2018-07-25

Trandafirul. Fleur and Color on Wednesday

Trandafirul este, probabil, cea mai populară floare din lume şi, se pare, există de mii de ani, fosile de trandafir fiind descoperite inclusiv in mormintele unor faraoni.
Trandafirul apare in legende şi mituri la mai toate popoarele. In zona asiatică, in cele mai vechi lucrări religioase şi spirituale din Zend (Avesta - culegere de texte mitologice şi religioase persane, devenită cartea sfântă în Mazdeism, atribuită profetului iranian legendar Zarathustra.), in învăţăturile Persiei antice, in literatura Indiei antice, trandafirul are întotdeauna un rol in simbolismul creării lumii şi a oamenilor. Vishnu, de exemplu, şi-a creat soţia, pe Lakshmi, din 108 petale mari de trandafir şi 1008 petale mici, trandafirul devenind astfel simbol al frumuseţii.
Într-o legendă romană, Flora, zeiţa primăverii şi a florilor, într-o zi o găseşte moartă pe cea mai iubită nimfa a ei. Sfâşiată de durere, i-a rugat pe toţi zeii să îi vină in ajutor şi să transforme corpul inert al frumoasei nimfe într-o floare care să fie regina florilor. Apollo, zeul artelor, i-a dat suflarea vieţii, Bacchus, zeul viţei-de-vie, a scăldat-o in nectar, Vertumnus, zeul anotimpurilor, i-a dat parfum, Pomona, zeiţa abundenţei fructelor, i-a dat forma unui fruct şi Flora însăşi i-a oferit o diademă din petale catifelate. Şi aşa a luat naştere trandafirul, Regina Florilor.
Ella e-n vacanţă, dar păstrez tradiţia Fleur and Color. Până revine Ella tabelul pentru înscrierea postărilor este la Rux, pe blogul Copilărim.
₪₪₪
Poveşti cu trandafiri

10 comentarii:

  1. Ce legende minunate, pentru această superbă floare! Mulțumesc, dragă Diana, pentru că ne-ai dăruit o asemenea poveste frumoasă.
    Să ai o zi.... ca un trandafir înflorit! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu multa placere, Alex draga! :)
      Multumesc pentru minunata urare! Zile senine iti doresc sa ai!

      Ștergere
  2. Frumoase povești ale trandafirului! Încântătoare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Povesti frumoase pentru o floare frumoasa. :)
      Zile senine iti doresc, cu drag!

      Ștergere
  3. Ce taaaare! si eu tot un trandafir am pregatit pentru azi.. De fapt e impropriu spus am pregatit ca doar am facut cateva poze la aranjamentul cumparat de Tati.
    Mi-a placut mult sa descopar lucruri interesante despre trandafir <3!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Azi am constatat coincidenta.
      Imi plac legendele, si povestile asa ca... fac colectie. :)
      Pupici! <3

      Ștergere
  4. Da,trandafirul este Regina Florilor,asa cum sensibil ai subliniat in povesti !
    Este o minune,un boboc,nu prevesteste in ce se va transforma;il urmaresti mereu,si
    iata a explodat sute de petale,inrourate,in zeci de culori,dupa preferinte !
    Iubesc trandafirul,draga Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi plac toate florile, dar trandafirul imi place cel mai mult, de cand ma stiu! Il iubesc! (vorba ta) :)
      Ce frumos l-ai descris! :)
      Zile senine iti doresc, Natalia draga!

      Ștergere
  5. Interesantă călătorie prin lumea legendelor - nu le ştiam sau, mai bine zis, când am citit în trecut nu am dat importanța cuvenită diferitelor aspecte... Mulțumesc frumos !
    Pupic !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu multa placere.
      Imi plac povestile, legendele si le colectionez. :) Le "savurez" de cand am invatat sa citesc.
      Pupici!

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.