2013-03-26

Publicitate pe blog

Publicitatea o putem defini ca fiind orice formă plătită de prezentare și promovare impersonală a ideilor, bunurilor sau serviciilor prin mijloace de informare în masă (ziare, reviste, programe de radio, programe de televiziune și Internet) de către un sponsor bine precizat. Scopul direct ale acestor mesaje este stimularea dorințelor clienților potențiali, și formarea asociațiilor pozitive în legătură cu produsul sau compania promovată, scop care este atins prin folosința metodelor de manipulare psihologică mai mult sau mai puțin subtile.
În anul 1990 Tim Berners-Lee a inventat World Wide Web (www) dar publicitatea on line își face apariția într-un mod semnificativ în anul 1995 și cele mai multe dintre standardele, normele și politicile acestei industrii au fost stabilite deja, dar încă se mai lucreaza. Internetul a devenit principalul mod de a comunica și de a încheia contracte.

Azi, cei care doresc să se implice în publicitatea on line o pot face, si Vienela descrie una dintre metode.
Citez din articolul Vienelei:
Câţi dintre administratorii de site-uri nu s-au întrebat: pe care dintre cei 70 000 de bloggeri din România să îi aleagă pentru scrierea unui advertorial? Câte companii s-au gândit oare că ar fi bună promovarea site-ului, dar nu au ştiut încotro să îşi îndrepte paşii? Câţi bloggeri nu s-au gândit că ar fi bun un bănuţ câştigat prin scrierea de articole? Şi câţi nu s-au întrebat unde ar putea găsi sponsorii dispuşi să plătească o reclamă făcută pe blog?

Răspunsul la întrebările de mai sus îl ofera tot Vienela, aducând în discuție e-advertising.co, - o echipă de oameni tineri care, văzând că “blogosfera românească nu este unită într-o reţea de advertising adevărată”, a luat acum doi ani decizia de a înfiinţa o societate care să ajute în egală măsură bloggerii şi companiile care vor advertoriale, optimizare SEO sau webdesign şi s-au dovedit a fi eficienţi. 
Prin advertorialele scrise de bloggeri, cititorii află despre existenţa site-ului, a companiei, despre produsele şi serviciile pe care aceasta le oferă, site-ul creşte în clasamentul google, iar bloggerul primeşte bani făcând ceea ce îi place mai mult: să scrie.

Am scris acest articol pentru acei bloggeri care s-au încumetat deja în aceasta initiațivă dar mai ales pentru cei care ar dori să o facă și astfel să câștige și bani - mai mult sau mai puțin - făcând ceea ce le place.

Mi se pare corect să menționez și motivele pentru care nu mă angajez în astfel de întreprinderi.
În primul rând pentru că bloggul este pentru mine un mod de relaxare iar a fi un element într-un plan de acest gen înseamnă să nu mai fiu stăpână pe timpul meu nici măcar atâta cât sunt acum. În al doilea rând pentru că nu mă simt în stare să scriu despre firme și mărci pe care nu le cunosc și despre produse pe care nu le-am încercat și nu știu pe alții care să le fi încercat. În al treilea rând pentru că nu sunt adepta unei societăți de consum - uneori se creeaza artificial necesități. În al patrulea rând, nu mă pricep - mă pierd în amănunte tehnice.

Diverse:
Marketingul este știința eficienței economice înglobând totalitatea tehnicilor și metodelor moderne cu privire la orientarea și adaptarea producției față de cererile perioadelor prezente și viitoare ale consumatorilor. (Dicționarul economiei de piață, Gheorghe Gorincu, Ed. Danubius, Braila, 1999). Prin marketing producătorilor li se asigură avantajul vânzării mărfurilor cu aspect de continuitate, iar consumatorilor avantajul aprovizionării cu mărfuri la prețuri și caracteristici constante. (lucrarea citată, p. 87)
Din punct de vedere istoric se presupune că forme de publicitate au existat și între anii 3000 - 500 î.e.n. Una dintre primele forme de publicitate, era de obicei un semn, pictat foarte atrăgător pe peretele unei clădiri. Cele mai vechi semne au fost descoperite în ruinele Babilonului, Romei Antice și ale orașului Pompei. Mai tărziu, din anul 1453 - când Johann Gutenberg a inventat presa tipografică - tipografii, și mai târziu comercianții, încep să utilizeze mici "fluturași" pentru a-și promova produsele. Această formă de publicitate a fost folosită foarte mult timp, până în epoca modernă și s-a caracterizat printr-o flexibilitate deosebită, afișele putând fi purtate cu ușurință dintr-o zonă în alta.
Se poate spune că publicitatea e de trei feluri: de informare - crearea unei cereri primare; de convingere - produsul meu e mai bun ca al concurenței; de reamintire - produsul e deja foarte cunoscut și bine vândut dar se dorește menținerea lui în atenția tuturor (pepsi-cola, de exemplu).
Mai multe despre publicitate pe wikipedia (ca sursa online)

4 comentarii:

  1. Nu pot nici eu sa scriu articole de genul asta...
    Am scris cateva pentru niste campanii, unele doar de sensibilizare a cititorului dar unele si cu niste premii, asa ca un fel de publicitate dar numai cand stiam despre ce vorbesc si cand mi-au placut temele, caci erau despre o tema.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici eu nu pot/nu mă pricep să scriu la comandă şi să fac "burtologie". De altfel nu-mi plac nici articolele de genul ăsta pe alte bloguri, mai ales dacă sunt foarte dese. Îmi place mai mult să citesc ce are omul respectiv de spus.

    RăspundețiȘtergere
  3. Publicitatea nu este mereu platita. Unii scriu despre sucurile pe care le beau, despre hainele pe care le imbraca, despre masinile pe care le conduc, dau nume de firme chiar si cand nu sunt platiti. Dar sunt si multi bloggeri care vor sa isi rotunjeasca putin veniturile, sa isi plateasca domeniile sau sa iasa la o terasa cu bani din blog.
    Multumesc pentru mentionare, Diana!

    RăspundețiȘtergere
  4. este alegerea fiecaruia...
    un ban muncit e un ban muncit asa ca,de ce nu...
    eu,ca si tine,scriu despre ceea ce imi place si de multe ori am publicat articole despre locuri unde am fost si m-am simtit bine...asta nu inseamna ca am si primt bani pentru asta (imi amintesc ca m-a sintrebat cineva ,inseamna a mi-a facut placer sa aflati si voi despre un loc unde puteti sa mergeti si sa va bucurati de ceea ce poate oferi...
    poate ca ar trebui sa invat sa fac bani din asta,cine stie? :))

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.