2020-04-06

Care ar fi parfumul sufletului tău dacă ar fi parfumat

Ceva la care nu m-am gândit vreodată: Dacă sufletul ți-ar mirosi ce aromă ar avea, și de ce?
Am acceptat invitația de la karmapolice și m-am tot gândit ce parfum ar putea avea sufletul. Nereușind să-i “atribui” un miros înseamnă că nu-mi cunosc sufletul prea bine?
Degeaba mă gândesc cam cum ar fi parfumat sufletul meu… Aleg să îmi imaginez că mirosul lui este o combinație între parfumurile care îmi plac în mod deosebit, în ideea că parfumurile care ne plac foarte mult e probabil să spună ceva despre sufletul nostru, chiar dacă simțul olfactiv pare a fi fără legătură cu sufletul - în fapt, suntem un “tot”.
Parfumul meu de suflet este Magie Noire, de Lancôme (1978), dar nu se mai fabrică în formula originală așa că l-am “înlocuit” cu Opium, de YSL, care - nici acesta! - nu mai e la fel cu cel din anii 1990 (și n-am idee dacă în anii 1990 parfumul era după formula din 1977, anul lansării; cel din 2009 nu mai miroase nici ca cel pe care l-am avut în anii 1990!).
Ca ingrediente, Magie Noire și Opium au în comun iasomia, rădăcina de stânjenel (iris), ambra, moscul, tămâia, smirna și lemnul de santal. În concluzie, să zicem că parfumul sufletului meu ar fi combinația acestora. Am căutat “simbolistica” acestor ingrediente și scriu mai jos ce-a ieșit.
În meditație, lemnul de santal ajută oamenii să depășească granița creierului pentru a intra într-un spațiu al inimii și spiritului, facilitând omului legătura cu divinul, nu ȋntr-un sens exterior corpului, ci prin conștientizarea divinității vieții în sine. Smirna e folosită din antichitate în unele ritualuri religioase prin fumigații, ritualurile religioase fiind un simbol vizibil al realității divinității dar și un canal pentru harul divinității. Iasomia se numără între plantele care încurajează intimitatea. Irisul semnifică protecţia divină, credinţa, înţelepciunea şi valoarea. Ca și smirna, tămâia a fost utilizată în ritualurile religioase din cele mai vechi timpuri, oamenii crezând că are darul de a purifica aerul; prin arderea ei se mai urmărea asocierea umanului cu divinitatea, a finitului cu infinitul. Fiind ceea ce sunt, ambra și moscul nu au legende și nu sunt încărcate de simbolism (sau n-am găsit eu).
Nu mă așteptam la acest simbolism pentru ingredientele comune ale celor două parfumuri care îmi plac cel mai mult dintre toate parfumurile pe care le-am avut de-a lungul timpului.
Nu am ales ca “parfum al sufletului” combinația mirosurilor acestor ingrediente, ci așa a “ieșit” - doar am căutat o cale de a răspunde la întrebare imaginându-mi ce parfum ar putea avea sufletul urmărind această idee a parfumurilor preferate. Răspunsul la de ce? este… așa a reieșit din simbolistica ingredientelor parfumurilor care-mi bucură și sufletul. J

Invit să preia leapșa pe cei care vor să ȋși imagineze care este aroma sufletului lor - și de ce - dacă sufletul ar avea miros.

sursa foto: pixabay; autor: geralt

12 comentarii:

  1. Încercam să-mi imaginez cu ochii-nchişi parfumul, foarte bine descris! Şi-mi place combinaţia de arome. Nu m-am gândit nici eu la asta până acum.
    Săptămână frumoasă, Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa am facut si eu, dupa ce am "separat" ingredientele comune. :) As lesina de placere sa simt in realitate numai aceste ingrediente combinate! :))
      Multumesc, Potecuta! Saptamana frumoasa iti doresc sa ai si tu!

      Ștergere
  2. Ce fain miroase "sufletul tau"!!!
    Esti o femeie puternica … cele doua parfumuri despre care ai scris sunt si ele "esente tari" … trebuie sa stii sa le "porti" ca sa nu te poarte ele pe tine! :)
    Eu sunt mai "moale"! Cred ca oscilez intre Noa si Eden ambele de la Cacharel.
    Sa ai o saptamana parfumata … doar vin floriile la voi! (la noi au fost ieri)
    Muah! 😊 Pupicios! 😘😘😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Ella draga!
      As vrea sa cred ca sunt o femeie puternica.:) In ideea jocului: poate ca sunt mai puternica decat imi imaginez. Oh, nu vreau sa-mi fie testata puterea. :))
      Aiurea, "moale"! :) <3
      Multumesc. Saptamana minunata - si spor in toate! - iti doresc sa ai si tu! Am uitat de Florii! Nici catel nu mai am duminica, sa ma plimb cu el! :(( Il duc la casuta lui, la "parintii" lui (e in custodie comuna). :))
      Pupicios! <3

      Ștergere
  3. Ieri, in timp ce ascultam slujba, sotia mea si-a amintit ca avem pe undeva tamaie si un suport pentru tamaiere, Desigur, tamaia a fost intr-un loc, suportul la un sfert de ora distanta. Pana la urma a reusit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Altfel nu se poate! Prea ar fi totul usor! :)

      Pe undeva mai avem si noi cateva bucatele, dar nu e naturala. Naturala am avut prinanii 1980 si diferenta de parfum mi se par imensa. :) La vremea aceea am "ars-o" in capacul unui ceas de masa (poate mai tii minte ca existau unele sferice (imitau globul pamantesc, cu harta pe capac).
      Numai bine!

      Ștergere
  4. Memoria mea olfactiva nu-mi aduce vreo amintire despre aceste parfumuri, desi cred ca am simtit Opiumul la cineva. Dar componentele imi plac si mie foarte mult. Mi-am cumparat cateva esente printre care santal si smirna si pun cate o picatura pe lumanarele, inainte de a le aprinde.
    Iasomia este o planta pe care inca nu am avut-o, dar am daruit-o si ma bucura cand le vad inflorite la altii!
    Multumesc pentru parfumuri, Diana draga! Pupici si o seara placuta!<3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Opium e foarte puternic (era!) si in sensul ca ramanea in tesaturi. Am atins o esarfa de matase cu un strop de Opium si dupa ce am spalat esarfa - asa cum scrie la carte! - tot s-a simtit parfumul (mai diminuat, dar s-a simtit); pe haine "semisintetice" nu a tinut dupa spalare.
      Iasomia imi place foarte mult, dar nu am avut niciodata! Am avut, candva, un parfum cu iasomie si orhidee (intre altele) - era... demential! :)
      Si mie-mi plac uleiurile esentiale (si betisoarele parfumate!) - ard la greu, si, cica, nu sunt sanatoase. Hm.
      Cu drag!
      Multumesc! Zi frumoasa iti doresc! Pupici! <3

      Ștergere
  5. Eu ma parfumez cu ce gasesc prin casa si asta foarte rar. Nu cred ca am mai cumparat un parfum de foarte multi ani. In tinerete ma dadeam si eu cu Black dress de la Avon. Nu imi cumpar parfumuri scumpe, eu prefer sa imi cumpar flori! Parfumurile pe care le-ai descris am auzit de ele dar nu stiu cum miros. Pot sa imi fac o vaga, foarte vaga idee in urma descrierii tale! O saptamana usoara, Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hahaha! :))) "In tinerete"! Batranico! spuse tinerica. :))

      Imi plac mult de tot parfumurile! :) Nu-ti imagina ca ma simte lumea de la un km - dar mai gresesc, uneori (mai ales la apa de toaleta cu pulverizator). Daca tot nu am gradina, sa "plantez" parfumuri cum faci tu!
      Am avut bafta cu parfumurile - nu prea am cumparat. Cand am ramas fara altele am cumparat de la Oriflame (Giordani Gold - un parfum super, din punctul meu de vedere) si de la Avon (Percive "bleu" si Little Black Dress, ambele imi plac la fel de mult - al doilea il consider super elegant). Imi plac si parfumurile care au un usor iz de tabac, sau piele! :)
      Multumesc, Adriana! Saptamana linistita iti doresc!

      Ștergere
  6. Imi tot schimb parfumul in funcție de stare, si încă nu am o aroma standard pe care sa o reîntâlnesc in toate parfumurile folosite :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E fain si asa! :)
      Imi place sa spun ca "imi iau starea de la parfum".

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.