2022-01-07

Death to 2021 si Death to 2020

A trecut ceva timp de când n-am mai râs cu așa poftă la un film. Ultima comedie neagră la care m-am distrat a fost Look Who’s Back!

Anii 2020 și 2021 mi-au pus nervii și răbdarea la grea încercare. Anul 2022 pare să fie la fel ca ultimii doi, ba chiar mai rău! Totuși, dacă mă pot distra la un film ca Death to 2021 e semn – cred! - că mi-a rămas mintea întreagă. Sau nu?!

Ar putea părea crudă banalizarea, ironizarea durerii, a bolii, a dezastrelor naturale și chiar a morții, a prostiei umane, dar filmul este - într-un mod ciudat, aș zice – terapeutic; umorul poate ajuta, într-o anumită (mică) măsură, la eliberarea de frică, îngrijorare sau stres - după caz.

Death to 2021 urmează după Death to 2020, despre care abia zilele acestea am auzit, deci nu l-am văzut, dar pune în discuție (ia la mișto, să o zic pe șleau) evenimente importante petrecute în anul 2020. Probabil că Death to 2021 nu este foarte amuzant pentru cei care au văzut Death to 2020, dar cum eu nu l-am văzut pe acela l-am savurat pe acesta.

Producătorii Death to 2021 sunt, cei ai Death to 2020, Charlie Brooker și Annabel Jones.

În Death to 2021 se întâmplă același lucru: sunt ironizate fapte și caractere. Filmul e un amestec de informații și satiră. Apar în film personaje inventate (care pot fi, la fel de bine, reale), care discută despre evenimente sub formă de interviuri. Există și un narator. Durează numai o oră filmul și se derulează repede.

E un film care nu poate fi povestit pentru că e un mixaj de întâmplări reale și comentarii ironice spre caustice.

Hugh Grant, cu un accent exagerat britanic (mi se pare mie) este Tennyson Foss, un istoric de dreapta care ignoră total „corectitudinea politică”. Despre Prințul Philip a spus că nu era rasist; doar avea un simț al umorului rasist. Despre referirea la inutilul bogătaș Jeff Bezos și racheta lui sub formă de falus nu vă dau amănunte, dar face mișto de el.

Lucy Liu este Snook Austin, o jurnalistă care declară că „a fost acolo...” - indiferent unde, indiferent de epoca istorică.

Samson Kayo este Pyrex Flask, un om de știință care cercetează virusul la modă de doi ani, și care lucrează la unul nou.

Tracey Ullman este Madison Madison, o prezentatoare de știri de extremă dreaptă, adeptă a teoriilor conspirației, care doar pune întrebări, nu insinuează nimic, nu poate fi acuzată de nimic.

Cristin Milioti este Kathy Flowers, o mamă care îl susține pe Donald Trump și crede în teoriile conspirației. A fost în Capitoliu, dar n-a fost arestată, doar poartă o brățară electronică la gleznă, să știe polițiștii când iese din casă.

William Jackson Harper este Zero Fournire, CEO al unei companii de „social media”.

Joe Keery e Duke Goolies, un „influencer” pe rețelele de socializare, care are ideea grozavă că poate n-ar fi rău să sece oceanele nu să crească apele (din cauza încălzirii globale) și atunci am putea lărgi aria pentru turism, ne-am duce cu mașina să vedem vaporul „Titanic” – cu o mașină electrică, desigur, că doar el iubește mediul înconjurător!

Stockard Channing e Penn Parker, o jurnalistă ironică spre cinică.

Diane Morgan este Gemma Nerrick, un om din public, dependentă de telefonul mobil, care-și descrie, între altele, întâlnirile amoroase din timpul carantinei totale.

Distribuția am cules-o de pe wikipedia – numai pe Hugh Grant și Lucy Liu i-am recunoscut și le știu numele fără a le căuta special.

Din punctul meu de vedere este un film care merită văzut. Aș zice că umorul – în mare parte - este sec. Cum mie îmi plac bancurile seci... ce-aș putea spune: că nu mi-a plăcut filmul? Mi-a plăcut.

E primul film pe care-l văd inainte de a citi despre pe blogul lui Jo!

Actualizare 9 ianuarie

Am văzut și Death to 2020. La Death 2021 am râs mai cu poftă, dar și acesta are replici cinice. Propaganda e mai clară în acest film.
Din film
Reporterul către Personajul jurnalist (Samuel L. Jackson): A fost un an greu anul 2020, dar am învățat multe...
Personajul jurnalist: Oh, daaa...
R: Ce ați învățat în acest an?
P.j.: Ce am învățat...? Am învățat... Am învățat câți pași sunt de la canapea la frigider.
Aceeași întrebare adresată personajului „mamăși „omului de știință”.
Personajul „mamă: (...) Am învățat cum se pronunță corect „Sieg Heil!”
Personajul „om de știință”: Am învățat secvența completă a genomului noului coronavirus.
*
Știau că va urma un episod doi; cred că știau și cei care au văzut primul „episod” (știam și noi, cei care n-am văzut filmul atunci). A început episodul trei. Sper sa aibă doar un sezon serialul și cel mult trei episoade.

14 comentarii:

  1. Nu am reusit sa vizionez astfel de filme ce sunt cica comedii. Am o imposibilitate 'tehnica', pur si simplu. Si nici nu am de gand sa incep.
    Am senzatia ca imi 'deturneaza' neuronii. Si mi-e mila de ei,😊 ca nu-i asa, ne cunoastem de-o viata... 😊😊😊

    Sa stii ca ti-am raspuns, dar ca un alt comentariu, ca reply nu era!
    Poza este perfecta pentru Star Trek.
    Pupici si noapte buna, draga mea. Poate totusi nu vizionezi asa ceva dupa miezul noptii...❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multe, in film, le-au spus actorii in locul meu. 😊
      Dada, si eu cu neuronul meu ne cunoastem de-o viata - am avut mai multi, dar numai acesta mi-a ramas fidel. :))) Si e unul rezistent!

      Cand am vazut cum a iesit poza modificata m-am gandit imediat la Darth Vader, ala mare si rau din Star Wars, si asa am lasat-o. 😊
      Ooo! Filmele nu-mi afecteaza somnul. Pot vedea orice fel de film - subconstientul meu cred ca a invatat sa nu bage in seama unele chestii. 😊 Cu realitatea e mai greu.

      Multumesc, Suzana draga! ❤️ Noapte buna! Pupici! 😘

      Ștergere
    2. Nici eu nu cred că pot digera aceste filme, dar mi-ai trezit curiozitatea! :)

      Ștergere
    3. E sarcasm mult, e ironie... E si scurt. 😊 Daca nu ai altceva de facut... desi ma cam indoiesc ca ai prea mult timp liber (am dedus citind pe blog la tine) 😊

      Ștergere
  2. Pareces divertida esta película. me la llevo anotado el titulo. Gracias por la reseña. Te mando un beso

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lo encuentro gracioso.
      Gracias también
      Te mando un beso.

      Ștergere
  3. Super.Ți-am citit postarea pe la 5. Și ghici ce? Am văzut filmul. Excelentă combinație între realitate și comentarea ei. Mi-a plăcut mai mult decât credeam. Mulțumesc.
    Îți trimit și eu un filmuleț amuzant pe care poate nu l-ai văzut.
    https://www.youtube.com/watch?v=QoKAEiGMVPw
    Weekend plăcut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hahaha! Multumesc pentru videoclip! Ce bine se-nteleg ei doi! lalala! 😂

      Cu placere!
      Ma bucur ca ti-a placut filmul! Pentru mine a fost un fel de supapa pentru stres. 😊
      Weekend placut si pentru tine! ❤️

      Ștergere
  4. Face palm! :) Aici de ce m-ai menționat? Eu doar mi-am luat rămas bun de la 2021 cu ajutorul lui Death to 2021. Culmea, acolo îmi spuneam părerea sinceră... mă rog, îi aduceam o critică. Ca o paranteză, dacă mi-ai fi urmărit blogul anul trecut, ai fi auzit de Death to 2020. :D Uite că nu-s chiar inutilă. :) Dar ai avut doză dublă de râsete anul acesta. În final n-ai pierdut nimic.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact asta spun! Blogul tau e foarte util pentru mine! 😊 Daca imi este atat de util cum sa nu-l amintesc aici?! E ca si cum as zice "ce desteapta sunt! am vazut filme care mi-au placut pentru ca am visat ca au fost facute si le-am cautat ca turbata pana le-am gasit!" Nu mi se pare corect. Fara tine as fi scapat cateva filme care mi-au placut mult chiar si numai pentru ca am râs mult.

      Aici am amintit blogul desi am avut ezitari, dar cand am citit acolo despre film (chiar daca doar l-ai amintit) am reactionat ceva la modul: Iei! Uite un film pe care l-am vazut inainte de a-l avea mura-n gura de la Jo! 😂 De aceea am pus link si aici. L-am sters acum, dar nu si "pseudonimul" tau. Trebuie sa ma intelegi si pe mine: nu pot evita sa ofer credit cui cred ca merita sa-l aiba - din punctul meu de vedere; punctul altora de vedere e al lor. 😊

      Sa traduci si sa publici e o "munca", practic. Nu-s vorbitoare de limba engleza, chiar daca ma descurc - mi-e mai usor sa citesc direct in Ro, tradus cu sens, fara "traducere automata" - cand ies unele aberatii de numa'... Sunt si alte bloguri cu traduceri, dar nu le cunosc bine, nu m-am oprit la acelea pentru ca nu exista interactiune intre autorul traducerii si cititori. Si acum am gasit blogul tau! Sunt un mare caine rosu, dau din coada si ma bucur! 😊 Nici nu m-as fi gandit sa ma opresc la Clifford (daca dadeam de titlu pe undeva), de exemplu, daca nu citeam la tine despre.

      Ștergere
    2. Ești în continuare drăguță și îți mulțumesc. ❤️ Dar, sincer, nu trebuie să mă menționezi de fiecare dată. Sunt recunoscătoare că ai pus un link în stânga paginii tale, care se schimbă ori de câte ori postez ceva. Asta-i o chestie simpatică la Blogspot. :)

      Ștergere
    3. Multumesc, Jo! ❤️ Acela e blogroll-ul despre care spuneam, si in care nu mai stiu cum sa adaug, asa ca am facut unul nou (nu se actualizeaza in cazul tuturor blogurilor; in cazul altora se actualizeaza dupa vreo doua ore, dar e util pentru mine). 😊 Mi-e cel mai simplu sa ajung la blogurile la care vreau. "Lista de lecturi" e in alta parte, iar pentru WP trebuie sa accesez blogul acela, apoi "Reader"... Complicat!

      Am inteles ca si la WP e posibil. Am mai scris link-ul pe undeva dar il las si aici:
      https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-add-a-blogroll-in-your-wordpress-site-without-a-plugin/

      Ștergere
  5. I actually watch very few movies myself but nice that you praise this one in your writing.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. It's a way of "running away" from reality. But reality catches up with me. 😊

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.