18 aug. 2012

Ora de sport: Tango argentinian




"Tango este un bărbat și o femeie care se caută unul pe celălalt. Este o căutare a îmbrățișarii, a unui mod de a fi împreuna". 
(Juan Carlos Copes, dansator și coregraf)

Tango este muzică, poezie, pasiune… Deopotrivă senzual și orgolios.
Dansul de Tango este o expresie a muzicii și a ritmului dar semnifică și împărțirea unui spațiu, o îmbrățișare pasională, stabilind o conexiune superioară între parteneri: unitatea sufletelor. În timpul dansului partenerii nu vor abandona nicio clipă ansamblul unității. A dansa Tango – spunea cineva – este ca și cum te-ai plimba “în figuri”. Fie că dansează “close embrace” sau “open embrace” îmbrățișarea este una relaxată, pasională.
Tango este o experiență personală care se trăiește în ritm de dans. Istoria adevărată a Tango-ului se scrie în fiecare clipă în inima fiecărui dansator.

Acest dans senzual s-a născut la sfârșitul secolului XIX, în suburbiile orașului Buenos Aires, unde locuiau majoritatea emigranților. Își înecau durerile, dragostea, pasiunile intr-o muzică simplă, care le acompania stările. La început, Tango era format mai mult din perechi masculine. Bărbații suburbiilor căutau cele mai incitante mișcări de dans pentru a-și petrece timpul dar și pentru a impresiona femeile. Orgoliul de a demonstra măiestria în dans – în fața bărbaților dar și a femeilor – ținea de un anume sentiment viril. Mândria de a dansa cu măiestrie era o caracteristică masculină, iar a avea “doua picioare stângi” era o pată pe prestigiul oricărui bărbat orillero (locuitor al cartierelor mărginașe).
Existent într-o lume a dominației masculine, a vieții aspre trăită în sărăcie este preluat de perechile din casele de toleranță – singurul loc unde îmbrățișarea strânsă a corpurilor în ritmurile languroase era permisă, ca un preambul al iubirii plătite. Din acest motiv, mult timp, elitele sociale argentiniene au considerat acest dans ca fiind de o proastă factură.
Europenii au descoperit dansul în aceste lăcașuri ale plăcerii și în spectacolele de cabaret din Buenos Aires și, la începutul secolului XX, l-au adus în saloanele de dans din Paris, de unde s-a intors în Argentina cu o aura de eveniment monden.
Perioada anilor ’20 – ’50 este considerată ca fiind epoca de aur a acestui dans.
Tango cunoaște gloria datorită - se zice - lui Carlos Gardel, considerat vocea de aur a tangoului. El reușește transformarea tangoului într-o muzică așa-zisă respectabilă, iubită și admirată. La Cumparsita (imnul tangoului) este o piesă cantată și astăzi în mod tradițional la finalul unei petreceri de tango (milonga) și dansată, de regulă, cu un partener special.

(selecție din diverse surse)

HAPPY WEEKEND! e un joc initiat de Elly si a ajuns la Editia a 22-a! Pe blogul Blind Love va puteti inscrie!

HAPPY  WEEKEND!

12 comentarii:

  1. Frumoasa postare, Diana!
    Am ramas deja de saptamana trecuta "cuplata" inca pe perioada interbelica. Tangoul e un dans superb. Cel mai frumos si mai pasional dans nascut din frumusetea muzicii. De fapt, tangoul, doar melodie fara dans, parca nu-i complet, cat ar fi muzica de frumoasa.
    Multumesc si pentru toate informatiile pretioase.
    HAPPY WEEKEND iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Elly!
      Recunosc: si eu sunt usor ancorata in... portul cu parfum interbelic! :)

      Adevar scrii: e un dans pasional! Foarte! :)

      Viata fericita sa ai! Si multa Iubire!

      Ștergere
  2. WOW! Ce mi-ar place sa pot dansa Tango! Numai ca sunt prea rigida.... un pic mai moale decat coada maturii! ☺
    HAPPY WEEKEND!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ha! Daca eu pot dansa Tango oricine poate! :) Am invatat sa dansez - in general - abia pe la varsta de 20 de ani! Disco, ce altceva?! :) Abia anul trecut mi-am zis: de ce nu si Tango? Am intalnit pe cineva care danseaza - o consider amica... Ne-am cunoscut pe net :) E dansatoare! Participa la concursuri de dans sportiv si la categoria "peste 30 de ani" are premii importante! Am vazut-o in concurs de doua ori (si sper sa mai fie concursuri de gen in BV). Ea mi-a spus ca se poate dansa la orice varsta! Anul trecut m-am inscris la "cursuri de dans" Si pot dansa Tango! Dar... mi-a fost destul de greu sa ma acomodez... "Intimitatea" cu un strain nu e usoara! Si asta a fost Tango pentru mine :) Dar am reusit! Iar daca am reusit eu poate reusi oricine! :)) Profesorul - sa zic asa - mi-a atras atentia ca... trebuie sa ma las condusa! Zice el ca numai femeile care nu se lasa conduse - in dans, cel putin :) - par rigide! Asa o fi! Nu l-am contrazis pentru ca mi-a placut cum "suna" :)

      Viata fericita!

      Ștergere
  3. Superbă postarea ta, așa cum spui, tangoul e mult mai mult decât un dans!
    Cât de mult mi-a plăcut flmul Take The Lead cu Antonio Banderas. Scena aceasta m-a impresionat de la început și continuă s-o facă.
    http://www.youtube.com/watch?v=i-kgP4HoGWQ
    Te felicit, Diana!
    Să ai un weekend fericit! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Mirela! Pentru aprecieri si pentru link.
      Filmul cu Antonio Banderas m-a surprins cand l-am vazut... Eram obisnuita cu alt gen de filme cu Antonio B :) Scena e excelenta! Are... zeci de semnificatii (pe care cei care vor vedea filmul le vor intelege)!


      Si dansul lui Al Pacino cu Gabrielle Anwar, in “Scent of a Woman” e... impresionant (inclusiv dialogul) - cred eu :)
      http://www.youtube.com/watch?v=F2zTd_YwTvo

      Antonio Banderas este un barbat frumos, dupa gustul meu, dar si... Al Pacino. La Antonio sensibilitatea pare "de la sine inteleasa"... Al Pacino imi da senzatia de "barbat puternic" - si cand un "barbat puternic" isi dezvaluie latura sensibila devine "excesiv de irezistibil" :)

      Viata fericita!

      Ștergere
  4. Atat ce poate sa-mi placa dansul asta ... nici nu ai idee. Este unul din cele mai frumoase si cele mai senzuale dansuri inventate vreodata :D

    Happy Weekend!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am idee, dar imi pot imagina! :) Si mie imi place! Partea rea - sa zic asa - este ca nu prea "se gasesc" parteneri care sa stie pasii de tango si sa stie "figurile" - dar mai ales sa stie sa le potriveasca!

      O saptamana minunata sa ai!

      Ștergere
  5. Un dans frumos, dar prefer sa raman doar la privit:)) nu este de mine:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa am zis si eu, pana m-am inscris la "cursuri" Sigur, nu-s un talent in plina inflorire dar... ma descurc mnai bine decat ma asteptam! :)

      Ștergere
  6. aaaaaa! câta pasiune, cata eleganta! frumos dans, minunata postare!
    sa ai un weekend minunat! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar frumos e dansul acesta!

      Multumesc, Carmen!

      O saptamana minunata iti doresc!

      Ștergere