2018-06-10

Cu trenuleţul prin Braşov

In seara de 12 ianuarie 2018 am fost la vernisajul unei expoziţii foto in care au fost ilustrate scene din oraşul Cernobîl, la 30 de ani de la dezastru… Când s-a terminat, am rămas in faţa clădirii de pe strada Prundului, să fumez o ţigară. Şi cum fumam eu aşa, in frig - şi tocmai începuse un fel de ploaie - pe şosea văd că trece un trenuleţ alb-albastru (nu galben, ca cel din vechime) împodobit cu luminiţe multicolore. Fac ochii mari: ce-o mai fi şi asta?! Zâmbesc, şi-mi văd de ţigară, iar primul lucru pe care-l fac când ajung acasă este să caut pe net despre ce e vorba cu trenuleţul, pentru că-mi intrase-n cap să mă dau şi eu cu el.
Am găsit, pe scurt, câteva rânduri scrise pe ici-colo in decembrie - trenuleţul circula
din 15 decembrie 2017! Avea licenţă de transport până in martie, anul acesta, cu posibilitate de  prelungire dacă se va dovedi că are succes. Când l-am văzut eu prima dată erau doar două persoane in primul vagon (are două vagoane) - e de înţeles, aş zice, pentru că era tare frig, era deja seară, pe la ora 20 şi copertinele din plastic care ţin loc de ferestre nu prea cred că ţin de cald - copertinele se ridică, aşa ca jaluzelele orizontale.
L-am mai văzut prin oraş, dar când aveam mai mult timp nu nimeream in Livada Poştei la timp.
Trenuleţul turistic circulă (zilnic, între orele 10:00 - 22:00) cu viteză mică, prin Centrul Vechi al oraşului şi e timp să priveşti cu atenţie clădirile vechi (aproape toate cu statut de monument istoric - unele renovate, dar cele mai multe aproape in ruină deşi locuite. Poţi urca in trenuleţ din Livada Poştei, din Piaţa Sfatului sau din Piaţa Unirii (Şcheii Braşovului) - o cursă completă e, pentru fiecare, in funcţie de locul in care urcă, şi biletul costă 10 lei. Circuitul exact: Casa Baiulescu (Livada Poştei) - str. Mureşenilor - Piaţa Sfatului - str. George Bariţiu - Şirul Gheorghe Dima - str. Constantin Brâncoveanu - Piaţa Unirii - str. Prundului - Şirul Beethoven - str. G. Baritiu - Piaţa Sfatului - str. Mureşenilor - Casa Baiulescu.
Joi, in 7 iunie, am reuşit, in sfârşit, să urc in trenuleţ (înţeleg că are succes dacă a fost prelungită licenţa) - mi-am “cărat” special o prietenă pentru asta! Am ajuns in Livada Poştei când trenuleţul tocmai pleca, aşa că… am ajuns aproape in faţa locomotivei şi i-am făcut conducătorului semnul autostopiştilor. A râs, a oprit şi am urcat in primul vagon, unde mai era liberă doar o banchetă pe care încap vreo patru persoane (mai multe, dacă-s copii sau adulţi subţirei). Era acolo un grup gălăgios de vârstnici argentinieni. Era un vacarm de nedescris, dar a fost amuzant! Oamenii se distrau, făceau cu mâna trecătorilor şi aceştia le răspundeau zâmbind. Grupul a coborât in Piaţa Sfatului şi au urcat alţi călători - e şi motivul pentru care vagonul nu e complet in foto (nu am vrut să îi imortalizez pentru că trebuia să le “blurez” chipurile). S-a terminat repede cursa dar mi-a plăcut! Cu prima ocazie voi repeta plimbarea. Conducătorul a fost extra amabil! Între altele ne-a spus că putem urca in locomotivă, dacă vrem să facem poze. Prietena mea a urcat, eu nu, pentru că nu-mi place să apar in fotografii - fie ele chiar şi cu trenuleţul la care m-am gândit atâtea luni până să reuşesc să mă plimb.

1. Wait for me ... wait for me ... I coming too!!! :)))
    Cum naiba să nu-ți placă să te plimbi cu trenulețul asta minune? Și dacă vrei să știi mă sui și în locomotivă!
    Duminică plăcută, Diana draga! Pupici!

1. Haide, haide! :)
      In locomotiva m-as sui si eu, pe post de conducator sau... bagator de seama. :)
      Pentru vreo jumatate de ora m-am simtit ca pe litoral, in trenulet, ca un turist in propriul oras.
      Multumesc, Ella draga! Duminica frumoasa in continuare! Pupici! <3

2. Bună Diana!
    Arată super trenulețul și cred că este o plăcere să te plimbi cu el,
    tu ca om mare,dar copii?!
    Duminică plăcută și o săptămână ușoară îți doresc!
    Pupici,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

1. Buna, Elena draga!
      E curat, merge lin... E chiar placut! Si interesant, pentru ca nu ma ciocnesc de oameni pe strada daca ma uit dupa cladiri (nu ies, insa, pozele bune, pentru ca e in miscare trenuletul).
      Cand vii in Brasov... :)
      Multumesc. Duminica frumoasa in continuare - si o saptamana buna-buna!
      Te imbratisez cu drag! Pupici! <3

3. Ce faaaain! E unu la fel in Sinaia;) bravo, sa-l țină succesul cat mai mult!

1. Chiar fain! Mi-a amintit de zilele cand stateam pe litoral! :)
      Si eu sper sa reziste! Astfel de trenulete sunt potrivite in orasele asa-numite turistice. :)

4. Mercic, nu am stiut:) Eu ma plimb cu caruciorul:)

1. Cu placere. :)
      Ups! Nu am observat dar... nu! Cred ca nu exista posibilitatea de a calatori cu caruciorul. :(

5. o sa ma plimb si eu cu el cand voi veni prin Brasov, iubesc orasul acesta!

1. :) Si eu il iubesc, chiar daca mi se pare... mic; daca stai mai mult la un moment dat nu prea mai sunt multe de facut fara sa "te repeti". :)

6. Ce faaain! 😊 Am spus eu de multe ori că aveți un oraș de poveste, iar acum ai mai adăugat o filă care să o întregească. O seară frumoasă și o săptămână minunată să ai, Diana dragă! 😘🌺

1. Un orasel de munte minunat, chiar daca-i mic; o poveste care ar putea fi scrisa si mai frumos - mai ales daca s-ar da liber la constuirea unui aeroport (chiar si numai pentru zboruri interne) :)
      Trenuletul mi s-a parut - cand l-am vazut prima data, luminat colorat - chiar de basm! :)
      Multumesc, Dana draga! La fel! Duminica frumoasa in continuare si o saptamama buna! <3

7. Woooow ce frumos este!!! <3 Ahhh sper sa aiba succes si pe viitor. Mi l-am pus pe lista ca... tareas vrea sa ajung la anul sa ma plimb cu el cu Micul N!!! <3 si restul gastii evident.
    Pupici :)

1. E frumos, si e curat, si sa merg cu el a fost o senzatie placuta - era ca si cum as fi mers pe jos :)) - pe cele mai multe portiuni de drum viteza e foarte mica si cum merge pe banda unu esti la nivelul trecatorilor - ii poti lua de brat pe cei mai inalti. :)
      Din vagonul al doilea se vad mai bine "imprejurimile" - vezi ce urmeaza inainte de a trece pe langa. :)
      Imi doresc sa reziste cat mai mult timp! :)
      Pupici! <3

8. Frumos trenuleț şi minunată idee ! Mă bucur pentru voi că aveți şi momente aşa de frumoase !
    O seară plăcută ! Pupic !

1. Ideea intreprinzatorului am salutat-o si eu. :) Inca de cand eram copil imi doream in Bv un trenulet "ca la mare". :) Acum avem! :)
      Multumesc, draga prietena-japoneza. Zile de pace iti doresc. Pupici! <3

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.