2016-11-03

Nu vrei gratis?!

Nu ma dau in vânt dupa telefoane mobile – nici dupa cele fixe – dar cand e musai cu placere. Pe scurt: nu am telefon mobil, dar ai mei au mai multe decat le-ar trebui (in opinia mea, nu a lor) si, cand am nevoie, iau unul de-al lor. Doar amintesc: nu vreau un telefon care sa fie mai deştept decat mine.

Aventura mentionata de Poteci de dor mi-a amintit cateva dintre aventurile cunoscutilor. Una e asemanatoare cu cea mentionata de Poteci de dor: nu prea gasesti sa cumperi telefon mobil fara abonament, dar nu pe aceea o consemnez.

Zilele trecute suna un agent de la una dintre companiile unde avem abonamente, telefoane fixe si “mobile”. Vorbeste cu nr. 1:
“Avem oferta un smartphone care…”
- Multumesc, nu ma intereseaza, ma descurc bine cu telefonul pe care-l am.
“Dar va fi schimbata reteaua si telefonul dv….”
- Vad atunci ce fac, multumesc.
“Dar…”
- Sper sa nu va suparati dar inchid. Buna ziua.

In ziua urmatoare e sunat nr. 2. Pana la un punct, aceeasi discutie.
“N-o sa mai puteti folosi telefonul, va zic!”
- Vad atunci ce fac. Buna ziua (si pac, out)

A treia zi, al treilea apel, de la acelasi agent. Nr.3 e luat in primire.
- Domnule, nici pe mine nu ma intereseaza oferta; nici nu sunt titular de contract. Nu.
“Dar e gratis, nu platiti nimic in plus, aveti acces nelimitat la Internet, minute nelimitate in retea, aparat de fotografiat…”
- Multumesc, nu. Daca o fi sa ma ratacesc in munti si o sa am nevoie de o pereche de pantofi o sa-mi para rau ca n-am acceptat oferta si nu pot cumpara online.
“Dar e gratis!” aproape ca se enerveaza agentul.
- Si doar pentru ca e gratis trebuie sa-l primesc, chiar daca nu-mi e util?
“Il dati la un amârat" - o scoate agentul. "O sa va notez aici, ca refuzati”
- Notati-ma unde vreti, dar va rog sa nu mai sunati.
“O sa spun la toata lumea ca am dat de cineva care nu vrea smartphone gratis!” râde cu ceea ce crede ca e ironie.
- Si eu o sa le spun celor de la "protectia consumatorului" ca ma hartuiti. Buna ziua (si exit).
₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪ ₪
Cred ca furnizorii de servicii de telefonie nu vor sa spuna ca pot alege, consumatorii, un “plan tarifar” care sa nu includa “Internet pe mobil”, pentru cei care nu au de gand sa foloseasca acest serviciu pentru ca-si doresc doar un telefon, nu un computer la purtator. Furnizorii care nu permit asta ar trebui “trasi de urechi”. Si in nici un caz nu cred ca poate fi obligat consumatorul sa schimbe un “terminal” cu un altul daca cel vechi este perfect utilizabil si nu incurca “modernizarile” furnizorilor. Trebuie sa citesc noua Ordonanta de Guvern privind protectia consumatorului: O.U.G. nr. 34/2014.

12 comentarii:

  1. O poti citi si pe diagonala. Insistenta in anumite limite este tot o politica de marketing. Toti cred ca "gratis" este cuvantul minune. Eu am inceput sa-l cam detest. Pana si l-a medicamente au aparut ofertele 1+1 sau 1+altceva (ce sta sa expire). Toti avem parte de astfel de telefoane. Cat priveste aceste smart-uri, iarasi nu imi plac, din foooorte multe motive, din care doua cred ca sunt importante: mi se par foarte radiante si se consuma prea repede. Nu ai ce sa faci cu ele daca vrei doar sa vorbesti la telefon... Poate ca sunt la varsta cand ma pot considera cam demodata, dar eu ma plac si asa...
    Seara buna, Daiana! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt sigura ca citesc legea... pentru cultura generala, nu pentru a rezolva unele "probleme". :)
      Ii inteleg pe acesti agenti - e munca lor - dar nu cred ca politetea e incompatibila cu atributiile pe care le au; si insistenta o inteleg pana la un punct, dar ce-i mult chiar e mult! Da, ramane de vazut din al cui punct de vedere e mult: al nostru sau al lor. :)
      Cred ca e adevarat ce se zice: "ce e gratis ne-ar putea costa foarte mult". Nu cred in notiunea "gratis" - la un moment dat veneau prin bloc unii cu o marca de cafea si cei care aveau in casa macar o punga goala de la cafeaua respectiva (era destul de greu sa nu aiba) :) primeau in schimb o punga cu 100 g cafea si agentii le inregistrau datele personale: nume, adresa, nr de telefon etc. N-a trecut mult timp si cei care si-au luat punga de cafea au inceput sa fie bombardati cu apeluri, sms-uri, fluturasi pentru reclame la te miri ce - o astfel de baza de date se vinde mai scump decat, probabil, i-a costat pe ei cafeaua pe care au dat-o gratis.
      Mie-mi zice lumea ca am pitici pe creier dar oricare telefon mobil l-as folosi incepe sa ma doara capul (usor, dar ma doare), iar daca vorbesc mai mult de o jumatate de ora simt ca imi arde globul ocular din partea unde tin telefonul :( Poate sunt doar "piticii aliniati", dar prefer sa evit mobilele, pe cat posibil, pentru ca nu-mi plac durerile de cap. :) Cine aude ca nu am telefon mobil face ochii cat cepele, dar chiar nu-mi place sa ma stiu la dispozitia oricui, oricand, oriunde. :) Poate ca sunt si eu considerata demodata, dar... nu e si parerea mea. :)
      Multumesc, Suzana draga! Iti doresc sa ai o zi frumoasa!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Pacat ca nu ma iau in serios cei care insita sa ne ofere produse de care nu avem nevoie. :)

      Ștergere
  3. Da, este foarte enervantă insistența unor agenți de vânzări. Dacă la început m-am enervat, pentru că doream să fiu politicos, am abordat după o vreme o altă metodă și am început eu să-i copleșesc cu multe întrebări, de parcă chiar eram intaresat. În momentul în care ceream ceva care nu făcea parte din „oferta-minune”, mă declaram nemulțumit și renunțam. M-a sunat o domnișoară vreo trei zile la rând, doar-doar m-ar fi convins, dar n-a reușit. Cu „părere de rău” am renunțat la marea ocazie a vieții. Ce m-o fi „blagoslovit” duduia că i-am mai mâncat și timpul. Dar de atunci nu m-a mai sunat nimeni!
    Totuși, ultimul telefon l-am luat tot pe această cale. Se apropia data reînnoirii abonamentului și m-au întrebat dacă m-ar interesa un teșefon din oferta lor. Le-am spus că vreau un model anume, pe care nu îl mai aveau în stoc. Așa că le-am spus că nu mai discut decât dacă îmi pot oferi acel model anume. Peste trei zile m-au sunat că îl au! Și n-am vrut să fiu urâcios, dar chiar îmi doream acel telefon.
    O seară frumoasă, dragă Diana! Numai bine îți doresc cu drag! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mama s-a ales cu inca un telefon in acest mod... :) A sunat cineva, a convins-o in final, apoi... a primit mesaj ca telefonul cutare nu mai exista in stoc dar imediat ce va fi o vor contacta. Peste cateva zile a sosit mesajul ca telefonul respectiv e in stoc, sa mearga dupa el. Trei zile la rand a primit mesajul, dar nu s-a dus. Peste cateva luni a venit un agent la usa si a adus telefonul si a facut si un abonament, ieftin desigur. :)
      :)) Cam asa e: daca-i tii mult la telefon si la final le zici "nu, multumesc", trece mai mult timp pana sa sune din nou.
      In cazurile cum a fost al tau - ai dorit telefonul - e de inteles acceptarea ofertei, pentru ca e comod, nimic de zis - insistentele in cazurile cand nu dorim sunt neplacute, dar fac parte din farmecul vietii. :)
      Multumesc, Alex draga! Zile fericite iti doresc! :)

      Ștergere
  4. La experienta mea despre economia de consum mi se pare firesc sa fiu un fel de victima...Ma consolez ca m-au pacalit cu sume mici: un angajament ca le voi plati lunar 33 de lei; normal, timp de 2 ani...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine zis "victime ale economiei de consum". :)
      Anul acesta a avut si mama parte de ceva asemanator. :) Daca nu vrea sa-l ia pe "nu" in brate...

      Ștergere
  5. Tot ce e gratis e aproape inutil :p. Dar asta cu ofertele e o placă de marketing veche. Investeşte în publicitate,nu mă freca la cap, ştiu eu ce tel. Să cumpăr şi de unde, nu iau de la telekkom în rate pe abonament apoi plătesc mai mult. Profită de bătrâni cu ofertele astea, 10 în plus,2 în 1, 3 la preț de una. Sunt mai răi ca teleshopingul, că te sună ei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E cel puţin de cateva ori dovedita prima ta afirmatie.
      Se merge si pe ideea ca unii s-ar putea sa nu stie ce e nou pe piata, in materie de telefoane. :)
      Macar de s-ar invechi placa asta suficient de mult incat sa renunte la ea. :)
      Sunt si destui tineri care cad in aceasta capcana cu 2 in 1 s.a. Pentru unii (cei care vor sa aiba ce-i mai nou, ce-i mai "bun") e chiar comod sa achizitioneze ce li se ofera in acest mod.
      Pot fi opriti sa sune daca la incheierea primului contract (si la oricare alt eventual contract dorit) bifam pătrăţica unde scrie ca nu dorim sa primim oferte - nu prea multi, insa, sunt atenti la "patratele".

      Ștergere
  6. Oh, ce bine ai scris/ descris!! m-am trezit cu astfel de telefoane pentru diverse oferte, cel mai recent apel fiind din partea companiei unde avem fixul...Si dorea sa stea cu titularul de vorba pentru un abonament la telefon mobil. I-am zis ca titularul are 84 de ani si nu cred ca-l intereseaza oferta, sa stea de vorba cu mine. Ce sa mai, cum nu ma interesa asa zisa "oferta speciala" ( cu multitudinea de detalii insiruite, pe repede inainte, de nici nu intelegeam despre ce vorbeste, despre telefonul 'smart'"gratis" si altele) care s-ar fi adaugat ca pret la abonamentul, deja, existent pentru fix si internet, i-am zis sa trimita informatiile pe mail, in scris si detaliat, dar surpriza a fost ca "nu se poate". pai...cum asa?! oamenii astia cu marketingul lor cred ca suntem cazuti din cocotier.. Daca vreau sa cumpar, ma interesez, compar, analizez cat de avantajos este ceva, de util, de economic. In plus, nu inteleg ce este cu toata aceasta goana dupa smartphonuri... un telefon bun, cand vine vorba de comunicare, este acela folosit pentru o astfel de functie!! *-* lol... in rest, daca nu calca si spala, nu gateste si altele... din punctul meu de vedere este inutil...(*-*) :) ;)
    Am facut o paranteza lunga, cat un of... M-ai facut sa zambesc cu aceasta postare... Dar, mie chiar nu imi plac ofertele pe care nu le pot analiza. Ca exemplu, degeaba este telefonul meu cu abonament internet, fiindca nu-l utilizez, plus ca nu trimit mms, iar sms tot mai rar , dar asa a venit la pachet. Si nici nu agreez ideea de a ma uita la un ecran mic, incercand sa citesc marunt de tot sau sa astept sa se incarce cate o pagina... Cat despre "gratis"?!! exista asa ceva? in fapt...
    Toate cele bune si frumoase sufletului iti doresc! Salutari cordiale si noiembrie insorit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici mie nu imi plac aceste oferte "dictate" la telefon, in care se accentueaza "gratis" - vorba ta: nimic nu-i gratis. :) Avem niste prieteni care au acceptat (in urma cu cateva luni) smartphone gratis si au fost nevoiti sa mearga la sediul firmei pentru a schimba aparatul - avea probleme cu "atingerea" ecranului. Au rezolvat favorabil, nimic de zis, dar au pierdut timp aiurea si cu deplasarea si cu statul la rand etc.
      Pe mail cred ca refuza sa trimita oferta de teama sa nu fie reclamati pentru "spam" (oferta comerciala nesolicitata) iar acest aspect ma duce cu gandul la ideea ca nu e tocmai legal ce fac, dar au o "portita" (si) in legea privind comertul electronic, unde exista o dispozitie care interzice, pe langa spam, si apelurile telefonice care nu sunt facute prin intermediul unei persoane - asa ca nu "baga" un robot-robot, ci un robotel uman. :)

      :)) La fel si in cazul meu cand vine vorba despre telefoane "destepte". :) Cred ca nevoia de smart-uri e mai mult o aparenta, e indusa de strategiile de vanzare si toata lumea are senzatia ca are nevoie de astfel de telefoane. :) Unii le vor din snobism, altii pentru ca le sunt... utile - daca utila se poate numi "nevoia" de a fi online inclusiv cand sunt cu prietenii la un local, de exemplu, sau la vreo petrecere. Si sunt aceia - chiar puţini - care au nevoie de astfel de telefoane avand in vedere activitatile lor, pentr a fi prompti in "reactii".

      Ma bucur ca ai zambit. :)
      Multumesc, Alexa! De toate cele frumoase sufletului iti doresc sa ai si tu parte. Zile fericite!

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.