2021-05-23

Un copac și un triunghi. Mandale

Fă-te, suflete, copil
Şi strecoară-te tiptil
Prin porumb cu moţ şi ciucuri,
Ca să poţi să te mai bucuri.
(o strofă din poezia Creion, de Tudor Arghezi)
*
Tot jucându-mă pe site-ul cu mandale am început să mai înțeleg una-alta, dar complicând lucrurile durează mai mult să realizez o mandală (un desen) și cu cât e mai complicat cu atât răbdarea mea se volatilizează - pentru că începe să-mi pară mai mult decât un joc și în loc să-mi relaxez neuronul îl epuizez. Nu-i frumos din partea mea!
Pentru că m-am jucat public rezultatele.
Folosind doar o axă am reușit să desenez un copac - care arată a copac mai mult decât copacii stilizați de acum câteva zile.
La triunghi și ochi am migălit mai mult decât la copac, mai ales că mouse-ul nu e instrument de finețe când e vorba de a trasa linii curbe sau în spații mici.
Pentru că mi s-a părut banal de top am modificat desenul în programul pixlr.com, și-a ieșit ce se vede 
în imaginile de mai jos.
Am ales acest desen pentru că mă trezisem cu un un triunghi desenat pe ecran și nu știam cum să-l „decorez”. Mi-am încercat mâna. Mi-a luat ceva timp până am desenat ochiul - am încercat să desenez numai raze în jurul triunghiului dar arăta ca un arici. N-am reușit să desenez ochiul mai aproape de vârf pentru că reușeam doar un ochi tremurat, aproape închis, dar nici n-a fost intenția mea să reproduc perfect simbolul.
Diverse
Despre reprezentarea unui ochi înscris în vârful unei piramide s-au spus multe (că e simbol masonic sau satanist, între altele) și simbolul e numit în mai multe feluri: „ochiul care vede tot”, „al treilea ochi”... (în funcție de persoana întrebată). Există surse care susțin că simbolul este unul creștin (catolic) și ar simboliza Sfânta Treime. „Ochiul” este amintit și în Biblie; Psalmul 32:8 îmi vine-n minte (am copiat versetul - n-am memorie chiar așa de bună): Eu, zice Domnul, te voi învăţa şi-ţi voi arăta calea pe care trebuie s-o urmezi, te voi sfătui şi voi avea privirea îndreptată asupra ta - dar mai apare și în alte capitole/versete.

*
Fulgul de nea (prima poză) este „decupat” pe site-ul:
http://mandalamaker.online/#1
Am ales fundal albastru dar l-a descărcare a devenit alb, contrastul între fulg și fond devenind aproape insesizabil.

14 comentarii:

  1. They are all very beautifully made and it is indeed the eye that watches. But the tree is also very beautiful.
    What the eye has not seen and the ear has not heard, what has not entered into any human heart, that God has destined for those who love him. 1 Corinthians 2:

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you for your appreciation and thank you for the verse in Corinthians.
      I wish you a wonderful week!

      Ștergere
  2. These illustrations are very beautiful. Thank you for sharing.

    www.exclusivebeautydiary.com

    RăspundețiȘtergere
  3. Stii ce mi se pare ciudat? In video-ul de la Fiction, era o comparatie intre zona din creier cu glanda pineala si ochiul lui Horus! Mi s-a parut tare de tot. Chiar avem 'ochiul' asupra noastra...Habar nu am de ce, insa copacii inca nu i-am inteles. O sa mai perseverez. Si nu, sa nu-mi spui nimic! N-ar mai avea farmec!
    Sunt faine imaginile. Varianta cu geometrii doar am trecut-o in revista, insa ceea ce ai facut e tare fain. Ultima parca face parte din Matrix!😊
    Sa nu razi, dar asta noapte am visat ca ai postat o poza cu multe jucarii pe care le ai, organizate foarte frumos si incepand cu niste elefantei.
    Chiar nu am inteles faza... 😊 Insa aratau colorate frumos, simpatice si tridimensionale. Si am retinut doar elefanteii...

    Pupici si o duminica placuta in continuare, Diana draga. Acum mi-am propus sa o fac lucrarea pentru Beccy...❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Avem si "al treilea ochi", avem si "ochiul" indreptat asupra noastra - probabil ca e "unul si acelasi". 😊
      Nuuu! Nu spun nimic, daca nu vrei! :)) E asa de simplu! Sigur, daca vrei un copacel mai sofisticat nu stiu cum e. 😊
      Hahaha! Nu râd! Poanta e ca ma tot gandesc (e mai mult de-o saptamana!) sa fotografiez plușurile! :))) Am un singur elefantel, mic, din plastic ("surpriza" din nu mai stiu ce)

      Multumesc, Suzana draga! ❤️ Spor la lucru (cred ca deja ai terminat) 😊 Saptamana minunata iti doresc! Pupici! 😘

      Ștergere
  4. Am și văzut icoane creștine cu ochiul lui Dumnezeu în partea de sus, în ceruri.
    Nu te supăra că întreb, nu mă pricep deloc la mandale, dar nu trebuie să aibă forma circulară?
    Mi-ar plăcea să am și eu una a mea. ☺

    Săptămână excelentă, dragă Diana! ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E un simbol pe care si-l revendica unii-altii (si tare mi-ar placea sa stiu care-i originea) 😊
      Circulare trebuie sa fie, da. Acestea sunt desenate folosind doar o axa din multele posibilitati. Am ramas la termenul de "mandala" pentru ca le-am desenat pe site-ul:
      https://mandala.mandalagaba.com/

      Accesand acel site te poti juca. 😊 Pentru mine s-au dovedit ideale!

      Multumesc, Zina draga! Saptamana excelenta iti doresc sa ai si tu! ❤️

      Ștergere
  5. Interesanta pasiunea ta pentru aceste simboluri, care m-au dus cu gândul la marii artisti creatori, cautatori si cercetatori ai desavârsirii operelor de arta si al omului ...perfect (prefect)... :) ))
    https://www.youtube.com/watch?v=_gU9dTx4FMg

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi place mult sa ma joc desenandu-le pentru ca orice altceva "iese" din mintea mea in acele momente.
      Iti multumesc pentru video - Leonardo da Vinci este (a fost) 😊 fascinant. Imi va placea mereu sa citesc/aflu despre el, despre operele lui.

      Ștergere
  6. Triunghiul seamana cu stilul lui Picasso. :)

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.