2023-10-28

Tuburi pentru etalat esarfe

Mă dă creativitatea afară din mine! (nu din mine de cărbune) Ce-am cu creativitatea? Nimic! Nimic în comun.

În urmă cu nu mulți ani am văzut un video pe YT: o tânără a lucrat un suport din tuburi de carton, pentru eșarfe. Eram sigură ca rețin principiul – salvasem și link-ul, pentru orice eventualitate, dar cine știe în ce computer ieșit din uz o fi acel fișier unde salvasem link-ul.

esarfe etalate pe un suport din tuburi de carton
Pentru că tema numărul patru (ultima săptămână din această lună) la Transformări creative-octombrie 2023 este Fii creativ! pentru că tot sunt la capitolul depozitat eșarfe, pentru că nu am reținut principiul, am ales să confecționez... suportul (?) din tuburile unor role de prosoape din hârtie.

Sunt șapte tuburi, de lungimi și grosimi ușor diferite, un umeraș din plastic de la vreun tricou și fire din ață roz în degrade, bucle. Primul tub e introdus pe tija umerașului (tija era ruptă și cilindrul îl face mai rezistent.

Umerașul e înfășurat în fir subțire de lână cu ceva vag lucios, argintiu. M-am grăbit să termin, se vede clar. Îmi propun să revin la acest suport și să-l dichisesc un pic. N-o să vă spun câte mi-am propus de-a lungul timpului și toate sunt pe o listă de propuneri.

suport din sapte tuburi de carton insirate pe fire de ata legate de un umeras
Am fost creativă (în sensul că am improvizat): fiecare tub este agățat de un fir de ață (răsucită în prealabil, să aibă rezistentă) legată direct de umeraș – șase tuburi, șase fire. Tubul cel mai de jos are firul cel mai lung. Pentru a rămâne tuburile în poziție orizontală, când așez și scot eșarfe, în dreptul fiecărui tub am legat firele lungi.

Ar fi fain să fie fiecare tub cu eșarfa lui – ar fi simplu și de scos și de așezat la loc, doar că voi așeza câte doua-trei pe fiecare tub, deci trebuie să țin de tub când scot o eșarfă, să nu cadă toate. Aș zice că nu este tocmai comod, ca cel confecționat din inele, dar – deși stau eșarfele claie peste grămadă – pot alege repede eșarfa pe care o vreau în momentul x, fără să scotocesc.


Ce simbolizează eșarfa

Se spune că eșarfa este pentru femei ce este cravata pentru bărbați: o formă de comunicare prin care cineva își afirmă stilul sau statutul; un mod de a-și afirma personalitatea, dar și convingerile – politice sau religioase.

Este un accesoriu care emană rafinament, elegantă și având atâtea forme și mărimi se potrivește în ținuta oricărei femei. Se spune că sunt un simbol al feminității, deși poartă (și au purtat) și bărbații. E puțin probabil să mai dispară vreodată din modă.


Fapt divers

Cea mai scumpă eșarfă din lume a fost vândută, în anul 2011, la casa de licitații Christie’s din Londra cu suma de 4,8 milioane de dolari. O eșarfă Hermes costa (în 2011) vreo 400 de dolari.

E mare, e drept: 165/380 cm, și imprimeul e opera lui Henri Matisse: Oceania – Marea. A fost concepută pentru a fi montată ca panou de perete. A deținut-o Zika Ascher, fondatorul mărcii textilelor (și eșarfelor) Ascher, care, la începutul afacerii sale, a solicitat mai multor pictori din Paris să elaboreze imprimeuri pentru textile. Circa 50 de artiști francezi și englezi de top au conceput ediții limitate pentru Ascher.

Uriașa eșarfă e unică. Există (au existat) și alte 30 de eșarfe cu același model, dar la dimensiuni obișnuite.

Mmmm... parcă-mi vine a înțelege de ce ajung unii să distrugă – teoretic, cel puțin – opere de artă evaluate la milioane și miliarde de dolari, euro, lire sterline, in semn de protest pentru ipocrizia privind preocuparea unora in vederea eradicării sărăciei. La cât costă unele genți, haine etc. de marcă... Hm. Sigur! Vulpea care n-ajunge la struguri zice că-s acri. Așa o fi, dar totuși...


Șase citate despre/cu eșarfe...

Mai am / eșarfa stacojie / pe care mi-ai dat-o. / miroase a / libertatea ta sălbatică.//
dacă am / putea / simți ceea ce / ne amintim / și nu doar / să ne amintim / ce am simțit. (Christopher Poindexter)

O femeie fără eșarfă este o femeie fără viitor. (Elizabeth Taylor)

În ceea ce privește moda, îmi place să adaug o eșarfă vesela la orice port - este un mod grozav de a completa o ținută simplă! (Bridgit Mendler)

Banii nu cumpără eleganța. Poți imbrăca o jachetă ieftină, adăugi o eșarfă drăguță, pantofi gri și o geantă minunată și vei fi întotdeauna elegantă. (Carolina Herrera)

Regina Victoria nu considera muzica, arta, literele ca izvorând în vreun fel din caracterul național: erau ceva cu totul aparte, decorațiuni elegante care semănau cu o eșarfă sau o brățară și în niciun fel nu exprimau sufletul țării. (Eduard Frederic Benson)

În această perioadă a anului, când temperatura scade, port pantofi anti-alunecare, o eșarfă de lână și o încruntătură permanentă. Uită de încălzirea globală. Pe măsură ce îmbătrânesc lumea devine mai rece. Acesta este un fapt. (Michael Robotham)

și un proverb tibetan

Motivația unuia este ca o eșarfă albă pură, dar intenția celuilalt este speranța neagră.

9 comentarii:

  1. Woooo, no, şa ceva chiar vreau şi eu! Am nevoie, nu că doar vreau. Mă lăsau nervii cu eşarfele, nu mai ştiam cum să le pun, că azi le aşezam, mâine era vraişte, sau, să nu fac vraişte, luam numai pe alea două de deasupra teancului şi uitam de restul. Super ideea! Mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Dintotdeauna mi-au placut esarfele, piese vestimentare esentiale, pentru fiecare domnisoare sau doamne originale, combinate estetic si elegant cu celelalte accesorii absolut necesare, prin care EvELE* îsi scot în evidenta personalitatea si caracterul sublim, original feminin!
    Un weekend magic, minunat, în toate aspectele perceptiei vietii binecuvântat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mulțumim pentru această idee (suportul pentru eșarfe). Mulțumim pentru informațiile împărtășite cu noi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Tiiiii, ce idei grozave aduci tu aici, Diana draga! Suportul acesta pare si mai si decat anteriorul. Te intreci tu pe tine! Felicitari!
    Imi plac toate citatele si simbolurile pe care le ai oferit in aceasta postare ❤️ Am multe esarfe, dar ale mele se situeaza in segmentul de pret 5-40 €🤗☺️ Si Helmut e "colectionar" de esarfe, are cateva... Cand merge din an in Paste la vreo sindrofie...
    Te pup Diana draga. O duminica minunata! Imbratisari si ganduri bune de la Trio pentru Quattro 🐾💞😘🤗

    RăspundețiȘtergere
  5. Alta idee faina de a aseza esarfele. Si mie imi plac mult esarfele - am vreo doua langa mine (pe una am tot folosit-o in ultimele nopti sa ma apere de tantar :)))))))))
    Imi place cum ai facut supoertul. Cred ca va trebui sa fac si eu cateva, cand voi reusi sa ma mai ating de sectorul dulapuri :))).
    Imi place si citatele :D - ultimul este chiar special.
    Pupici cu draaag

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi plac esarfele, am si eu o mica colectie, insa nu stiu cum se face ca port doar cateva. De cand am citit cartea lui Marie Kondo, cu Magia ordinii, am schimbat
    abordarile. Le am intr-un sertar, in cutiute si impaturite. Le pot vedea din prima. Asta e ideea. Oricum, e un suport practic si cred ca destul de incapator. Nu vad acum alta solutie de a le pune asa, desi parca vazusem un filmulet, dar s-a rupt amintirea. Oricum era ceva altfel, insa nu imi aduc acum aminte.
    Insa cred ca nu le-as lasa sa se roteasca. Felicitari pentru noul proiect, Diana draga. Interesante citatele. Toate noi pentru mine!
    Parerea mea este ca cei care distrug opere de arta mai ales, sunt mici de tot la suflet, incapabili de a crea ceva, orice.
    O saptamana frumoasa sa ai! Pupici! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
  7. Olá Diana!
    Aqui no Brasil, o calor é muito, então lenço é algo muito pouco usado.
    Mas sua idéia de organiza-los é muito boa.
    Tenha uma excelente semana
    abraços Loiva

    RăspundețiȘtergere
  8. Ajung în sfârsit să las și eu un comentariu aici. Am citit articolul acum ceva timp pe telefon, dar mi-e tare greu să comentez de pe telefon. Îngenioasă construcția. Știam ca suport de esfarfe doar ideea cu inelele prinse de umeras ( am văzut că ai făcut - ajung si acolo să las un semn). Ceva de acest gen, dar din sârmă tare și fără a fi legate pe ambele părti, un fel de pieptene cu 3-4 dinți am văzut în magazine fie pentru pantaloni, fie la scară mai mică pentru cravate. Nu mi-a trecut prin cap că-l pot folosi și la esarfe.
    Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ador eșarfele! Le țin într-un sertar de comodă, rulate în genul învățat de la Marie Kondo, cea pomenită și de Suzana. Rulourile sunt așezate unul lângă altul, astfel că le pot vedea pe toate dintr-o singură privire.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.