2023-03-26

Indicator de direcție: arătat cu degetul

În etapa a patra a jocului este tema la liber, denumită Fii creativ! Cum să nu zâmbesc știind că mă înghesuie creativitatea? În mintea mea – și uneori pe hârtie – creez minunății (sau nu) dar când să pun în practică... Ups! Zboară creativitatea. Vorba ‘ceea: teoria ca teoria, dar practica mă omoară.

Așa. La Transformări creative – martie 2023, ultima etapă, am ales să confecționez un tablou prin embosare. De-a lungul timpului am utilizat această metodă dar numai pe suprafețe mici și m-am descurcat onorabil – plus că tabla (aluminiu sau aramă) era dreaptă, netedă și fără vopsea.

Tabloul pe care l-am făcut e mititel: 9x13 cm și nu am avut din ce să-i fac o ramă potrivită și nici agățătoare sau suport nu are (încă) dar îl pot agăța de un cui, dacă vreau.

mana cu pumnul strans si degetul aratator intins si degetul mic bandajat - embosare pe aluminiu

În imaginea de mai jos sunt doze folosite la proiecte din luna martie.

doze din aluminiu, intregi si decupate

De ce am ales embosare

Am ales această metodă pentru că am în minte de mai multă vreme să fac un tablou cu mâna din imagine – desenul îl am de mulți ani, făcut de un coleg de liceu. Câteva cópii pe hârtie și carton am mai făcut și le-am plasat prin diferite locuri în casă. Cum, de ce l-am amplasat prin casă? Pentru că nu e frumos să arătăm cu degetul arătător!

Al doilea motiv pentru care am ales embosarea: să aflu dacă sunt în stare să lucrez pe o suprafață mai mare. Cred că sunt, deși nu am avut ciocănel pentru a denivela tabla în exteriorul modelului.

Al treilea motiv: altceva nu-mi venea în minte – poate pentru că neuronul deja se montase pentru această mână cu degetul mic bandajat.

Cum am confecționat tabloul

Am lăsat fără cap și fără fund o doză din aluminiu, am tăiat-o pe lungime și am îndreptat-o răsucind-o în sens invers decât era îndoită din fabricație, apoi am netezit-o cu o rigla din lemn – s-a îndreptat bine, dar am cam denivelat-o când am început să conturez mâna – indicatorul de direcție, adică.

copierea modelului pe folia de aluminiu, embosare mana cu deget aratator intins

Liniile de contur sunt trasate cu un creion, apăsând direct pe desenul fixat de tabla, apoi le-am adâncit (tot cu un creion cu mină rezistentă la apăsare)

În exteriorul conturului am ciocănit tabla pentru a o denivela, în ideea ca forma indicatorului de direcție să iasă mai mult în evidență – n-am idee dacă operațiunea are o denumire specifică.

Am colorat cu bronz auriu mâna (indicatorul de direcție), bandajul degetului mic e vopsit cu vopsea acrilică. Fondul exterior e vopsit cu vopsea neagră (acrilică) și înainte de a se usca total am curățat superficial pentru a crea iluzia de vintage.

Tabla am tăiat-o la colțuri pentru a putea îndoi marginile pe o bucată de carton.

Și gata tabloul.

8 comentarii:

  1. un tablou foarte reusit! ideea este grozava! ☺ Diana draga, felicitari!
    Pupici si imbratisari. Noapte buna!
    Maine dimineata, un start bun in noua saptamana! ♥♥♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Carmen draga! 💕 Ma bucur sa stiu ca iti place "isprava" mea. 😊
      Start bun in noua saptamana si pentru voi!
      Imbratisari si pupici cu drag! ❤ ❤ ❤
      Noapte buna!

      Ștergere
  2. Querida Diana!
    Você é muito criativa, tem uma mente brilhante para a arte.
    Que lindos seus quadros amei!
    Obrigada por partilhar tão belo trabalho!

    Tenha uma a abençoada nova semana.
    Beijinhos

    RăspundețiȘtergere
  3. Vad ca se poarta embosarea pe metal! Nu stiu ce idee a fost la origine, insa parca este o secventa de film ce arata directia de mers, asa ca intr-unul din filmele cu men in black! Inca nu m-am hotarat asupra subiectului pe metal. Mai cuget. Insa deja se aduna inspiratiile! Imi place si poate, daca ai pastrat-o si ai imortalizat-o in felul acesta, a aparut un sens important. Tu stii...
    Pupici si o saptamana frumoasa, Diana draga! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
  4. Ahhhh am vazut cand eram mica un tablou de genul acesta - adica era metal cu reliefuri. ca sa zic asa. Amintirea este destul de stearsa, dar imi place mult ideea.
    Ti-a iesit super tare tabloul. Wow!! Cred ca mi-ar placea si mie sa incerc - sa vad daca pot chinui una din dozele de lumanari... hahahahahahaha:)).

    Felicitari pentru proiect. este super tare!! :D

    puuuup💗😘

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce fain este indicatoru tau de direcție. Ar fi atât de potrivit prin locuri de vizitat, mai ales pe la castele să indice „sala tronului”, sau „iatacul doamnei”, etc...Nici nu mi se pare că ar avea nevoie de ramă. Prins în cuie/tinte direc pe stâncă , așa îl vizualizez.
    Felicitări pentru terminarea tuturor temeler si la Transformări creative. E în lucru postarea pentru luna următoare. Spor si inspirație.

    RăspundețiȘtergere
  6. E reușit!
    Felicitări!

    P.S.
    Am recitit articolul despre ”amenințătorul deget arătător” . E valabil mai mult ca oricând.

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu mă așteptăm la această idee ! Chiar ești creativă !!!
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.