2019-01-22

Cu mâinile murdare

Nu sunt obsedată de microbi, dar nu ştiu cum se face că sunt martoră la fel şi fel de scene. E drept, şi bântui mult prin oras; cândva bântuiam prin oraşele ţării, prin casele oamenilor şi am văzut multe, mult prea multe, atât necazuri cât şi murdărie la propriu. Un timp am fost convinsă că sărăcia şi murdăria nu trebuie să meargă mână in mână - apoi mi-am schimbat părerea, pentru că am întâlnit oameni şi mai săraci (şi mai neputincioşi) decât cei care mi-au format convingerea iniţială. In aceste rânduri, însă, n-o să mă refer la oamenii săraci, ci la aceia care nu au scuze pentru murdărie - mai ales, nu au scuza că nu îşi spală mâinile după ce merg la budă, la aceia care-şi bagă degetele in nas sau se scârmă in ureche (unii barbati au unghia lungă la degetele mici ale mâinilor, pentru a se scărpina in urechi!) şi apoi iau o prăjitură şi-o bagă-n gură.
Câteva dintre cele văzute de-a lungul timpului:
O vânzătoare de la raionul branză îşi curăţa dinţii cu aţa pe care o folosea să taie brânza! Când vindea branză punea manuşi din nailon! (cu ani in urma am mai văzut o astfel de scenă, in aceeaşi piaţă, dar la altă tarabă de brânza).
Un vânzător de cartofi şi-a suflat mucii între degete şi s-a şters pe sorţ. Cartofii se curăţă de coajă, drept e, dar totuşi!
O dentistă care folosea mănuşi chirurgicale cotrobăia prin dulapuri, scria reţete, deschidea uşi şi apoi, cu aceleaşi mânuşi, voia să bage mâna in gura pacientului - pacientul (eu) s-a ridicat de pe scaun, a plătit şi dus a fost! Femeia se proteja pe sine şi-o durea in bască de pacienţi. In alt cabinet stomatologic una dintre titularele cabinetului fuma lângă pacientul (nefumător!) întins pe scaun cu gura căscată (nu eram eu pacient, ci o amică - fata s-a ridicat şi a plecat, cu prima ocazie cand a avut voie să închidă gura - ea a refuzat să plătească). Alt cabinet stomatologic, un tehnician dentar: vine tipul cu maşina, parchează sub fereastra cabinetului, intră, se repede la pacientul întins acolo şi începe să-i probeze proteza confecţionată! Nu tu spălat pe mâini, nu nimic!
Sunt oameni care imediat ce vin de afară încep să-şi pregătească ceva de mâncare, dar nu se spală pe mâini deşi au atins barele din autobuze, clanţele uşilor magazinelor, banii - şi apoi se miră că le ies bube la ochi sau la gură!
Vorbeşte lumea că aşa se fac anticorpii. E un adevăr… parţial, dar prefer să-mi spăl mâinile înainte de a mă aşeza la masă să mănânc.

14 comentarii:

  1. Sunt exagerata la spalatul mainilor. Tupeu am si ripostez cu sonor daca ceva nu-mi convine,altfel....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu prea am tupeu sa o spun direct, oricui, dar bat saua sa priceapa iapa. :)

      Ștergere
  2. Bună Diana!
    Interesant aricolul tău și totodată adevărat,prefer să cumpăr aproape totul ambalat și de la magazin!
    O săptămână ușoară și plină de bucurii să ai,draga mea!
    Pupicei și mulțumiri de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Elena draga!
      Si eu prefer sa cumpar ambalat, de la magazin, in cele mai multe cazuri, si-mi pare rau, pentru ca mi-ar placea sa sustin micii producatori, dar daca ei nu sunt curati si, uneori, ne pacalesc cu marfa... :(
      Iti multumesc, si iti doresc sa ai si tu o saptamana minunata!
      Imbratisari si pupici, cu drag!

      Ștergere
  3. haha, am vazut si eu faze asemanatoare ba chiar si mai rau. Dar si eu protestez, imediat. Nu ma prea jenez, in fond, daca eu nu am grija de mine, cine sa aiba?!
    Cea mai crasa greseala de igiena am trait-o aici in Germania, in spital, dupa operatia de vezica biliara. A doua zi dupa operatie, a venit medicul de serviciu in vizita, insotit de alaiul de stagiari si surori medicale. Eram trei in salon, la "interne" uneia i se taiase o bucata de ficat, alta fusese operata la picior. Incepe vizita, medicul isi stropeste mainile cu solutia pusa la dispozitie in toate saloanele si pe toate coridoarele din spitale, apoi isi trage manusile de cauciuc si priveste prima pacienta, cea operata la picior. Ii ridica piciorul, pipaie locul, na, cum se face la control. Disvuta, sora noteaza, bla bla si trece la urmatorul pat. Adica la mine. Eu operata laparoscopic, avand 4 pansamente in zona abdomenului inca umflat... Mi se adreseaza, ma intreaba cum ma simt si zice sa imi dezvelesc abdomenul. M am uitat la el atat de urat, dar individul nu a inteles, asa ca se pregatea apropiindu-si mainile tot mai mult de corpul meu. Si atunci, jenata un pic de nerusinarea lui, l-am intrebat "nu schimbati mai intai manusile?!" Tipul s a rosit, a executat rapid operatiunea si apoi m a consultat... ca m a consultat superficial si fara chef, sunt sigura! dar... daca nu ziceam nimic, cred ca daca aveam sansa sa nu iau germeni si microbi, ma imbolnaveam de sila.
    In domeniul alimentatiei... of of, cati inconstienti exista! ca.. vreu sa zic, nu doresc sa cred ca cineva este atat de criminal sa o faca voit!
    Suntem expusi mereu pericolelor si intr-adevar se zice ca "ce nu ne doboara/omoara, ne intareste (sistemul imunitar). Doamne ajuta-ne!
    te pup Diana. o zi placuta 💕😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O-la-laaa! :( La asa ceva si eu as fi reactionat! Daca si medicii fac astfel de erori ce sa ne mai asteptam de la altii?! Acum doi ani, o vecina-prietena a fost internata, cu piciorul rupt (in salon numai oameni cu "rupturi de oase") Infirmierele schimbau pampersii tuturor folosind aceleasi manusi si pampersii murdari erau aruncati pe culoarul dintre paturi, nu pusi direct intr-o punga! Am vrut sa comentez, dar vecina m-a rugat sa tac, pentru ca or sa se poarte urat cu ea... :(((
      Alimentele! Unele au doar forma de alimente. Cred ca decorurile din filme sunt mai "sanatoase" decat unele produse gasite "la raft" - pentru ca decorurile nu se pot manca! :))
      Cu ani in urma, "producatorii" de branza cica puneau aracet! Oricum, am mancat multa branza la viata mea si stiu ca branza nu trebuie sa scartaie intre dinti. :) Ceea ce numim "branza telemea" scartaie intre dinti!
      Generatia noastra vine dintr-o vreme in care mancarea mai era mancare si "E-urile" erau rare sau deloc. Acum, "cei noi" (mai ales) se adapteaza sau se imbolnavesc. :(
      Pupici cu drag! Multumesc! Seara frumoasa si salutari tuturor! <3

      Ștergere
  4. Hello dear Diana! I always wash the products from the market or the SM!
    I prefer to buy packaged at the stores! We must always clean our hands!
    Thank you for sharing! Have a lovely day! Hugs!
    Dimi...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hello dear Dimi!
      Me too! We need to wash our hands, yes, but there are so many people who do not...
      Thank you! I wish you a lovely evening! Hugs!

      Ștergere
  5. Azi dimineata ma grabeam teribil ptr ca aveam o programare, asa ca intr-o mana aveam sandwich-ul si într-o mana telefonul ... si citeam pe blog ... postarea ta! Asa mi-a venit sa-l arunc, dar mi-am dat totusi seama ca eu l-am facut si ma spalasem pe maini înainte! :)))
    Nici chiar in piata nu se mai taie branza "cu ata" si de restul ce sa mai spun ... cred totusi ca e chestier de educatie. Aaa ... am si vazut "mana barbateasca" cu unghia lunga la degetul mic ... sa faci o crima nu altceva! :))))
    Seara faina! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))
      In mod cert este o chestiune de educatie.
      Si eu am tot vazut (in ultimul timp nu! hm!) :) unghia lunga la tipi necunoscuti si nu intelegeam care-i treaba, pana am avut ocazia sa cunosc unul (conjunctural) si l-am intrebat pe sleau. Cand am auzit raspunsul cred ca mi s-au adunat ochii la radacina nasului pentru ca el s-a aratat cam ofuscat; cica: "Ce te miri asa?" zice, "N-ai mai vazut? Vrei sa folosesc scobitoare?" N-am mai zis nimic!
      Multumesc! Seara faina si tu sa ai! Pupici! <3

      Ștergere
  6. Acu treizeci de ani era si mai rau:)
    Cineva care lucreaza la hotel patru stele in UK mi-a spus ca nu mai mananca acolo, isi aduce de acasa dupa ce a vazut cum erau "preparate" bucatele:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vaaai! Sunt sigura ca i-a pierit pofta! :( Degeaba are un hotel / restaurant si cinci stele daca unii angajati au... minus 5 stele.
      Am avut ocazia sa vad unele faze prin bucatariile unor restaurante care, cica, sunt "de lux"!! Deh! Oamenii sunt... oameni, peste tot.
      Nu prea-mi vine sa mananc la restaurant! :)
      Da, cred ca era mai rau atunci.

      Ștergere
  7. Am vazut si eu ospatarese nespalandu-se pe maini la baie! Am iesit din restaurant cu viteza luminii!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Câh!! Eu (candva) am vazut o asistenta medicala facand asta! :(((

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.