2013-10-03

A murit și Giuliano Gemma

Photo by Thomas Peter Schulz
Știu că nu e o informație de interes general dar e o informație pe care am vrut-o în baza mea de date online. Giuliano Gemma a fost un actor care mi-a plăcut cândva foarte mult, apoi l-am cam uitat.
A murit marți seara (21:30 ora României), 01 octombrie 2013, într-un accident de mașină, în apropiere de Roma. Se îndrepta spre Civitavecchia pentru a cina cu nişte prieteni. Decesul a fost declarat la scurt timp după ce a fost transportat la spital. În mașină mai erau un bărbat și fiul acestuia - dar ei sunt răniți, și nu grav. Toyota condusă de actor s-a lovit  frontal cu un autoturism BMW.
Am aflat despre moartea lui abia azi, de pe fluxul de știri Yahoo! Pentru că-mi citesc rar e-mail-urile am aflat târziu și despre moartea actorului.
S-a născut în 2 Septembrie 1938, la Roma. A practicat numeroase sporturi: box, tenis, gimnastică și altele. A făcut reclame la începutul carierei; a debutat pe post de cascador (la vârsta de 18 ani), și mai apoi a devenit actor. A jucat în peste o sută de filme (cinema și televiziune), alături de nume mari: Charlton Heston în Ben Hur (1959), Claudia Cardinale, Burt Lancaster şi Alain Delon în Ghepardul, regizat de Luchino Visconti, în 1963; cu Bud Spencer (în Și îngerii mănâncă fasole); Kirk Douglas, Rita Hayworth, Henry Fonda, Florinda Bolkan, Liv Ullman şi Catherine Deneuve.
1978 (sursa)
Sub numele Montgomery Wood, considerat "Clint Eastwood al Italiei", joacă în Una pistola per Ringo care îl va consacra, în 1965, ca star al westernului spaghetti şi îl face cunoscut în străinătate prin cele 10 filme din această serie.
Pe lângă alte premii a obținut, în anul 2008, Globul de Aur pentru întreaga carieră.

Trăia la Cerveteri, alături de cea de-a doua soție, Daniela Richerme, jurnalistă la RAI, și alături de trei câini. A fost considerat un bărbat frumos și a fost asaltat de femei dar a iubit numai două: pe prima soție, Natalia, care i-a dăruit doua fiice (Giuliana și Vera) și pe cea de-a doua soție.
Semnul vizibil pe fața lui este de la o bombă pe care, copil fiind, a găsit-o în iarbă. Bomba, din al doilea război mondial, a explodat și l-a rănit.
În ultimii ani de viață și-a descoperit o nouă mare pasiune: sculpura, despre care a declarat că este adevărata pasiune.
R.I.P.

6 comentarii:

  1. Mare pierdere...uite așa se scurge timpul, cu bune și cu rele.

    RăspundețiȘtergere
  2. RIP...Și mie mi-a plăcut mult. În Ghepardul a fost remarcabil. Frumos gestul tău, Diana dragă.

    RăspundețiȘtergere
  3. Actorii cu care am copilarit incep sa ne paraseasca pe rand...
    E pacat ca "ei" mai produc tineri actori, pe cand noi nu prea avem cu ce-i inlocui.
    Daca tot am pus in cap toate "industriile comuniste", oare cand o sa se prinda "banosii" ca si industria cinematografica aduce bani buni.

    RăspundețiȘtergere
  4. Stiu destul de vag despre el. As zice ca nu l-m vazut jucand desi am vazut Ghepardul. Insa Burt Lancaster era un actor atat de coplesitor incat pe Gemma, de ce sa nu recunosc, nici macar nu l-am remarcat in distributie :(
    Sa-i fie tarana usoara!

    RăspundețiȘtergere
  5. trist... stupid accident! S-a mai ridicat o Stea la Cer.

    RăspundețiȘtergere
  6. Pacat...A fost un bun actor,cu un zambet fermecator....Dar alaturi de alte nume grele,a fost si el o stea pentru Italia !
    R.I.P.
    Naica

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.