2023-09-04

Septembrie în citate


Septembrie, a noua lună din an, reprezintă un sfârșit: sfârșitul verii, și un început: începutul toamnei. Feeria de toamnă a naturii începe în această lun
ă.

În septembrie, copiii se întorc la școală, adulții la muncă și creierul la cap. 
(Roger Rosenblatt)
O mulțime de oameni, în special acest psihanalist de aici, mă întreabă mereu dacă voi începe să studiez când mă voi întoarce la școală în septembrie. Este o întrebare atât de stupidă, după părerea mea. Adică, de unde știi ce vei face până când o vei face? Răspunsul este că nu știi. (J. D. Salinger)

(În calendarul creștin-ortodox, anul nou bisericesc începe la 1 septembrie.)

Toamna astronomică începe la echinocțiul de toamnă, 23 septembrie, dar se observă deja cum frunzele copacilor trec de la verde la auriu, la arămiu, la maro, creând la un moment dat peisaje spectaculoase.

Pentru a întâmpina festiv toamna am pierdut startul începutului calendaristic, dar luna septembrie e în desfășurare, așa că am ales câteva citate pentru jocul Citate favorite găzduit de Suzana, inițiat de Ella și Zina.

Vinul este sucul divin al lunii septembrie. (Voltaire)

Un fel de a spune „citate” pentru că sunt și versuri și zicale.

Septembrie, poezie de Virgil Carianopol (29.03.1908 – 06.04.1984):

A-nceput să plece vara / Pe furiș de lângă noi, / Cu ochi calzi ca-ntotdeauna, / Mai privește spre-napoi. // A-nceput să ruginească / Frunza-n arbori și în vii, / Drumurile către școală / Sunt iar pline de copii. // A plecat din cer azurul, / Ziua s-a făcut mai mică, / Noaptea vine mai devreme / Cu aripa-i zgribulită. // Codru-ncepe să rărească, / Păsările au plecat, / A rămas pustiu, săracul, / Toamna-n cuiburi s-a mutat.
*

Sosește septembrie.
Și dintr-o dată ești orfan al mării, al rugăciunilor lăsate în paginile unei cărți citite în aerul verii, al promisiunilor imaginate și al cântecelor care se pierd în noapte.
(Fabrizio Caramagna)

*
Doamne, este timpul. Vara a durat îndeajuns de mult. Așază umbra peste cadranele solare, și lasă vânturile să zburde peste pajiști. Poruncește ultimelor fructe să se împlinească; dăruiește-le încă două zile călduroase, apoi presează-le asemeni strugurilor și strecoară dulceața lor în vinul ceresc. 
(Rainer Maria Rilke)

Se zice că:

  • Tunetul în septembrie vesteşte nea multă în Faur (februarie) şi an mănos.
  • Dacă înfloresc scaieții în septembrie va fi o toamnă frumoasă.

Septembrie cu bucurie!

12 comentarii:

  1. Frumos articol, Diana draga. Interesante informatii, citate, versuri si preziceri din batrani, o colectie bogata si frumos aleasa!
    Iti doresc un start bun in toamna!
    Pupici si imbratisari de la Trio pentru Quattro 😘🐾💞🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Carmen draga! ❤
      Sa fie frumoasa toamna si pentru voi! 💕
      Imbratisari si pupici si in sens invers 😊 de la quattro pentru trio! 💖 🐾 🤗

      Ștergere
  2. O adevarata bucurie postarea asta! A inceput toamna cu putina ploaie.
    Ceea ce a fost ff bine, ca aveam treaba prin balcon.
    Mi-a placut maxim exprimarea: 'Adică, de unde știi ce vei face până când o vei face? Răspunsul este că nu știi.' Suna perfect ideea!
    Mie dor de scoala, de scoala mea... Imi placea sa invat. Imi placea mirosul de inceput de an. Imi placea sa vad curiozitatea ochilor colegilor cand aveam profesori noi. Mirosul manualelor, al rechizitelor. Mi-e dor de anumiti profesori...
    Oare creierul mai ajunge la cap???
    Multumesc pentru gandurile despre toamna, Diana draga! Sa-ti fie frumoasa!
    Pupici! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru reactie, Suzana draga! ❤
      Ploaie am avut si aici, nu putina; si rece bine, peste noapte, aerul mai este (inclusiv dimineata).
      Sa nu mai aud de balcon! 😃 In cazul meu, cum reusesc sa eliberez un pic, cum se ocupa imediat!
      Si mie-mi place ideea ca stim ce facem fix cand facem. 😊 J.D. Salinger imi pare o maaare figura, in general.
      Mie mi-e dor de atmosfera anilor de scoala; la scoala am mers pentru ca "trebuia" - la varsta aceea (pana in clasa a XII-a inclusiv) nu ma gandeam sa acumulez cunostinte, ci doar ca-mi "trebuie" "scoala" - mai apoi, ca-mi "trebuie" diploma de bac sa pot face - in sfarsit! - ceea ce-mi place. 😊 Recunosc! 😊 Imi placea "febra" cumpararii rechizitelor, parfumul manualelor (chiar si al celor uzate, dar cat de frumos miroseau cele noi!) Din pacate, am avut doar cativa profesori pe care i-am indragit si/sau apreciat.
      Hahaha! Inteleg ce zici! 😊 Nu prea-s sigura, dar... speram, speram sa ajunga creierul la cap!
      Cu placere! Si eu iti multumesc! Frumoasa si toamna ta sa fie! Pupici! ❤ 😘

      Ștergere
  3. Vai, ce superb este primul citat! Si poezia. Astea două m-ai impresionat cel mai mult.
    Mie îmi piere dorul de scoală, de scoala mea cum zice Suzana, când văd la fetele mele scoala de azi. SIncer, aș vrea să pot să nu le mai duc la scoala asta de azi. Ar învăta mai multe acasă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am o verisoara, si o prietena, care au copiii la scoala si fix cum zici tu zic si ele: mai mult si mai cu spor ar invata acasa.
      Si mie-mi plac tare mult cele doua amintite de tine - mai ales primul. 😊

      Ștergere
  4. De acord :). Toamna nu este anotimpul sa stai singur ... :)
    Pupic!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rux! 😊 💗 Ma bucur sa te vad aici, stiind ce e in sufletelul tau! Pupici! 😘

      Ștergere
  5. Muy interesante. Ten un buen mes de septiembre. Te mando un beso.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mi-au plăcut toate citatele.M-au binedispus.
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi face placere sa stiu ca ti-au placut. Multumesc.
      Cu placere!

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.