2018-09-15

Provocare muzicală. Rammstein

Trupa Rammstein este una care îmi place mult. A fost înfiinţată (in formula actuală) in anul 1994, la Berlin. Stilul muzical - conform declaraţiilor membrilor - este “Tanz-Metall”, cu elemente heavy metal, muzică electronică, industrial metal şi Neue Deutsche Härte.
Pentru Provocarea muzicală, Rammstein, cu melodia Mein Land
(vizualizare pe YT)
Cântecele lor se referă la subiecte contoversate sau tabu: religie, violenţă sexuală, sadomasochism, incest, pedofilie, piromanie, canibalism (Mein Tell, de exemplu, e despre un depanator de computere care a ucis şi mâncat un individ care s-a oferit voluntar, şi pe care l-a găsit via Internet, pe un forum - acum dispărut - al celor care au ca fetiş canibalismul). Unii înţeleg că trupa încurajează astfel de fapte, dar nu e cazul. Pare că tot ce ţine de rock, metal-rock, heavy metal etc. sunt stiluri de muzică “satanista” pentru prea mulţi oameni. Aşa cum unii cântă despre dragoste împărtăşită - sau neîmpărtăşită - alţii cântă despre…  tare, despre vicii, care sunt la fel de reale ca şi dragostea.
Au şi cântece despre diverse dezastre care au avut loc in lume: de exemplu, Donaukinder - despre dezastrul ecologic din anul 2000, produs de scurgerile de cianuri undeva lângă Baia Mare, un accident produs la o societate minieră de exploatare a aurului). Dar s-au inspirat şi din literatura clasică germană.
Till Lindemann, cel care scrie versurile, a compus foarte puţine in limba engleză; el spunea că a scrie in limba engleză e ca şi cum i-ar cere lui Buddha să ucidă un porc.
Versurile conţin, in general, umor şi ironie. Nu, nu înţeleg limba germană, am aflat de pe wikipedia, ceea ce mi-a confirmat sentimentul că au simţul umorului dezvoltat (se poate observa in multe dintre videoclipurile trupei). 

8 comentarii:

  1. Genial clipul!!! Hahahaha -- am doi prieteni care sunt fani Rammstein. Dar nu am fost foarte curioasa sa ascult piese, ca sa fiu sincera. Insa daca cineva mi-ar fi aratat acest clip si piesa asta prima data probabil ca le-as fi acordat atentie :D.

    Super tare clipul si ideea... Ahhh si stiu de ce mia adus aminte. De Soundgarden - Black Hole Sun.

    Pupici :* !!!!:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu ceva ani in urma cineva mi-a recomandat sa ascult muzica acestei trupe; prima melodie ascultata, primul videoclip vazut a fost "Ich Will" - desi nu am inteles o iota din ce ziceau, mi-a placut ritmul si mi-a placut ironia (n-a fost greu sa indragesc trupa). :)

      Daaa... Au in comun ironia si spiritul critic (nu am cautat versurile si prea mult nu am inteles din ce canta dar de vazut am vazut bine - si cred ca nu ma insel). :)

      Pupici cu drag! <3

      Ștergere
  2. adevarata provocare! haha, nu e stilul meu, dar ma bucur ca ai facut propunerea de acultare. E prima data cand ascult o piesa de a lor de la cap la coada. Videoclipul este tare fain - parodie clara, super realizat!
    Am o colega de serviciu - este cu 3 ani mai tanara ca mine si iubeste heavy-metal... Nu stiuncum se face, dar eu am ocolit mereu acest stil muzical.
    Te pup Diana draga! Somn usor si vise placute iar mâine, sa ai o duminica minunata! Pupici si imbratisari, de la trio pentru trio <3
    PS: maine vom fi toata ziua in Ulm, plecam pe la ora 10:30. De la 12 incepe petrecerea la frate-meu ☺ Mircea isi serbeaza ziua de nastere (vineri, pe 14 a implinit 51 ani!) Pupici inca o data! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vaaaai! A lui era ziua! :)
      La multi ani frumosi, si din partea noastra! Sa fie sanatos si sa indeplineasca tot ce isi propune! <3

      Vineri ma tot agitam intrebandu-ma a cui zi este!! Aveam niste pagini de agenda in care insemnasem toate datele pe care le consider importante - dar am ratacit foile. :( In final, vineri mi-a zis cineva sa nu ma mai agit ca nu e decat o sarbatoare (religioasa) si, probabil, de aceea am acel sentiment. Daca era mama in zona nu pateam asta! :) Ea mereu o suna pe mami a voastra.

      Doar e provocare! :) Si mie-mi place stilul heavy metal, dar nu si toate trupele (pe care am avut ocazia sa le ascult si nici toate cantecele/melodiile).
      E zgomotos stilul, vorba Laurei. :) Mult mai "zgomotos" decat rock and roll, dar... pas cu pas... :) Plus ca-mi plac ironiile, parodiile.
      Multumesc, Carmen draga! Te imbratisez cu drag! Petrecere frumoasa! Multa sanatate si numai de bine, pentru voi toti! <3
      Pupici si imbratisari cu drag, de la trio pentru trio! <3

      Ștergere
    2. da, coincidenta, pe 14 e Ziua Crucii. In plus, s-a intamplat ca Bunica Ana s-a dus dintre noi tot pe 14 septembrie...
      Multumesc pentru urari. Pupici si imbratisari 🤗😘💓

      Ștergere
    3. Cu multa placere! <3

      Coincidentele acestea...
      Se spune ca cine "pleaca" in zi de sarbatoare religioasa a fost om bun. :)

      Imbratisari si pupici, cu drag!
      Saptamana minunata iti doresc sa ai! <3

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.