2019-11-07

Nunta de perlă. Jocul cuvintelor(231)

- E vineri; nu? întreabă el parcă mirat, mai mult să zică ceva.
- Nu poți fi niciodată sigur! răspunde soția, din vârful buzelor.
- Mă calci pe bombeu! îi zice el, țȃfnos, lovind cu vârful alpenștocului în covorul de frunze uscate.
- De ce-ți ții bombeul sub tălpile mele? întreabă ea, fără să-și întoarcă spre el capul, urcând vitejește panta.
Cabana e de la Eddy (Cartim)
Mergeau unul în spatele celuilalt, pe poteca îngustă din pădure, spre cabana pe care o primiseră ca dar de nuntă în urmă cu treizeci de ani și unde nu mai intraseră cam tot de atunci, dar pe la care mai trecea pădurarul din când în când. Toată viața numai crescut copii, munca și cam atât; rar ieșiseră la o cană cu vin alături de prieteni, ‘că rude nu prea aveau, amândoi fiind singuri la părinți, descoperire care-i bucurase în tinerețe, când s-au întâlnit. Acum, tineri pensionari, s-au hotărât să facă ce-au tot amânat: o excursie prin pădure, doar ei doi, ca în primul an, până când primul copil a venit pe lume. Ocazia era, de fapt, sărbătorirea “nunții de perlă”. Și-au fost credincioși unul celuilalt dar, mai ales, își ajungeau unul celuilalt - ceea ce, pentru cei mai mulți din jurul lor, era o ciudățenie. Când ea l-a prezentat prima dată amicilor, o prietenă a exclamat, imediat ce el a ieșit din raza lor vizuală: “- Original tip!” “- Asta-nseamnă nostim?” “- Asta-nseamnă Doamne, ajută”. El a rămas de poveste de când ea le-a povestit cum s-au apropiat, la un seminar pe teme financiare. El, înalt și slab, îmbrăcat cu o jachetă plină de pazvanterii, i-a oferit un pliant pe marginea căruia scria ceva cu pixul și imediat s-a îndepărtat, păstrând-o în raza vizuală. Ea a citit: “N-am bani, n-am adresă, n-am telefon, n-am nume. Dacă vrei să afli ceva despre mine citește pe verso”. Ea a întors pliantul și a citit: “Dacă vrei să facem dragoste, zâmbește”. Și ea a zâmbit larg, și au făcut, dar nu atunci.
- Dă-mi o bucată de plăcintă - îi spune, pe ton imperativ.
- Nu-ți dau nimic! Nu știu ce găsim la cabană, și n-am chef să dorm cu stomacul gol.
- Îmi dai partea mea de plăcintă! insistă el.
- Nu! Trebuie să încetezi!
- Măcar un măr…
- Nici măcar! Păstrează-ți suflul!
- Bine, ciupercuța mea dragă și zglobie, cum zici tu! Până ajungem la cabană faci din merele alea cidru.
Cabana se zărea deja. Pe coș ieșea fum, semn că pădurarul a făcut foc în șemineu - știa că vor veni și le-a pregătit locul, așa cum s-a priceput, agățȃnd și câteva ornamente specifice toamnei, ca și cum proprietarii cabanei ar fi fost oaspeți la el acasă.
Nici bine n-a plecat pădurarul, după ce-au mâncat ceva împreună, că soțul s-a și așezat într-un balansoar, acoperindu-și picioarele cu o pătură, legănȃndu-se încetișor cu privirea spre fereastra fără perdele, prin care se zăreau brazii din apropierea cabanei.
- Ce faci acolo?! pare ea mirată, în timp ce adună vasele de pe masă.
- Mă tolănesc în propria-mi existența - îi zâmbește. Haide, vino lângă mine.
Ea n-a așteptat o altă invitație și s-a cuibărit lângă el. Se legănau împreună tăcȃnd. Se ironizau de când se știau. Despre dragoste nu vorbiseră aproape niciodată, dar toate gesturile lor o dovedeau. 
₪₪₪
Exercițiu de imaginație: Jocul celor 12 cuvinte găzduit de Eddy pe blogul său, Cartim.
Cele 12 cuvinte: descoperire, bombeu, pazvanterii, ornamente, cana, cidru, placinta, oaspeti, poveste, semineu, balansoar, patura.

13 comentarii:

  1. Cabana nu avem … dar de unde stii tu cum vorbim noi amandoi? 😅
    In orice caz … cred ca ne-ar tine balansoarul si pe noi doi … înca! Nu depasim amandoi 130 de kg! Hahahaha …
    A, dar am uitat … am depasit nunta de perle de acum 11 ani! Se pune? 😅

    Frumoasa povestea si atat de … reala! Frumos scrisa draga mea Diana!
    Sa ai o zi frumoasa si sa visezi si tu într-un balansoar alaturi de … cine-ti este drag!

    Muah! 😊 Pupicios! 😘😘😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu atat mai mult se pune! :) Va doresc sa sarbatoriti nunta de diamant! <3
      Cabana poate nu aveti (inca) dar aveti casuta, si din mansarda se vede si cerul!
      Nu stiu, dar acum, ca zici, ar fi trebuit sa stiu; am citit cam tot ceea ce ai scris. <3 Mi se pare excelent, pentru ca, intre altele, e greu sa intervina rutina intre doi oameni care au simtul umorului. :)
      Iti multumesc, Ella draga! Te imbratisez cu drag! Pupicios! ♥

      Ștergere
  2. Frumoasa povestea, aproape reala, plina de drag si caldura, desi aparent glumele si micile ironii sunt acolo. Faina scriere. Pupicii

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi plac oamenii care au simtul umorului, care stiu sa ironizeze fin, sa se autoironizeze (in anumite limite). Am cunoscut, candva, un cuplu in genul celor imaginati in poveste si mi-am amintit de ei pentru ca zilele trecute am vazut in autobuz un cuplu de varstnici care aveau un dialog super haios - erau doi oameni carora le radeau ochii in cap, ca sa zic asa. :) Erau atat de frumosi!
      Multumesc pentru compliment, Ina. Pupici!

      Ștergere
  3. Ce mult mi-a plăcut povestea!! Chiar am văzut "filmul" lor şi tare mult mi-a plăcut! "Mă tolănesc în propria-mi existența" - superb, superb! Bravo, Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru compliment, Potecuta!
      Imi place atat de mult expresia incat n-am pierdut ocazia sa o scriu - s-a legat instantaneu de cuvantul "balansoar" inca de cand am citit la Eddy cele 12 cuvinte date. :)

      Ștergere
  4. Va imprumut o cabanuta :))
    Frumoasa povestea ta , Diana !

    Zile senine sa ai !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In cinci minunte ma duc s-o iau! :)
      Multumesc, Eddy!
      Zile senine iti doresc sa ai si tu!

      Ștergere
  5. <3 ce muuuult mi-a placut! Ei doi ar fi personajele ideale ale unei carti pe care sa o savurez cap-coada (o scrii? :D, te rog!!!)
    Imbratisari cu mult drag !!!
    (si multumesc pentru filmuletul savuros pe care mi l-ai oferit in seara asta: eu cand citesc totul se transforma in film.. haha)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti o draguta, Rux! <3 Mi-ar placea sa scriu o astfel de carte, dar prea curand nu-mi va reusi. :))
      Cu drag!
      Si eu te imbratisez cu drag, si iti dorsc sa ai weekend minunat! Pupici! <3

      Ștergere
  6. Tare frumos sa poti ajunge la... perla si chiar sa o depasesti.
    Mi-as dori sa vad cat mai multe cupluri care sa o sarbatoreasca.
    Minunata poveste, Diana draga! Si un text extraordinar de reusit!
    Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, da! Sa culegi perla e minunat, dar nu-i usor sa culegem perle. :) De diamante nu mai zic! :) Cei care reusesc, si au avut si un drum armonios (cu toate hopurile care sunt inerente), sunt cu adevarat fericiti!
      Multumesc pentru compliment, Suzana draga!
      Pupici! <3

      Ștergere
  7. frumoasa Nunta de Perla 🤗 Am vazul acest film, am observat fiecare detaliu descris de tine... ai talent! felicitari!
    Te pup si iti doresc o sedere cat mai placuta acolo unde vei ajunge in curand,... pentru ca imi inchipui ca esti in tren acum. Ganduri bune si imbratisari de la trio pentru trio 🤗😘😘😘

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.