2022-03-15

Crini din hârtie. Decorațiune pentru Paște. Calendar ReCreativ

Așa de repede a zburat timpul că nici nu l-am simțit! Săptămâna trecută, în ziua de vineri am avut tot timpul senzația că e sâmbătă! Era pustiu pe-afară și liniște – liniște nu mai e de vreo două săptămâni (de luni până vineri), de când un vecin s-a apucat să-și renoveze apartamentul. Pfuuu! De dimineață, de la ora opt și un minut, cred (opt fiind ora de la care legea-ți permite să-ți deranjezi vecinii cu bătutul covoarelor, cu rașchetatul parchetului și așa mai departe, să le fie ziua faină). Desigur, e nevoie și de astea. Așa-i la bloc: taci și suferi! Și te joci, când ai ocazia.

În Calendarul ReCreativ provocările se referă la simbolurile de Paște. Prima dintre ele este cu flori. Amănunte pe blog la Niko: Explorator prin viață.

Am ales să lucrez o decorațiune cu flori de crin din hârtie și ouă din pastă de modelaj. Crinii au cca. 8 cm lungime; florile sunt de cca. 2 cm și au șase petale (nu prea se observă). 

M-am inspirat de aici pentru crini:
https://www.youtube.com/watch?v=z5M3qLE8x7I

Cu prima floare a fost mai greu,

apoi am „prins mișcarea” și celelalte patru le-am făcut mai repede.
Le-am atașat tulpini și frunze din hârtie creponată.
Crinii sunt dintr-o hârtie de ambalaj, mai ușor de "modelat" decât o coală albă de scris.

Mai departe am mers la nimereală, pentru că nu prea am imaginație. Am tăiat un pet (sticlă din plastic) și am tapetat fundul pet-ului cu un șervețel pe care mai apoi (după ce s-a uscat adezivul) l-am colorat cu acrilice; am finisat marginile cu bandă adezivă din hârtie, apoi am colorat banda cu argintiu (ojă argintie, pentru că bronzul s-a terminat; oja strălucește mai fain decât bronzul și de pe hârtie nu se curăță ușor).

Din „iarbă de mare” am modelat un cuib și-am așezat ouăle pe un staniol auriu, să nu se piardă printre fire (v. prima foto).
Aranjamentul crinilor n-a prea ieșit pentru că iarba-i tare ciufulită. Totuși, îmi place cum arată.

24 de comentarii:

  1. El tiempo pasa muy rápido estos días. Me ha parecido genial tu corona de flores. Te mando un beso.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. El tiempo pasa demasiado rápido! Estamos envejeciendo accelerant. 😊
      Gracias por tu apreciación!
      Te mando un beso.

      Ștergere
  2. Criniii sunt superbi. Nu am incercat niciodata sa fac.Din poza par mult mai mari de 2 cm. Multa rabdare si migala sa-i faci asa mici, dar ti-au iesit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Spre surprinderea mea, mi-au reusit (nu chiar ca-n exemplu, dar imi plac). I-am fotografiat "de aproape" - acum, de curiozitate, am masurat florile; au aproape doi cm. Imi place foarte mult sa lucrez miniaturi. 😊
      Crinii sunt reusiti, dar decoratiunea ma multumeste muuult mai putin. 😊

      Ștergere
  3. Viața la bloc este o mare și permanentă provocare, îți spune un ...copil de bloc! Vecini altfel decât noi sunt permanent, așa că posibilitatea să ne deranjăm reciproc este una uriașă! Mulțumiri partidului, știi tu care.....
    E fain că ai timp, răbdare și îndemânare! :)
    Bravo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Teribila provocare! 😊 In anii 1990 a fost ca la balamuc! care mai de care darama ziduri, schimba gresie etc., apoi veneau altii si-o luau de la capat...
      Si in alte locuri oamenii stau la bloc, dar au ceva mai mult bun simt. De renovat e nevoie, clar, dar... anunti cat preconizezi ca dureaza lucrarea, nu faci zgomot in anumite intervale orare si alte chestiuni de bun simt... Tot facand renovari extreme vor reusi sa darame blocul! :(
      Oh, daaa! Sa nu uitam sa-i multumim! :))

      Multumesc pentru apreciere. Imi relaxez creierul! :)) Lucrez "printre picaturile cotidianului".

      Ștergere
  4. Și mie îmi place mult cum arată, Diana, dar mai e ceva... Cred că ai un sentiment de împlinire, fiindcă ți-a reușit ceva frumos. Ai muncit mai mult, dar a meritat.❤️ Zic asta pentru că așa aș simți eu, sau așa simt ori de câte ori încerc ceva și-mi reușește, în sensul că mă pot lăuda cu ce a ieșit, chiar dacă nu mă laud, dar mă simt fericită. :)
    O zi de miercuri frumoasă tare să ai!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, da! Exista acest sentiment de multumire, de bucurie, mai ales cand e ceva ce n-am mai facut - in acest "stil" nu am mai lucrat flori.
      N-a durat prea mult; cu prima a fost ceva mai greu - si mai mult timp - dar celelalte au mers "snur", pentru ca stiam cum sa fac. 😊
      Iti multumesc, Cri! ❤️ Zilele senine sa iti fie! Ma bucur sa stiu ca iti plac crinii confectionati de mine.

      Ștergere
  5. Aș vrea să mă pricep și eu la asta, să am alternativa când se dau găuri în pereții vecinilor :)
    Zi bună, Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Potecuto! :))) M-ai facut sa râd cu pofta!!! Le-am lucrat noaptea; de-ar fi fost ziua cred ca-mi bagam adeziv in ochi, tresarind de la zgomote! La un moment dat a fost un "alt fel" de zgomot si-am tresarit asa de tare ca mi-a scapat stiloul cu care scriam si motanul a sarit ca disperatul din cosul lui, ascunzandu-se sub un scaun!
      Multumesc! Seara frumoasa, Potecuta!

      Ștergere
  6. Nope! Trag linie la florile artificiale. Nu zic că nu ți-au ieșit, dar dacă mi le-ai dărui aș plânge. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce as dărui cuiva flori din hartie?! 😊 E un ornament care-n loc de flori din plastic sau metal (ca la martisoare) are flori din hartie.

      Ștergere
    2. OK! Atunci dacă le ții pentru tine e totul în regulă. :)

      Ștergere
    3. Sau le ofer celor care-si exprima dorinta de-a le avea. 😊

      Ștergere
  7. Doar un mic semn de pe tel. Diseara alte detalii. Nici nu mi-a trecut prin cap sa fac un astfel de aranjament. Dar ai dreptate, pentru masa de Pasti merita. Arata tare fain. Am pastrat si eu baze de sticle, dar recunosc ca ma gandeam sa le mozolesc prin culoare si sa topai pe o hartie cu ele...😀 Arata fain si sclipicios. O sa revin pe nocturna. Felicitari pentru creatie, draga mea. Pup. ❤😚

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La altceva ma gandisem, dar m-am razgandit. 😊 Alesesem crucea, ca simbol optional, dar n-am reusit nicio combinatie care sa nu arate ca la inmormantare. Am si confectionat o cruce - poate gasesc cum s-o combin in vreuna dintre teme (daca nu, ramane pandantiv - deja i-am pus inel pentru snur) 😊
      O idee buna sa faci "modele" pe hartie! Multe, le-am "invelit" in servetele, le-am vopsit si le folosesc pentru a depozita diferite maruntisuri - au si capac, unele.
      Marginea e stralucitoare bine, dar nu se vede din cauza de iarba.
      Iti multumesc, Suzana draga! ❤ Pupici! 😚

      Ștergere
  8. Acum am vazut filmuletul. Da, relativ simplu, desi e tare importanta hartia. Nu stiu daca tie in bara din dreapta unde apar si alte filmulete a aparut asta:
    https://www.youtube.com/watch?v=rtsmc0apFSg
    Ma gandesc cum ar fi iesit crinisorii din hartie creponata?
    pe calculator vad mai bine 'farfurioarele' Sunt dragalase tare. Pot fi facute asa suporturi pentru bombonele... Sa-mi fie rusine ca ma gandesc doar la dulciuri. 🙂
    Pupici si seara buna! Felicitari inca o data. ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru video! Sunt foarte faine panselutele!
      Prea atenta nu am fost - cautam crini; din florile amintite de Niko (ca exemplu, nu "impus") narcisele mi se par dificil de facut, lalele mai facusem... Am cautat direct pe G si am deschis "poza" in care au fost crinii care mi s-au parut cel mai simplu de lucrat (din a 3-a incercare am ajuns la video-instructiuni ales) 😊
      Nu stiu cum ar fi cu hartie creponata, dar stiu ca se lucreaza mai greu decat hartia pe care am folosit-o; si-apoi... hartie mai groasa mi-a mai ramas doar rosie, iar celelalte (fara alb) sunt cam subtiri si nu se modeleaza prea bine.
      Daca nu la dulciuri, la ce sa ne gandim?! 😊 Buuune dulciurile! Si eu m-am gandit tot la farfurioara pentru bomboane - devorez bomboane mentolate ambalate in ceva celofan (s-ar potrivi perfect in farfurioara, desi ar trebui s-o umplu des. 😊
      Multumesc, Suzana draga! ❤️ Seara frumoasa iti doresc sa ai si tu! Pupici! 😘

      Ștergere
  9. Que trabalho bonito! Diana!
    Os lírios ficaram lindos bem moldados.
    Amei, obrigada pela partilha.

    Beijinhos e boa noite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Obrigado pelo apreciação, Fatyma!
      Fico feliz em saber que você gosta.
      Desejo-lhe dias serenos!
      Beijinhos 🌹

      Ștergere
  10. vax albina17 martie, 2022

    Esti formidabilă. Pricepere, răbdare, gust. Eu sunt în faza în care imi amintesc că bunica mă punea să bag ața în mai multe ace pentru a coase pana veneam de la școală. Degeaba am imaginație dacă nu pot băga ața în ac. Asta e. Bravo ție.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hahaha! Si, totusi, o ajutai pe bunica sa aiba destule ace cu ata. Cred ca imaginatia face totul! Mie-mi lipseste imagiatia! 😊 Mai mereu ma inspir din diverse ornamente, decoruri etc. facute de altii si le combin, sa iasa ceva (oarecum) original.

      Iti multumesc foarte mult pentru complimente si apreciere! ❤️

      Ștergere
  11. Love how you explore beautiful handmade art.
    We have grown up making craft like this, but now lost to life's pace. I recently started making art and its very rejuvenating and relaxing.

    I wish you happy days and much joy, dear Diana.

    Love and hugs

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. As a child - until the age of 14 - it was a habit to make small things, then I took a long break, and than I make again for a while, and a long break...
      You're right: it's very relaxing to draw, paint, sculpt, etc.

      Thank you, dear Natasha! The same to you! Good luck in everything you do!
      Love and Hugs!

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.