2021-07-05

Flori și frunze

O minunată zi de toamnă în iulie. A plouat liniștit, apoi a dat soarele, norii au ascuns soarele, vântul a-nceput să sufle nu prea convins, Miki e la căsuța ei, de muncit... Ce-i aia muncă?

Privesc teiul din dreptul ferestrei și-mi pare ușor înclinat - când l-au ciopârțit au tăiat crengile dinspre bloc iar acum pomul pare înclinat spre trotuar. Când s-o depune pe crengi zăpada grea a iernilor care vor veni... o rezista și el un an, doi... Cât poate rezista un copac astfel ciuntit care, în plus, are "norocul" de-a avea orientat spre trunchi, la nivelul rădăcinii, ventilatorul magazinului de la parter, care-l sufocă zi de zi cu un curent fierbinte și, din când în când, cu duhorile detergenților? Cui să-i pese că mai moare un copac din cauza celor care urmăresc profitul cu orice preț? Nu le pasă lor de sănătatea și liniștea oamenilor; cum să le pese de-un pom?! Vreau, nu vreau, trebuie să vorbesc cu cei care ciopârțesc copaci, să-l „uniformizeze”.

Tare rău mi-ar părea să moară acest tei. E barieră între apartament și soarele foarte puternic, e locul unde poposesc guguștiucii, vrăbiile, porumbeii, mierlele, coțofenele și alte specii de zburătoare, pe care nu le recunosc, și e paravanul care-mi conferă intimitate (în balcon) din primăvară și până-n toamnă. 

Mai are ceva teiul: flori (mai mult sau mai puțin) parfumate, o dată pe an!
Florile sunt numai spre vârf în acest an, și le văd doar dacă scot capul pe fereastră și privesc spre cer. Le-am fotografiat folosind „zoom”, dar telefonul nu-i performant și florile teiului se văd ca niște pete galbene.

Pentru că tot eram acolo, am fotografiat și firul de busuioc. 

De când am citit la Suzana despre busuioc (și am văzut poze) am încercat de câteva ori să am și eu, am plantat semințe dar n-au încolțit. Mi-a adus mama un fir, și semințe proaspete (pe care nu m-am învrednicit să le plantez).
Am fotografiat firul de busuioc și unde stă, de regulă: lângă geam.
Mi-a mai adus mama câteva fire de regina nopții - sper ca în acest an să aibă și flori, pentru că regina nopții de anul trecut n-a avut și, în final, s-a uscat (deși m-am străduit să am grijă de ea). De câțiva ani n-am mai avut regina nopții în balcon și mi-e dor de parfumul acestei flori care înmiresmează aerul noaptea. No! Regina nopții n-am fotografiat-o...

Una dintre plantele care-mi plac (face flori dar n-a făcut niciodată în toți anii de când o avem) este una cu frunze mari, lucioase, verde închis. 

E o tufă în toată regula dar peste iarnă stă în casă și nu prea îi priește, așa că an de an pierde din frunze. 
Am observat - pentru prima dată - că unele frunze sunt (de)colorate cu „model”. O fi de la prea multă apă? O fi vreo problemă cu planta?! N-am idee. Poate o găsesc pe net, să citesc despre ea.

Pentru că tot n-aveam chef pentru ceea ce trebuie m-am jucat cu fotografiile plantelor - rezultatul jocului se vede lângă fiecare plantă/frunză/floare.

12 comentarii:

  1. Chiar dacă nu am timp să mai scriu sau sa mai comentez, sunt și eu aici! Vă citesc cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur de cate ori ai timp sa treci pe aici. Te astept cu drag, cand ai timp. 😊
      Multumesc.

      Ștergere
  2. Am primit doua plante ca acelea fotografiate de tine. Am niste poze aici:
    https://suzanamiu.blogspot.com/2020/12/jurnalul-unui-acum-16-intre-lumini.html
    Si de curand i-am facut poze la frunze, gandindu-ma la niste efecte si intrebandu-ma ce rol au acele canale. Ca sa vezi... Am gasit: ciclama.
    Bine ca am gasit si asta: https://gradina.acasa.ro/plante-de-gradina-113/cum-ingrijesti-o-ciclama-155159.html
    Arata fain efectele. Tare mult imi place jucaria asta...
    Si tocmai ieri am scos toate semintele de la busuioc si am plantat altele. Adica le-am presarat pe pamant si le ud cu stropitoarea. Te tin la curent. Ti-am mai spus, se prind oricum daca le uzi in prima saptamana zilnic si le raresti cand rasar, pastrand in ghiveci un numar limitat.
    Sper sa reziste teiul tau cat mai mult. Putin verde in fereastra este tare bine!
    O seara linistita, Diana draga! Pupici si spor la tot!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multmesc pentru link-uri, dar nu e ciclama. E o planta, cumva, ciudata. Sub frunze e o tulpina groasa (cam 2 cm), "imbarligata", si pe aceasta cresc frunzele, care sunt carnoase, lucioase, verde inchis (spre vinetiu cand nu are planta lumina suficienta) - "modelul" din foto il vad prima data (de aceea cred ca e o problema cu ea). Anul trecut, in vara, avea cam jumate de metru inaltime.
      N-am uitat cum se pun semintele de busuioc - atunci am incercat mai multe variante, si n-am avut succes.
      Ah! Sa nu uit! Azi am vazut o floare la regina noptii! 😊
      Si eu sper sa reziste teiul. Mi-e tare drag! :))

      Iti multumesc, Suzana draga! ❤️ Noapte buna! Pupici! 😘

      Ștergere
  3. Pai la noi nu prea sunt primari carora sa le pese de mediu... De acolo pleaca aproape toate necazurile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E o cauza, dar nici cetatenii nu prea se deranjeaza sa-si impuna punctul de vedere. Una e cand se zbat doi, alta cand sunt 20 sau... 200! 😊

      Ștergere
  4. Sper să reuşeşti să vorbeşti, să fie salvat teiul, chiar ar fi mare păcat de el!
    Ehee, ce frumuşel e busuiocul, să vezi ce mare se face, al meu a ajuns copăcel, că l-am lăsat să-şi facă de cap :D
    Zi frumoasă îţi doresc, Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De vorbit e usor, mai greu e sa fie convinsi sa vina - si vor veni, eventual, la o noua "sesiune de taieri" (in toamna sau in iarna). Cel mai greu e sa-i fac sa vina cand sunt acasa, sa le spun ce si cum.

      Si eu il las pe busuioc sa-si faca de cap! 😊 Cu flori cu tot are vreo 50 cm inaltime. Si-mi place "aroma" de busuioc din balcon. Sper sa-i fie bine in casa, iarna.
      Multumesc, Potecuta! Zi frumoasa iti doresc sa ai si tu!

      Ștergere
  5. Planta aia de la urmă e o begonie și cred că are nevoie de multă lumină.
    Teiul merită să lupți pentru el din toate motivele pe care le-ai spus. Succes!

    Seară frumoasă, dragă Diana! ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Azi-noapte nu m-am lasat pana n-am aflat ce este: Begonia erythrophylla. 😊 Iti multumesc. Da, are nevoie de lumina si de pamant umed, dar nu prea multa apa. Am dedus ca din cauza de prea multa apa s-au decolorat cateva frunze - interesant este ca azi, cercetand frunzele in cauza, am observat ca s-a diminuat modelul, frunza devenind predominant verde inchis.

      Cred ca voi avea succes si daca ma gandesc numai la placerea unora de a taia copaci (poate, "uniformizand" teiul scapa alt copac). 😊

      Iti multumesc, Zina draga! ❤️ Seara frumoasa iti doresc sa ai si tu!

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.