2018-08-27

Pepene sau ghiulea?

Seamănă a pepene, pentru că pepene am încercat să desenez.
Desenul nr. 1 pare o ghiulea camuflată. Zilele trecute am camuflat o nebuloasă in… pete întinse in cercuri relative - relativ cercuri, cred că e mai corect.
Robert mi-a dat câteva sfaturi şi n-am stat mult pe gânduri! Mulţumesc!
A scris Robert in comentariul său (aici) să folosesc creion cerat verde-închis pentru dungile pepenelui şi cu acuarelă verde deschis să umplu conturul. Nu mi-a ieşit cum îmi imaginam, şi nu doar pentru că nu am un creion verde foarte închis. Mi-a ieşit ceva chinuit! I-am făcut şi codita, ca-n fotografia model şi…. Ori am desenat cel mai rotund pepene din lume (când încă nu s-a copt) ori o ghiulea in zeghe. Vopseaua pe bază de apă se “retrăgea” şi nu prea de pe urma lăsată de creionul cerat.
Pentru că verdele deschis din tub o zbughit-o pe paletă m-am gândit să mai consum ceva din vopsea  şi… am mai desenat un pepene lângă o felie de pepene - sau invers (desenul 2).
Eh, nici desenul 2 nu e reusit dar cine-l vede îşi poate imagina că un pepene am desenat (nu trebuie să scriu sub el). Am urmat tot sfatul lui Robert, folosind şi creioane cerate şi culoare pe bază de apă. Îmi place mai mult (aveam “experienţă” deja!), J chiar dacă am pecit-o la conturul feliei. Mai e şi problema proporţiilor, a îmbinării culorilor şi tot aşa. Cert este că mi-a plăcut să desenez!
Am ales să împart in două o foaie de desen mare pentru că… desenele de mici dimensiuni am impresia că le pot “controla” mai bine (clar: sunt plină de impresii!). Degeaba am imaginea pe ecran, şi in minte - nu pot reproduce imaginea cu mâna care ţine pensula.
Caleidoscopul, însă, făcut din cei doi pepeni de coşmar, imi place cum a ieşit.
(programul este aici: https://pixlr.com/editor/  - nu e nevoie de cont)
Talentul mă chinuie in continuare: mai sunt câteva idei de pus in practică.

P.S. Ştiu sigur că nu vor fi confundate desenele mele cu pozele “model”. J

20 de comentarii:

  1. sunt foarte impresinata, nu iti cunosc aceasta pasiune! Super joaca ta! Desenul este foarte bun, dar caleidoscopul este TOTAL!
    Felicitari Diana draga! imi place foarte mult ideea ta!
    Pupici si îmbratisari, de la trio, pentru trio <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Caleidoscopul imi place si mie, surprinzator de mult, desi n-am vreun merit - doar am ales (din intamplare) :) filtrul potrivit.

      Multumesc, Carmen draga! <3 Am fost pasionata de desen in timpul scolii generale si putin in anii de liceu, dar... nu se lipeau de mine indicatiile si, in timp, am abandonat ideea - poate nu am mai avut timp, poate dispozitie... nu stiu, dar simt ca "nu e pentru mine". :) Insist sa caut desenele din trecut, dar n-am idee pe unde le-oi fi depozitat... Poate nici nu mai sunt.

      Zi minunata iti doresc! Imbratisari si pupici, cu drag, de la trio pentru trio! <3

      Ștergere
  2. :-( am scris aici un comentariu... sorry, nu mai pot repeta entuziasmul si cuvintele de lauda ce mi-au iesit spontan. .. poate ca totusi e la spam?!
    Te pup <3 am vrut doar sa iti zic ca am fost pe aici <3 cu drag
    pupici si imbratisari de la trio pentru trio <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau pentru neplacere, Carmen draga! Si iti multumesc pentru rabdare si complimente. :)
      Au fost situatii in care mesajele s-au dus... ele stiu unde! Mesajul tau nu era la spam, sosise :) doar ca... am ales "moderare comentarii" din cauza de "troll" - unii se plicitisesc sau nu se suporta pe sine si atunci, probabil, isi cauta de lucru.
      Pupici cu drag! <3

      Ștergere
  3. Ai mai uitat ceva: programul LunaPic:)
    Eu nu stiam de el, de la tine am aflat:)
    O sa postez si eu un desen simplu prelucrat cu LunaPic.
    Multumesc ca ai dat trimiteri catre scrierile mele, celebre datorita multelor greseli de ortografie:)
    Creativ este orice om care nu se complace dormind pe-o ureche. Poti muta muntii din loc dand la o parte cate o piatra pe zi:)
    Mult spor, ca succes ai deja!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Am in minte si LunaPic, dar l-am folosit data trecuta. :) Cu pixlr sunt ceva mai familiarizata, dar tot n-am reusit sa ma descurc cu tot "ce face". :)

      Cu multa placere, Robert! Cum as fi putut sa n-o fac din moment ce trec pe acolo si doar ca nu holbez ochii cand vad ce minuni ies din mainile tale!?
      Haha! Sigur, din cauza de greselilor or fi celebre scrierile tale! Nu cumva datorita mesajelor, ideilor?! In acest moment nici obligata n-as putea spune ca am vazut greseli - apoi, cine-i fara pata sa arunce primul piatra. :)
      Ai dreptate: cine-si pune in minte poate muta muntii din loc.
      Multumesc pentru apreciere, pentru incurajare, pentru sfaturi si idei!
      O zi cat se poate de buna iti doresc! Multa sanatate!

      P.S. N-am uitat de copac - daca tot am prins ideea inca nu-i dau drumu'. :) Si la pod ma gandesc, doar ca un pod nu stiu daca am desenat vreodata (poate doar am schitat vreunul, dar chiar nu-mi amintesc).

      Ștergere
  4. Bună Diana!
    Îmi place joaca ta,continuă că o faci frumos!
    Îți doresc o săptămână minunată și plină de reușite!
    Pupici cu drag și mulțumiri de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Elena draga!
      Multumesc! :)
      Iti odresc sa ai si tu o saptamana minunata!
      Imbratisari si pupici, cu drag!

      Ștergere
  5. Si eu am pe blog o pictura cu pepene. :) E prima oara cand te apuci de pictura sau e o reluare dupa o perioada lunga de timp?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am gasit pepenele! :) "Schite in pix" - in iunie, parca.
      Dupa o lunga perioada de timp m-am lasat provocata - si, probabil, n-am abandonat degeaba ideea. :)

      Ștergere
    2. Da, dupa schita l-am si facut pe lemn cand am avut liber. Daca nu l-ai vazut poti sa dai scroll in jos pe blog.

      Ștergere
    3. Se putea altfel?! :) Am gasit schita si n-am mai cautat (am gasit schita accesand "arhiva") - era chiar acolo!
      E faina pictura ta! Voi reusi si eu un pepene, intr-o zi! :)

      Ștergere
  6. Nu inteleg in ruptul capului de ce crezi ca nu ti-a iesit bine.
    Este pepene si nici nu poate fi confundat cu altceva! Si nu mai baga strambe in vizionarea noastra! :D Nu foloseste sa te autosabotezi, nici macar in gluma! Si chiar mi-ai facut dor de pepene rosu, ca anul asta nu am luat inca!
    Asa ca spor la pictat! Nu ai vazut picturile abstracte, doar lacuri de culori? Aici la tine a fost o treaba serioasa si racoroasa!

    Pupici, Diana draga! Zile inspirate sa ai! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In realitate, pepenii acestia par si mai... ciudati. Hai! Chiar nu seamana a ghiulea cel din desenul 1? :)
      Nu ma sabotez, Suzana draga, imi place sa cred ca sunt obiectiva si... vreau mai mult de la mine (ca nu pot... inca nu vreau sa stiu) :)
      :)) Strambe, hm?! Aceasta nu e intentia mea, dar pur si simplu ma amuz de ceea ce-mi iese! :)
      Mereu m-am gandit ca picturile abstracte sunt doar vopsele aruncate la nimereala, dar privindu-le cu atentie par a fi "aruncate" cu sens.

      Hahahaha! Dupa ce am citit ce-a scris Robert sa desenez, duminica am dat fuga la piata si am cumparat un pepenas rosu - a fost foaaarte dulce, si foaaarte bun! :)

      Multumesc! Zile senine iti doresc! Si inspiratie! Pupici! <3

      Ștergere
    2. Mintea mea nu are viziunea clara a unei 'ghiulele'. Doar nu vrei perfectiune in forma unui pepene. Singura perfectiune trebuie sa fie gustul! :D
      Pup!

      Ștergere
    3. Am vazut prea multe desene animate. :) Pe acolo sunt ghiulele camuflate, uneori. :)
      Nuuu! Nu vreau perfectiunea, dar mi-ar placea ca desenul sa arate un pepene mai aproape de forma - si culoarea - unuia real. :)
      Corect! Gustul. Al meu a avut un gust perfect compatibil cu papilele mele gustative (nu cel din desen) :)
      Pupici! <3

      Ștergere
  7. Boa tarde, não é fácil conseguir a pintura da melancia, com o seu talento e criatividade consegue desenhar e pintar na perfeição, sua arte é fantastica.
    Feliz semana,
    AG

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Good evening!
      Oh, I know now: it's not easy. :)
      Thank you! I wish you a wonderful day!

      Ștergere
  8. Mie imi plac pepenii pe care i-ai desenat <3.
    Dar cred ca iti inteleg dorinta de imblanzi desenul :))). Desi acum mi-a mai trecut, nu mai sunt chiar asa de "disperata" sa imi iasa "cum trebuie" - daca ai vedea ce chestii i-am desenat micului N (care era de un entuziasm debordand admirand aberatiile mazgalite).. hahaha.
    Dar.. cand eram la gradinita am avut de desenat un brad. Am stricat un caiet de desen cu brazii mei.. si la final mi-a curs si sange din nas de la atata concentrare. Nu ieseau simetric si pace. Salvarea a venit de la unchiul meu care mi-a aratca brazii pot fi desenati si altfel. Altfel-ul ala mi s-a potrivit mai bine :)))).

    Abia astept sa vad ce vei mai desena!!!!

    pupic cu drag

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Rux!
      E sigur ca imi intelegi dorinta, mai ales ca ai trecut prin experienta cu desenatul bradului. Incep sa cred ca stiu care-i cea mai mare greseala a mea: nu am rabdare; procedez cum procedam la croitorie: masuram o data si taiam de sapte ori! :)) Iesea ceva total original, unic! Cu desenatul nu pare sa mearga figura.

      Da! Sa iasa "cum trebuie" = sa semene ceva mai bine cu realitatea - nu s-o imite dar sa para cat de cat natural.

      :) Am in minte ideile de la voi.
      Pupici cu drag! <3

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.