2023-09-21

Un alt apus de Soare

Știați că...

- apusul de soare este unul dintre cele mai fotografiate fenomene naturale din lume?

- atunci când cerul e înnorat apusul are cele mai frumoase nuanțe de roșu?

apus de soare in Madagascar; trei barci la mal, pe Oceanul Indian, si nori pe cer

Sursă foto: Adventure Travel Romania, februarie 2022, Madagascar.

Pentru jocul Reflexii în oglindă găzduit de Carmen pe blogul Între vis și realitate, și inițiat de SoriN (http://fewstuff.blogspot.com/), am ales o fotografie cu un apus de soare în Madagascar.

Îmi plac mult apusurile de soare – și am ocazia să le văd (aproape) zilnic – dar nu le pot fotografia și nici nu le pot descrie așa cum le simt. Și pentru că nu am cuvintele la mine am ales de pe Internet câteva fraze despre apus. În anii de gimnaziu le numeam cuvinte frumoase și când întâlneam pe undeva cuvinte frumoase le copiam într-un vocabular – așa ne sfătuise învățătoarea. Acum le copiez pe blog.

Un apus este sărutul de foc al soarelui către noapte. (Crystal Woods)

Când soarele a apus, nicio lumânare nu-l poate înlocui. (George R.R. Martin)
Apusurile de soare sunt atât de frumoase încât aproape parcă am privi prin porțile raiului.
(John Lubbock)
Fiecare apus este, de asemenea, un răsărit. Totul depinde de locul în care ești. (Karl Schmidt)
Cu cât ai mai mulți nori pe cer, cu atât apusul va fi mai colorat. (Sajal Sazzad)
* Nu întoarce niciodată spatele apusului pentru că îi datorezi soarelui o mulțumire pentru că te-a luminat toată ziua.
* Apusul de soare este cel mai spiritual moment în care rasa umană întâlnește spiritul extraordinar al universului.
(Mehmet Murat ildan)
Uneori, apusul este atât de frumos încât cred că ar putea fi ultimul. (Nitya Prakash)
Apusurile de soare sunt dovada că și finalurile pot fi adesea frumoase. (Beau Taplin)

Pentru că am copiat aici câteva citate înscriu postarea și în jocul Citate favorite găzduit de Suzana, pe blogul Floare de colț.

Se spune că omul care poate zâmbi când vede apusul mai are șanse... Șanse la ce? Depinde de fiecare în parte.

26 de comentarii:

  1. Eu in fiecare zi vad rasaritul, insa evident nu de la baza orizzontului,, dar si asa e bine. Pentru apus trebuie sa ies special. Parca lumina iese din barcuta! Minunata poza din Madagascar. Stii ce mi se pare ciudat, acum ca iti vad citatele? Rasaritul l-am putut interpreta ca un inceput pentru o noua zi, insa apusul nu l-am interpretat ca un sfarsit al zilei. Nu prea stiu sa explic. Era poate inceputul noptii plina de mistere, sau cine mai stie. Cred ca ma culcam prea tarziu... :)
    Multumesc pentru postare, Diana draga. Seara frumoasa! Pupici! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu vad apusul la baza orizontului, dar culorile se rasfrang suficient - doar ca nu-mi ies pozele. Pentru rasarit ar trebui sa urc pe bloc. 😊
      Asa mi-am imaginat si eu, ca iese din barcuta, de la vreo nestemata tocmai pescuita. 😊
      Poate pentru ca... ziua se pierde in noapte, nu se sfarseste. Hm. Sau nu, pentru ca rasaritul il percepi ca un inceput, iar ceea ce are inceput are si sfarsit (mai devreme sau mai tarziu). Cred, totusi, ca inteleg ideea, pentru ca nu-mi place sa zic "ziua s-a sfarsit" (nu "simt" ca ziua s-a sfarsit)... 😊
      Exact! 😃 Apusul e inceputul noptii... si ziua se "termina" atunci cand mergem la somnic (de fapt, cand ne... desprindem de "realitatea cotidiana" - cand suntem in stare de veghe noaptea aproape ca nu percepem rasaritul ca inceput de zi, ci ca o continuare, asa cum nici apusul nu e sfarsit de zi cand ramanem in stare de veghe.
      Cu placere! Multumesc si eu, Suzana draga! ❤ Noapte buna! Pupici! 😘

      Ștergere
  2. Eu cred ca apusul este cel mai fotografiat fenomen natural, nu unul dintre ele.
    Aveam si eu vocabular in care scriam cuvinte frumoase si expresii frumoase, la indrumarea invatatoarei. Nu stiu cat l-am folosit, probabil toata scoala generala. Dar imi amintesc ca aveam la un moment dat (clasa a V-a?) un fragment posibil din Romania pitoreasca, un text care mi-a pus capac de plictiseala, si profesorul vroia sa scriem mai tot textul in vocabular si mie mi se parea numai plictisitor si invechit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate e "in concurs" cu norii care se alearga pe cer. 😊
      "Expresii frumoase" era! Nu-mi venea si nu-mi venea in minte formularea! 😊 Eu l-am folosit, dar nu stiu cat de frumoase erau expresiile pe care le adunam acolo - ideea e ca mie-mi placeau, deci erau frumoase. 😃
      Pfoaaaa! 😊 Poate ca te-a plictisit doar acel fragment... Eu n-am putut sa citesc cartea! Acum casc de plictiseala doar cand citesc sau ma gandesc la titlu... N-o fi frumos sa recunosc public, dar asta e.

      Ștergere
  3. Citatele se potrivesc perfect cu imaginea.
    Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  4. Siempre me han gustado los atardeceres, Te mando un beso y te deseo un buen fin de semana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gracias!
      Te deseo un maravilloso fin de semana!
      Te mando un beso.

      Ștergere
  5. mie cele mai frumoase apusuri sau rasarituri de soare mi se par cele peste o apa ♥ Parca oglindirile ofera dubla frumusete, ca si un pleonasm la MINUNATIE!
    Superba fotografia pe care ai ales-o Diana draga ♥ Iar citatele... unele sunt absolut superbe! "Apusurile de soare sunt atât de frumoase încât aproape parcă am privi prin porțile raiului.""Apusul de soare este cel mai spiritual moment în care rasa umană întâlnește spiritul extraordinar al universului." acestea doua sunt de pus în rama ♥
    Iti doresc sa ai parte de cat mai frumoase momente indiferent la care capat al zilei sau al noptii le traiesti ♥ ❤️😘♥Pupici si îmbratisari de la trio pentru Quattro ♥♥♥♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar ca se poate spune ca-si dubleaza splendoarea cand se oglindesc intr-o mare de apa. ❤
      Unii stiu sa fotografieze apusul, unii stiu sa-l descrie in "expresii frumoase" (unii stiu si una si alta) 😊 Mie-mi ramane doar sa... ii copiez pe acestia. Ma bucur sa stiu ca apreciezi fotografia si citatele, Carmen draga!
      Iti multumesc si pentru calda urare si iti doresc la fel inapoi. 💕
      Imbratisari, pupici si ganduri bune de la quattro pentru trio! 😘 🍀 💖 🐾 🤗

      Ștergere
  6. Sunt spectaculoase apusurile, da. Şi dacă fotograful e şi artist, nu ca mine, ies fotografii care te lasă fără respiraţie de atâta frumuseţe.
    Zi bună, Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam la fel si eu; poate mai rau: reusesc fotografii banale cu cel mai spectaculos apus. 😃
      Multumesc, Potecuta! Zi buna si la tine!

      Ștergere
  7. Analizând acest aspect al masurii timpului, al succesiunilor zilnice, atemporale, al Apusului si Soarelui Rasare, facând o mica si neînsemnata parabola, citind acest articol, ma gândeam câta satisfactie, odihna sufleteasca si relaxare are, orice om care începe si duce la bun sfârsit o lucrare.
    Mai bun este sfârsitul unui lucru decât începutul lui
    https://www.youtube.com/watch?v=o_4BE1Ta-ss

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate ca depinde... Sfarsitul carui lucru? In princpiu, asa e: satisfactia poate fi deplina la finalizarea a ceva ce a fost dorit si dus la capat cu succes. Satisfactia, insa, e de moment, in mai toate cazurile, pentru ca roata vietii continua sa se invarta. 😊
      Chiar daca 1000 de sori ar fi doar "pete negre" in comparate cu lumina lui Dumnezeu... Soarele nu vine tot de la El, pentru a bucura sufletul (chiar si numai "pe moment") celor care-l admira?

      Ștergere
  8. Weekend placut, Diana draga! Pupici.
    💋💖🙋💥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! 😊 🙋 Weekend placut si pentru tine, Suzana draga! Pupici! 😘 💕 🍀

      Ștergere
  9. Une nuit de 1977, à 29 ans, après avoir souffert de longues périodes de dépression à tendances suicidaires, Tolle raconte qu’il fait l’expérience d’une « transformation intérieure »3. Cette nuit-là, il se réveille de son sommeil, souffrant de sensations dépressives « presque insupportables », mais ressent ensuite une épiphanie qui change alors sa vie. Décrivant cette expérience, Tolle explique :

    « Je ne pouvais plus vivre avec moi-même un instant de plus. Et de ceci sortit une question sans réponse : « Qui est ce « je » qui ne peut plus vivre avec son ego ? Qu’est-ce que l’ego ? » Je me sentis plongé dans un vide ! Je ne comprenais pas alors que, ce qui se passait, c’était que l’ego de l’esprit, avec sa pesanteur, ses problèmes, qui vit entre les regrets du passé et la peur du futur, s’était effondré. Il s’était dissout. Le lendemain matin, je me suis réveillé et tout était si paisible. La paix était là car il n’y avait pas d’ego. Juste la sensation d’une présence, un « état d’être », juste observant et regardant. »

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai stiu doar ce-a uitat francezul, dar m-am descurcat (cred!). 😊
      Adevarat: un "ego" exacerbat e daunator; gandul la trecut si teama de viitor impiedica pe unii sa aiba prezent armonios...
      Numai de bine!

      Ștergere
  10. Ce interesant. Nu stiam. Apusul din fotografie e superb. Adevarul este ca ne ofera spectacole minunate.
    Pupici cu drag :*

    ps. tare ultimul citat. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu n-am stiut, pana la aceasta postare. De frumusetea apusului ne putem bucura si fara sa stim "lucruri". 😊
      Pupici cu drag! 💗
      (in ultimul citat "simt" un pic de ironie) 😊

      Ștergere
  11. Au fost citate foarte frumoase și îmi place când văd un apus frumos pentru că atunci parcă văd o privire de pace pe cer. Am mai scris poezii despre asta. Vă dorim o continuare plăcută a acestei zile și, de asemenea, tuturor cititorilor și vizitatorilor dumneavoastră, cu salutări din Olanda de Sud din Țările de Jos. Tine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apusul e linistitor, cu adevarat. Aduce pace in suflet.
      Multumesc, Tine! Iti multumesc si in numele celorlalti. ❤
      Saptamana minunata iti doresc!
      Salutari calduroase!

      Ștergere
  12. Pentru un apus superb, a trebuit să trag mașina pe banda de urgență și să fotografiez momentul.
    Mi-au plăcut mult și citatele. Îl prefer pe al doilea.
    O săptămână cu multe apusuri și rasarituri superbe îți doresc, Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Indraznesc sa afirm ca dai dovada de mare sensibilitate - nu oricine ar opri pe banda de urgenta pentru a fotografia apusul soarelui. 😊
      Iti multumesc, Stef! Saptamana minunata sa fie si pentru tine!

      Ștergere
  13. Este superbă imaginea. Să-ți fie ziua cu bucurie, Diana dragă! 😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Cu bucurie sa fie si ziua ta, Dana draga! ❤

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.