2022-01-07

Clifford, marele câine roșu. Film

Clifford the Big Red Dog
(2021) este un film numai bun pentru copii, dar și pentru adulții care au sau ba copii dar le plac filmele pentru copii. Este un film pe care îl consider potrivit pentru relaxare și amuzament. 
Oh, sunt sigură că sunt unii capabili să spună că e un film care îi învață pe copii că e în regulă să fie iresponsabili și să aibă câini uriași pe care să nu-i poată stăpâni. Ceva de genul a comentat cineva despre animația cu același titlu care a fost difuzată între anii 2000-2003. Să fie sănătoși, dacă doar atât au reușit să înțeleagă. N-am văzut animația – până ieri nici nu știam că există. 
Filmul e ecranizarea unei serii de cărți pentru copii, scrisă de Norman Bridwell.

Când am citit titlul mi-a fugit gândul la alt film: „Red Dog”, un câine comunitar care a trăit – în realitate – într-o comunitate din Australia.

Despre film am aflat la Jo, pe FilmSerial. Consider că este o datorie de onoare să amintesc blogul unde am descoperit o informație utilă. Voi aminti blogul de câte ori voi scrie despre un film pe care l-am vizionat după ce am citit acolo informații.

Revin la Clifford, la uriașul câine roșu și pufos care e - încă! - doar un pui nu tocmai educat; un pui de câine mare cât casa, care trăiește în orașul New York. E un câine „fermecat” care crește în funcție de cât de mult este iubit.

Sunt o mulțime de scene hazlii, iar dialogurile sunt savuroase, cele mai multe. La un moment dat aveam sentimentul că unchiul fetiței Emily Elizabeth Howard (Darby Camp), este copilul din film, deoarece e total iresponsabil acest unchi Casey (Jack Whitehall), dar și simpatic. În lipsă de ceva mai bun, acest unchi a fost rugat de sora lui, mama fetiței, să facă pe dădaca cât timp ea e plecată în alt oraș.

Unchiul vrea să dea impresia că e responsabil tocmai când au intrat în cortul domnului Bridwell, un bătrânel simpatic care deținea un adăpost pentru animale deosebite și fără stăpân, iar Emily își dorește să ia acasă un mic câine roșu, un câine diferit de orice alt câine văzut vreodată, iar el refuză categoric. 

Și Emily era, cumva, diferită de majoritate și fiind și nouă în școala unde învăța (în clasa a VI-a) era mai mereu luată peste picior de colege, mai ales de una. 
Nu are de ales și pleacă fără câine dar – surpriză! - când ajunge acasă descoperă că micul câine roșu este în rucsacul ei. 
Unchiul e de acord să țină câinele până a doua zi, când îl vor înapoia. 
A doua zi începe aventura. La această aventură ia parte și un coleg al fetiței: Owen Yu, care și el era luat peste picior la școală. Tatăl lui Owen (Russell Wong) își oferă ajutorul în legătură cu Clifford. 
Russell Wong are un rol minor în acest film, dar e un actor pe care l-am văzut, cândva, într-un serial (cu arte marțiale) difuzat la TV și mi-a rămas în minte - n-a trecut o săptămâna (cred) de când mi-am amintit de existența lui și l-am văzut în acest film!

Nu povestesc mai mult pentru că n-ar mai avea farmec filmul – dacă vrea să-l mai vadă cineva. Nu e ca și cum e imprevizibil ceva, dar totuși... parcă nu-i frumos să stric plăcerea vizionării.

Sursa fotohttps://en.wikipedia.org/wiki/File:Clifford2021Poster.jpg

Fair use. Încărcată pe Wikipedia de utilizatorul DatBot

20 de comentarii:

  1. Me acuerdo de alguna vez ver la caricatura. Parece una película genial. Gracias por la recomendación. Te deseo un genial año y feliz día de reyes.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Es una película bonita y divertida.
      ¡Gracias!
      Tenemos la Fiesta de San Juan Bautista.
      ¡Feliz día del reyes!

      Ștergere
  2. In decembrie cand cautam o animatie de Craciun pe care să o vedem ( era temă în calendarul nostru) am dat și peste acest film, dar nu l-am vizionat. O sa-l trecem în lista noastra cu filme de văzut.
    Mersi si pentru blogul lui Jo. Foarte frumos gestul tau de a multumi. Plus ca mai descoperim și noi ceilalți bloguri interesante.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca merita sa fie vazut si acest film.
      Si animatiile imi plac, dar nu chiar oricare. Misha si Ursul (rusesc) e un serial de desene animate care-mi place mult - e un exemplu care-mi vine acum in minte.
      De n-ar fi dublate in limba româna filmele (cu animatii) de la TV cred ca in fatza televizorului mi-as petrece timpul. 😊 Nu-mi place cum se pițigăiesc adultii sa imite voci de copii. :(

      Pe blog la Jo sunt informatii despre multe filme si seriale "soft".
      Iti multumesc pentru compliment.

      Ștergere
    2. Nici eu nu le suport la tv, dublate, mai ales daca nu sunt animatii.
      Misha ;i Ursul ne place si noua. Si in acelas gen eate si serialul Grizzy and the lemmings.
      Anima'iile le prefer de pe net, le caut subtitrate, nu dublate. Consider ca desvolta si abilitatea de citire dar si limba engleza. Eu engleza am invatat numai de la tv/filme.Vorbit. De scris, invat acum de la copii.

      Ștergere
    3. Daaa! Imi plac de numa' rautaciosii lemingi! :)) Sarmanul Grizzy! 😊
      Si eu cred ca subtitrarile ajuta copiii (si nu numai!) la citit - subtitrarile pot fi considerate si un fel de antrenament pentru atentia distributiva.
      Fain de tine! Eu mai stiu in engleza ce-a uitat englezul. Eh. Inca pricep (aproape) tot - mai greu cu scrisul si vorbitul. 😊

      Ștergere
    4. Nu-ti imagina ca stiu engleza cine stie cat. Destul cat sa ascult un film fara sa citesc toate subtitrarile. Sau sa observ traducerile altfel. In rest...apees la traducatorul din dotare, aka copilul de la bilingv engleza.

      Ștergere
    5. E suficient cât sa nu ne ratacim intr-o țară unde se vorbeste engleza. 😊 Vorbim până ne dor mâinile. 😊

      Ștergere
  3. Ohhh la vi en cine con la enana y ❤️

    RăspundețiȘtergere
  4. ❤️ Îți mai dau o inimioară roșie, știi tu pentru ce. :) Scena care m-a amuzat cel mai tare a fost cea în care Clifford face aport cu mingea gonflabilă imensă, în parc. Indiferent de dimensiune, câinii tot câini sunt. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! ❤️ Si tu ai inimioare, si nu doar de la mine! :)) Cei din apropierea mea se bucura; daca am revenit la vizionarea filmelor sunt ok. :))

      Dada! Cand am vazut gonflabila eram sigura-sigura ca aia va face Clifford! :))
      Cand a facut 2pi pe copac m-am gandit imediat cum o fi cu 2ca!! Le-ar fi trebuit un sac?! :))

      Ștergere
    2. :D Exact! Mergea o scenă și cu strânsul no. 2 :) Dar probabil s-au gândit că-i prea scârbos. :)

      Ștergere
    3. Scarbos rau de tot la asa cantitate. 😊

      Clar ca aici nu era cazul, dar in filmele unde apar caini poate ca ar trebui sa arate si ceva din "viata reala" a unui caine, mai ales cand sunt caini care locuiesc in apartament si nu au acces intr-o curte. Prea multi isi au un caine si nu prea stiu ce inseamna exact sa aiba in grija un caine.

      Ștergere
  5. Mi-am propus să-l văd, mi-a plăcut trailerul.
    Zi bună, Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inca-mi revin in minte unele scene din film, si zambesc. 😊
      Multumesc, Potecuta! Zi buna si pentru tine!

      Ștergere
  6. Eu nu prea urmaresc filme, nici abonamentul nu e cine stie ce, dar e foarte placut sa citesc astfel de idei. Si ma entuziasmeaza entuziasmul tau! Si in plus am si caini pufosi, jucarii.
    Pupici si seara frumoasa!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici tigara nu-mi trebuie cand vad filme "pentru copii". :)) Iar daca povestesc - oral - mi se tot spune sa nu mai dau din maini, si sa respir! 😊
      Si eu am caini pufoși, jucarii! Si nu doar caini. 😊 Si-o avem si pe Miki, din cand in cand, cate-o luna, cate cinci.
      Multumesc, Suzana draga! ❤️ Seara frumoasa si pentru tine! Pupici! 😘

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.