În anul 1990 Tim Berners-Lee a inventat World Wide Web (www) dar publicitatea on line își face apariția
într-un mod semnificativ în anul 1995 și cele mai multe dintre standardele,
normele și politicile acestei industrii au fost stabilite deja, dar încă se mai
lucreaza. Internetul a devenit principalul mod de a comunica și de a încheia
contracte.
Azi, cei care doresc să se implice în publicitatea on line o
pot face, si Vienela descrie una dintre metode.
Citez din articolul Vienelei:
Câţi dintre
administratorii de site-uri nu s-au întrebat: pe care dintre cei 70 000 de
bloggeri din România să îi aleagă pentru scrierea unui advertorial? Câte
companii s-au gândit oare că ar fi bună promovarea site-ului, dar nu
au ştiut încotro să îşi îndrepte paşii? Câţi bloggeri nu s-au gândit că ar fi
bun un bănuţ câştigat prin scrierea de articole? Şi câţi nu s-au întrebat unde
ar putea găsi sponsorii dispuşi să plătească o reclamă făcută pe blog?
Răspunsul la întrebările de mai sus îl ofera tot Vienela,
aducând în discuție e-advertising.co, - o echipă de oameni tineri care, văzând că “blogosfera românească nu
este unită într-o reţea de advertising adevărată”, a luat acum doi ani decizia
de a înfiinţa o societate care să ajute în egală măsură bloggerii şi companiile
care vor advertoriale, optimizare SEO sau webdesign şi s-au dovedit a fi
eficienţi.
Am scris acest articol pentru acei bloggeri care s-au încumetat
deja în aceasta initiațivă dar mai ales pentru cei care ar dori să o facă și
astfel să câștige și bani - mai mult sau mai puțin - făcând ceea ce le place.
Mi se pare corect să menționez și motivele pentru care nu mă
angajez în astfel de întreprinderi.
În primul rând pentru că bloggul este pentru mine un mod de
relaxare iar a fi un element într-un plan de acest gen înseamnă să nu mai fiu
stăpână pe timpul meu nici măcar atâta cât sunt acum. În al doilea rând pentru
că nu mă simt în stare să scriu despre firme și mărci pe care nu le cunosc și
despre produse pe care nu le-am încercat și nu știu pe alții care să le fi încercat.
În al treilea rând pentru că nu sunt adepta unei societăți de consum - uneori
se creeaza artificial necesități. În al patrulea rând, nu mă pricep - mă pierd
în amănunte tehnice.
Diverse:
Marketingul este știința
eficienței economice înglobând totalitatea tehnicilor și metodelor moderne cu
privire la orientarea și adaptarea producției față de cererile perioadelor
prezente și viitoare ale consumatorilor. (Dicționarul economiei de piață,
Gheorghe Gorincu, Ed. Danubius, Braila, 1999). Prin marketing producătorilor li
se asigură avantajul vânzării mărfurilor cu aspect de continuitate, iar consumatorilor
avantajul aprovizionării cu mărfuri la prețuri și caracteristici constante.
(lucrarea citată, p. 87)
Din punct de vedere istoric se presupune că forme de
publicitate au existat și între anii 3000 - 500 î.e.n. Una dintre primele forme
de publicitate, era de obicei un semn, pictat foarte atrăgător pe peretele unei
clădiri. Cele mai vechi semne au fost descoperite în
ruinele Babilonului, Romei Antice și ale orașului Pompei. Mai
tărziu, din anul 1453 - când Johann Gutenberg a inventat presa tipografică - tipografii, și mai târziu comercianții, încep să utilizeze mici
"fluturași" pentru a-și promova produsele. Această formă de
publicitate a fost folosită foarte mult timp, până în epoca modernă și s-a
caracterizat printr-o flexibilitate deosebită, afișele putând fi purtate cu
ușurință dintr-o zonă în alta.
Se poate spune că publicitatea e de trei feluri: de
informare - crearea unei cereri primare; de convingere - produsul meu e mai bun
ca al concurenței; de reamintire - produsul e deja foarte cunoscut și bine vândut
dar se dorește menținerea lui în atenția tuturor (pepsi-cola, de exemplu).
Mai multe despre publicitate pe wikipedia (ca sursa
online)
Nu pot nici eu sa scriu articole de genul asta...
RăspundețiȘtergereAm scris cateva pentru niste campanii, unele doar de sensibilizare a cititorului dar unele si cu niste premii, asa ca un fel de publicitate dar numai cand stiam despre ce vorbesc si cand mi-au placut temele, caci erau despre o tema.
Nici eu nu pot/nu mă pricep să scriu la comandă şi să fac "burtologie". De altfel nu-mi plac nici articolele de genul ăsta pe alte bloguri, mai ales dacă sunt foarte dese. Îmi place mai mult să citesc ce are omul respectiv de spus.
RăspundețiȘtergerePublicitatea nu este mereu platita. Unii scriu despre sucurile pe care le beau, despre hainele pe care le imbraca, despre masinile pe care le conduc, dau nume de firme chiar si cand nu sunt platiti. Dar sunt si multi bloggeri care vor sa isi rotunjeasca putin veniturile, sa isi plateasca domeniile sau sa iasa la o terasa cu bani din blog.
RăspundețiȘtergereMultumesc pentru mentionare, Diana!
este alegerea fiecaruia...
RăspundețiȘtergereun ban muncit e un ban muncit asa ca,de ce nu...
eu,ca si tine,scriu despre ceea ce imi place si de multe ori am publicat articole despre locuri unde am fost si m-am simtit bine...asta nu inseamna ca am si primt bani pentru asta (imi amintesc ca m-a sintrebat cineva ,inseamna a mi-a facut placer sa aflati si voi despre un loc unde puteti sa mergeti si sa va bucurati de ceea ce poate oferi...
poate ca ar trebui sa invat sa fac bani din asta,cine stie? :))