2018-07-13

Grasul din bucătărie. Fleur and Color

De-a lungul timpului mama a tot plantat, in ghivece, in jardiniera balconului, fel şi fel de flori, fructe (roşii cherry şi clasice), legume, păioase. Am avut morcovi din producţie proprie (categoric, nu “pe săturate”), roşii mari (câteva tulpini foarte încărcate), ceapă verde, usturoi (a renunţat repede pentru că mirosea toată casa a usturoi), pătrunjel (pentru frunze), busuioc, orz, grâu, ardei iuţi şi… ardei graşi.
La vremea când aceste plante se dezvoltau excelent in balcon nici teiul, nici corcoduşul şi nici tuia nu erau aşa de înalte încât “să ia lumina”… Acum ar trebui “cosmetizaţi” copăceii pentru că nu mai sunt luminoase camerele dar vara sunt foarte buni: ţin umbră. In plus, între ramurile lor poposesc fel şi fel de zburătoare - vor poposi şi după ce le vor fi “tunse” coroanele.
Gata cu introducerea. Vi-l prezint pe grasul din bucătărie: ardeiul gras.
ardei gras cultivat in ghveciul din bucatarie
De la primele zile mai calde (ale primăverii) şi până la primele zile reci (ale toamnei) stătea in balcon şi se bucura de soare şi lumină. In zilele friguroase îşi avea locul in bucătarie - unde, in 2011, a şi fost fotografiat.
Din fotografia de mai jos zâmbesc - din trecut - nişte crini…
Ella e-n vacanţă, dar păstrez tradiţia Fleur and Color. Până revine Ella tabelul pentru înscrierea postărilor este la Rux, pe blogul Copilărim.

6 comentarii:

  1. Buna grasule !!!
    :D
    Vai mi-ai amintit de "gradinutele" noastre de pe vremea cand nu aveam inca balconul inchis: am avut capsunele, patrunjel, rosiute cherry si niste ardei foarte mic si rotund si rosu ;))).
    Eu am mai avut fasole (in doua dati :P, acum recent - una a rodit o pastaie pe care i-am oferit-o lui Dodo in ciorbica lui de legume <3) si o rosie pe care am dus-o la gradina... si nu stiu daca mai e.. sau nu... :-s.

    Am avut si niste crini albi micuti (semanau mai degraba cu niste kale) fara miros foarte frumosi..
    [apropo.. ce ciudat! inainte crinii nu miroseau asa tare - cred ca acum miros cei cumparati asa puternic de la chestiile cu care ii trateaza, sau poate ii parfumeaza artificial ca pe frezii :O ]

    Pupici :D si long live the garden :P!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aaa! Si un vrej de fasole a avut mama! :) Pastaile erau tare mititele si au ajuns doar "de model". :)
      Tot pe vremea cand nu era balconul inchis avea si mama fel de fel pe acolo - acum mai are flori, ceva patrunjel si busuioc.
      Dodolici manca sanatos! <3
      Pana sa apara aceste mancaruri speciale cainii nostri aveau parte de "mancarea lor", gatita cu drag, si-au trait cat le-a "permis" rasa, fara vizite la veterinar. :)
      Cred ca acei crini de care zici (mai degraba cale) avem si noi unul - daca mai face vreo floare anul acesta (a tot facut!) o fotografiez.
      Eu imi amintesc - de pe cand eram pustoaica (pentru ca-mi plac tare mult crinii) ca sunt unii care au un parfum foarte puternic - atat de puternic incat era recomandat a nu dormi cu ei in camera. Dar acest fapt nu inseamna ca multi dintre cei de azi n-or fi parfumati artificial... :( Si de frezii imi amintesc ca erau tare parfumate, dar cred ca rar am mai simtit la frezii acel parfum suav... (am avut unele care nu aveau parfum deloc!) si parca nici nu mai sunt (toate) asa de fragile cum mi le amintesc.
      Multumesc, Rux! Pupici! <3

      Ștergere
  2. Omul sfinteste locul, frumoase rezultate:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Faine tare imaginile tale. Nu contează când au fost făcute pentru că aduc oricând lumină și culoare măcar în gând. Zi veselă să ai, Diana dragă! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In gand le mai pastrez acum. :) De ardei uitasem! Noroc cu poza facuta de sora-mea. :)
      Multumesc, Dana draga! Weekend minunat iti doresc sa ai!

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.