2022-01-12

Mărțișor și felicitare quilling

Au zilele o viteză de zbor mai ceva ca șoimii călători! N-am clipit de zece ori și-i deja a doua săptămână din 2022. Până azi a fost vreme ca de primăvară, dar fără ploaie și fără soare prea mult. Azi a pișcat gerul un pic, dar zăpada... mai încălău. Nu mă plâng, doar constat.

În această săptămână (10 – 16 ianuarie) tema pentru Calendarul ReCreativ este „mărțișoare și felicitări în tehnica quilling”.

Pentru că tot e vraiște în jurul meu mi-am zis să profit de ocazie și să lucrez în tehnica quilling. Ce sofisticat mi se pare că sună „să lucrez în...”! E ca și cum m-aș pricepe! Am învățat în anul 2019 și de atunci nici că am mai încercat.

Felicitarea pe care am realizat-o este de cca 10 cm. Ce floare reprezintă? O floare cu petale portocalii.

Am mai lipit și trei petale roz (din h
ârtie lucioasă) și doua fâșii de carton (mov – arată albastru în foto – și auriu) pentru că mi s-a părut cam sărăcuță felicitarea.
N-am scris „martie” pe carton pentru că n-am vrut să am un rebut – e absorbant cartonul și cine știe ce ar fi ieșit.
Buburuza seamănă cu un clown! (am folosit același tip de carton)

Mărțișorul este o floare albastră (din hârtie lucioasă– cele trei frunze abia se observă, iar după ce i-am pus șnur arată de parcă-i spânzurat!

E și cam mare! La el am lucrat prima dată și nu mi-am dat seama că fâșiile de hârtie sunt prea lungi.
Acul e confecționat de mine, când am făcut ghiocelul folosind această tehnică – nici nu știam că există așa ceva când am răspuns provocării de atunci!
Bine
înțeles că nu am hârtie specială pentru quilling – fâșii gata tăiate, cu diferite lățimi, diferite culori; nu am avut nici șablon pentru a reuși „cercuri” egale ca dimensiuni; după ce se înfășoară hârtia pe ac trebuie apoi lăsată să se „deschidă” un pic, pentru a avea o formă frumoasă la „modelare”. Hârtia pe care am folosit-o nu are proprietățile celei pentru quilling și am mai aranjat cu acul „interiorul” petalelor și frunzelor.

Atâta pot, atâta dau! Da-mi place să mă joc!

32 de comentarii:

  1. Ți mie imi place că te joci atât de frumos! Mărțișorul pare atât de jucăuș si vesel și sprinten. Nicidecum spanzuzat.
    Am fâșii de quilling făcute de cineva din hârtie colorată cu aparatul de tocat hârtia. Au marginile puțin zdențuite față de cele din comeț, dar merg foarte bine, au farmecul lor.
    Nu e obligatoriu să lași să se deschidă. Poți să nu lași deloc sau să lași foarte puțin. Mie îmi plac fâțiile lungi pentru că umplu mai bine cercul/petala/frunza.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru compliment, Niko. 😊
      Buna idee taierea la masina de "tocat" hartie!
      Asa am gandit si eu: cu cat e fasia mai lunga cu atat e mai "bogata" floarea, frunza etc., dar n-a fost asa - poate pentru ca e prea "moale" hartia si nu se "destinde" cum ar trebui...Sau am lasat fasia sa se "destinda" prea mult dupa ce am scos-o din ac si petalele au iesit prea mari. Din hartie mai tare ies un pic mai reusite (din experienta personala zic) 😊
      Acu-mi dau seama ca martisorul nu arata spanzurat in foto, ci mai mult sifonat - spanzurat arata in realitate (il agatasem pe un ac, sa-l
      fotografiez cu snur). 😊 Deh.

      Ștergere
  2. Es una linda forma de felicitar, Te mando un beso

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt faine! Culorile sunt frumoase.

    RăspundețiȘtergere
  4. Te admir mult, Diana! Pentru talent şi îndemânare şi răbdare! Bravo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc, Potecuta! ❤️
      Rabdarea-mi cam lipseste: nu prea stau sa gandesc ce si cum - e motivul pentru care incep mai apoi sa ma "plang" ca alea-alea. 😊

      Ștergere
  5. Sunt convinsă că te-ai distrat. Pentru o primă încercare arată destul de decent. Altfel, încercarea cu buburuza e mult mai reușită, față de clovn sau nu. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-a placut sa le lucrez, cu siguranta! Migalelile acestea-mi tin neuronul pe loc (altfel se invarte ca un titrez cu baterii solare). E un super mod de relaxare, indiferent de rezultat - uneori, rezultatul este atat de caraghios incat ma distrez de numa' (si-mi public "operele" in ideea sa se distreze si altii). 😊

      Ștergere
    2. Mă amuză că toată lumea te-a lăudat, eu am fost la un pas să te critic. De fapt te-am criticat, dar, pe de altă parte, sunt uimită de răbdarea ta. Cred că dacă perseverezi vei deveni foarte pricepută în arta quillingului.

      Ștergere
    3. Asta-i una dintre "probleme": nu voi persevera. La migaleli am mai multa rabdare decat cand astept liftul, de exemplu, dar nu suficienta pentru a deveni priceputa. 😊

      Orice critica sincera poate fi doar bine venita. 😊 Sa-mi spui ce crezi / vezi nu mi se pare critica.
      Si apoi... in "coloana" din dreapta a blogului este un citat din "Jurnal filosofic" al lui C-tin Noica. 😊

      Ștergere
  6. Imi pare atat de bine ca ai reluat putin quilling. Este o tehnica care imi place, chiar daca si eu o fac rar, dar doar pentru ca e multa mozoleala!😊
    Sper sa intru si eu un joc, cumva. Niko are dreptate cu tocatorul de hartie. Fasiile le poti face cat vrei de lungi, lipindu-le daca sunt scurte. Poate ai un sablon cu cercuri ce mi se pare foarte bun pentru a calibra dimensiunile rotunde, dar nu numai. Cred ca iti dai seama doar daca creezi tu propriile geometrii ca sa vezi ce si cum. Sunt multe tutoriale pentru incepatori, daca vrei sa cauti. Imi place cum ti-au iesit, chiar daca esti carcotasa cu tine. Eu am cumparat cateva obiecte din quilling doar ca sa vad modele de lucru. Cred ca am pe undeva si niste cercei. Ideea este ca desi este vorba de hartie, se pot realiza surprinzator de interesante lucrari, mai ales daca sunt lacuite corect.
    Spor la creat, Diana draga! Seara frumoasa!❤️ 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am reluat pentru ca s-a ivit ocazia. 😊 Cand am facut ghiocelul, ca raspuns la provocarea lansata de Rux, am facut o documentare ca la carte, asa ca de data aceasta n-a mai fost nevoie, pentru ca oricum nu ma aventuram in ceva complicat. Am vazut atunci si ce fel de "unelte" se folosesc! Uau! Mie imi ajunge acul. Am vazut si ce pot face unii! Uau!
      La floarea portocalie am lipit fasiile pentru ca aveam doar bucatele din acel fel de hartie.
      La un sablon de acel gen m-am referit - vazusem intr-un filmulet (in 2019). Aveam unul, dar habar n-am ce-am facut cu el - l-am cautat in 2019 si am ajuns la concluzia ca nu mai e sau nu se lasa gasit. 😊
      Multumesc, Suzana draga! ❤️ La fel si pentru tine! Spor si seara frumoasa! Pupici! 😘

      Ștergere
    2. O alta idee: un carton mai gros in care perforezi o gaura! Acum mi-a venit ideea. Era bine sa-mi fi venit anul trecut...😊
      Pup!❤️

      Ștergere
    3. In loc de ac, zici, sau in locul sablonului cu cercuri? Ca sablon pentru "cercuri" cred ca se potriveste. Ca ac, oare se infasoara ok fasiile?
      Oricum ar fi (cred, totusi, ca la sablon te gandesti) "mai bine mai tarziu". 😊
      ❤️ 😘

      Ștergere
    4. La sablon ma gandeam! Avand ceva rotund de o anumita dimensiune poti genera simetrii repetitive. Si raman la parerea ca in loc de urechi de ac poti folosi o clama de par, pentru unealta de baza.

      Ștergere
    5. Multumesc!
      Ideea agrafei am retinut-o, dar aveam deja acul. In 2019 nu mi-a dat prin minte, si daca nu ai fost aici... m-am ales cu un ac. 😊 Acum am retinut si ideea cartonului, dar mi-e mai simplu sa cumpar un sablon (comoditatea, bat-o vina) 😊

      Ștergere
  7. Olá Diana!
    Obrigada pela pela visita e por seguir meu blog.
    Adoro seu blog, a arte é para quem tem o dom de fazer. Lindas flores de papael. Obrigada pela parilha


    Beijinhos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Olá!
      Obrigado pelo seu apreço!
      Com prazer.
      Beijinhos.

      Ștergere
  8. How pretty is this!!! <3 <3 You are so talented dear one. Hugs xoxo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you for the compliment, dear Natasha! ❤️
      Big hug! ❤️

      Ștergere
  9. What a beautiful card.
    Art, delicacy and talent in all your works.
    I loved discovering your blog today.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you for the compliment and for the visit!
      All the best!

      Ștergere
  10. These art-works look great! Colors are beautiful.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I'm glad you like it! Thank you for your compliment.

      Ștergere
  11. bellas e imaginativas composiciones de la paleta de colores Diana te felicito por tu imaginación... , mis saludos y feliz fin de semana.jr....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gracias por el cumplido y por visitar aquí.
      Feliz fin de semana para ti también! Saludos.

      Ștergere
  12. Felicitări! A ieșit foarte frumos.

    Toată săptămâna m-am gândit că ratez aceste provocări, însă timpul nu mi-a permis să mă ocup și de pasiunile mele. Abia m-am descurcat cu responsabilitățile zilnice.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru compliment, Laura!

      Tocmai vin de la tine. 😊 Imi dau seama ca nu mai ai timp de prea multe.

      Ștergere
  13. Superb și interesant acest gen de creație ! Chiar ai reușit să faci o lucrare superbă, bravooo, Diana !😇

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru compliment, Stef! 😊 Si pentru vizita!

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.