2015-06-22

Clubul cinefililor: Wings of Desire

Ingeri care renunta la Eternitate pentru Iubire, pentru a fi oameni...

Wings of Desire (Der Himmel über Berlin, cu Bruno Ganz) - 1987
Damiel si Cassiel sunt doi ingeri care exista inca dinaintea crearii Lumii si pot fi vazuti numai de cei ca ei si de copii. Alaturi de alti ingeri ratacesc – mai mult pe cont propriu - in zona Berlinului de Vest, observand oamenii, intervenind uneori, incercand sa-i salveze chiar si de ei insisi...

Wings of Desire e un film pe care l-as numi lent – dar cum ar putea fi un film cu astfel de tema, cand un inger, obosit sa vegheze asupra oamenilor, isi doreste sa devina muritor si sa traiasca alaturi de o muritoare, sa simta emotiile oamenilor? Filmul, in varianta americana (City of Angels), e ceva mai alert, mai... incitant, dar nu neaparat mai bun. 
Cand urmaresti Wings of Desire nu prea reusesti sa te identifici cu vreun personaj - cum se intampla in cazul City of Angels - ci chiar esti numai spectator.

O aparitie meteorica are actorul Peter Falk, in rolul lui Homer, un batran din epoca Germaniei naziste care cauta pacea eterna, un inger devenit muritor...

Intr-un fel, filmul este o oda inchinata frumusetii vietii fiintei umane. Ingerilor nu le e foame, nu le e sete; ingerii nu cunosc emotiile, deci nu se pot indragosti, nu simt bucuria, nu pot plange si unii dintre ei au dorit sa afle de ce oamenii se bucura sau plang, de ce se agata de viata, uneori cu disperare, dar si de ce, alteori, viata le este indiferenta sau vor sa termine cu viata ce le-a fost data.

Filmul a castigat 21 de premii si a fost nominalizat pentru altele 8 (doua in anul 1991, in Brazilia).

O melodie de pe coloana sonora (scena din film):
Nick Cave & The Bad Seeds - From Her to Eternity
http://www.youtube.com/watch?v=ZS_GagmpfvU
**
Unele lucruri sunt adevarate chiar daca le crezi sau nu. (Nathaniel Messinger)

sursa
City of Angels (1998) - Ingerul pazitor, cu Nicolas Cage si Meg Ryan in rolurile principale. Regia Brad Silberling, scenariul Wim Wenders. 12 nominalizari si 10 premii castigate.
Film inspirat dupa Wings of Desire (1987)
Seth este un inger care vegheaza asupra Los Angeles-ului, conducand spiritele celor morti in Lumea de Apoi. Ca si Damiel, Seth intalneste un om, Nathaniel Messinger (Dennis Franz), un inger care a ales caderea si a devenit muritor. Si ingerilor le este dat liberul arbitru... Ce face ingerul cu aripa lui se numeste ”lucratura ingereasca”. :)
Seth n-a cunoscut niciodata atingerea, gustul, emotiile si cand se indragosteste de Maggie Rice, medic cardiolog, isi doreste sa devina muritor; dorinta i se indeplineste si... sunt mai multi cei care plang pentru ca li s-a indeplinit dorinta decat cei care plang pentru ca nu li s-a indeplinit. Sau poate ca nu... :)

Melodii din film:
U2 - If God Will Send His Angels (secvente din film)
http://www.youtube.com/watch?v=8DAyPPShnhQ
Petere Gabriel - I Grieve (secvente din film)
http://www.youtube.com/watch?v=EeXLdlt7LoQ

La ce sunt bune aripile daca nu poti simti vantul pe obraz? (Seth)

De ce plang oamenii? [...] Poate pentru ca emotiile devin atat de puternice incat trupul nu le mai poate cuprinde si atunci plange. (Seth)
*
Invitatie la film, de la Carmen, in Clubul cinefililor - Impresii de sfarsit de saptamana - unde sunt invitati sa participe toti cei care au placerea de a scrie despre un film sau un serial vazut recent.
*
sursa foto: http://www.imdb.com/title/tt0093191/

12 comentarii:

  1. Wings of Desire nu am vazut însa City of Angels este unul din filmele mele cele mai dragi! SUPERB! ce idee minunata, ce actori frumosi si cât de potriviti, ce frumos si-au intrat în roluri si cât de bine au transmis emotiile... Coloana sonora este deasemnea colosala. Nota mea 10+++++++++ ☺
    Te pup draga mea. Te îmbratisez cu drag si trimit gânduri bune si calde salutari. Noapte buna! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Wings of Desire am vazut sambata - ploaia ne-a stricat ploile :) si, intre altele, am avut de ales intre acesta si City of Angels - pentru ca l-am vazut pe al doilea l-am ales pe primul, care ar "sta la baza" celui de-al doilea. :)
      City of Angels e excelent! Si din partea mea tot nota 10 o are, insa m-a "ofticat" foarte tare, dar am pus aripi imaginatiei pentru a schimba lucrurile in bine! Mi-a fost ciuda-ciuda! :)) N.Cage si M. Ryan imi plac foarte mult.
      Cu Wing of Desire nu m-am putut "oftica" - nu prea e posibil, e ca si cum subconstientul intelege ca altfel nu poate fi. In plus, dialogurile mi se par mult mai profunde - filmul nu e spectaculos si, totusi, mi-a ramas "infipt" in minte si in suflet - cred ca a intrat in categoria celor pe care nu le pot uita, alaturi de "La vita e bella" sau "Love Story", pe care l-am vazut cu.... mii de ani in urma si inca imi amintesc sentimentele de atunci (nu-mi amintesc scene din multe filme, dar sentimentele sunt inca vii, de cate ori imi amintesc titlurile acelor filme)... Sunt cateva filme pe care le tin minte la "nivel senzitiv". :)
      Pupici cu drag! Multumim, Carmen draga! Imbratisarile si pupicii tot cu drag sunt si de la maimutelele mele! <3
      Noapte buna!

      Ștergere
  2. Bună Diana!
    Un gând bun și o săptămână plină de reușite îți doresc,draga mea!
    Pupici și îmbrățișări din partea mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Elena!
      Zile fericite iti doresc, cu drag!
      Pupici si imbratisari!

      Ștergere
  3. City of Angels...ohhh, ce nod in gat mi-a lasat filmul asta pentru ca eu cred cu tarie in existenta ingerilor...
    cred ca si cealalta varianta este interesanta daca tu spui asta...
    nu stiu daca e greu sau usor sa fii inger dar cu siguranta nu oricine poate fi atat de bun incat sa fie inger...
    frumoase propuneri ne-ai facut Diana! pup, buna dimineata! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am simtit ca mi se strange sufletul! M-am "ofticat" rau! :)) Poate de aceea mi-a placut mai mult prima "varianta" a filmului... Poate doar mi se pare, dar dialogurile din "Wings of Desire" sunt mult mai... filosofice. :) In City of Angels imaginile, emotiile atat de bine interpretate de actori, sunt cele care misca sufletele; in primul sunt (mai mult) ideile... cele care ating si mintea si sufletul - sa zic asa. :)
      Si mie imi place sa cred ca exista ingeri. Poate chiar exista, avand in vedere unele experiente... interesante. :)
      Noapte linistita! Pupici!

      Ștergere
  4. Ultimul film l-am vazut si eu, e foarte romantic.Pupici si o saptamana deosebita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e romantic si... ingeresc. :) Multumesc.
      Noapte buna! Zile fericite!

      Ștergere
  5. Buna Diana
    ma reintorc dupa perioade lungi.
    mai aflu ce se intampla si pe la voi. culmea este ca am inceput sa vizionez si eu filme si voi posta si eu curand ceva impresii. la mine sunt mai mult drame, in fine
    am citit prima recenzie si observ ca ai o predilectie pentru cele putin care sunt science fiction desi ideea ingerilor nu este tocmai asa.
    Cand e vorba de ingeri ne putem doar imagina ca sunt altfel decat noi oamenii.. mai mult nu stiu ce sa zic.
    imi place ca esti foarte documentata :) am dat si pe melodie :) bineinteles Nick Cave cu stilul inconfundabil.
    al doilea film daca a fost atat de laudat vreau sa il urmaresc sa pot puncta si eu mai multe aici, ca prea a avut multe aprecieri.
    acum ... mai dau o tura pe blogul tau
    Te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Anca!
      Ma bucur sa te "revad". :) Abia astept sa citesc recomandarile tale. Cele doua filme sunt, intr-un fel, drame - de fapt, nu intr-un fel, ci chiar sunt, pentru ca "trasatura" S.F. poate fi destul de usor ignorata. :)
      Ingerii trebuie sa fie altfel decat noi, daca exista - trebuie sa fie, in primul rand obiectivi. :) Numai ingerii pot fi 100% obiectivi. :) Cand se indragostesc... gata cu obiectivitatea, devin ca si oamenii. :)
      Nick Cave are unele melodii care-mi plac foarte mult (cea din film n-as zice ca se numara intre preferate) :) Cel mai mult imi place vocea lui. :)
      Multumesc.
      Pupici!

      Ștergere
  6. Imi par cunoscute filmele;(nu am reusit sa dau de ele sa le revizionez/vizionez... dar, cred ca totusi le-am vazut la tv, cu ani in urma...)
    Toate cele bune si o zi buna de vara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil ca City of Angels ai vazut - macar secvente, cand butonai telecomanda :) - pentru ca a fost difuzat la TV destul de des... E o... drama romantica.
      Multumesc, la fel! Zile fericite!

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.