2023-08-29

Tata în citate

Tata are un rol în viața copilului și mama are alt rol – cei doi se completează (ar trebui să se completeze) reciproc.

Pentru tata (care de 13 ani e într-o lume mai bună), și pentru toți tații din lume (încă aici sau nu), am ales câteva citate despre tată.

Când îl înveți pe fiul tău, îl înveți pe fiul fiului tău. (Talmud)

Nu mă pot gândi la vreo nevoie în copilărie atât de puternică precum nevoia de protecție a unui tată. (Sigmund Freud)

Când cineva nu are un tată bun, trebuie să și-l creeze. (Friedrich Nietzsche)

Cred că ceea ce devenim depinde de ceea ce ne învață tații noștri în momente neobișnuite, când ei nu încearcă să ne învețe. Suntem formați din mici bucăți de înțelepciune. (Umberto Eco)

Mama mea m-a protejat de lume, iar tatăl meu m-a amenințat cu ea. (Quentin Crisp)

Un bărbat știe când îmbătrânește pentru că începe să semene cu tatăl său. (Gabriel Garcia Marquez)

Până când un bărbat își dă seama că poate tatăl lui a avut dreptate, de obicei are un fiu care crede că greșește. (Charles Wadworth)

Nu contează cine a fost tatăl meu; contează cine îmi amintesc că era. (Anne Sexton)

Fiecare fiu își imită tatăl, în cuvinte și în fapte. (Terri Guillemets)

Tatăl meu nu a făcut nimic neobișnuit. A făcut doar ceea ce ar trebui să facă tații: să fie acolo. (Max Lucado)

Atunci când un tată dăruieşte fiului său, amândoi râd; atunci când un fiu dăruieşte tatălui său, amândoi plâng. (William Shakespeare)

Severitatea unui tată este un medicament minunat: are mai mult dulce decât amar. (Epictet)

Este mai ușor pentru un tată să aibă copii decât pentru copii să aibă un adevărat tată. 

(Papa Ioan al XXIII-lea)

Un tată poate să hrănească zece fii, dar zece fii nu pot să hrănească un tată. (proverb românesc)

Un tată lacom are copii hoți. (proverb sârbesc)

Trebuie să iubești tații. La nunta mea, când m-am împiedicat în rochia de mireasă și am căzut pe burtă, tata a spus: Nu-ți face griji, o să te descurci mai bine data viitoare. (Melanie White)

Este admirabil pentru un bărbat să-și ia fiul la pescuit, dar există un loc special în rai pentru tatăl care își duce fiica la cumpărături. (John Sinor)

Când aveam 14 ani, tatăl meu era atât de ignorant încât abia dacă îl suportam în preajma mea. Atunci, însă, când am ajuns la 21 de ani, am fost uluit să descopăr cât de mult învățase în șapte ani. 

(Mark Twain)

(copiate de ici-colo, de pe net)

Postare inscrisa in tabelul Citatelor favorite, pe blogul Suzanei: Floare de colț.

12 comentarii:

  1. Oh, cât de frumoase sunt! Mulţumesc, Diana!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ha ha Ha, Mark Twain a fost cireasa de pe tort :))).
    Mi-a placut foarte mult colectia de citate culese :).
    Imbratisari cu mult, mult drag :*!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si pe mine ma amuza ce-a scris M.T., da-mi place mult si faza cu incurajarea tatalui, la nunta. 😊
      Ma bucur sa stiu ca ti-a placut ce am cules.
      Pupici cu la fel de mult drag. 💕

      Ștergere
  3. Faine citatele! Speram sa le plantezi in tabel. Trebuie sa-l mai recitesc pe Twain!
    Mi s-a facut pofta...
    Pupici si o zi faina,, Diana draga! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Are umor, M.Twain - si ironie, sarcasm si ce mai are el de ne place asa de mult... 😊
      Le-am plantat acum. Postarea a fost intre cele "programate" si nu mi-a trecut prin cap sa o "leg" de citate favorite. 😊
      Multumesc, Suzana draga! Seara frumoasa in continuare! Pupici! ❤ 😘

      Ștergere
  4. ce citate frumoase! Da... si eu mi-am iubit tatal foarte mult în copilarie si am fost foarte mândtra cu el ♥
    Acum, ambii parinti sunt în vârsta, singuri si atât de departe de mine si de fiicele mele... câteodata ma apuca un dor nebun, ca imi vine sa ma urc imediat in avion si sa vin sa îi vad... Dar... daca nu ar fi atâtia alti factori: timpul, banii, societatea... Of-of!
    Mi- a mers direct la suflet postarea ta. Foarte foarte frumoasa! 🤗💕🥰❤️ Pupici si îmbratisari, de la trio pentru Quattro 🤗💕🥰❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La fel si eu! ❤ Imi placa de numa' sa "ies" cu tata, sa "mesteresc" alaturi de el (adica, sa-l incurc!), sa "prepar medicamente" cand ne lua cu el la serviciu si cate si mai cate. 😃
      Iti inteleg dorul foarte bine, desi mama mea nu e la o distanta asa de mare cum sunt parintii tai de tine.
      Iti multumesc, Carmen draga! 💖 🤗 Imbratisari si pupici cu drag si de la noi pentru voi! ❤ 😘 💞 🐾 🤗

      Ștergere
  5. Minunate si adevarate citate. Merci!
    E minunat sa ai un tata si o mama pe pamânt, dar chiar si cei orfani aici, sunt protejati si ocrotiti de Tatal Sfânt!
    Binecuvântari supreme, eterne, perene...!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu multumesc! Ma bucur sa stiu ca iti plac citatele. 😊
      Tatal Sfant e pentru toti. Uneori ma intreb unde e atent Tatal cand micii orfani de aici sufera... :-( Sigur, nu stiu eu nimic despre planurile Lui, dar ma intreb, ca pacatosul...
      La fel si pentru tine, Iosif!

      Ștergere
  6. E atent la noi, "fratii orfani mai mari"...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atunci, poate, micutii institutionalizati vor avea parte de o viata mai buna. 😊

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.