2018-08-21

Abandonaţi încărcătura zilei de ieri

Încărcătura zilei de mâine, adăugată celei de ieri și dusă astăzi îl face și pe cel mai puternic să se poticnească. Izolați viitorul la fel de etanș ca și trecutul... Viitorul este astăzi. (Sir William Osler)
Este citatul, postat de Laura, care mi-a amintit o pildă cu doi călugari, un text care zăcea între “ciornele” de pe blog.
Doi călugări, unul mai tânăr şi unul mai in vârstă, plecaseră spre o altă mănăstire şi înainte să plece au depus şi un jurământ al tăcerii pentru cât va dura drumul. In călătoria lor au ajuns şi pe malul unui râu învolburat. In apele furioase o femeie se lupta să se menţină la suprafaţă. Călugărul cel vârstnic s-a aruncat in apă şi a purtat femeia in braţe până la mal. Abia când au ajuns la destinaţie călugărul cel tânăr a întrebat:
- Nu crezi că ai greşit atingând o femeie din moment ce la intrarea in ordin am depus juramântul să nu atingem o femeie?
- Frate, am purtat femeia pe braţe acum o zi. Tu încă o mai porţi?

12 comentarii:

  1. El inca o mai purta in minte!

    Am auzit povestea asta la un curs. Dar e greu, trebuie sa recunoastem!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pilda are într-adevăr legătură cu citatul. Dacă am putea lăsa ieri-ul atât de ușor în urmă... 😊
    O seară liniștită și săptămână frumoasă să ai, Diana dragă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar fi superb sa putem lasa usor in urma pe ieri, cu incarcatura cu tot! :) Eeee... (a se citi un oftat adanc) :)
      Multumesc, Dana draga! Iti doresc sa ai si tu seara minunata si saptamana la fel! <3

      Ștergere
  3. excelenta paralela! ☺ Bun exemplul. Ca întotdeauna Diana draga, te exprimi concret si pui punctele exact pe i-uri ;-)
    Pupici si imbratisari, de la trio pentru trio <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Carmen draga! Am unit doar punctele de pe i-uri - au fost puse de altii. :)
      Te imbratisez cu drag!
      Pupici si imbratisari, cu drag, de la trio pentru trio! <3

      Ștergere
  4. Oof cum se mai potrivesc postările tale cu întâmplările zilei...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Oftez, la randul meu - prea se potrivesc unele; poate pentru ca, intr-n fel, unele, sunt "reguli". :)

      Ștergere
  5. SUPERB. Trebuie sa citesc asta cuiva :))))).

    Asa e. Sa stii. Asa e. Neaparat trebuie sa ii citesc. Si sa imi citesc si mie cand uit si cad in capcana :P

    Pupici cu mult drag <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti mortaaaala! :))
      Da, da, sa-i citesti! :) Si acum, ca zici: si eu ar trebui sa o citesc unora. :) Mie mi-o recitesc in gand... cand imi amintesc: nu suficient, cred. :)
      Te imbratisez cu drag! Pupici! <3

      Ștergere
  6. Da,trecutul trebuie izolat etans,daca prin el retraim suferinte,umilinte,pierderi
    ale celor dragi...As dori sa-mi amintesc doar zambetele si bucuriile,clipele de fericire,din jurul meu,aniversari,sarbatoriri cu toti cei dragi,bunatatea...
    Are dreptate Sir William Osler,"viitorul este azi"!
    Iti doresc,draga Diana,"sa abandonezi incarcatura Zilei de maine"!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Natalia draga! <3
      Ma straduiesc. :) Cu muuulti ani in urma "caram" cu mine toate fleacurile! O critica, vreun cuvant urat... Acum m-am desteptat, dar mai am de lucru - oricum, sunt sigura ca durerea sufleteasca provocata de moartea celor dragi n-as putea s-o "abandonez" vreodata, dar... invat sa traiesc cu ea.
      Nu mai stiu cine a zis, dar imi place cum suna: "Daca vrem sa scapam de trecut trebuie sa il luam cu noi in viitor" - pare a fi opusul citatului lui Sir Osler, dar... nu cred ca este.
      Zile senine iti doresc, cu drag! <3

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.