2019-02-19

Ziua ciocolatei cu mentă

Am fost plăcut surprinsă să aflu că există o zi (19 februarie) dedicată exclusiv ciocolatei cu mentă - e sărbătorită ciocolata cu mentă mai mult in Statele Unite ale Americii (cred, deşi in “calendarul” pe care îl consult din când in când, e dată ca zi internaţională). Pentru că îmi place foarte mult ciocolata cu mentă şi aproape că nu am limită când am astfel de ciocolată, o amintesc aici.
Îmi place ciocolata in general, dar am unele preferinţe: ciocolata cu mentă şi cea mentolată ar fi pe primul loc, urmate de ciocolata cu portocale (sau coajă de portocală), pentru celelalte feluri de ciocolată nu mai contează ordinea.
Ciocolata are o istorie veche, cercetătorii plasând-o in vremea mayaşilor şi aztecilor, in vremea când era simplă, fără zahăr şi alte ingrediente şi folosită in scop medicinal. In Europa era consumată la început ca băutură caldă, in care se amestecau diferite mirodenii (mentă, scorţişoară) pentru a-i da un gust mai plăcut; mai apoi a fost adăugat şi zahar şi ciocolata cu mentă a ajuns să fie preferată. Pe la mijlocul anilor 1800 s-a început producţia de ciocolată la scară mare, dar ciocolata mentolată era vândută in magazine numai pentru clienţi locali, reclama pentru acest tip de ciocolată ajungând in ziare şi reviste abia pe la începutul secolului următor. Pe atunci, ciocolata mentolată era mai rară, dar azi o găsim combinată cu şi in multe produse, de la îngheţată la brânzeturi, biscuiţi, bomboane, lichioruri şi sosuri.
Ciocolata poate fi potrivită cu aproape orice ingrediente, dar combinaţia ciocolată-mentă este una clasică, foarte populară nu doar in Statele Unite ale Americii. Gustul diferă in funcţie de celellate ingrediente folosite, de procesul de fabricaţie, dar menta dă fiecărei ciocolate un gust distinctiv, fie că e amestecată in ciocolată cu lapte, in ciocolată dulce, in ciocolată albă sau neagră, obţinându-se astfel un gust unic pentru fiecare combinaţie in parte (ciocolata albă cu mentă are un cu totul alt gust decât ciocolata neagră cu mentă, de exemplu).
Ciocolata mentolată şi ciocolata cu mentă sunt delicioase! O astfel de ciocolată e dulce şi răcoritoare. Prefer combinaţia ciocolată neagră-mentă; e o combinaţie specială, menta îmbogăţind gustul ciocolatei cum nu prea reuşesc alte ingrediente. Gustul e ceva de genul cald-rece/răcoritor; menta diminuează puterea dulcelui din orice ciocolată, echilibrând aromele.
Există o diferenţa între ciocolata de mentă (ciocolata mentolată) şi ciocolata cu mentă; in prima, extractul de mentă sau crema de mentă se adaugă in ciocolata brută, in a doua, extractul sau crema de mentă sunt adăugate in produsul finit, ca umplutură.
Diverse
- Ciocolata de mentă (Mentha x piperita f. Citrata “Chocolate”) este numită o plantă cu frunze comestibile, frunze care au gust si parfum asemănător cu ale ciocolatei mentolate şi care sunt folosite in unele băuturi, in deserturi, garnituri sau alte preparate, conferind un plus de savoare.
- Combinaţia ciocolată-mentă este utilizată şi unele produse cosmetice, pentru obţinerea unui ten hidratat, curat, catifelat. Săpunul cu unt de cacao şi mentă e util într-o baie reconfortantă pentru picioarele obosite.

14 comentarii:

  1. Si mie imi place ciocolata cu menta...

    RăspundețiȘtergere
  2. Ciocolata neagra cu menta este o preferata. Si cea cu chili!
    Si tocmai am realizat ca de foarte multa vreme nu am mai baut o ciocolata calda! Poate ca ar trebui, asa, pentru idei noi! :D
    Multumesc de reamintire, Diana draga! O seara in ce aroma vrei tu!
    Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooo! Super! Ce interesant! In imediata mea apropiere nu stiu nicio persoana care sa prefere ciocolata cu menta, si aici am descoperit doua. <3
      Scriind textul mi-am data seama ca nici eu n-am mai baut de foaarte mult timp ciocolata calda, dar nu mi-e pofta - de ciocolata cu menta, insa, da - motivul pentru care am si cumparat (curand dupa ce am scris textul). :)
      Cu multa placere.
      Multumesc, Suzana draga! ((am ales aroma de ciocolata cu menta) :) Seara frumoasa iti doresc sa ai si tu! Pupici! <3

      Ștergere
  3. Sunt ahtiată după ciocolata neagră cu mentă! Mi se pare o combinație desăvârșită, un deliciu pe care îl prefer și la sortimentele de înghețată, care în anotimpul torid prin amestecul celor două gusturi și la o temperatură scăzută, reușesc să-mi creeze o stare de relaxare și bună dispoziție pentru tot restul zilei 😄
    O seară pe note aromate!

    RăspundețiȘtergere
  4. Deci suntem cel putin doua ahtiate dupa ciocolata neagra cu menta! :)
    Exact! Acelasi efect il are si asupra mea genul de inghetata mentionat (doar ca in Bv gasesc destul de greu, numai in anumite locuri).
    Iti multumesc pentru vizita, Gina. E o surpriza foarte placuta. :)
    Multumesc, la fel!
    P.S.
    Pentru ca din 2 aprilie conturile G+ vor disparea copiez randurile tale mai jos, pentru ca doresc sa le pastrez..
    *
    Gina R
    Sunt ahtiată după ciocolata neagră cu mentă! Mi se pare o combinație desăvârșită, un deliciu pe care îl prefer și la sortimentele de înghețată, care în anotimpul torid prin amestecul celor două gusturi și la o temperatură scăzută, reușesc să-mi creeze o stare de relaxare și bună dispoziție pentru tot restul zilei 😄
    O seară pe note aromate!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ciocolata cu menta e tare faina, se bate cu cea cu lapte si alune prajite, in functie de anotimp :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur sa stiu ca si tie iti place. :)
      In cazul meu stie ca e favorita - are totul de-a gata! :))

      Ștergere
  6. Ciocolata cu mentă are un gust deosebit. Îmi place să o savurez din când în când. Dar cel mai mult îmi place ciocolata neagră, cât mai amăruie cu putință. Are o aromă inegalabilă. Nu știam că există o asemenea zi, dedicată ciocolatei cu mentă. Am aflat acum.
    O zi... aromată, dragă Diana! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu abia incep sa ma obisnuiesc cu cea amaruie (cand e cu menta nu-i problema!) :)
      Eu m-am bucurat sa aflu ca exista! Aveam sentimentul (un fel de a spune) ca numai mie imi place ciocolata cu menta - in imediata mea apropiere nu stiu pe nimeni care sa o savureze. :)
      Multumesc, la fel, Alex draga! :)

      Ștergere
  7. habar nu aveam dar imi place la nebunie :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E tare bunaaa! :)

      coco, nu pot ajunge pe blogul tau - sunt redirectionata spre https/www.jurnaluluneieve si apoi apare un mesaj de genul "siteul nu garanteaza securitatea" si nu stiu ce sa fac sa merg mai departe, sa ajung la tine. :(

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.