2018-06-10

Seasons In The Sun - Terry Jacks. Provocarea muzicală


Carmen ne invită, in fiecare vineri J, la Provocarea muzicală. Amănunte pe blogul Între vis şi realitate. A întrebat Carmen dacă am avut vreodată senzaţia de “piele de găină” ascultând o melodie. Una dintre cele care “îmi zburlesc părul pe mâini” este Seasons In The Sun, interpretată de Terry Jacks. (vizualizare pe YT)
Din păcate, nu am găsit un videoclip despre care să afirm că e cel mai potrivit, cel care-mi place cel mai mult - există un video mai altfel dar, la un moment dat, in montaj apar foto care nu-mi plac (impresionează negativ), aşa că am ales “varianta simplă”.
In varianta lui Terry Jacks cântecul a avut parte şi de critici şi de ironii, de-a lungul timpului.

Season in the Sun este varianta engleză a melodiei lansată (la începutul anului 1961) de belgianul Jaques Brel (compozitor şi cântăreţ, între altele); a devenit hit mondial in 1974, interpretată de canadianul Terry Jacks, pe versurile adaptate de americanul Rod McKuen (cantaret-poet)
(adresele URL de mai jos se deschid pe alt site)
Jaques Brel - Le Moribond
In 1963 au cantat melodia cei de la The Kingston Trio
The Fortunes au interpretat-o in 1968
Pearls Before Swine au interpretat-o prima data in 1970 (sau 1971)
Rod McKuen a interpetat-o pe la inceputul anilor 1960
**
Season in the Sun a fost cântat de mulţi alţi artişti, de la Beach Boys la Nirvana, dar nu cu acelaşi succes…
Să ne revedem cu bine la Friendship Friday!

12 comentarii:

  1. O Domane, este una din melodiile pe care le iubesc <3 Tin minte, cand a fost lansata de Terry Jacks, am fost impresionata pana la lacrimi; am interpretat melodia ca pe un testament al unui adolescent...Textul este plin de sensibilitate. Multumesc pentru dedicatia pe care ai facut-o editiei d saptamâna aceasta a intâlnirii noatre pe tema muzicala.
    Pupici si îmbratisari de la trio pentru trio <3
    PS: in timp ce scriu acest comentariu, din parrtea dreapta ma priveste Zoe ☺ Seamana foarte bine cu catelul familiei de la care am inchiriat casa de vacanta. Uite ca trebuie sa intreb cum il cheama. Familia la care stam iubeste mult animalele. Ei au o pisica, un caine lup, un caine... pudel cred si înca doua broaste testoase.
    Familia locuieste la etajul unu al casei si noi la parter. Partea de curte din fata casei o folosesc ei, partea din spate o folosim noi. Broscutele locuiesc la noi in curte ☺ Leo le studiaza de cate ori le intalneste si tot nu a inteles ce sunt ciudateniile rotunde cu picioare ☺☺☺
    Toate animalele au nume, ne-au fost prezentate insa abia am reusit sa ne concentram sa nu úitam cum se cheama bipezii casei ☺☺☺ Dar nu vom pleca de aici pana cand nu voi sti fiecare nume! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-mi amintesc momentul cand am ascultat prima data melodia dar apoi, de cate ori o auzeam... nici de dans nu mai aveam chef. :) Nu ma intristeaza :) E, pentru mine, o melodie tulburatoare.
      *
      Sar de la melodie direct la... casa cu animalute! :) Aceste randuri sunt ca o completare la cele doua postari despre vacanta, pe blogul tau. Cred ca si Leo se va simti bine acolo, intre "semeni" de-ai lui. :)
      Pare tare fain cum e "impartita" casa, sa aveti si voi curtea voastra. Broscutele testoase imi amintesc de uriasa broasca testoasa care se plimba prin curtea vecinilor bunicilor materni, cand eram copil. Trebuie sa aveti grija, probabil, sa nu va impiedicati de ele - sau au un "areal" al lor? Mi-l pot imagina usor pe Leo cum le studiaza, dandu-le ocol, adulmecandu-le, apropiindu-se si apoi facand un pas in spate sau in lateral! <3
      Abia astept vesti despre cum decurge vacanta si - de ce nu? :) - fotografii cu vietatile gazdelor. :)
      Ooo! Repede le vei invata numele! :)
      Distractie frumoasa, Carmen draga! Imbratisari si pupici, cu drag, de la trio pentru trio! <3

      Ștergere
  2. Mie mi-a placut foarte mult varianta celor de la Westlife.
    E o piesa faina.. insa si controversata. Se pare ca belgianul a primit bile negre - fiind criticat ca a modificat ceva la versuri facand piesa prea sentimentala.. sau ceva de genul asta. Undeva citisem ca ar face referire la o posibila sinucidere (dar nu imi mai amintesc unde si cu ce ocazie, probabil ca atunci cand am descoperit versiunea celor de la Westlife.. si cineva a comentat ca ei canta balada de parca ar fi vorba despre altceva si ca se ignora subiectul.. lol).

    :D
    Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E faina varianta lor dar - din punctul meu de vedere - nu transmit atat de puternic emotia.
      Belgianul e cel care a lansat-o - despre canadia stiu ca a avut parte de unele critici (dar si de ironii). Am auzit si eu varianta cu referire la sinucidere (e unul dintre motivele pentru care nu am ales un video cu fotografii care ilustreaza bine cuvintele - aparea o "nota de sinucigas" - si, clar, nu e cazul versurilor. Mai aproape de adevar poate fi o boala incurabila... Sinucidere sigur nu e! Din cate inteleg eu, desigur. :)
      In varianta clipului sugerat de tine mi se pare ca tinerii canta despre una si in ochii lor, pe chipul lor se citeste alta: parca... stau sa râdă. :) Oricum, din toate variantele ascultate (exceptie canadianul) :), cea interpretata de Westlife imi place cel mai mult.
      Seara frumoasa iti doresc! Pupici! <3

      Ștergere
  3. Mă impresionează până la lacrimi de câte ori o ascult. Şi o ascult des :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E un cantec tulburator pe care, totusi, nu il percep a fi trist, dar mi se intampla sa il ascult si sa mi se umezeasca ochii bine-bine. :)

      Ștergere
  4. Acest cântec mi-a făcut mereu "pielea de găînă"!, câteodată mă face să plâng în funcție de stare de spirit. Pentru mine, este mai mult decât o poveste despre moarte provocată de o boală oribilă ... despre trecerea timpului, procesul inevitabil de îmbătrânire, schimbările - fizice, emoționale, psihologice - pe măsură ce îmbătrânim, lăsăm și suntem lăsăți în urmă de oameni dragi din viață noastră. Din punct de vedere muzical, cheia armonică se schimbă la sfârșitul cântecului, creând un sentiment de înălțare, o ascensiune spre cer, spre ceva la care ajungem și unde durerea va fi atenuată. Este una din acele minunate melodii care vor fi în topul meu, probabil pentru totdeauna, pentru că vorbește despre ceva, despre noi toți! E bine să ascultați din când în când această melodie, întucât ea ne reamintește că în timp ce noi trăim și ne simțim bine, există persoane care, poate fără că noi să știm, au suferit și pleacă ... dar noi ar trebui să prețuim timpul pe care îl mai avem ... să ne bucurăm de lucrurile mici și să ne trăim intens viață!
    Să ai o săptămâna minunată, Diana dragă! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie. Mi se umezesc ochii bine, uneori cand il ascult si simt cuvintele pana in adancul sufletului.
      Cam asa inteleg eu: un mesaj de ramas bun la finalul ne-autoimpus al drumului vietii si, totodata, un impuls dat celorlalti pentru a se bucura de ceea ce au, de viata, de oamenii dragi de langa ei. Si un mesaj de speranta: "gandeste-te la mine si voi fi acolo".
      De cate ori moare cineva drag ma gandesc cat de mult i-a placut viata, cate ar mai fi avut de facut... Cand cei dragi sunt varstnici si foarte varstnici... tot nu mi-e usor, pentru ca ii cunosteam bine si stiam cat de mult pretuiau viata. Ma opresc, 'ca imediat dau apa la soricei. :)
      Multumesc, Ella draga! Te imbratisez cu drag! Pupici! <3 Iti doresc sa ai o saptamana minunata!

      Ștergere
  5. Abia aștept să o ascult, mai spre seară! O săptămână liniștită să ai, Diana dragă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Dana draga! O saptamana linistita iti doresc sa ai si tu. <3
      Sper sa iti placa melodia. :)

      Ștergere
  6. O melodie tare faină. Și care ne amintește de ani de demult și de muzica acelor ani frumoși.
    Mulțumiri, dragă Diana, pentru momentul de bucurie muzicală.
    Numai bine și zile vesele! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anii tineretii! :)
      Poate ca au dreptate aceia care afirma ca in anii '60-'90 s-au compus cele mai bune cantece. :)
      Cu multa placere, Alex draga!
      Multumesc, la fel! :)

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.