astupa doar pamantul". :)
      Weekend placut si pentru voi!

      Ștergere
  7. Cred că doar cu "răcoritul" rămăi !
    Mai bine așa cum sunt versurile:"don't worry, be happy" !
    Pupici ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La fel cred si eu dar, poate - doar poate! - mai afla si altii si-si mai tin pliscul cand e cazul. :)
      De regula, nu-mi strica zen-ul astfel de vietati - am un rodaj de ani de zile! :)) - dar am si zile cand "scap boii pe aratura". :)
      Pupici! ❤

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.