2015-08-17

Porumbelul si idiotul

Am văzut oameni care dau cu piciorul într-un câine care doarme liniştit; am văzut oameni care dau cu piciorul după pisici, dar până azi n-am văzut vreun om care să dea cu piciorul după un porumbel…

Dimineaţa, pe la 7, plimbam câinele şi mă bucuram de aerul încă destul de curat, de liniştea cartierului, de străzile aproape pustii… Din direcţia opusă se apropiau trei oameni: doi vârstnici şi unul tânar – toţi înalţi, îmbrăcaţi frumos, discutând cam prea tare nu doar pentru ora aceea, ci în general, pe stradă. Cel tânăr mergea cam cu un pas în faţa celorlalţi…Mi-am zis că-s părinţii cu fiul şi merg la muncă împreună… Mi s-a părut drăguţ.

sursa: Brasov, orasul sufletului meu 
Porumbeii au locurile lor, unde se adună ştiind că oamenii le împart grâu sau fărâmituri de pâine. Gângureau, se înfoiau, ciuguleau din când în când…

Se apropie trio de şoc şi tipul tânăr, ce face? Dă cu piciorul spre un porumbel care era mai aproape de el. Porumbelul, mai rapid, şi-a luat zborul, şi privind spre porumbel, individul mă vede… M-a văzut târziu, ‘că eram în dreptul unui pom, aşteptând ca micuţa patrupedă să-şi piardă interesul pentru firele de iarbă. Tipul era cu piciorul încă în aer când m-a văzut şi, probabil, s-o fi jenat de gestul stupid şi a făcut ce a făcut de-a căzut.


Nu-i bine să te bucuri de răul altuia, dar am simţit oarecare satisfacţie când a căzut. Nu foarte rău, dar suficient cât orgoliul lui să se şifoneze. S-a ridicat rapid şi toti trei au grăbit pasul, dispărând după colţul unei clădiri construite cam până la jumătatea trotuarului… Şi viaţa merge înainte!

4 comentarii:

  1. Viața merge înainte și idioții se înmulțesc... Și noi suntem de vină, Diana. De câte ori te-ai abținut să faci observație vreunuia de teapa asta, de teama de a nu auzi cine știe ce porcării ?... Și eu la fel. Și alții la fel. Iar mitocanii, bădăranii, nesimțiții, se înmulțesc în voia lor și proliferează acest mod de a fi, cultivându-l și la urmașii lor. Peste zece-douăzeci de ani vom fi molestați cu pietre doar dacă ne vom uita spre ei...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca ciupercile dupa o ploaie sanatoasa par a se inmulti idiotii! "Mama prostilor e mereu gravida". :(
      Oh, da, m-am abtinut, prea adesea, dar si vorbesc, cand am energie sa fac faţă unor eventuale grohăituri... Dimineata la 7, insa, nu sunt sigura nici ce varsta am. :)
      Mare pacat ca nu vor oamenii sa se implice in educarea mitocanilor - macar prin marginalizare, in cercurile apropiate lor... Poate ca vom ajunge cum au ajuns americanii prin anii 1980, cand s-au saturat cetatenii de traficanti de droguri, de borfasi etc. si au inceput sa-si faca ordine in cartiere pe cont propriu, uniti...

      Ștergere
  2. Foarte bine ai ales titlul, dragă Diana! Numai un idiot s-ar purta astfel, cu nişte fiinţe care nu supără pe nimeni cu nimic. Dacă nu iubeşti animalele (sunt şi d-ăştia!), mergi mai departe. Dar de ce să faci rău? Pentru că răul este o realitate dură şi tristă în fiinţa lor. Măcar ăsta şi-a luat răsplata pentru prostia lui.
    Zile frumoase, dragă Diana! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multi oameni sunt deranjati de porumbei... Ba ca sunt purtatori de boli transmisibile la om, ba ca fac mizerie, ba ca fac galagie... Dar nu toti dau cu piciorul dupa ei - sau n-am vazut, pana azi... Cei care lovesc fiintele neajutorate (fie ca-s animale, fie ca-s oameni care nu se pot apara) sunt doar laşi; daca te dai la ei incep sa te injure si o iau la fuga (sau te lovesc pe la spate) :(
      N-o sa inteleg vreodata de ce alege cineva sa faca rău doar pentru ca poate...
      M-am bucurat cand l-am vazut cazut (si am zambit larg).
      Multumesc, Alex.
      Zile fericite iti doresc, cu drag! :)

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.