2018-07-14

Aştept. Meloman pentru o zi

Gortoz a ran (Aştept), este un cântec interpretat de Denez Prigent (n.17 februarie 1966, Bretania) şi Lisa Gerrard. Melodia a apărut pe albumul Irvi (2000, al treilea album al interpretului şi compozitorului breton); regizorul Ridley Scott a solicitat-o pentru coloana sonoră a filmului Black Hawk Down (Elicopter la pământ), un film (din 2001) a cărui acţiune e centrată pe un eveniment real petrecut in Somalia (1993), in timpul războiului civil. Melodia este interpretata in limba bretonă, limbă celtică din Bretania, vestul Franţei.
(vizualizare pe YT)
Iulisa, Meloman pentru o zi, şi Carmen, cu Provocarea muzicală, ne invită in fiecare vineri să ne întâlnim la Iulisa, aducând cu noi melodii preferate.
Amănunte pe blogul Între vis şi realitate, inscriere pe blogul Iulisa.

Să ne revedem cu bine la Friendship Friday!

12 comentarii:

  1. Ohhh...
    In primul rand, eu am ascultat intr-o perioada genul acesta de muzica (aproximativ). Am o caseta cu o cantareata (in momentul acesta nu imi amintesc insa numele si nici nu am cum verifica pentru ca mi-e blocat accesul la acea caseta).
    Later edit: Loreena McKennitt! mi-am amintit inainte sa dau send ;)))

    De prin 2014 insa cu greu (foarte greu) pot sa ascult piese (minunate si frumoase de altfel) care sunt doar dark-o-depresive (pentru mine cel putin... am o rezistenta scazuta la sufernta in ultimul timp). Imi trebuie ceva care, oricat de trist ar fi subiectul, sa aduca speranta sau cel putin nu stiu cum sa explic bine... impacare. Cumva...

    Apoi mai e si titlul = Asteptare. Sa zicem ca eu (hai sa ne jucam cu zodiile un pic lol) sunt berbec. Si e gluma aceea cu zodiile si rabdarea. La mine e "Da-mi Doamne rabdare dar da-mi-o acum." In conditiile astea toata viata am fost practic obligata sa astept. Nici eu nu mai stiu ce mai astept (sa traiesc ar fi o idee). Dar eu trebuie sa astept sa imi vina si mie randul sa traiesc. Pentru ca intre timp trebuie sa ii inteleg pe toti .. si drepturile lor (care le incalca pe ale mele - de baza, nu iti imagina ca invoc cine stie ce drept secundar sau dobandit hahah). Practic toti au drepturi si eu trebuie sa astept. :)))
    Dar am vazut clipul (care m-a dat peste cap intr-un mod elegant) si ascultat piesa (care mi-a inspirat o durere nemaipomenita izvorata din neputinta si suferinta). Asa ca am cautat o versiune cu versurile traduse... ca poate ma insel eu si nu am simtit bine. Din fericire sunt simtita :) si am intuit bine. Am infruntat disconfortul creat de suferinta si am ascultat tanguirea.. privind nedreptatea. In fata. Probabil in alta timpuri as fi pus pe repeat. Dar nu cred ca vreau si oricum nu mai pot sa ma mai intorc acolo...

    Acum merg sa ma dreg si sa ies din intuneric ... :*

    Si iti doresc un weekend minunat :).
    Puuup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asteapta orice in timp ce traiesti! :)
      Cand astepti de la altii... sa-ti vina randul... hm! cam slabe sansele. :) Intelege-i pe toti dar nu-ti uita viata. :) Da, stiu, e destul de complicat sa reusim a pune in practica teoria.
      Dar... poate acesta e scopul unora pe Pamant: sa fie pentru altii...
      De suferinte avem parte toti, la un moment dat... iar ceea ce facem la acel moment este o alegere (o grea alegere, dar tot alegere). Personal, sunt constienta ca, de exemplu, tot ce-i viu moare dar... nu pot ramane senina... Cineva a zis, candva: "plangi trei zile si apoi vezi-ti de viata" - o teorie demna de a fi pusa in practica dar... :)
      *
      Imi place cum canta L.M. dar n-as putea sa ascult mai mult de o melodie pe zi! :) Nu pentru ca m-ar arunca in borcanul cu melancolie n-as putea asculta prea mult, ci pentru ca muzica si vocea sunt, cumva, prea "ascutite" pentru timpanele mele.
      *
      Pe yt, la "descriere", sunt versurile in bretona si in engleza (nu m-am gandit sa specific) :(
      Cantecul mi s-a parut super potrivit pentru filmul amintit...
      *
      Aprinde lumina si intunericul iese! :) Lumina straluceste acolo, undeva, in tine. "Fara intuneric nu ar exista lumina" (parafrazez pe habar n-am cine). :)
      *
      Multumesc. Zile senine iti doresc sa ai! Pupici! <3
      (am scris o multime de... platitudini - am constatat recitind, dar le las, daca tot "le-am produs"...) :)

      Ștergere
  2. Bună Diana!
    Tristă melodie,îmi aduce aminte de Somalia 1992 când am mers la Zoo cu băiatul cel mic și acolo am văzut mulți refugiați somalezi.
    Un weekend frumos și vesel să ai,draga mea!
    Pupici cu drag,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Elena draga!
      Uh! E cumplita imaginea refugiatilor, oricine ar fi ei... Mi-e greu si doar sa-mi imaginez cum se simt ei, dezradacinati, in cautarea unei vieti mai bune... :(
      Multumesc. Zile senine iti doresc sa ai!
      Imbratisari si pupici, cu drag!

      Ștergere
  3. orice nenorocire este cruda, dar ca razboiul nu e niciuna!
    Aseman melodia cu o doina româneasca de jale... Transmite durerea si neputinta oamenilor, martori si supravietuitori ai unei catastrofe, provocate de alti oameni! Cumplit!
    Diana draga, placuta sa-ti fie duminica! pupici si imbratisari, de la trio pentru trio <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar ca pare a fi o doina de jale!
      Razboiul e cea mai nenorocita cale de a face bani! pentru ca la bani si putere (pentru unii, nu prea multi) se rezuma absolut orice razboi... Din pacate, sunt prea multi cei care cred ca lupta pentru o cauza nobila (exista si o cauza nobila, in anumite situatii, dar banul e in spatele razboaielor).
      Multumesc, Carmen draga! Zile senine iti doresc sa ai!
      Imbratisari si pupici, cu drag, de la trio pentru trio! <3

      Ștergere
  4. Da,e cant de jale si disperare,o incantatie ce se repeta,asa cum se
    repeta si nenorocirile oamenilor...Degeaba au venit castile albastre,asa
    zisii "salvatori",deoarece EI au ramas cu traumele lor,ce se repeta...
    Iti doresc,draga Diana,o duminica linistita !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Jale, disperare si nicio speranta! :(
      Castile albastre! Am vazut filmul "Hotel Rwanda" (inspirat din fapte reale) cand soldatii "castilor albastre" si-au depasit atributiile pentru a salva cat mai multi oameni... Si am vazut filmul "The Whistleblower" (inspirat din fapte reale petrecute in Bosnia si Hertegovina) unde multi indivizi din randul "castilor" erau implicati in trafic de femei, in special...
      Multumesc, Natalia draga! Zile senine iti doresc!

      Ștergere
  5. Alegerea ta e deosebită și trebuie să recunosc că nu știam melodia (care e într-un fel anume) și nici filmul. Nu m-aș fi gândit nicicând la genul ac3sta de muzică. O săptămână frumoasă și însorită (indiferent de vreme) să ai, Diana dragă! 😙😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pana sa vad filmul nici eu nu aveam idee ca exista aceasta melodie. :) Mi-a placut atat de mult - poate si pentru ca imaginile din film "sporeau" emotia :) - incat am cautat amanunte.
      Multumesc, Dana draga! Zile senine iti doresc! <3

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.