2020-02-13

Ceva vechi. Jocul cuvintelor(237)

Arunc o privire spre acel scrin pictat cȃndva cu aripi de ȋnger din care abia se mai ȋnțelege ceva. E gol, și scorojit de apă și soare, de vȃnturi și indiferență. Cȃtă pasiune, cȃt suflet o fi pus cel care l-a lucrat.  Ȋmi place să recondiționez obiecte vechi, să le redau farmecul avut cȃndva fără a șterge patina vremii. Nu găsesc cuvinte potrivite pentru a descrie plăcerea care mă ține zile ȋntregi lȃngă un astfel de obiect ȋncercȃnd să-mi imaginez  ce secret ar putea ascunde; orice obiect vechi este ȋncărcat de secrete, chiar dacă numai in sensul că eu, privitorul de azi, nu am idee cine s-a bucurat de el cȃnd era nou și ce a ținut in el, ce a ascuns printre lucrurile ținute acolo. Prin cȃte case a trecut? Cȃte mȃini l-au atins? Pentru a putea recondiționa un obiect vechi trebuie să ȋl asculți, ca și cum ai asculta o melodie in surdină, pe care n-o auzi prea bine și mai mult o ghicești. La ceas de seară reușesc mai bine să ȋnțeleg ce ȋmi povestește un obiect vechi. Nu-mi vorbește! Transmite - ceva ca o adiere pe care doar ai senzația că o simți și e un mister cum ajungi să știi ce să faci pentru a oferi o viață nouă obiectului.
₪₪₪
Exercițiu de imaginație: Jocul celor 12 cuvinte găzduit de Eddy pe blogul său, Cartim.
Cele 12 cuvinte: scrin, secret, aripi, cuvinte, pasiune, privire, gol, apa, adiere, melodie, ceas, mister.

12 comentarii:

  1. Este o îndeletnicire aparte aceea de a reda viață nouă obiectelor uitate și de a ști să le asculți poveștile transmise șoptit în seri târzii. Tare mi-a plăcut! Zi luminoasă să ai, Diana dragă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa mi se pare si mie: ceva deosebit. De priceput, nu ma pricep, dar ma straduiesc (numai cu obiecte simple). :) Mi-ar placea sa pot si eu asa ceva!
      Iti multumesc, Dana draga!
      Seara linistita iti doresc!

      Ștergere
  2. Voi fi mai atentă de acum când mă voi afla în prezenţa obiectelor vechi. Să le ascult, să las muzica lor să ajungă la mine.
    Foarte frumos ai scris, Diana!
    O zi frumoasă îţi doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie-mi plac "vechiturile" si-mi place sa-mi imaginez ca-mi "spun" ceva, doar ca... nu le inteleg pe toate. :)
      Multumesc, Potecuta!
      Seara frumoasa iti doresc!

      Ștergere
  3. Scriitoare sa te faci, Diana!
    Am observat ca noi, romanii, incepem sa pretuim obiectele vechi si devenim tot mai implicati in salvarea, conservarea si restaurarea lor si bine facem!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru compliment, Adriana!
      Si eu am observat ca sunt tot mai multi cei care sunt preocupati de reconditionarea obiectelor vechi si foarte vechi. Prin anii 1980 (eram la liceu) mergeam prin sate, cu un grup de prieteni, si adunam de pe la oameni "vechituri" - ni le dadeau gratis (sa-i scapam de ele) desi eram pregatiti sa platim. Acum nu prea mai au oamenii vechituri iar cei care au prefera ori sa le reconditioneze ori sa le vanda pe multi bani. :)

      Ștergere
  4. Mi-a plăcut cum ai "îmbinat" cuvintele la locul lor, astfel ai creat un atelier de recondiționat antichități, de care și eu sunt îndrăgostit, adică de antichități..

    Seară Frumoasă Diana.!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cuvintele - si tema - s-au cam ales si s-au impletiti singure. :)
      Sunt sigura ca te pricepi sa reconditionezi antichitati (chiar daca te-ai jucat numai putin cu papusile am dedus ca esti indemanatic). :)
      Multumesc, Stef! Seara frumoasa iti doresc sa ai si tu!

      Ștergere
  5. Orice obiect vechi cred ca este incarcat cu ceva din energia celor ce l-au atins, utilizat, admirat... Ce interesant ar fi sa ne putem imagina evenimentele de prin preajma lui, ca sa nu spun 'trai', ca ar fi mult prea SF. Frumoasa tesatura, Diana draga! Daca ai sti ce bine imi pare ca ai inceput sa participi la acest joc! Pupici si o seara minunata! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu cred asta. Uneori incerc sa-mi imaginez despre cate un obiect cum a fost viata desfasurata in jurul lui. "Compilez" ceea ce am vazut prin filme, prin fotografii de epoca, prin muzee, ceea ce am citi prin carti. :)
      Multumesc pentru compliment, draga Suzana!
      Si eu ma bucur ca m-am incumetat sa ma joc. Cred ca nu ma insel: la tine pe blog am "formulat" prima data o fraza cu 12 cele cuvinte ale editiei de atunci, dar mi-a mai luat ceva timp pana sa "accesez" tabelul. :)
      Multumesc! Seara frumoasa iti doresc sa ai si tu! Pupici! <3

      Ștergere
  6. Oameni amprentă
    trec epoci până la noi
    prin lemnul sculptat.

    E greu să te desparți de lucrurile în făurirea cărora cineva a pus suflet. Devii păstrătorul acelei fărâme de suflet care se cuibărește în tine și te îmbogățește.

    Mulțumesc pentru scânteia de gând! O seară frumoasă! 🙂

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu iti multumesc, (si) pentru cat de frumos prinzi in cuvant unele ganduri ce-mi trec pe sub frunte.
      Seara frumoasa iti doresc si eu! <3

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.