2021-07-21

Uriașul din pădure. Miercurea fără cuvinte

Fotografi
i pentru Miercurea fără cuvinte, joc preluat de Zina de la Carmen.
Sursa foto: AMP Libearty - Sanctuarul urșilor, Zărnești.

În rezervația Libearty, fondată în anul 2005 (susținută numai din fonduri private), sunt astăzi 113 urși. Unii sunt aduși din alte state europene și unul (Betsy, o femelă care anul trecut a împlinit 34 de ani) a fost adus din Texas. Cei mai mulți dintre acești urși nu mai pot fi reabilitați. Au fost salvați din condiții mizerabile de viață; unii au fost pui orfani până să ajungă la Libearty.

Fotografiile sunt și aici:
*
*
*

28 de comentarii:

  1. ❤️ Drăguții de ei...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da... ❤️ Cred ca e o mare satisfactie pentru cei care-i ingrijesc cand vad ca ursii invata sa se bucure de libertate si nu mai au acea privire de fiinta haituita.

      Ștergere
    2. Mărturisesc că urșii sunt în topul animalelor preferate. Au ei ceva... Mă topesc după ei.

      Ștergere
    3. Inspira putere, bonomie, calm, stabilitate... Sunt dragalasi - facand abstractie ca sunt fiorosi "daca si cu parca". 😊 Imi plac foarte mult, dar cand sunt intrebata care-i animalul (salbatic) preferat raspund "lupul" si, uneori, "tigrul". Sunt foaaarte hotarata! 😊 Cred ca habar n-am care-i animalul meu preferat. :))

      Ștergere
    4. În ceea ce mă privește, adaugă elefanții și maimuțele la urși. :) Așa că...

      Ștergere
    5. Aaaaam inteles. 😊 La elefanti si maimute nu m-am gandit - adaug si aceste minuni. Macar sa stiu de ce-s grele alegerile. :))

      Ștergere
  2. Cu adevărat o şansă pentru ei...
    Şi e completarea perfectă a celuilalt articol.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma voi intreba toata viata cum de pot unii sa chinuie un animal...
      Asa am gandit si eu aceste foto aici. Multumesc, Potecuta. 😊

      Ștergere
  3. Oh, dragă Diana! E dureros de nedreaptă soarta urșilor. Oamenii, cică cea mai inteligentă specie de pe planetă, au defrișat pădurile, distrugându-le adăposturile și sursele de hrană, iar acum se ațin să-i împuște...

    Să ai o seară frumoasă, draga mea! ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tare nedreapta! Guvernantii si-au asumata - fatza de UE - niste responsabilitati cu privire la ursi, apoi si-au dat seama cat se poate castiga din exploatarea padurilor si din vanarea salbaticiunilor si nu stiu cum s-o dea la-ntors. Avem niste "politicieni" groaznici!

      Iti multumesc, Zina draga! ❤️ Seara frumoasa iti doresc sa ai si tu!

      Ștergere
  4. Beautiful and I would love to see these in the wild, but at a far distance.

    Thank you for joining the Wordless Wednesday Blog Hop.

    Have a fabulous Wordless Wednesday, Diana. ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. This natural reserve is very large - the bears are almost free, and can be seen from a short distance, beyond a fence. 😊
      My pleasure. Thank you for hosting.
      A fabulous day to you too, Sandee! ❤️

      Ștergere
  5. Sunt niste scumpi. In poze, dar cred ca si in viata reala. Recunosc ca nu am trait intalniri cu ursi, asa ca nu am astfel de amintiri. Insa ma gandesc ca mai periculosi pot fi unii bipezi!
    In copilarie am avut un ursulet de plus pe care l-am zapacit multi ani. Si acum am cativa, din care unul e roz!😊
    Multumesc, Diana draga! Pupici si Happy WW!😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt! Chiar daca aproape-mi tineam respiratia cand dadeam nas in nas cu vreunul, tot am putut vedea ca sunt tare dragalasi - unii. Unii au o "figura" mai aspra, si ai sentimentul ca privesc cu ura, dar e numai pentru ca au ochisorii mici. Puii sunt cevaaaa.... ❤️

      Si eu am avut ursulet cand eram mica. 😊 Era greu, pentru ca nu era tocmai din materialele folosite azi, dar l-am zdrentuit, nu gluma. :)) Acum am unul mare - nu dintre cei "gigant" - care-i moale ca o perna de puf. Catelusi roz am cativa. 😊
      Cu drag! Si eu iti multumesc, Suzana draga! ❤️
      Happy WW! Pupici! 😘

      Ștergere
  6. Faine instantanee! Fotografi priceputi! Happy WW, Diana! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Suntem obisnuiti sa clasificam animalele in folositoare si daunatoare. Sper ca generatiile viitoare vor avea alte criterii.
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doar unii sunt obisnuiti sa faca asa - unii, poate, chiar nu cunosc "utilitatea" vietuitoarelor care nu sunt numite "om", iar altii o fac intentionat. Sper ca generatiile viitoare-viitorare 😊 sa nu ajunga sa cunoasca animalele doar din poze. 😊
      Multumesc! Happy WW!

      Ștergere
  8. It is good that there are places like this that rescue and rehabilitate the bears.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. It had become a necessity, I would say. Too many soulless people have come into possession of bear cubs and raised them in cages or small enclosure, as a tourist attraction... Some lived in unimaginable conditions. A few can return to the forest - most of them cannot cope in the wild.
      It all started with a she bear named Maya, who had start to gnaw her paws in the cage where she was kept. Maya died before the sanctuary was ready.

      Ștergere
  9. Cool photos! I've never seen a bear in the wild!

    Happy Thursday, Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I saw many: at the zoo, at the circus, in the wild but also in the city. Most brown bears in Europe live in Romania, and I live in a mountain town with many forests. They are wonderful, but dangerous if they feel threatened.
      Thank you! Happy Thursday to you too, Veronica!

      Ștergere
  10. Where did you bump into these cuties?

    Bears are adorable and at times can be dangerous too, if threatened.

    We have these cute Black Sloth bears in India - totally different from a sloth, though, and they piggy back their babies till they are 18 months old! Such a sight to behold.

    Have a lovely weekend darling Di. <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. The ones in the photo are in a reservation for bears (and not only), but I saw bears even in the city. 😊

      Ooooo! The Black Sloth bears is so cute and interesting. ❤️ Thank you for mentioning them here, I didn't know that they exist. I saw now, on wiki.

      Thank you, dear Natasha! ❤️ Have a happy weekend you too!

      Ștergere
  11. How lucky these bears are to have such a place to live and be free!

    Thanks for your link at My Corner of the World this week!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I think the same.
      They are big, strong animals, and yet they are so helpless in certain situations ...
      My pleasure! Thank you for hosting. 😊

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.